Antin kanssa Saksaan? MM-Karsinta 2006-ketju

  • 108 219
  • 1 082

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PeteX
p.s. Hyvä Hollanti. Tärkeä voitto tsekeistä.

Tärkeä voitto? Kenen kannalta?

Ei kai nyt ainakaan Suomen. Itse ainakin ajattelen tässä vaiheessa, että mitä enemmän tasapelejä Hollanti, Tsekki, Romania ja Makedonia pelaavat, sen parempi Suomelle. Tasureista kun jaetaan vaan yht. 2 pistettä ja voitosta 3.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti VT
Tärkeä voitto? Kenen kannalta?

Ei kai nyt ainakaan Suomen. Itse ainakin ajattelen tässä vaiheessa, että mitä enemmän tasapelejä Hollanti, Tsekki, Romania ja Makedonia pelaavat, sen parempi Suomelle. Tasureista kun jaetaan vaan yht. 2 pistettä ja voitosta 3.

Olen realisti ja uskon ainakin yhden jengin olevan taulukossa Suomen edellä lopussa ja olkoon se (toinen) suosikkini Hollanti, jolla on jopa realistiset mahdollisuudet itse kisoissa. Jos Hollanti pieksee kaikki muut, niin eikö se paranna Suomen mahdollisuuksia ottaa esim. kakkossija vai luuletko todella, että Suomi vie koko sarjan?
Katselin eilen Eurosportilta tuota Hollannin ja Tsekin matsia. Hyökkäävaa peliä molemmilta ja paljon maalipaikkoja. Hollannilla lähes täydellinen nuorennusleikkaus, jossa kentällä 19- ja 20-vuotiaita huippupelaajia. Odotan enemmän kuin mielenkiinnolla Hollanti-Suomi matsia ja Suomen puolustuksen esitystä näitä nuoria varsoja vastaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti VT
Tärkeä voitto? Kenen kannalta?

Ei kai nyt ainakaan Suomen. Itse ainakin ajattelen tässä vaiheessa, että mitä enemmän tasapelejä Hollanti, Tsekki, Romania ja Makedonia pelaavat, sen parempi Suomelle. Tasureista kun jaetaan vaan yht. 2 pistettä ja voitosta 3.

Suomella ei ole mitään mahdollisuuksia lohkovoittoon, sen nyt myöntänee pahinkin optimisti.

Hollannin voitto on siksi hyvä, että se on mahdollinen joukkue mikä voittaa lohkon puhtaalla pelillä vieden Romanialta ja Tsekiltä pisteitä. Suomi sitten sinnittelee kakkoseksi, kun Romania ja Tsekki pelaavat tasan ja Makedonia myös vie niiltä pisteitä.

Totta kai ideaalitilanne olisi se, että maiden kaikki keskinäiset ottelut päättyisivät tasan, mutta myöskään se ei ole realistista.
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Viestin lähetti pernaveikko
Suomella ei ole mitään mahdollisuuksia lohkovoittoon, sen nyt myöntänee pahinkin optimisti.

Totta kai Suomella on mahdollisuudet lohkovoittoon mutta nyt ei enää saisi tulla elintärkeissä vierasmatseissa tappioita. Suomi on pelannut kolme ottelua ja jäljellä on yhdeksän. Niistä Suomi voi saada 27 pistettä. Uskon, että 27-30 pistettä riittää, joten Suomella on ihan hyvät mahdollisuudet tuohon, jos kotiottelut hoidetaan ja päästään tasapeleihin Prahassa ja Amsterdamissa.

Viestin lähetti pernaveikko

Hollannin voitto on siksi hyvä, että se on mahdollinen joukkue mikä voittaa lohkon puhtaalla pelillä vieden Romanialta ja Tsekiltä pisteitä. Suomi sitten sinnittelee kakkoseksi, kun Romania ja Tsekki pelaavat tasan ja Makedonia myös vie niiltä pisteitä.

Puhtaita lohkoja ei ole nähtykään Euroopassa (vaikka Espanja taisi tehdä sen pari karsintaa sitten mutta se olikin poikkeus, joka vahvistaa säännön) ja Hollanti nuorennusleikkauksineen on haavoittuva. Onhan heillä loistavia yksilöitä mutta oransseilta puuttuu edelleenkin - nuorennusleikkauksen jälkeenkin - kyky hyvään yhteispeliin pitkällä tähtäimellä. Itse veikkaan, että Hollanti on lohkon kolmonen Suomen ja Tsekin jälkeen.

Väitän myös, että joku lohkon neljästä kovasta menettää pisteitä Makedonian lisäksi myös Armenialle. Suomi on ensimmäisen tulikoitoksen kestänyt. Veikkaan, että Jerevanin helteeseen hyytyy nimen omaan Hollanti.

Suomi ei kuitenkaan lohkon heittopusseille saa enää antaa pinnoja, kun menimme mokaamaan Bukarestissa - ennen kaikkea on otettava se niin kuuluisa pakkovoitto Makedoniasta.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti pernaveikko
Toki ne on toisiaan poissulkevia. Jos Leijonat voittaa World Cupin, niin eihän futismaajoukkue sitten pääse Saksaan. Mikä on todennäköisyys, että suomalaiset palloilujoukkueet pärjää samaan aikaan?

Ja sitten jos elättelee vielä koripallomaajoukkueen EM-kisapaikasta....

No, eihän lätkä ja futismaajoukkueen tarvitse pärjätä samaan aikaan. Riittää, että kiekkojoukkue pärjää tämän ja tulevan viikon aikana ja futisjoukkue ensi kuussa kahdessa ottelussa ja sitten taas ensi vuoden puolella.

Itse karsintalohkosta sen verran, että uskon jonkun kolmesta suuresta mokaavan Armeniassa. Makedonia saattaa myös hyvinkin sekoittaa kärjen järjestystä. On kuitenkin selvää, että Suomen pakkovoittoihin kuuluu myös FYROM:in voittaminen sekä kotona että Skopjessa.

Lohko on paskamainen, mutta ei niin paha, kun tuo Kreikan, Turkin, Ukrainan, Albanian, Moldovan ja Kazakstanin muodostama vierashelvettilohko.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Suomen varmin palloilumitali on kuulemma tulossa Pekingistä 2008 kun/jos naispesäpalloilijoista kootaan softball-maajoukkue. Ja silloin viimeistään loppunevat valitukset siitä, että suomalainen palloilujoukkue ei voisi päästä maailman huipulle aivan puhkikilpaillussa lajissa! Tätä projektia ei Mursukaan kykenisi kaatamaan.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PeteX
Olen realisti ja uskon ainakin yhden jengin olevan taulukossa Suomen edellä lopussa ja olkoon se (toinen) suosikkini Hollanti, jolla on jopa realistiset mahdollisuudet itse kisoissa. Jos Hollanti pieksee kaikki muut, niin eikö se paranna Suomen mahdollisuuksia ottaa esim. kakkossija vai luuletko todella, että Suomi vie koko sarjan?

En minäkään Suomen lohkovoittoon usko, mutta en myöskään Hollannin voittokulkuun. Itse miellän Tsekin täysin Hollannin tasoiseksi joukkueeksi ja ehkä jopa paremmaksi. Kun muut pelaavat sopivasti ristiin ja tasureita, on Suomella mahdollisuudet ohittaa pari suurta. Tässä vaiheessa karsintaa kaikki on tosin vasta spekulointia ja sehän siitä hienoa tekeekin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti JHag
Suomen varmin palloilumitali on kuulemma tulossa Pekingistä 2008

Softballia ollaan vain kovasti ajamassa pois kisoista. Toisaalta, olen muistavinani, että KOK ilmoitti jo, että Pekingin lajivalikoima säilyy ennallaan ja isompi muutos tehdään sitten Lontooseen 2012.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Pitää myöntää että Hollanti - Tshekki näytti pelottavan hyvältä suomenkannalta. Hollannin puolustus oli täysin naurettava ja vain Van Der Sarin huippupelastukset pariinotteeseen pitivät pelin Hollannilla. Myöskään hollannin 3 miehen puolustus jossa pelaa Heitinga ei voi vakuuttaa kun muistaa miten Heitingaa ollaan viety cl:ssä ja hollanninliigassa. Hyökkäyshän niilä on kova mutta tarkalla puolustamisella täydet mahdollisuudet hakea jopa täydet pisteet hollannista. Tshekin puolustus oli myös täysin yössä ja topparipari toimi yhtä hienosti kuin Suomi - Ruotsi ottelussa Tihi - Hyypä eli kokoajan toinen ryntäsi itsensä pihalle eikä maalivahti cech vakuuttanut korkeissa keskityksissä, valioliigassakin on ollut yllättäviä vaikeuksia keskitysten kanssa joten kulmatilanteissa suomi saattaisi saada helposti maaleja. Eli Tshekistäkin on mahdollisuudet hakea pisteet mutta Tshekin peli paranee oleellisesti mikäli Nedved ja Poborsky ei huhuista huolimatta ripustakkaan nappiksia naulaan.

Itse olen pitkästä aikaa luottavaisin mielin. Keskiviikon otteluiden perusteella suomen ei tarvitse edes "ylisuorittaa" voittaakseen Hollannin vieraissa. Itsekkin myös epäilen että Armenia saattaa jopa voittaa Romanian, Hollannin tai Tshekit kotonaan eikä 2 tasuriakaan noista täysin mahdoton ole. Hyvin ne kuitenkin on kotonaan pelannut pääsääntöisesti ja paikka ei muutenkaan ole mikään ihanteellinen pakkovoitolle.

Heitämpä sellasen kysymyksen ilmoille että pitäiskö mielestänne suomen siirtyä 4-4-2 timantti taktiikkaan? itse melkeen hyllyttäisin nykyiset laiturit ja peluuttaisin niin. Väyrynen-Riihilahti-Tainio-Litmanen-Forssell-Eremenko Niin itse lähtisin pelaamaan hollantia vastaan.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Damien
Heitämpä sellasen kysymyksen ilmoille että pitäiskö mielestänne suomen siirtyä 4-4-2 timantti taktiikkaan? itse melkeen hyllyttäisin nykyiset laiturit ja peluuttaisin niin. Väyrynen-Riihilahti-Tainio-Litmanen-Forssell-Eremenko Niin itse lähtisin pelaamaan hollantia vastaan.

Mun mielestä Litin peluuttaminen noin kovaa maata vastaan on liian iso riski. Jatkaisin vanhalla taktiikalla Forssell yksin kärjessä Eremenkon ollessa siinä vähän alempana ylempänä keskikenttäpelaajana/piilokärkenä. Laidoilla Kolkka ja Lagerblom ja keskellä tiukka kaksikko Väyrynen-Tainio.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viestin lähetti pernaveikko
Softballia ollaan vain kovasti ajamassa pois kisoista. Toisaalta, olen muistavinani, että KOK ilmoitti jo, että Pekingin lajivalikoima säilyy ennallaan ja isompi muutos tehdään sitten Lontooseen 2012.

Paitsi että 2012 kisoja ei ole vielä jaettu minnekään...Lontoo on kylläkin yksi viidestä ehdokkaasta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti BitterX
Lohko on paskamainen, mutta ei niin paha, kun tuo Kreikan, Turkin, Ukrainan, Albanian, Moldovan ja Kazakstanin muodostama vierashelvettilohko.

Korjaus: Moldovan tilalla lohkossa on Georgia, joka tekee siitä vielä pahemman. Tanskalla mukavat vierailukohteet ja kova homma päästä lohkosta kisoihin, koska ristiin tullaan varmasti pelaamaan vielä paljonkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Espoon Siniset
Paitsi että 2012 kisoja ei ole vielä jaettu minnekään...Lontoo on kylläkin yksi viidestä ehdokkaasta.

Toki, mutta toivossa on hyvä elää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Re: Forssell poissa 6 viikkoa

Viestin lähetti Nikke
Eiköhän tämä nyt taas näytä siltä että Hollannissa Suomen jatkohaaveet voidaan hylätä. Vai kuka ne maalit Hollantia vastaan tekee, Tinttikö?

Hollantia vastaan Suomen todennäköisyys tehdä maali on kaikilla kokoonpanoilla hyvin pieni.

Pysyn edelleen tähän ketjuun kirjoittamassani kannassa, että Hollanti vie lohkon. Vieraista ei pisteitä tule Miklulla tai ilman kuitenkaan, saadaanpahan ainakin mies kuntoon toivottavasti loppukaudeksi ja ensi syksyksi, kun on todella kovat kotipelit.

Hollanti voittaa toivottavasti kaikki muutkin kotonaan, joten tämä ei varsinaisesti muuta meidän tilannetta millään lailla.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Re: Re: Forssell poissa 6 viikkoa

Viestin lähetti pernaveikko
Hollantia vastaan Suomen todennäköisyys tehdä maali on kaikilla kokoonpanoilla hyvin pieni.

Pysyn edelleen tähän ketjuun kirjoittamassani kannassa, että Hollanti vie lohkon. Vieraista ei pisteitä tule Miklulla tai ilman kuitenkaan, saadaanpahan ainakin mies kuntoon toivottavasti loppukaudeksi ja ensi syksyksi, kun on todella kovat kotipelit.

Hollanti voittaa toivottavasti kaikki muutkin kotonaan, joten tämä ei varsinaisesti muuta meidän tilannetta millään lailla.

Hollantia vastaan maalinteko on ehkä jopa helpompaa kuin Armeniaa ja muita lohkon pieniä vastaan, Hollanti pelaa senverran hyökkäävää palloa että maalintekoon jää hyvin tilaa. Hollannin 3 miehen alakertakaan ei juuri vakuuta.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Viestin lähetti stiflat
Milloinkas ne loppupelit tältä vuodelta ovatkaan, kun en löytänyt?

9.10 Suomi - Armenia
13.10 Hollanti - Suomi

------- 2005
26.3 Tshekki - Suomi
8.6 Suomi - Hollanti
17.8 Makedonia - Suomi
3.9 Andorra - Suomi
7.9 Suomi - Makedonia
8.10 Suomi - Romania
12.10 Suomi - Tshekki
 
Viimeksi muokattu:

Kaivanto

Jäsen
Re: Forssell poissa 6 viikkoa

Viestin lähetti Nikke
Eiköhän tämä nyt taas näytä siltä että Hollannissa Suomen jatkohaaveet voidaan hylätä.

Ylen teksti-tv:n mukaan Forssell pihalla 6 kuukautta. Ei varmaan Mursua paljon naurata, ei kyllä muakaan. Johansson viimeistelee, back-uppina Kuqi? Hyvästi maailma.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Re: Forssell poissa 6 viikkoa

Viestin lähetti Nikke
Eiköhän tämä nyt taas näytä siltä että Hollannissa Suomen jatkohaaveet voidaan hylätä. Vai kuka ne maalit Hollantia vastaan tekee, Tinttikö?

http://www.teamtalk.com/teamtalk/News/Story_Page/0,7760,891262,00.html

Antti pistää varmaan Miika Koppisen seuraavaksi kärkeen...vaihtaiskohan Hollanti Koppista vaikka Roy Makaayhin jota on vara pitää penkillä? Eiköhän heitetä treidiin vielä Tintti, Mursu, Simpanssi ja kilo lauantaimakkaraa päälle...OSTA HALBA.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Forssell poissa 6 viikkoa

Viestin lähetti goldenawe
Antti pistää varmaan Miika Koppisen seuraavaksi kärkeen...
Onneksi Koppinen ei ole silloin vielä pelikunnossa. Mistä tulikin muuten mieleen, että MTV3:n teksti-tv:ltä ja verkkouutisista löytyi erhe, joka sopisi hyvin raportoitavaksi myös tuonne "Hupaisia kirjoitusvirheitä mediassa"-ketjuun.

Uutispätkä Koppisen loukkaantumisesta nimittäin sanoo, että:

"Maajoukkueen kannalta Koppisen loukkaantuminen sattui ikävään aikaan..."

No, leikki leikkinä, mutta Miklun puolen vuoden poissaolo on kyllä todella harmi. Ja lähinnä ajattelen miestä itseään, enkä vain maajoukkuetta. Pahaan paikkaan tuli vamma, kaudesta tulee aika tynkä hänen osaltaan, joten mitenkähän käy ensi kauden ja Chelsean osalta?

No, itse olen edelleen sitä mieltä, että pois Chelseasta ja äkkiä.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä ei tosiaan nyt sitten nauratakaan.

Jos Miklu ei ole Prahassa (Ostrava, Brno?), niin ollaankin jo huomattavan pulassa. Toisaalta, en kyllä millään jaksa uskoa, että Johansson on niin huono kuin miltä näyttää.
 

Aksu

Jäsen
Re: Re: Forssell poissa 6 viikkoa

Viestin lähetti Kaivanto
Ylen teksti-tv:n mukaan Forssell pihalla 6 kuukautta. Ei varmaan Mursua paljon naurata, ei kyllä muakaan. Johansson viimeistelee, back-uppina Kuqi? Hyvästi maailma.

Niinhän tässä kävi. Ei voi mitään. Forssellin pelipaikka on Suomen kannalta tällä hetkellä kriittisin. Maalivahdit, keskuspuolustus, keskikentän pohja ja hyökkäävät keskikentät pystytään suht hyvin paikkaamaan. Laitapuolustajien kanssa on jo vähän hakemista, samoiten kuin laitalinkkien. Hyökkääjiä taas ei ole ensimmäistäkään, joka olisi viime vuosina vakuuttanut. Jonatanin suurin ongelma Suomen pelitavassa on se, ettei hän pysty pelaamaan hyvää jalkapalloa selkä puolustajiin päin. Herran paras ominaisuus on nopeus ja se edellyttää ylhäällä roikkuvan puolustuslinjan taakse pelaamista ja juoksupalloja. Muurisen aikana tällaista peliä ei ole nähty. Ja muutosta tähän tuskin tulee. Kuqi on työhevonen, jolla ei kansainvälisellä tasolla aidosti ole juuri annettavaa ja Pohja on kokematon kaveri näissä ympyröissä. Jotain pitäis keksiä.
 

scholl

Jäsen
Maajoukkueessa onnistuneista kärkipelaajista Zico Hjelm, Mixu Paatelainen, Miklu Forssell ei taida olla kukaan käytettävissä. Ei saakeli.
Jos oikein onnistutaan puolustuksessa niin saadaan pelattua 0-0 tai jos munkkeillaan rankkari, jonka Litti laittaa sisään niin voi tulla munkkivoitto.

Tosiaankin Kottila, Kuqi ovat aika nihkeitä maajoukkueessa. Johanssonilla taisi mennä pari vuotta sitten Charltonissa itseluottamus. Enää en häneen usko. Roiha on taantunut Keski-Euroopassa ehkä vähäisen peliajan takia vaarattomaksi. Pohjasta ei taida myöskään olla täyttämään Miklun saappaita. Muurinen on kyllä nesteessä.
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Re: Re: Re: Forssell poissa 6 viikkoa

Viestin lähetti Damien
Hollantia vastaan maalinteko on ehkä jopa helpompaa kuin Armeniaa ja muita lohkon pieniä vastaan, Hollanti pelaa senverran hyökkäävää palloa että maalintekoon jää hyvin tilaa.

Useampi toimittaja on maininnut Eremenko Jr:n vaparit, ettei saa päästää suomalaisia erikoistilanteisiin. Muuten hollantilaislehdistö pitää Suomi-matsia läpihuutojuttuna, joten oranssien ylimielisyys voi helpottaa Muurisen porukkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös