Angry Birds – jättiläinen lentää

  • 63 413
  • 225

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
itse katselen Angry Birds-, Star Wars- yms. elokuvia muistellen yleisön toimintaa nuoruuden Tarzan-elokuvissa: popcorn lensi ja oli kauhea metakka

Tietysti. Nykylapsille vain tyrkytetään niin paljon, että lienee vaikeata samaistua siihen yhteen tai muutamaan. 30-luvun lopulla tulee ensimmäinen Mars-lento ja sen ajan teinit ovat ihmeissään mitä tässä nyt on niin ihmeellistä. Muistavatko ne juuri tämän yhden lintujutun erikseen.

Taidan tietää vastauksen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
39M kassaan ja viikonlopun jenkkiykkönen. Maailmanlaajuisesti kassatulot tähän saakka 82M ja muutaman päivän päästä menee satanen rikki. Jonkinlainen hitti siis mikä meinaa että mitä luultavimmin jatko-osaa pukkaa. Kohta Rovio tekee pelejä puffatakseen leffaa eikä toisinpäin.
 
39M kassaan ja viikonlopun jenkkiykkönen. Maailmanlaajuisesti kassatulot tähän saakka 82M ja muutaman päivän päästä menee satanen rikki. Jonkinlainen hitti siis mikä meinaa että mitä luultavimmin jatko-osaa pukkaa. Kohta Rovio tekee pelejä puffatakseen leffaa eikä toisinpäin.
Tossa ei taida olla mukana kuin viime viikonlopun tulos ja tämän viikonlopun Amerikan tulos.. Viime viikonloppuna tuli jo yli 40 milliä maailmalta ja tänä viikonloppuna 20 milliä Kiinasta (pe-la) ja 39 milliä Amerikasta. Eli muun maailman tämän viikonlopun rahoja ei ole vielä laskettu.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Rovion nettisivut ovat nurin. Onko ne suututtaneet ryssät jotenkin?
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Siellä palaverihuoneessa sinänsä kiinnostaa vain Amerikan tulos. Kaikki muu on lisää, ai onko se sinnekin myyty.

@pernaveikko; kyllä siellä palaverihuoneessa painaa muukin maailma. Samoin on US-viihdemaailman laita. Oheisen linkin mukaan äkäiset lintuset ovat tienanneet elokuvallaan sisään USD 149-151 miltsiä kahdessa viikonlopussa (äsken päättyneen viikonlopun tienestit overseas 55,5 MUSD.

X-Men: Apocalypse Dawns With $103.3M Overseas; Zootopia Zooms To #4 Animated Pic Ever WW | Deadline
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
kyllä siellä palaverihuoneessa painaa muukin maailma. Samoin on US-viihdemaailman laita.

Tokihan siis käteinen kiinnostaa, mutta jenkkimarkkina on se mikä määrittää oletko onnistunut vai huono ihminen. Kiinalaisillehan tätä on myös tarkoitus syöttää, koska siellä on paljon ihmisiä ja osalla niistä on rahaakin.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
@pernaveikko; pohdiskelin äsken sitä, kuinka kurja juoni ÄL-elokuva oikeastaan on. Koska lapset eivät saa/osaa/pysty itse menemään yksin elokuviin, joutuu perhe aina ostamaan vähintään n+1 lippua (n=lasten lukumäärä). Kiinan merkitys markkinana lienee tajuttu hyvin muidenkin elokuvatuottajien parissa. En voi silti ymmärtää, miten markkina voisi määrittää sen, olenko onnistunut vai huono ihminen.

Ed. Tarkastin sen, miten maailmanluokan filmi kuten ET on menestynyt kautta aikain ja yllätyin siitä, että kokonaistuotot kaikkialla maailmassa olivat yhteensä 792 miljoonaa taalaa kun ÄL:n tähänastinen saldo on jo 149-151 miljoonaa taalaa. Ohessa linkkiä.

E.T.: The Extra-Terrestrial (1982) - Box Office Mojo
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ed. Tarkastin sen, miten maailmanluokan filmi kuten ET on menestynyt kautta aikain ja yllätyin siitä, että kokonaistuotot kaikkialla maailmassa olivat yhteensä 792 miljoonaa taalaa

Paljonko tuo on nykyrahassa, siihen on olemassa keinot se selvittää. Välillä tai kenties aika useinkin sujuvasti unohdetaan sellainen pikkuasia kuin muuntokerroin ja tuijotetaan vain jotain lukua.

Toisin sanoen näillä tiedoilla emme tiedä onko lintuleffa tienannut viidenneksen siitä mitä tuommoinen klassikko mitä en ole edes nähnyt. On ollut mietinnässä katsoa se, jonain päivänä sitten.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Mielenkiintoista nähdä, mitä tuo AB-yhtiönä on jatkossa. Lennättääkö leffa pelaajamäärän kasvun uuteen vauhtiin, vai onko firma jatkossa vain leffojen ja siihen liittyvän oheiskrääsän myyjä? Itse olen sen ikäluokan ihmisiä, että pelit eivät kiinnosta, joten onko joku genreä enemmän ymmärtävä tietoinen, miten tämä leffan menestys on vaikuttanut itse AB-peliin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse olen sen ikäluokan ihmisiä, että pelit eivät kiinnosta, joten onko joku genreä enemmän ymmärtävä tietoinen, miten tämä leffan menestys on vaikuttanut itse AB-peliin?

En ole asiantuntija, mutta ikuista kasvuahan tässä haetaan samalla lailla kuin Suomen postilaitos alkaa leikata nurmikkoja. Kyse ei missään tapauksessa ole enää pelistä vaan yritetään myydä kaikkea mitä joku sattuisi ostamaan.

Sitä en tiedä mitä itse pelille kuuluu, mutta eiköhän sieltä joku versio jossain kohtaa pamahda. Rovio ei ole pelifirma niin kuin erheellisesti joskus kuuluu väitettävän vaan viihdeteollisuus on se ala.
 

Urpo35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Eiköhän rovion tulevat rahavirrat tule tästä lähtien olemaan pääasiassa leffoista ja muusta oheiskrääsästä. Pelit alkavat olla jo menneen talven lumia, toki he yrittävät vielä myydä uusia versioita samasta pelistä, mutta tuskin kovin suurella menestyksellä. Sitten toki jos pystyvät tekemään kokonaan uuden pelin samoilla hahmoilla vähän supercellin tapaan, niin menestystä voi silläkin puolella vielä tulla. Itse en vain jaksa uskoa että osaavat tehdä uudenlaista ja menestyvää peliä enää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten toki jos pystyvät tekemään kokonaan uuden pelin samoilla hahmoilla vähän supercellin tapaan, niin menestystä voi silläkin puolella vielä tulla. Itse en vain jaksa uskoa että osaavat tehdä uudenlaista ja menestyvää peliä enää.

Kysehän ei ole osaamisesta itsessään vaan siitä, että on täysin arpapeliä mikä lyö läpi tyhmän kansan osaamiseen.

Ei Supercell ole mitenkään parempi firma missä on kaikki maailman parhaat tähtinössöt. Joku mikä tahansa yksinkertainen juttu on seuraava hitti, mutta eihän sitä kukaan vielä tiedä mikä, koska sitä ei ole keksitty. Kuumeisesti pähkäillään millä saisi omaan pesään.

Esimerkiksi nettipokeribuumi oli ja meni ja kohta pelataan seuraavaa peliä. En jaksa alkaa arvailla mikä se voisi olla.
 

Urpo35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Kysehän ei ole osaamisesta itsessään vaan siitä, että on täysin arpapeliä mikä lyö läpi tyhmän kansan osaamiseen.

Ei Supercell ole mitenkään parempi firma missä on kaikki maailman parhaat tähtinössöt. Joku mikä tahansa yksinkertainen juttu on seuraava hitti, mutta eihän sitä kukaan vielä tiedä mikä, koska sitä ei ole keksitty. Kuumeisesti pähkäillään millä saisi omaan pesään.

Esimerkiksi nettipokeribuumi oli ja meni ja kohta pelataan seuraavaa peliä. En jaksa alkaa arvailla mikä se voisi olla.
Joo aika paljonhan se on kiinni tuurista, mainostamisesta ja siitä mikä sattuu saamaan buumin aikaan. Eikä se varmasti ole juurikaan niin että supercellillä on parhaat tähtinössöt ja rovio ei osaa mitään, mutta kun katsoo noita pelejä mitä ne on tehnyt ja myös niiden ansaintalogiikkaa, niin supercellillä tuntuu kuitenkin olevan osaamista jonkun verran enemmän.

Niinhän siinä tuntui tapahtuneen, että molemmat saivat pienellä pullalla hitit ulos, mutta vain supercell osasi hyödyntää tuon myötä tulleen maineensa pelien puolella. Kun koittaa tuoda samalla brändillä uudenlaisia pelikokemuksia niin se on jo parempi lähtökohta kun että yrittää myydä sitä samaa peliä uudessa paketissa aina vaan uudestaan.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Joo aika paljonhan se on kiinni tuurista, mainostamisesta ja siitä mikä sattuu saamaan buumin aikaan. Eikä se varmasti ole juurikaan niin että supercellillä on parhaat tähtinössöt ja rovio ei osaa mitään, mutta kun katsoo noita pelejä mitä ne on tehnyt ja myös niiden ansaintalogiikkaa, niin supercellillä tuntuu kuitenkin olevan osaamista jonkun verran enemmän.
Jonkun verran tullut näppäiltyä tuota uusinta Clash Royalea ja sen menestyminen ei ole mitenkään tuuria, koska peli on suunniteltu hyvin taitavasti. Peli pysyy mielessä "kokoajan", koska paremmin menestyy avaamalla peli säännöllisesti. Ilmainen pelata, mutta ilman rahaa kehitys törmää seinään. Sekä koukutus mekanismit, että rahastus ovat luontevana osana peliä. Tähän Angry Birds ei kunnolla ole pystynyt, vaan se on optimoitu lyhyille pelisessioille.

Hieno homma että Angry Birds elokuva menestyy. Rovio oli kuitenkin all-in tämän homman kanssa ja floppi olisi voinut kaataa koko firman. Nyt on latu auki jatko-osille. Itse leffaa en ole nähnyt.
 

Urpo35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Jonkun verran tullut näppäiltyä tuota uusinta Clash Royalea ja sen menestyminen ei ole mitenkään tuuria, koska peli on suunniteltu hyvin taitavasti. Peli pysyy mielessä "kokoajan", koska paremmin menestyy avaamalla peli säännöllisesti. Ilmainen pelata, mutta ilman rahaa kehitys törmää seinään. Sekä koukutus mekanismit, että rahastus ovat luontevana osana peliä. Tähän Angry Birds ei kunnolla ole pystynyt, vaan se on optimoitu lyhyille pelisessioille.

Hieno homma että Angry Birds elokuva menestyy. Rovio oli kuitenkin all-in tämän homman kanssa ja floppi olisi voinut kaataa koko firman. Nyt on latu auki jatko-osille. Itse leffaa en ole nähnyt.
Samaa mieltä, olen itsekin sitä pelannut ja se on erittäin hyvin tehty peli. Mutta siis lähinnä se on tuurista kiinni että onko hyvin tehty peli sellainen joka kiinnostaa massoja, tai vielä tärkeemmin löytääkö massat koko peliä. Supercellin ei nyt sinänsä tarvinnut luottaa tuuriin clash royalen kanssa kun heillä on etulyöntiasema siitä että heidät jo tunnetaan, ja mainostukseenkin voidaan käyttää mukavasti rahaa.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Samaa mieltä, olen itsekin sitä pelannut ja se on erittäin hyvin tehty peli. Mutta siis lähinnä se on tuurista kiinni että onko hyvin tehty peli sellainen joka kiinnostaa massoja, tai vielä tärkeemmin löytääkö massat koko peliä. Supercellin ei nyt sinänsä tarvinnut luottaa tuuriin clash royalen kanssa kun heillä on etulyöntiasema siitä että heidät jo tunnetaan, ja mainostukseenkin voidaan käyttää mukavasti rahaa.
Toki tuurilla on aina osuutensa, mutta sitä voi pienentää joillain keinoilla. Niistä eräs on Net Promoter Score (NPS), joka testaa koehenkilöillä suosittelisitko peliä ystäville. Suomessa Supercell on epäilemättä yksi niistä joka osaa fail-fast metodin. Huonot ideat heitetään roskiin ajoissa. Kaikki yritykset tietävät nämä keinot, mutta on eri asia käyttää niitä niin että niistä on oikeasti hyötyä. Esimerkiksi Netflix testaa uusia sarjoja samalla metodilla.
 

Urpo35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Toki tuurilla on aina osuutensa, mutta sitä voi pienentää joillain keinoilla. Niistä eräs on Net Promoter Score (NPS), joka testaa koehenkilöillä suosittelisitko peliä ystäville. Suomessa Supercell on epäilemättä yksi niistä joka osaa fail-fast metodin. Huonot ideat heitetään roskiin ajoissa. Kaikki yritykset tietävät nämä keinot, mutta on eri asia käyttää niitä niin että niistä on oikeasti hyötyä. Esimerkiksi Netflix testaa uusia sarjoja samalla metodilla.
Samoilla linjoilla näytetään olevan. Ja tuurilla oli varmasti suurempi merkitys silloin kun firmalla ei vielä läpi lyöneitä pelejä ollut.

Roviollakin olisi brändi valmiina ja kyllähän nuo vihaiset linnut voisi liittää johonkin clash royalen tyyliseen peliin, tai joka tapauksessa johonkin ihan erilaiseen peliin jolla olisi mahdollisuus menestyä. Jotain ajopeliähän ne koitti jossain vaiheessa, mutta ei sellaiset oikein toimi kännykällä käytettynä. Muuten pelit ovat taitaneet olla saman pelin laittamista uusiin kuoriin. En tiedä onko siellä halua tai osaamista enää tuottaa menestyneitä pelejä markkinoille, mutta heidän kannaltaan on tosiaan hyvä että nuo muut jutut näyttävät sitten toimivan ainakin vielä. Ja noista elokuvista voi saada suhteellisen pitkällekin ajalle tuote joka toimii.
 

Tuamas

Jäsen
Toki pitää muistaa sekin, että Supercell on jättiläinen Rovioon verrattuna.

Ja Supercellhän itseasiassa on jätti, vaikka pelien myynti lopetettaisiin heti seinään, koska firmalla on sisällä ~0,5mrd€ jo saatua rahaa, joka tuloutetaan tulokseen tulevina tilikausina.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hauskaa luettavaa ollut kun netissä poiminut vanhoja uutisia ja niiden kommentteja, tän leffan piti olla varma floppi ja firman mennä nurin. Naurettiin kun ei olla parin miljardin ostotarjouksiin tartuttu ja muuta, nyt näyttäisi että tuo arvo saattaisi olla jopa yrityksellä kasvussa vaikka ehkä itse peliosuus ei olekaan kasvanut. Toki vielähän ne leffan seuraavat viikot voi flopata, mutta nyt jo näyttäisi että vähintään omille tullaan pääsemään, sitten toki ratkaisee miten oheiskrääsä ja pelit menee kaupaksi .Mutta todella hauska kyllä lukea aina kun suomalaisten ajattelutapoja ja kuinka positiivisia ajatuksia on.. :)
 
Eihän tämä elokuva vieläkään ole mikään supermenestys ollut, mutta ei siitä nyt näemmä mikään taloudellinen pannukakku tule ja omat saadaan takaisin ainakin ja sitä kautta toivottavasti lisenssointisoppareilla myös jotain rahaakin taskuun.

Elokuvahan on hyvin keskinkertainen, mutta hyvä näin päin. Itse olin varma, että tämä jää kaikinpuolin flopiksi, mutta sehän nyt menikin "ihan ok."
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Toki pitää muistaa sekin, että Supercell on jättiläinen Rovioon verrattuna.

Ja Supercellhän itseasiassa on jätti, vaikka pelien myynti lopetettaisiin heti seinään, koska firmalla on sisällä ~0,5mrd€ jo saatua rahaa, joka tuloutetaan tulokseen tulevina tilikausina.
Se riippuu mitä mitataan. Roviolla on ollut yli 600 työntekijää ja Supercellillä on vain 100. Kyllä siinä mielessä Roviolla pitäisi olla pelien tekemiseen riittävät taloudelliset resurssit. Talouslukuja mitaten Supercell käyttää pelkästään pelien markkinointiin 400M$, joka on ihan hirmuinen summa ja liikevoitto vuodessa muistaakseni 800M€. Samassa kokoluokassa mitä Nokialla, jolla on työntekijöitä 1000 kertaa enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös