Anoppi / Appiukko !

• 18 598
  • 57

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sekä tädin että appiukon äidin sanomisia ollaan yhdessä korjailtu, että "niin siis meillä kotona...", mutta eipä sillä ole ollut mitään vaikutusta...

Tarvitseeko niiden kanssa hengata? Omissa häissäni oli kolme sukulaistani ja kyllä, pidän sitä lukua juuri oikeana.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tarvitseeko niiden kanssa hengata? Omissa häissäni oli kolme sukulaistani ja kyllä, pidän sitä lukua juuri oikeana.

Tädin kanssa ei, jollei jonkun muun sukulaisen luona törmätä. Miehen isoäidin kanssa sen sijaan kyllä, kun sattuu olemaan miehelle tärkeä ihminen... Varmasti ihan hyvä ihminen onkin, mutta tulee kurja ja vittumainen fiilis siitä asenteesta. Etenkin kun en keksi, miksi en hänen mielestään kelpaa hänen pojanpojalleen.

Mitä häihin tulee - jos siis Azul joskus menee naimisiin - paikalle kutsutaan omasta suvusta korkeintaan Azulin broidi ja vaimonsa.

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Johan on ketju, hauskaa luettavaa...
En ole.

Johanin appivanhemmat on mukavaa väkeä, mutta siltikään en jaksaisi kovin montaa viikkoa olla samassa osoitteessa. Erään tuttavani anoppi on nimittäin useita viikkoja putkeen vieraana - en pysty ymmärtämään, kun mitään varsinaista syytä niin pitkiin vierailuihin ei ole (sairaus tms). Onko jollain kokemusta aiheesta?

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Appiukko on enkeli, mutta anoppi on itsestään saatanasta. En tajua miten nämä kaksi voivat elää yhdessä.

Appiukko on rakentanut talon, jossa nämä kaksi asuvat. Appiukko on rakentanut kesämökin ja muurannut siihen takan, joka imee klapit savupiipun kautta taivaalle, niin hyvä imu siinä on.

Ja anoppi vain vittuilee appiukolle. Yhtenä iltana viljeltiin appiukon kanssa povaristani löytänyttä viinaa. Tietenkin anopilta piilossa. Vähän väliä kuului olohuoneesta kaikenlaisia "saatana mikä mätä ukko" -kommentteja. Sanoin appiukolle, että älä välitä ja kaadoin lisää viinaa apen kuppiin.

En ymmärrä miten appiukko voi painaa pahkaansa kaikki vittuilut, joita tämä peijooni suoltaa?! Äijä kuitenkin on ainoa perheessä, joka tienaa, korjaa autot, leikkaa nurmikot, yms.

Anoppi ei ole minulle pahaa sanaa sanonut kertaakaan, mitä nyt möykännyt meikäläisen vähähiilaridieetin perusprinsiipeistä. Mutta se miten se vittuilee appiukolle, on jotakin ihan käsittämätöntä. Hänellä ilmeisesti on jokin paranoidinen tila, koskapa epäilee koko ajan, että appiukko käy naisissa. Ja hän ei todellakaan käy.

Vitun hauskaa olla siinä olohuoneessa kun se kamppailu alkaa... Onneksi olen lukumiehiä ja voin painua vaimon "huoneeseen" lukemaan Haanpäätä tai Päätaloa.

Anyway, siunatkoon vaikka Jeesus tuota kärsimyksen täyttämää parisuhdetta...

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulla oli onni tutustua appivanhempiini jo ennen kuin hurmasin heidän keskimmäisen tyttärensä. Mitään varsinaista ensivisiittiä ei siis tarvinnut kokea, kun kaveerasimme parikymppisinä samoissa porukoissa vaimoni kanssa ja tästä syystä vierailin usein nykyisessä anoppilassani sopivan huomaamatta, muiden seassa. No, tajusihan ne toki aikanaan, että aloimme viihtyä yhä enemmän kahdestaan ja siitä sitten sujuvasti tai vähemmän sujuvasti aloimme seurustella. Suurimman jännityksen sain kuitenkin vältettyä, kun porukat olivat tuttuja.

Appivanhempani ovat varsinaisia kansakunnan tukipilareita ja mallikansalaisia. Elämään mahtuu jos jonkinlaista vastuuta vapaaehtoistyöstä sijaisvanhemmuuteen. Appi on rakentanut ison okt:n omin käsin ja remontoi parhaillaan lapsuuden maisemissaan kesämökistä läpi vuoden asuttavaa, aikovat muuttaa sinne kai muutaman vuoden sisällä. Ahkera, avulias ja lämminsydäminen mies noin pääpiirteissään. Samalla aaltopituudella emme silti ole läheskään aina. Hänen huumorinsa on hyvin lämmintä, hivenen pappamaista silmäniskemistä, mulla puolestaan sarkasmin ja synkkien sävyjen värittämää. Appi on small talkin mestari ja sosiaalisesti hyvin kyvykäs, minä puolestaan mietiskelen ja maistelen asioita mielelläni omissa oloissani. Sukupolvien eroa korostaa konkreettisesti se, että minä en rakenna taloja ja hän taas selviää hädin tuskin laskun maksusta tietokoneen kanssa.

Anoppini on enemmän meikäläisen tyylinen. Hän viljelee aika tummaa huumoria ja viihtyy mielummin perhepiirissä kuin huomion keskipisteenä. Kiinnostus historiaan on myös jonkinlainen yhdistävä tekijä, ja jouluisin rehellisesti sanottuna jopa jännitän hiukan, mitä hän on vävylleen keksinyt. Hopeamarkka 1800-luvulta ja osuvat kirjat ovat olleet oikein hienoja lahjoja.

Jollain tapaa uskallan olla oma itseni enemmän anopin seurassa, vaikka omat särmänsä hänessäkin on. Tulen molempien kanssa oikein hyvin toimeen ja juttuun, mutta kai meitä apen kanssa vaivaa jokin molemminpuoleinen liika kunnioitus ja jäykistely toisiamme kohtaan. Anopin kanssa tätä ei juurikaan ole, vaan uskallan sanoa mielipiteeni liki sellaisenaan. Ehkä tähän vaikuttaa myös se, että anopillani on varsin terävä äly ja pidän siitä, että pääsen haastamaan itseäni hänen kanssaan, kun apen kanssa keskustelut liikkuvat yleensä varsin käytännöllisten asioiden ympärillä.

Olen oppinut appivanhemmiltani paljon, ja vaikka olemme appeni kanssa persoonina varsin erilaisia, olen hyvin tyytyväinen appivanhempiimme. On ollut hienoa huomata, että appiukko on pikkuhiljaa alkanut ymmärtää, ettei hänen tapansa hoitaa perhettä ja elatusta ole se ainoa oikea, ja että vävyn retale on aikuinen mies huolimatta joistan lapsellisista harrastuksistaan. Hyviä tyyppejä niin appi kuin anoppikin. Ja molempien suvutkin vähintään siedettäviä, kun olen jättänyt suosiolla pienimmät sukujuhlat kiertämättä suvuissa, jotka juhlistavat suurin piirtein kaikkea mahdollista.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ja molempien suvutkin vähintään siedettäviä, kun olen jättänyt suosiolla pienimmät sukujuhlat kiertämättä suvuissa, jotka juhlistavat suurin piirtein kaikkea mahdollista.

Tässä kohtaa pakko kysyä ihan yleisesti, että voiko olla ärsyttävämpää kuin kaikkien mahdollisten kissanristiäisten juhlistaminen? Nimim. kaikki mahdolliset naimankaiman pikkuserkun rippijuhlat läpikäynyt kunnon kansalainen, joka mielellään viettäisi ainoastaan perhejuhlia sukujuhlien sijaan.

Itseäni ärsyttää mustasukkaisena ihmisenä, kun anoppini tukeutuu joka asiassa tyttäreensä. Ilman tytärtään ei voi mennä minnekään ihmisten ilmoille ja oletuksena on aina, että tytär lähtee mukaan kaikkiin turhanpäiväisiin hömppähommeleihin, koska on 12-vuotiaanakin näin tehnyt.

(= Paskamaisinta on se, etten oikein tiedä tytön omaa suhtautumista asiaan. Haluaako hän todella mennä omasta tahdostaan, meneekö vain äitinsä tahdosta ja jääkö sitten menemättä minun tahdostani?)

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Omalla kohdallani molemmat ovat nuorisoilmausta käyttäen hyviä tyyppejä enkä kertaakaan ole joutunut appivanhempieni seurassa mitenkään kiusaantuneen tahi ahdistuneen tuntemuksen saarekkeeseen. Molempien kanssa riittää jopa keskustelunaiheita riittämiin, varsinkin appiukon kanssa, ettei tarvitse nurkassa mykkänä kyhjöttää.

Eli lienen kohtalaisen onnekas tämän asian suhteen.

Fordél

Jäsen
Appiukko nyt sitten tavattu ja hengissähän siitä selvittiin. Tyypilliseksi ensitapaamiseksi kaikki oli vähän kankeaa, mutta tunnelma oli kuitenkin hyvä, joten eiköhän se tästä. Mielenkiinnolla odotan millaisia lausuntoja musta annetaan sitten tyttöystävälle...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy