Niittymäkeenhän porukka oli monta vuotta aivan tyytyväinen. Niittymäen ensimmäisiä sainauksiahan olivat Kallio, Tallinder ja Perrin sekä valmentajaksi Selin. Ensimmäisiä soraääniä alkoi kuulua vasta tämän kalenterivuoden puolella ja vasta ihan viimeisinä viikkoina Niittymäki otettiin palstan sylkykupiksi, jolloin Niittymäen paskuudesta tuli palstatotuus.
Tässä Ylen jutussa tj Jokinen kertoilee uskovansa, että "asioita on kumuloitunut pitkältä ajalta". Tämä on tärkeä lausunto, koska juurikaan vahvemmin ei Jokinen voisi vihjailla, että hallitus olisi aiemminkin kävellyt Niittymäen yli.
Itse olen aika skeptinen sen suhteen, että tuonne nyt ketään Niittymäkeä parempaakaan osataan hankkia.
Onhan Niittymäelle annettu täällä kritiikkiä jo aiemmin. Yleistät taas suotta kuten moni muukin jälkeesi. Eri kirjoittajilla eri mielipiteet, mutta toki paskaa tulee nyt kun on ns. paikka.
Niittymäkeä on kritisoitu mm. valmentajan valinnasta Selinin jälkeen, Thorellin menetyksestä, "omien junnujen" menetyksestä, reagoimattomuudesta siirtorajalla Selinin aikaan, Korpikosken ja muiden loukkaantuneiden palkkaamisesta jne. Minä ainakin olen ja moni muukin.
Kyllä minuakin häiritsee laumaeläimet jotka ilmaantuvat jakamaan mielipiteitä vasta kun niistä on suurin osa samaa mieltä. Mutta näinhän se maailma kulkee ja kannattaa välttää leireihin jakoa, koska siitä ei koskaan tule hedelmällistä keskustelua.
Muuten olen kanssasi samaa mieltä ja annan itse pienen synninpäästön Anterolle, koska on päivänselvää että hänellä ei ollut sitä valtaa ja vastuuta joka tuossa tehtävässä menestyksellisesti toimiakseen on oltava. Nähtävästi olin vieläkin liian herkkäuskoinen kun kuvitelin että näin on.
Niittymäelle tuli kyllä melkoisesti virheitä pelaajarekryissä ja pahimpana juurikin nämä kummalliset jatkosopimusten tekemättä jättämiset tärkeille pelaajille esim. Thorell, Reunanen ja Eronen. Vähän kuitenkin näissäkin haisee suhmuroinnin mahdollisuus, joten on mahdoton sanoa miten paljon Anterolla oli näihinkään valtaa vai tuliko näidenkin osalta mahtikäskyjä.
Vaikuttaa kuitenkin siltä että Antero oli liian kiltti tuolle paikalle ja hänen yli oli siinä mielessä liian helppo kävellä, kun ei pessyt oikeita selkiä eikä näin ollen saanut oikeita tukijoukkoja. Kertoo paljon organisaatiosta jos politikointi on ainoa tapa menestyä, eikä todellinen ammattitaito.
Koko Kaskisen keissi haisee todella ikävälle suhmuroinnille. Itseä ei enää yhtään yllätä että Kaskiselle olisi pesti esim. UTJ-paikalle ensi kaudelle. Sen verran siivotaan porukkaa hänen ympäriltään että sivusta seuraajaa alkaa jo oksettaa. Se että siivotaan näitä vastaansanojia, kertoo kyllä omaa kieltään että jonkilainen jatkopesti Kaskiselle olisi looginen ja hänen onnistumistaan yritetään nyt pakottaa väkisin vaihtamalla kaikki muut.
Itselle alkaa tämän kauden osalta riittää kun ne pahimmat pelot ovat jo toteutuneet. Spedeily is back ja ollaan taas kansakunnan paskasanko.
Olen mielelläni tässä väärässä ja toivon että seura palaa kunniaan vaikka sitten Kaskisen johdolla. Toivon hartaasti että seura saa kuponkinsa taas järjestykseen mutta omalla kohdalla tätä on todella vaikea enää tukea. Hiljaiseksi vetää kun luuli että pahimmat on jo nähty.
Edit:
Luin tämän vasta tekstini jälkeen:
Iltalehti huhuilee mielenkiintoisia nimiä urheilutoimenjohtajaksi Palloseuraan:
Kaappaako TPS uuden pomon Jokereista? Tomi Kallio kieltäytyi
Ihan mielenkiintoinen viesti, varsinkin kun on sisäpiirin syväkurkun kirjoittama. Tehdäänkö tässä nyt savuverhoa vai onko tuossa jotain todellista?
Kalliolle respectiä ettei lähtenyt tuohon. Näki varmasti läheltä mitä duuni vaatisi ja teki luultavasti oikean johtopäätöksen oman julkisuuskuvansa suhteen.
Jokerit-linkki olisi Westerlundin kautta luonnollinen. Varmasti nähnyt läheltä tämän Vuorisen toimintaa. Haluaisin jopa nähdä tuollaisen kuvion toteutuvan ja puhtaasti jääkiekon ehdoilla. Westerlundilla kiistatta osaamista ja suhteita tällä saralla.
Jos tuleva UTJ saa toimia pestissään ilman ohijohtamista ja tulosvastuulla JA valinta tehdään oikein (oikeat perusteet, ei saunakerho, löydetään ammattilainen/nouseva tähti) niin tämä homma saattaa oieta tulevina kausina nopeastikin. Toivottavasti johtotahot ymmärtävät omat virheensä ja tekevät korjaavia liikkeitä johtamiseensa. Tuskin sielläkään halutaan oikeasti tällaista negatiivista julkisuutta ja koitetaan ottaa sitä kuuluisaa oppia.
Mutta kuten todettu, niin koko uutinen voi olla pelkkää savuverhoa, jotta voidaan lopulta perustella muita päätöksiä.
Itse olen jo kyllästynyt tähän loputtomaan toivomiseen, joten ei auta kuin seurata vierestä mitä tuleman pitää. Hallille lähteminen tällä kaudella tuntuu kyllä kaukaiselta ajatukselta mainituista syistä. Valitettavasti. Tässä on jo yksi nälkävuoden pituinen paskamyrsky ja spedeshow takana, joten toista ei kyllä psyyke enää taida kestää.