Anoppi / Appiukko !

• 18 598
  • 57
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Onko mahdollisesti mielipiteitä ja tapahtumia sattunut tälläisen henkilön toimesta, olin tässä viettämässä juhannusta oikein porukalla. En tiedä olenko vielä valmis keskustelemaan teemasta itse, minua suoraan sanoen harmitti lievästi sanoen muutama pikku-seikka. Kysyisinkin näin Eestin kielellä onko sinua mahdollisesti "vetässyt" tässä suhteessa, vai oletko saanut mustapekan käteen ?

Voiko tälläinen henkilö ehkä pilata jotakin, vai pitäisikö kuunnella tarkkaavaisesti hänen mielipiteitään ja oppia ? Minulla itselläni on vielä hieman myöhemmin asiaa aiheen tiimoilta, annan kuitenkin pallon muille vielä vähäksi aikaa. Täytyykin lopettaa tietokoneen lähelle on tulossa kyseinen henkilö kurkistelemaan suu auki ! Kommenteja ja keskustelua kiitos !

Carlos

Jäsen
Täältä pesee!

Juu, meilläkin oli "kiva" juhannus. Loppuseurauksen voi lukea vitutusketjusta. Mentiin paremman puoliskon kanssa vanhempieni mökille jussia viettämään. No mutsihan sitten alkoi piikitellä miniää kaikesta mahdollisesta kuten tavallista, ja kun eukkoni sitten tästä hiukan älähti, niin siitähän "anoppi" sitten metelin nosti. Lopputuloksena meitä pyydettiin lähtemään mökiltä n. 3 tunnin jälkeen, puolisoni siis itkiessä, anopin itkiessä ja muuten vaan mukavissa tunnelmissa.

Kumpikin osapuoli on sitä mieltä että toinen vain odotti tilaisuutta saada räjähtää jostain. Ja mainittakoon vielä että anoppi ei pidä miniästä lähinnä siksi että tällä ei ole korkeakoulutusta, eikä muutenkaan kylve rahassa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Carlos kirjoitti:
Kumpikin osapuoli on sitä mieltä että toinen vain odotti tilaisuutta saada räjähtää jostain. Ja mainittakoon vielä että anoppi ei pidä miniästä lähinnä siksi että tällä ei ole korkeakoulutusta, eikä muutenkaan kylve rahassa.

No onhan siinä syytä kerrakseen. Epäilen, että vaimosi käyttää hänen mielestään lisäksi outoja vaatteita, kuten heidän koko sukunsa? Tämän ohella heillä on väärä automerkki, väärä bonuskortti ja varmasti jotain filunkia verojen kanssa, kun pystyvät ylläpitämään elintasoaan. Mielenkiinnon vuoksi kysyn, että omaako miniäsi anoppi a.k.a äitisi itse kyseisen tutkinnon? Parastahan näissä dilemmoissa on se, että yleensä ei löydy itseltäkään rekyyliä. Ex-appiukkoni oli hirveä sotafriikki, mikä on sinänsä jees, eikä hän kestänyt, etten ole "ylioppilaana" käynyt RUKkia. Hänen oma sotilasarvonsa oli korpraali. Asiaa ei lieventänyt yhtään, että asepalvelus oli suoritettu urheilujoukoissa, sillä siellä on kuulemma pahimmat roistot. Jepjep. Oikea paikka vittumaiselle anopille on juhannuskokko ja sateen sattuessa kaivo.

Suosikkijoukkue
Avaudun tässä vielä hieman lisää kyseisestä aiheesta perkele, ruohonleikkaaminen ja kuka on leikannut enemmän ja kuka vähemmän. Vaikka hänen (anoppi) armaspoikansa olisi leikannut kuusikertaa vähemmän ja jättänyt kaikki perkeleen ruohot korjaamatta niin jostakin tulee ilmi että saman verran sitä on leikattu. Jumalauta kuinka ihminen voi olla sokea, ja tämä kaikki toistuu oli sitten homma mikä hyvänsä. Mainitsisin vielä aamukahvinkeittämisestä mikäli tämä ihminen sattuu heräämään mökillä aikaisemmin, niin keittää kyllä kahvia, mutta vain sen verran että itselle riittää.

Jumalauta jos sattuu tulemaan vieraita,(minun tuttujani)niin kukas se perkele onkaan seisoskelemassa ja häiriköimässä ensimmäiseksi paikalla, eikä ymmärrä lähteä millään menemään. Joka asiaan pitää esittää oma mielipide, kysytään sitä sitten suomenkielellä tai eestiksi. Ajattelin että lähdemme kauppaan että saisi olla vaimon kanssa vähänaikaa ilman lapsia ja anoppia, perkele syöksyy autoon kuin abacci-ohjus, lapset vieressä "minä tulen kanssa". Siinä vähän mökki-elämänsaloja. Ja sitten vielä sanon sellaisen asian että mitäs tämä kuuluu jääkiekkoaiheiselle palstalle, siksi kun aika monella jääkiekkoilijallakin on anoppi. Ei tarvi sitä sitten kysellä minulta yv,nä. Perkele ;)

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En ole kihloihinkaan asti vielä koskaan kerennyt, mutta menneissä suhteissa myönnän kerran tapahtuneen lievää seksuaalista painetta ja sitä myöten erään nimeltämainitsemattoman äijälihaksen velttoutta, syynä yhdistelmä ohut seinä/appivanhemmat sen takana/silloisen kumppanini äänekkyys.

Moni asia ei ole ikinä vituttanut yhtä paljon kuin se muijan kommentti "ei se haittaa..."

Tulin paikalle saamaan - enkä tarkoita "sääliä osakseni"!

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
veinikretski kirjoitti:
Jumalauta jos sattuu tulemaan vieraita,(minun tuttujani)niin kukas se perkele onkaan seisoskelemassa ja häiriköimässä ensimmäiseksi paikalla, eikä ymmärrä lähteä millään menemään. Perkele ;)

Haiskahtaa pahasti, ennakkopelottelu kampanjoinilta. Et viitsisi selvittää, onko anoppisi elokuun ekaviikolla paikalla. Jos uhkaa olla, lähetä se vaikka Vilnan viulufestivaaleille. Sitäpaitsi, kun veini ja Olkku perheineen kokoontuu, ei siinä muita häiriköitä tarvita, luulisi riittävän.

Itse aiheeseen. Oma anoppini asuu Kangasalalla, eikä käy, kun kerran vuodessa, korkeintaan.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Carlos kirjoitti:
No mutsihan sitten alkoi piikitellä miniää kaikesta mahdollisesta kuten tavallista, ja kun eukkoni sitten tästä hiukan älähti, niin siitähän "anoppi" sitten metelin nosti. Lopputuloksena meitä pyydettiin lähtemään mökiltä n. 3 tunnin jälkeen, puolisoni siis itkiessä, anopin itkiessä ja muuten vaan mukavissa tunnelmissa..

Eikös se ole sinun tehtävä pitää muori kurissa ja nuhteessa? Sanot muorille että turpa kiinni, tai et näe enää poikaasi.

Sorry vain, mutta mielestäni on maailman kummallisin asia, että oma puolisko joutuu tappelemaan anopin kanssa ilman, ettei poika saa äitään kuriin.

Äiti tai ei, mutta oma onnellisuus on aina tärkeintä. Jos välit rikkoutuvat oman puoliskon koulutuksen tai jonkun muun naurettavan asian takia, saa mamma kyllä haistaa pitkät paskat.

K

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Otsikosta tuli mieleeni muuan vuosi sitten eräät häät (ei omat), jonka päätteeksi sulhanen tälläsi anoppia turpaan ja sulhasen isä sai nenävarteensa morsiamelta. Bileet loppuivat kumma kyllä siihen, hääväki kaikkosi, mutta liitto jatkui paikkailujen jälkeen.

Omakohtaiseen kokemukseen vedoten, anopin ja appiukon kanssa on syytä tulla jokseenkin toimeen, helpottaa kummasti. Jos ero tulee, anoppi on kuin naarastiikeri. Saattaa leppyä muutaman vuoden jäähyn jälkeen ja kutsua jopa kahvillekin. Tosin veikkaisin että äärimmäisen harvinaista...

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stonecold kirjoitti:
Omakohtaiseen kokemukseen vedoten, anopin ja appiukon kanssa on syytä tulla jokseenkin toimeen, helpottaa kummasti. Jos ero tulee, anoppi on kuin naarastiikeri. Saattaa leppyä muutaman vuoden jäähyn jälkeen ja kutsua jopa kahvillekin. Tosin veikkaisin että äärimmäisen harvinaista...

Ihanko päiväkahville?

Kerro ihmeessä koko tarina!

Kuvatkin kelpaavat!

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Valitettavasti päiväplöröt ovat sun kieron mielikuvituksen tuotoksia. Kyseessä olivat torttukahvit :)

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
JHag kirjoitti:
... käyttää hänen mielestään lisäksi outoja vaatteita, kuten heidän koko sukunsa? Tämän ohella heillä on väärä automerkki, väärä bonuskortti ja varmasti jotain filunkia verojen kanssa, kun pystyvät ylläpitämään elintasoaan.
Ai, siis samat perustelut käyvät tuohon kuin HPK-kannattajien pilkkaamiseen? Näppärää monikäyttöisyyttä.

Carloksella kyllä vittumainen tilanne. Eipä sitä tavallinen ihminen halua noin vain äitiään hylätäkään. Omalla kohdalla homma on oikein hyvin pulkassa.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stonecold kirjoitti:
Valitettavasti päiväplöröt ovat sun kieron mielikuvituksen tuotoksia. Kyseessä olivat torttukahvit :)

Pistit siis pelkästään kakkoseen.

Öhm, niin joo tarkoitit notta siellä tarjoiltiin leivonnaisia.

Tekisi mieli silti tietää löytyisikö Jatkoajasta oikeasti joku joka on pannut anoppiaan!

Suosikkijoukkue
Golden AWe kirjoitti:
Pistit siis pelkästään kakkoseen.

Öhm, niin joo tarkoitit notta siellä tarjoiltiin leivonnaisia.

Tekisi mieli silti tietää löytyisikö Jatkoajasta oikeasti joku joka on pannut anoppiaan!

Joo ajatelit sitten kysäistä suoraan asiasta, nyt varmasti löytyy kovasti tunnustajia. Uskoisin että täällä on eräs toinen vkretskin avaama ketju johon tunnustus sopisi paremmin.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Twite kirjoitti:
Eipä sitä tavallinen ihminen halua noin vain äitiään hylätäkään.

Eipä tietenkään, mutta tuskin kannattaa alkaa peräkammarin pojaksi, jolla äiti määrää elämän ja morsiammen. Kova kovaa vastaan. Eiköhän äippä ymmärrä, että pojasta on tullut mies, joka määrää itse elämästään.

Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
veinikretski kirjoitti:
Joo ajatelit sitten kysäistä suoraan asiasta, nyt varmasti löytyy kovasti tunnustajia. Uskoisin että täällä on eräs toinen vkretskin avaama ketju johon tunnustus sopisi paremmin.

"Kun sataa ja myrskyää"-ketju? 70-luku -ketju?

Riippuu tietysti milloin ja millaisella säällä kyseinen akti tapahtui. Onko sinulla, veini, sitten hyvännäköinen anoppi? Entä eikö vieläkään kukaan tunnusta nussineensa ewokia?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Twite kirjoitti:
Ai, siis samat perustelut käyvät tuohon kuin HPK-kannattajien pilkkaamiseen? Näppärää monikäyttöisyyttä.

Ei ei, nyt olet ymmärtänyt väärin! HPK-kannattajien pilkkaamiseen kelpaa pelkästään heidän kannattamansa joukkue eli Hämeenlinnan Pallokerho ry.

Anoppia (2 kpl; ex ja nykyinen) en ole koskaan björninyt edes unissani, sen verran on jo ikää kummallakin. Sen sijaan ensimmäisen anopin siskoa lähentelin tarmokkaasti eräissä sukuhäissä noin 2,5 promillessa ja valehtelematta sainkin jo tanssilattialla ujutettua käden reittä pitkin hameen alle. Hän ei vastustellut. Mutta valitettavasti hänen miehensä, käytettyjen autojen kauppias aivan oikeastikin, aavisteli jotain ja hiihteli paikalle, dämn! Oma vaimo oli turvavyöhykkeellä heittämässä läppää tätikatraansa kanssa. Oli kesä ja lämmintä ja olimme aloittaneet boolin läträämisen jo hyvissä ajoin iltapäivällä. Meillä oli ikäeroa tuollaiset 25v, olin itse 27 tuolloin. Erinomaisen hauska tapaus ja luulin olleeni huomaamaton sekä varovainen, mutta toisin kävi. Kammottava riita odotti jo samana iltana. Tämä tarina tapahtui Porissa, maamme viihde- ja kännikeskuksessa.

Suosikkijoukkue
Golden AWe kirjoitti:
"Kun sataa ja myrskyää"-ketju? 70-luku -ketju?

Riippuu tietysti milloin ja millaisella säällä kyseinen akti tapahtui. Onko sinulla, veini, sitten hyvännäköinen anoppi? Entä eikö vieläkään kukaan tunnusta nussineensa ewokia?

Minä odottelen ensimmäistä joka tunnustaa olleensa appiukkonsa kanssa, joka jätkä sitä voi anoppiaan pyyhkäistä mutta appiukko Hpk-pipo päässä ja matsin erätauolla onkin eri juttu, kun sataa ja myrskyää !

Carlos

Jäsen
JHag kirjoitti:
No onhan siinä syytä kerrakseen. Epäilen, että vaimosi käyttää hänen mielestään lisäksi outoja vaatteita, kuten heidän koko sukunsa? Tämän ohella heillä on väärä automerkki, väärä bonuskortti ja varmasti jotain filunkia verojen kanssa, kun pystyvät ylläpitämään elintasoaan. Mielenkiinnon vuoksi kysyn, että omaako miniäsi anoppi a.k.a äitisi itse kyseisen tutkinnon? Parastahan näissä dilemmoissa on se, että yleensä ei löydy itseltäkään rekyyliä. Ex-appiukkoni oli hirveä sotafriikki, mikä on sinänsä jees, eikä hän kestänyt, etten ole "ylioppilaana" käynyt RUKkia. Hänen oma sotilasarvonsa oli korpraali. Asiaa ei lieventänyt yhtään, että asepalvelus oli suoritettu urheilujoukoissa, sillä siellä on kuulemma pahimmat roistot. Jepjep. Oikea paikka vittumaiselle anopille on juhannuskokko ja sateen sattuessa kaivo.

Niin, siis naisenihan käyttää anopin makuun liian tiukkoja vaatteita, josta huomautellaan ihan suoraan, ja hankkimalla jostain halpahallista XXL-toppatakkeja "lahjaksi" jne. Minun appivanhempani eivät toki kelpaa myöskään omille vanhemmilleni, sillä he asuvat vuokralla ja ovat töissä ravintola-alalla!!! Eli siis edes minimivaatimusta (=miljoonaperintö) ei ole näillä näkymin luvassa! Joten tähän yhteyteen tämä verovilppiepäily ei toimi, mutta muuten kyllä. Jos äitini kuulee kenen tahansa hankkineen mitä tahansa, se on ostettu velaksi, verovilpeillä, muuten vaan huijaamalla, tai sitten ovat ostaneet jotain tosi huonoa. Vain itsellä voi olla varaa johonkin hienoon rehellisesti.

Ja oletit ihan oikein, äidilläni ei ole edes ylioppilastutkintoa, ja hän on kotoisin niin köyhästä perheestä että joutui lapsena jopa näkemään nälkää, vaatteiden puutteesta puhumattakaan. Mutta sehän ei liity TÄHÄN asiaan tietty mitenkään.

Joka tapauksessa miniältä on kuulemma jäänyt psyykelääkkeet ottamatta, ja mulla tulee olemaan hänen kanssaan vielä vaikeeta. Olisin voinut kuitata helposti eukkoni herkän mielentilan uutisoimalla sen johtuvan hänen kantamastaan ja tammikuussa syntyvästä poikalapsesta, mutta taidanpa ilmoittaa asiasta sitten joskus aikanaan postikortilla.

K

kangaroo

Itse olen jo pitkään tullut anopin ja appiukon kanssa huomattavasti paremmin toimeen kuin omien vanhempieni kanssa. Anopin tyttärestä onkin sitten paras olla puhumatta mitään..

Carlos

Jäsen
Kaiser Soze kirjoitti:
Eikös se ole sinun tehtävä pitää muori kurissa ja nuhteessa? Sanot muorille että turpa kiinni, tai et näe enää poikaasi.

Sorry vain, mutta mielestäni on maailman kummallisin asia, että oma puolisko joutuu tappelemaan anopin kanssa ilman, ettei poika saa äitään kuriin.

Äiti tai ei, mutta oma onnellisuus on aina tärkeintä. Jos välit rikkoutuvat oman puoliskon koulutuksen tai jonkun muun naurettavan asian takia, saa mamma kyllä haistaa pitkät paskat.

Ongelma tässä on se että minun läsnäollessa homma onkin aika hyvin hanskassa, koska mamma tietää että meikäläiseltä tulee "ruodutus" aika nopeasti. Tälläkin kertaa homma räjähti käsiin sillä aikaa kun olin käymässä liiterissä, poissa ehkä 10 minuuttia. Ja koska anopilta oli ilmeisesti alkanut sanat loppua kesken, siskonikin oli kantanut rohkeasti kortensa kekoon ja mennyt auttamaan miniän haukkumisessa. Yllättävää kyllä, sisko hävisi kuin pieru saharaan kun minä tulin paikalle (eikä näyttänyt naamaansa ennenkuin lähdimme), ja kiistää nyt sanoneensa "juuri mitään".

Jos vanhukset haluavat mökkeytyä surullisena ja yksinäisinä, niin siitä vaan.

Mutta asiaan palatakseni olen samaa mieltä kanssasi, jos minun valitsema puoliso ei kelpaa niin haistakoon sen yllämainitun.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos kirjoitti:
Mutta asiaan palatakseni olen samaa mieltä kanssasi, jos minun valitsema puoliso ei kelpaa niin haistakoon sen yllämainitun.

Asia kuitti. Niin sitä pitää.

Onnittelut etukäteen tammikuun johdosta. Hyvin ajoitettu. Jos sattuu tammikuun 23 päivälle, on viikarilla sama syntymäpäivä, kuin sivuunkirjoittaneella ja MacGyverilla. Kovia poikia..

K

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Mulla oli pitkään appiukkoni kanssa hyvinkin muodolliset välit. En oikein edes tiedä mistä moinen johtui. Kaikki muuttui kuitenkin kun eräänä kevättalven päivänä jää petti miehen alta ollessamme kokemassa viimeisiä talviverkkoja. Suoritin pelastusoperaation kaikkea muuta kuin oppikirjojen mukaan, mutta suoritin yhtä kaikki. Sitten kun sain vielä raahattua kangistuvan vanhan miehen polviin asti ulottuvassa sohjossa järven selältä rantaan, olin aika sankari.

Konjakkipullo rapsahti auki heti kun jäsenet oli saatu sulamaan ja pahin säihkähdys ohi. Muistipa sitten hääpuheessaankin asian mainita ja "antoi ikään kuin tyttärensä mulle palkinnoksi."

Hauskan tilanteesta teki eritoten vaimoni siskon mies, joka kesken puheen kysyi kovalla äänellä, että tekikö mieli painaa vaan kylmästi syvemmälle.

Oman avautumisensa vaatisikin sitten vaimoni ja äitin välinen suhde. Ei ihan yhtä vaikeeta kuin Carloksella, mutta ei paljoa puutu. Ei edes jaksa alkaa ajattelemaan.

Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
Tapasin nykyisen eukkoni vanhemmat ensimmäistä kertaa männä juhannuksena. Kieltämättä mökille ajelemisen aikana kädet hieman hikoilivat ja paniikkikakkaa meinasi tulla housun punttiin, mutta kaiken kaikkiaan hyvin siitä ensimmäisestä tapaamisesta selvittiin. Olivat oikein mukavia, ainakin toistaiseksi. Saa nähdä mihin suuntaan suhteemme kehittyy. Appiukkokokelas sattuu olemaan samalla alalla duunissa, joten siinä mielessä ainakin yhteisiä puheen aiheita löytyy tulevaisuudessa.

art ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
mikkojii kirjoitti:
En oikein edes tiedä mistä moinen johtui. Kaikki muuttui kuitenkin kun eräänä kevättalven päivänä jää petti miehen alta ollessamme kokemassa viimeisiä talviverkkoja.

Tässä aivan loistava vinkki, ja valitettavan usein myös se ainoa toteutettavissa oleva elämää ylläpitävä vaihtoehto, anoppi/appi-vävy/miniä -suhteen kehittämiseksi.

Millä kävit edellisenä päivänä nakertamassa jäätä onnettomuuspaikalta? Itse suosin perinteistä vannesahaa. Jotkut pitävät parhaana puhalluslamppuja - ne kuulemma sulattavat jäätä laajalta alueelta ja kuitenkin huomaamattomasti.

Kumipuku pilkkihaalarin alla on kuitenkin ihan must; turvatoimista ja huolellisestakin suunnittelusta huolimatta aina voi tapahtua jotakin odottamatonta. Eikä sovi aliarvioida anopin/apen vaistoja, elämänkokemusta ja perusvittumaisuutta, ovathan he itsekin olleet samassa asemassa joitakin vuosia takaperin.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
veinikretski kirjoitti:
Minä odottelen ensimmäistä joka tunnustaa olleensa appiukkonsa kanssa, joka jätkä sitä voi anoppiaan pyyhkäistä mutta appiukko Hpk-pipo päässä ja matsin erätauolla onkin eri juttu, kun sataa ja myrskyää !

Lasketaanko sitä että on pidellyt appiukon lerssiä kädessään? Sitten ilmoittaudun, koska appivainaa oli elämänsä viimeiset kymmenen vuotta halvaantunut ja tarvitsi vieraissa paikoissa apua vessassa. Yleensä avuksi riitti se että piti kiinni ja auttoi seisomaan, mutta kerran oli pakko ahtaassa tilassa avittaa enemmänkin. Vihellellenhän sekin meni.

Suhteet appeen ja anoppiin ovat olleet erittäin lämpimät, ovat tukeneet nuorta paria taloudellisesti ja henkisesti erittäin paljon ja vastavuoroisesti olen sitten tehnyt hommia niin heidän kodissaan kuin kesäasunnollaan. Olenpa jopa asunut anoppilassa puoli vuotta, kun odoteltiin oman asunnon vapautumista. Sitä en kyllä varauksetta voi suositella kenellekään.
Myös omat vanhempani pitävät vaimostani suuresti, eikä varmaankaan vähiten sen positiivisen vaikutuksen vuoksi, mitä hänellä on meikäläiseen ollut.

Kun menimme naimisiin tein selväksi sekä vaimolleni että vanhemmilleni (lähinnä äidille) että tästedes tärkein nainen elämässäni on oleva vaimoni. Vanhemmat siirrettiin selkeästi "yhden portaan" verran alemmaksi. Sovimme että samaa sovelletaan myös anopin suhteen. Ja voin kyllä vakuuttaa, että hyvin on toiminut. Ei tule kiistaa siitä, kuka määrää perintömaljakon paikan huushollissamme ja missä vietetään joulu, kun asia on omassa päätännässämme. Poikien napanuorat äiteihinsä tuntuvat olevan varsin sitkeää lajia ja sitä ylläpitävät molemmat osapuolet. Omalla kohdallani on toiminut tuon nuoran poikkaiseminen pysyvästi toiselle paikkakunnalle muuttamisen (opiskelu) myötä. Jos poika ei itse ole tuota sidettä katkaissut, ja sitä yrittää vaimoparka, ei hyvää seuraa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy