Anton Lundell – pojasta polvi paranee?

  • 238 592
  • 873

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olen varmaan yksin tämän mielipiteen kanssa, mutta en olisi ollenkaan yllättynyt, että Panthers lähettäisi Lundellin vielä takaisin Stadiin ensi kaudella. Sen sallitun ottelumäärän jälkeen, jonka saa pelata ilman, että tulokassopimuksen ensimmäinen vuosi palaa. Olisi aikainen joulu silloin IFKlle. Panthersin keskikaista ja rosteri alkaa olla jo sen verran kova, että siellä pitää alusta asti olla todella kovaa tasoa, että lunastaa itselleen pelipaikan. Toisin kuin jossain rebuild-vaiheen jengeissä, jossa on aikaa harjoitella NHL pelaamista ilman paineita. Salmelaisella käsitykseni mukaan myös hyvät välit GM Zitoon, joten sekin varmasti auttaa asiaa (lisäksi Zito on velkaa Salmelaiselle, että otettiin Koules tänne TETiin

Toki, Lundell saattaa ottaa niin hurjia kehitysaskeleita, että raivaa itselleen sentterinpaikan Panthersin miehistöstä. Lisäksi mahdollinen treidi laajennusdraftin hulinoissa saattaa sotkea tätä yhtälöä.

Lundell on kuitenkin mielestäni vielä raakile verrattuna esimerkiksi Heiskaseen ja Granlundiin heidän lähtiessään rapakon taakse. Hyvän ja huonon päivän ero on vielä melkoinen ja minulle ainakin vielä todistettavaa tuloksentekijänä näissä kovissa peleissä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Frankie oli jo talvella sarjan paras pelaaja ja nyt vain hakee itseään melkein kahden kuukauden tauon jälkeen. Jotenkin on tunne, että raivaa kesän jälkeen suoraan paikan Panthersin kolmeen ketjuun. Aina voi yhden sentterin pistää laitaan.

Mutta otan joululahjan jos tippuisi käsiin.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Olen varmaan yksin tämän mielipiteen kanssa, mutta en olisi ollenkaan yllättynyt, että Panthers lähettäisi Lundellin vielä takaisin Stadiin ensi kaudella. Sen sallitun ottelumäärän jälkeen, jonka saa pelata ilman, että tulokassopimuksen ensimmäinen vuosi palaa. Olisi aikainen joulu silloin IFKlle. Panthersin keskikaista ja rosteri alkaa olla jo sen verran kova, että siellä pitää alusta asti olla todella kovaa tasoa, että lunastaa itselleen pelipaikan. Toisin kuin jossain rebuild-vaiheen jengeissä, jossa on aikaa harjoitella NHL pelaamista ilman paineita. Salmelaisella käsitykseni mukaan myös hyvät välit GM Zitoon, joten sekin varmasti auttaa asiaa (lisäksi Zito on velkaa Salmelaiselle, että otettiin Koules tänne TETiin

Toki, Lundell saattaa ottaa niin hurjia kehitysaskeleita, että raivaa itselleen sentterinpaikan Panthersin miehistöstä. Lisäksi mahdollinen treidi laajennusdraftin hulinoissa saattaa sotkea tätä yhtälöä.

Lundell on kuitenkin mielestäni vielä raakile verrattuna esimerkiksi Heiskaseen ja Granlundiin heidän lähtiessään rapakon taakse. Hyvän ja huonon päivän ero on vielä melkoinen ja minulle ainakin vielä todistettavaa tuloksentekijänä näissä kovissa peleissä.

Uskon, että joku kolmesta kärkisentteristämme pelaa meillä myös ensi kaudella. Lundellilla on nyt sattuneista syistä heikko jakso meneillään, mutta potentiaalia hänellä on tietysti aivan älyttömästi. On toki totta, ettei hän ole vielä yhtä hyvä pelaaja kuin NHL:ään lähtenyt Granlund. Borgströmin ja Broadhurstin taas en usko kovin helposti lunastavan ensi kaudeksi paikkaa tarunhohtoisessa, joten jompikumpi heistä voisi hyvin jäädäkin, elleivät muut eurooppalaiset liigat tai KHL houkuttele.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie oli jo talvella sarjan paras pelaaja ja nyt vain hakee itseään melkein kahden kuukauden tauon jälkeen. Jotenkin on tunne, että raivaa kesän jälkeen suoraan paikan Panthersin kolmeen ketjuun. Aina voi yhden sentterin pistää laitaan.
TOP6 joukkueita vastaan tehot 3+2 (joista 3+0 yhdessä pelissä Tepsiä vastaan) ja useita kiikari-iltoja. Nämä ovat sellaisia pelejä, joissa Liigan paras pelaaja ainakin minun mielestäni nousee esiin. Usean maalin illat SaiPoja ja Jukureita vastaan eivät ole vähäpätöisiä, mutta ne eivät ole ainakaan minulle mittareita. Toki, kausi oli rikkonainen Lundellille ja myös IFKn otteluohjelman osalta.

Olen pomminvarma siitä, että Lundell tulee pelaamaan kovan uran tarunhohtoisessa, mutta en varma riittääkö vielä ensi kaudella? Hyvänä verrokkina pidän myös Kakkoa, joka ”dominoi” Liigaa ja Skoda-Cupia, mutta ei ole NHLssä vielä lähtenyt.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Lundell ei toisaalta pelannut kuin 12 peliä Top-6 jengejä vastaan ja kuten sanoit, aina oli jotain Junnuturnausta mistä palautui tai koronapalautumista, joten otanta on aika pieni.

Mutta ymmärrän kyllä pointin. Ei haittaa jos pelaa vielä meillä ensi kauden. Ja kun ei ole sentterihuhuja tullut Hirvosen ja Koivistoisen lisäksi, niin ehkä Salmelainen pelaa uhkapeliä luottaen, että joko Lunkka tai Hursti tippuisi vielä syliin ensi kaudeksi.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Onhan tuossa pieni totuuden siemen, mutta kuten Postinjakaja totesi niin kyllä mäkin laittaisin ton pitkälti noiden turnausten ja toipumisten jne. piikkiin. Tosi tapahtumarikas kausi ollut Antonilla (hyvässä ja pahassa) ja nyt vasta palaamassa omalle tasolleen pikkuhiljaa. Jos olisi pelannut täyden runkosarjan niin mä uskon vahvasti että olisi vienyt piste-ja maalipörssin nimiinsä ylivoimaisesti, mutta nyt tulikin vähän erilainen kausi eteen juuri tässä kohtaa kun pitäisi antaa ne kovimmat näytöt tiskiin ennen lähtöä Floridaan. Harmillista mutta Antonin matka vasta alussa.

That said, on täysin mahdollista ettei se taivaspaikka rapakon takana heti aukea ja joutuu hakemaan vauhtia jopa Nordikselta saakka. Jos näin käy niin se ei uraa änärissä tuhoa ja olisi tietysti IFK:lle todella hieno juttu.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lundell ei toisaalta pelannut kuin 12 peliä Top-6 jengejä vastaan ja kuten sanoit, aina oli jotain Junnuturnausta mistä palautui tai koronapalautumista, joten otanta on aika pieni.

Mutta ymmärrän kyllä pointin. Ei haittaa jos pelaa vielä meillä ensi kauden. Ja kun ei ole sentterihuhuja tullut Hirvosen ja Koivistoisen lisäksi, niin ehkä Salmelainen pelaa uhkapeliä luottaen, että joko Lunkka tai Hursti tippuisi vielä syliin ensi kaudeksi.

En usko, että Lundell jää tämän kauden jälkeen liigaan. Paljon tärkeämpää lähteä rapakon taakse.

Kypsä pelaaja ja fysiikka ikäisekseen hyvä. Ennemmin tai myöhemmin tekee hyvää jälkeä NHL:ssä. Esimerkiksi Rantanen vähän samantyylinen ja lähti samanikäisenä tai vuotta nuorempana kun teki yhdelle kaudelle 28 pistettä. Lundell naulannut jo pinnan per peli tällä kaudella, niin eiköhän nuo näytöt ole täältä päin annettu.

Hyvinkin mahdollista, että ensi kausi menee enimmäkseen AHL:n puolella
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Vaikka joutuisi pelaamaan farmissa, niin kannattaa lähteä tutustumaan ja totuttelemaan pienempään askiin ja erilaiseen pelityyliin.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lundell on kamppailupelaamisessa pelinlukutaitonsa ja mailankäyttönsä myötä varmaan Liigan paras, varsinkin laitojen läheisyydessä. Ja vaikka ei olekaan Liigan nopein luistelija, niin teränkäyttö on kyllä ihailtavaa katseltavaa.

Nämä on jo sellaisia ominaisuuksia, millä hyvin todennäköisesti napataan jonkinnäköinen pelipaikka ensi kaudella P-Amerikasta, vaikka vetäisi muuten ihan täysin nollaplusnollaa. Aika sitten näyttää, että kokeeko Panthers parhaaksi lähettää sen tietyn pelimäärärajan jälkeen Antonin himaan, mutta en oikein jaksa uskoa.

Tosin Ville Heinolahan taisi vetää todella hyvin Jetsin pakistossa ensimmäisellä yrityksellään, mutta siellä koettiin, että pelaajan kehityksen ja seuran hyödyn kannalta pelipaikka löytyy vielä Raumalta. Joten eihän näistä ikinä tiedä.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Kovin pitkään ei enää voi laittaa koronan piikkiin vaisuja otteita. Nyt pitää jo alkaa löytymään rintakarvoja, myös Borgströmiltä. Kyllä nää pleiarit on sittenkin miesten pelejä.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
On ottanut turhia paineita ja unohtunut syöttäminen. Noi yksin veskaria vastaan on nykyään aika turhia tilanteita. Turha puristaa mailaa. Pitäisi vaan kiekkoa ja suojaisi sitä, varsinkin johtotilanteessa. Kyllä ne paikat tai vastustajan jäähyt tulee. Vrt. Muuli.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Järkyttävää minä-minä pelaamista.
Nyt Anton:" Joukkue ensin."
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antonilla on pitkä HIFK-historia ja nyt näyttää siltä, että hän kaivaa oppinsa sieltä varhaisvuosiensa verkkokalvoilta: älä nosta tasoasi pleijareissa. Eilinen TPS:n voittomaali oli ihan Antonin kämmi. Sä et vaan voi pyöriä näennäisesti oman maalin edessä kuin Stockan pyöröovet ja vain näennäisesti yrittää sohia jotain-ihan-mitä-vain. Mun kirjoissani se maali menee ihan Antonin piikkiin.

Se maali on nyt anteeksi annettu, mutta vastaavaa ei enää saa tapahtua. Lisää joukkueelle pelaamista ja luottoa lisää omille ketjukavereille. Ymmärrän, että hän haluaa kantaa vastuuta ja se on ihan okei ja hienokin asia. Mutta ei ne ratkaisut pakottamalla tule, vaan rennosti yhteispelin kautta. Ja sitten, kun se paikka itselle tulee, niin ne pitää käyttää eikä siirtää kiekkoa enää eteenpäin.

Tämä joukkue ei nouse tai kaadu Antonin mukana ja sen voisi kuvitella tuovan nuorelle miehelle rentoutta peliin. Tämä joukkue on kuitenkin helvetisti paljon parempi, kun Anton onnistuu. Näissä on vissi ero.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Edelleen pidän jonkin sortin ihmeenä, jos Lundell pelaa ensi kaudella tarunhohtoisessa muuton kuin ne sallitut pelit ennen kuin tulokassopimuksen ensimmäinen vuosi palaa. Helvetin pitkä matka NHL-pelaajaksi. Tutkapari Kaapo Kakko oli ihan eri tasolla lähtiessään, eikä ole vieläkään täysin vakiinnuttanut paikkaansa. Pelituntuman puutetta myös käytetään ”tekosyynä” Lundellin kohdalla niin Auvitu oli yli puoli vuotta pelaamatta ja silti pystyi heti olemaan puolustuksen paras. Lundellin tulevaisuus on NHLssä takuuvarmasti, mutta matka on vielä todella pitkä, ja mielestäni sitä ennen pitäisi pelata ”Liiga läpi.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloitusprosentti 23. Pääosin Bärssistä vastaan.... Eipä taida tämäkään osasto vielä riittää Änäriin. Varmasti NHL-pelaaja tulevaisuudessa, mutta kyllä loppukaudesta tuli näiden virusjuttujen johdosta isosti takapakkia. Perse!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Koronatauko vei Antonilta sen parhaan terän eikä nyt oikein löydy ketjuakaan.

Kesä voi tehdä ihmeitä, mutta tällä hetkellä Anton näyttää siltä, että eka vuosi tulokaspahvista pelataan lainalla jossain. Toivottavasti täällä.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Kun Lundellin peli ei kulje näyttäisi hänkin tekevän monelle pelaajalle tyypillisen virheen. Yrittää paikata huonoa virettään yrittämällä ”itsekkäitä kuningas-ratkaisuja”, ja kun nämäkin epäonnistuvat niin kuoppa senkun syvenee.

Oikea ratkaisu olisi palata perusasioihin, rakentaa omat onnistumisen elämykset pienistä helpoista asioista. Pienten onnistumisten kautta oma ja ketjukavereiden peli lähtee pikkuhiljaa kulkemaan ja kurssi on mahdollista kääntää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en Antonia syytä mistään. Ei ole lähelläkään omaa tasoaan, mutta mä annan sen hänelle anteeksi, koska tämä kausi on ollut todella moninainen ja varmasti raskas ja vaikea. Takaisin perusasioihin heti huomenna. Yksinkertainen, mutta suoritusvarma peli riittää kyllä. Anton on nuori mies vielä. Ja nämä vaikeudet satavat varmasti hänen henkilökohtaiseen laariinsa kyllä. Harmi vain, että mä satun fanittamaan HIFK:ta ja mulle jengi tulee ensin ja yksilöt vasta sitten. Että siinä mielessä nämä vaikeudet tuli nyt vähän huonoon aikaan. Mutta täytyy olla realisti, ihminen tarvitsee onnistumisia ja kokemus on keväällä valttia. Antonilla ei ole just nyt kumpaakaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siinä missä muut joukkueet ovat pyrkineet ajoittamaan kuntohuippunsa just näihin hetkiin niin korona vei IFK:lta ja Lundellilta sen mahdollisuuden. Vaikealtahan se näyttää kun toinen joukkue on tikissä ja toinen joukkue pelaa vajaalla teholla. Onhan Lundell ollut pettymys ei siitä mihinkään pääse, mutta en todellakaan ajatellut teilata nuorta kaveria (tai ylipäätään joukkuetta) kun siellä taustalla on selvä syy mikä näkyy.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Leskinen haukutaan pataluhaksi omassa ketjussaan, mutta Lundell ei paljoa jäänyt surkeudessa vaan oli vähintään yhtä iso floppi.
 

Tykinkuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki Lundell on oma kasvatti sekä tienaa varmaan roposia siihen nähden mitä tämä Juhis Aaltosen inkarnaatio, koronakorttia ei varmaan kannata ihan joka kohtaan vedellä mutta Lundellin kohdalla sitä kyllä voidaan käyttää. Lisäksi oli junnukisat sun muuta, on noita nuorien pelaajien hyytymisiä nähty ennenkin (esim. Micke Granlund kaudella 2011-2012).
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Lundell oli paska joo mutta sen mä ymmärrän kun oli 2-3kk pelaamatta sattuneista syistä. Leskinen vain yksinkertaisesti katosi kuvasta 2vkon tauon jälkeen.
Mistä me tiedetään mikä oli Leskisen Koronan vakavuus? Lundellilla oli paljon enemmän aikaa toipua viruksesta kuin Leskisellä (teoriassa). Lundellilla, jos olisi joku muu nimi pelipaidan selässä niin vastaavanlainen lynkkaus täällä olisi käynnissä kuin Leskisen kohdalla. Nämä tuplastandardit omien poikien kohdalla ovat häirinneet mua aina. Itse odotan omilta kasvateilta vielä enemmän kuin muualta tulleilta, sillä heidän kohdallaan luulisi IFKn merkitsevän vielä enemmän ja sen näkyvän kentällä. Lundell toki itse varmasti hoitaa itsensä ruoskimisen, sillä sen verran kunnianhimoisesta ja määrätietoisesta pelaajasta on kyse. Täysi floppi kuitenkin pudotuspelit 2021 häneltä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä en syytä Antonia mistään. EHT ja korona vei Antonilta mahdollisuuden voittaa sarjan pistepörssi ja myöskin finaalipaikka. Olen ihan varma, että ilman tota taukoa Anton olisi takonut MGn kaltaiset Playoff -pisteet ja oltaisiin finaalissa.

Toivottavasti jää vielä vuodeksi Peltosen oppiin kehittymään, mutta joka tapauksessa toivotan onnea jatkoon. Hieno tyyppi ja maksoi isoja oppirahoja tällä kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös