Android-laitteet ja sovellukset

  • 319 920
  • 1 178

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Vajaan viikon ollut käytössä HTC Desire HD. Kyseinen luuri on aivan mahtava ja olen täysin myyty. Pois lukien akun kesto. Latasin sen eilen illalla täyteen ennen ulos lähtemistä. Aamulla huomasin akun olevan tyhjä vaikken yöllä soittanut kuin pari kolme lyhyttä puhelua. Latasin puhelimen täyteen puolilta päivin ja äsken alkoi taas piippaamaan että akusta on 15% jäljellä. Joten taas meni luuri lataukseen. Kolmannen kerran vuorokauden sisään. Olen ottanut Bluetoothi, WLanit sun muut pois päältä. Samoin laittanut kirkkauden 30% ja mustan taustakuvan. Silti sitä saa olla lataamassa koko ajan.

Onko muilla vastaavia ongelmia? Eihän lähes 600e puhelimen kuuluisi näin tehdä?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Onko muilla vastaavia ongelmia? Eihän lähes 600e puhelimen kuuluisi näin tehdä?

Samsung Galaxy 5 ollut hieman aikaa käytössä ja akkua syö kuin perkele. Tuleehan tuolla Angry Birdsia hinkattua mutta silloin on piuha kiinni, muuten imaisee akun hyvin ripeään tahtiin tyhjäksi. Näyttöhän näissä vie virtaa tuhdisti.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Älypuhelin jossa akku kuukahtaa alle päivässä on omasta mielestäni lähes hyödytön.

Vaikka Sympparia hakataan urakalla niin yksi etu on akun kesto, N8:n akku kestää pari päivää semi-kovassa käytössä.

Btw, kuinka moni on kuullut/kokenut Androidien pienestä ongelmasta jossa tekstarit menee ihan väärille henkilöille? Eli jos luulee kirjoittavansa viestiä vaimolleen ja se meneekin pomolle eikä sitä tiedä ennenkuin pomo vastaa "you're fired"?
 

Rocco

Jäsen
Vajaan viikon ollut käytössä HTC Desire HD. Kyseinen luuri on aivan mahtava ja olen täysin myyty. Pois lukien akun kesto. Latasin sen eilen illalla täyteen ennen ulos lähtemistä. Aamulla huomasin akun olevan tyhjä vaikken yöllä soittanut kuin pari kolme lyhyttä puhelua. Latasin puhelimen täyteen puolilta päivin ja äsken alkoi taas piippaamaan että akusta on 15% jäljellä. Joten taas meni luuri lataukseen. Kolmannen kerran vuorokauden sisään. Olen ottanut Bluetoothi, WLanit sun muut pois päältä. Samoin laittanut kirkkauden 30% ja mustan taustakuvan. Silti sitä saa olla lataamassa koko ajan.

Onko muilla vastaavia ongelmia? Eihän lähes 600e puhelimen kuuluisi näin tehdä?
Kannattaa pitää tosiaan näyttö pimeänä aina kun ei puhelinta käytä, ja pitää huoli ettei mikään yhteys ole taustalla päällä.

Itselläni kestää akku pari päivää ilman ongelmia. Uutena akku ei kestä kauaa, ja lataus ei vedä akkua täyteen, vaikka se näyttäisi täynnä olevan. Parin viikon käytön ja latailun jälkeen akku rupeaa kestämään paljon pidempään ja se myös latautuu täyteen asti.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Kannattaa pitää tosiaan näyttö pimeänä aina kun ei puhelinta käytä, ja pitää huoli ettei mikään yhteys ole taustalla päällä.

Itselläni kestää akku pari päivää ilman ongelmia. Uutena akku ei kestä kauaa, ja lataus ei vedä akkua täyteen, vaikka se näyttäisi täynnä olevan. Parin viikon käytön ja latailun jälkeen akku rupeaa kestämään paljon pidempään ja se myös latautuu täyteen asti.

Pimeänä olenkin koko ajan näytön pitänyt. Yhteydet kytkin myös pois päältä, mutta tämä muu tieto tuli hieman yllätyksenä. Ymmärsin akun olevan parhaimmillaan 10-15 latauskerran jälkeen mutta ehkä se HTC:n akku lienee sitten eri asia. Kiitos tästä tiedosta Rocco.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Vaikka Sympparia hakataan urakalla niin yksi etu on akun kesto, N8:n akku kestää pari päivää semi-kovassa käytössä.

Btw, kuinka moni on kuullut/kokenut Androidien pienestä ongelmasta jossa tekstarit menee ihan väärille henkilöille? Eli jos luulee kirjoittavansa viestiä vaimolleen ja se meneekin pomolle eikä sitä tiedä ennenkuin pomo vastaa "you're fired"?

Muistaakseni Mikrobitin testissä N8:n akunkesto oli huonompi kuin htc:n ja samsungin vehkeissä, saati sitten verrattuna iphoneen.

Akunkestävyyteen vaikuttaa myös autosync, vai mikälie olikaan, siis se että puhelin automaattisesti tsekkailee säät, fbpäivitykset jne.

Tuosta android-tekstiviestiongelmasta olisi kiva kuulla lisää, itse en ole omassa käytössä tämmöistä huomannut, tai muualta lukenut paitsi yllälainatussa viestissä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Pimeänä olenkin koko ajan näytön pitänyt. Yhteydet kytkin myös pois päältä, mutta tämä muu tieto tuli hieman yllätyksenä. Ymmärsin akun olevan parhaimmillaan 10-15 latauskerran jälkeen mutta ehkä se HTC:n akku lienee sitten eri asia. Kiitos tästä tiedosta Rocco.

Kannattaa "rootata" puhelin. Sitten voi esimerkiksi prosessorin jännitettä laskea valmiustilaan ja hertsejä siitä gigasta alaspäin, jolloin tietty virrankulutus laskee tehojen laskiessa. Toki vaatii vaivaa jonkin verran, mutta kyllä tuosta HTC:sta saa sellasen että akku kestää useita päiviä.

Sisäinen muistihan tuossa HTC:n Desiressa loppuu heti alkuunsa jos ei yllämainittua toimenpidettä tee. Tosin se puoli taitaa uudemmassa, HD-mallissa, olla kunnossa.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Mitä selainta porukka täällä käyttää?

Aluksi käytin Androidin vakioselainta, sitten siirryin Dolphin HD:hän, sitten vaihdoin Opera Miniin ja tällä hetkellä on Miren käytössä. Kaikissa on omia puutteita, mutta mielestäni vähiten puutteita on tässä kiinalaisessa Mirenissä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Mitä selainta porukka täällä käyttää?
Itselläni on tällä hetkellä käytössä tuo Dolphin HD. Oikeastaan on tullut sen verran vähän selainta käytettyä että ei ole tullut edes Dolphinin lisäksi muita katseltua. Lähinnä vaatimukset on itselläni että selain on "kevyt", perus-Opera vei muistaakseni aikasmoisen paljon muistia verrattuna esim. Dolphin HD:n.

Mitenkäs on tuon Opera Minin kanssa? Tai Mirenin? Jälkimmäinen on uusi tuttavuus, joten mielellään kuulisin kommentteja.

Toinen juttu mikä on itseäni mietittyttänyt on se, että voiko sovelluksia asentaa muistikortille ilman että puhelin pitää rootata? En ole tuohon hommaan yhtään perehtynyt, enkä oikeastaan haluaisi ruveta hirveästi kikkailemaan tuon kanssa. Oikeastaan vähän epäselvää mitä hyötyä/haittaa tuosta roottauksesta on, olisi kuitenkin kätevä että sovelluksia saisi myös muistikortille tallennettua kun tuo puhelimen muisti tulee kuitenkin todella äkkiä vastaan...
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toinen juttu mikä on itseäni mietittyttänyt on se, että voiko sovelluksia asentaa muistikortille ilman että puhelin pitää rootata? En ole tuohon hommaan yhtään perehtynyt, enkä oikeastaan haluaisi ruveta hirveästi kikkailemaan tuon kanssa. Oikeastaan vähän epäselvää mitä hyötyä/haittaa tuosta roottauksesta on, olisi kuitenkin kätevä että sovelluksia saisi myös muistikortille tallennettua kun tuo puhelimen muisti tulee kuitenkin todella äkkiä vastaan...

Android 2.2:ssa tuli ominaisuus jolla käyttäjä voi itse halutessaan siirtää ohjelman muistikortille. Tämä vaatii kuitenkin että ohjelma tukee ko. ominaisuutta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Android 2.2:ssa tuli ominaisuus jolla käyttäjä voi itse halutessaan siirtää ohjelman muistikortille. Tämä vaatii kuitenkin että ohjelma tukee ko. ominaisuutta.

OK, Android 2.1:ssä tuota mahdollisuutta ei taida olla (poislukien tuo roottaus?). Jostain olin lukevinani että ZTE Bladeen olisi tulossa keväällä, joskus huhtikuun puolella, päivitys Android 2.1 -> Android 2.2.
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
OK, Android 2.1:ssä tuota mahdollisuutta ei taida olla (poislukien tuo roottaus?). Jostain olin lukevinani että ZTE Bladeen olisi tulossa keväällä, joskus huhtikuun puolella, päivitys Android 2.1 -> Android 2.2.
Virallisesti ilmeisesti näin, mutta ZTE julkaisi eilen 2.2-Androidin kernelin sorsat ja jo löytyy valmiita "puolivirallisia" romeja. Ennemmin näissä 2.2-romeissa ei esim. toiminut saunalahden puhelimella kamera johtuen beta-kernelistä. Nyt on kuitenkin hyvin tuntunut pelaavan kaikki.

http://android.modaco.com/content/z...-japanese-jellyfish-rls4-2011-01-03-oled-tft/
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Jumalauta mä oon kujalla. Eikö ZTE Blade:a saa mitenkään koneeseen yhdistettyä? Kyselee asennuslevyä mutta ei ainakaan myyntipaketissa mitään ollu. Onko nyt jotain mitä mä en tajua? Mikään huippu mä en näiden laitteiden kanssa ole joten...
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jumalauta mä oon kujalla. Eikö ZTE Blade:a saa mitenkään koneeseen yhdistettyä? Kyselee asennuslevyä mutta ei ainakaan myyntipaketissa mitään ollu. Onko nyt jotain mitä mä en tajua? Mikään huippu mä en näiden laitteiden kanssa ole joten...

Samaa tuli kokeiltua ja niinhän tuo levyä kyseli. Hoksasin kuitenkin viisaana ihmisenä vilkaista Bladen näyttöön, ja siellähän oli kysymys "Haluatko kopioida tiedostoja SD muistikortin ja tietokoneen välillä" johon vastaus "Ota käyttöön" ja samantien pärähti tietokoneen ruudulle Bladen kansio auki.
 

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
Jumalauta mä oon kujalla. Eikö ZTE Blade:a saa mitenkään koneeseen yhdistettyä? Kyselee asennuslevyä mutta ei ainakaan myyntipaketissa mitään ollu. Onko nyt jotain mitä mä en tajua? Mikään huippu mä en näiden laitteiden kanssa ole joten...
Puhelimen mukana tulleelta muistikortilta löytyy JoinMe-niminen ohjelma, joka asennetaan tietokoneelle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko näin, etten pysty personoimaan soittoääniä soittajan mukaan tai hälytysääntä erikseen herätyskellolle? Tässä hyppytunnilla olen puhelintaräpläillyt taasen, mutta en nyt osaa etsiä oikeista paikoista ilmeisesti. Oli aika hauska kokemus herätä Living Sacrificen Reject-biisin tahdissa. Niin, olen kova poika ja kuuntelen kovia biisejä.

Ihmetyttää myös kalenterin kikkailu, kun laitoin tapahtuman toistumaan samaan aikaan tästä edespäin, mutta jo parin viikon kuluttua tapahtumaa ei enää näy. Vielä kolmanneksi, tilttaileeko Angry Birds kellään muulla? Niin, ja olisiko olemassa sovellusta, joka hoitaa sovellukset kokonaan veks sulkemisen yhteydessä? Nyt niitä pitää käydä sulkemassa tehtävienhallinnasta, kun alkaa luuri lagailla.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vielä kolmanneksi, tilttaileeko Angry Birds kellään muulla?

Tuossa lauantaina juttelin tuttavan kanssa, jolle oli vihdoin saapunut tämä ZTE Blade ja hän valitteli kovasti, että tuo Angry Birds tökkii kovasti ja tilttailee aika usein. Ja siltähän tuo myös näytti. Ilmeisesti tuohon on tulossa joku kevyempi versio Roviolta, näin ainakin muistelen lukeneeni. Omassa Desiressä tuo pelittää sujuvasti.

Olikin hauska päästä vertailemaan tuota Bladea Desiren kanssa ja ihan kohtuu pätevältä ensivaikutelman mukaan tuo Blade tuntui. Nettiselaus lähes yhtä sujuvaa kuin Desirellä. Ehkä kosketustuntumassa oli se suurin ero mielestäni. Käyttöjärjestelmä toki ei niin korea ole, mutta ihan toimiva. Jotenkin vaan niin tottunut jo tähän Desireen, että en nyt heti kyllä vaihtaisi päikseen tuon ZTE:n kanssa, vaikka hintakin siinä tippuisi 20e:stä alle kymppiin kuukaudessa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Onko näin, etten pysty personoimaan soittoääniä soittajan mukaan tai hälytysääntä erikseen herätyskellolle? Tässä hyppytunnilla olen puhelintaräpläillyt taasen, mutta en nyt osaa etsiä oikeista paikoista ilmeisesti. Oli aika hauska kokemus herätä Living Sacrificen Reject-biisin tahdissa. Niin, olen kova poika ja kuuntelen kovia biisejä.

http://www.appbrain.com/app/alarm-klock/com.angrydoughnuts.android.alarmclock

Asenna tuo herätyskello, huomattavasti parempi kuin (ainakin HTC:n) mukana tullut alkuperäinen herätystoiminto. Saa säädettyä biisit, alkuun feidauksen hiljaisemmasta kovempaan jne. Ehdoton valttikortti on kuitenkin huomattavasti fiksummin tehdyt torkku ja hälytys kokonaan pois -napit näytölle, tuon kanssa on käytännössä mahdoton saada torkkuherätys vahingossa pois.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kysytäänpäs että mikä olisi sellainen kalenteri (ilmainen, mutta ei välttämättä) jossa saisi eri värejä tapahtumille, jotta erottaisi niitä näin heti toisistaan (esim. urheilutapahtumat, koulutyöt)? Google synkka olisi myös hyvä, jotta voisi kirjoitella koneelta tapahtumat. Ja niin että kalenterin widgetin saisi puhelimeen kuukauden näkymällä. Vähän vielä hakusessa nämä sovellukset... helpommin varmaan kysyisi, että mitä ihmiset käyttävät kalenterinaan. Tuo Bladen oma oli vähän valju.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Päivä lähtee aina käyntiin NHL Scores & News applikaatiolla, josta tarkistan vielä sängyssä makoillessani viime kierroksen tulokset ja luen Pittsburgin peleistä raportit. Tässä muutama muukin sovellus joita tulee säännöllisesti käytettyä:

aCar
Sovelluksen avulla pystyy tarkastelemaan autoon menevää rahavirtaa. Olen kirjoittanut sovelluksesta tänne vähän pidemmän sepustuksen.

Tapatalk Forum App
Muutamia foorumeita tulee seurattua tätä kautta melko paljon, myös Jatkoaikaa.

NewsRob
Hyvä RSS-imuri

CardioTrainer
Hyvä gps-loggeri lenkeille

Tasker
Huippuhyödyllinen työkalu puhelimen automatisointiin. Tästäkin olen kirjoitellut sepustuksen tänne


ADW.Launcher

Vaihtoehtoinen käyttöliittymä. Mielestäni mukavampi kuin HTC Sense.

Handcent SMS
Parempi vaihtoehto HTC:n alkuperäiselle tekstiviestisovellukselle.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Android Marketista löytyy kaikenlaista jännää ajanvietettä ilman korvausta.
Alchemy vaikkapa. Peli aloitetaan neljällä peruselementillä, maa, ilma, tuli, vesi. Niistä yhdistetään kaksi ja luodaan uusia elementtejä ja niitä yhdistelemällä uusia jne. Aina kaksi elementtiä yhteen ja saattaa syntyä jotain uutta. 360 näyttäisi olevan löydettävissä ja itse löytänyt vasta 81, välillä hieman järjettömätkin yhdistelmät voi tuottaa uutta. Kieltämättä varsin koukuttavaa.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Olisiko täällä kenelläkään TeleFinlandin toimivia MMS-asetuksia? Viikon verran olen taistellut MMS:n kanssa (TeleFinlandin MMS-asetukset täältä), mutta en ole saanut vieläkään toimimaan. Netti toimii normaalisti.

Hyödyllisiä ohjelmia:


  • THN - NHL:n tulokset ja tilastot
  • Alarm Klock - parempi herätyskello
  • Maps (brut) - navigointia (Marketin ulkopuolinen softa)
  • Enidroid - soittajien tiedot
  • Miren Browser - parhaaksi todettu selain
  • Handcent SMS - tekstiviestit tämän kautta
  • Fancy Widget - Sense-kello ja sää (vaatii vanhemman version 1.3.0.)
  • Launcher Pro - parempi dock
  • Sampo Pankki - pankin peruspalvelut Androidissa
  • Uninstaller - tällä helposti sovellukset roskiin
  • Wapedia - parempi Wikipedia
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Itse olen tykästynyt omaan uuteen puhelimeeni Huawei U8800. Android - kosketusnäytöllinen, samanlainen käyttöjärjestelmä kuin Samsung Galaxy S:ssä, mutta puolet halvempi.

Yhtä asiaa vain ihmetellyt, että puhelimessa on erittäin hiljainen vastaajan ääni, vaikka ääni olisi täysillä, pitää olla lähes hiljaisessa tilassa, että kuulisikin jotain, tai sitten vain ottaa kaiutin käyttöön, mutta sekään ei ole aina ihan paras vaihtoehto. Mikähän siinäkin mahtaa olla, vissiin tekijän virhe tai jotain, koska ihan uusihan tuo on ja juuri tuli joulun alla markkinoille.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Puhelimessani Google Nexus onessa, on ollut facebookissa ongelmia siitä lähtien kun latasin uuden päivityksen, jossa tuli mukana chat. Kaverilistat eivät toimi, viestejä ei pysty lähettämään eikä chatti myöskään toimi. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Onko jollain ratkaisua ongelmaan? Tietysti esimerkiksi eBuddy ajaa Facebook-chatin asian, mutta olisi kuitenki kiva saada Facebook for Android sovelluksen chat toimimaan, niin ei tarvitsisi kahta sovellusta pitää samanaikaisesti päällä. Kiitos jo etukäteen, jos jollain ratkaisu tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös