Andrew O'Brien JYPissä – ihan oikea hampaaton kanukki

  • 29 382
  • 181

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minulla ei ilmeisesti ole ollut yhtä ruusuista kuvaa O'Brienistä pelaajana kuin monella täällä tuntuu olevan. Ainekset olisi ollut rivipakin rooliin liigassa, mutta jotenkin jäi tuntuma, että kuntopohja ei riittänyt sillä tasolla suorittamaan. Pelinluvun virheet lähtivät korostumaan sitä mukaa kun puhti loppui koneesta. Näin minä sen näin. Sen sijaan mikään kiekollinen liideri hän ei olisi ollut edes mestiksessä, siihen ei pelisilmä olisi riittänyt, vaikka kuntopuolikin olisi ollut kohdillaan. Ihan hyvä pelaavan kuusikon tukipelaaja, mutta ei muuta. Samassa roolissa Salonen pesee kanukin mennen tullen, vaikka kokoa on vain puolet.

JYPin kannalta pakistossa on riittävä osaaminen ilman häntäkin ja säästö palkkakuluista on järkevää. Sitäkään ei tiedä, millaiset on ensikauden rakennus kuviot, jos Honka jää, siinä on Ottavaisen kanssa ihan vertailun kestävä kiekollisten pakkien duo, ja mikäli nuo viisikot saadaan kurinalaisesti toimimaan, viime pelin Scotka myös osoitti, että ihan eri luokan tekemistä tuo JYPiin kuin mihin O'Brien olisi pystynyt edes kunnossa ollessaan. Lisäksi siellä koko ajan kasvaa omaa tuotantoa ottamaan pelaavien pakkien roolia, Koskela, Seppälä, Kakkonen yms. Kyllä nämäkin kaikki lahjoiltaan riittävät liigapakiksi siinä missä O'Brienkin. Joten viisas päätös JYPiltä.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Taklasi kovaa ja oli näyttävä pelaaja, mutta kokonaisuutena taso laski kauden mittaan.

Näyttävä pelaaja fanien keskuudessa, mutta nöyryyttä olisi pitänyt löytyä roppakaupalla enemmän joukkueen eteen. Alivoimalla pysyi hyvin sapluunassa ja kovuus välittyi oikeisiin asioihin. Tasakentällisin kyllä melkoinen vaaramomentti kun ei vaan pysynyt pää kylmänä pelata suurin osa ajasta nöyrää peruspeliä. Kiekolliset taidot vähän jäivät näkemättä kun pelasi Ottavaisen kanssa jossa roolitus olisi pitänyt olla stay at home ja helppo ykkössyöttö. Olisi pelannut jonkun Salosen kanssa niin kiekollinen viiitta olisi ansaitusti mennyt Obille. Uskon kuitenkin että OB:lla ei kestänyt pää samalla tavalla kun Scotkalla kun rooli muuttui JYPissä paljon simppelimmäksi.
 

Hexa

Jäsen
viime pelin Scotka myös osoitti, että ihan eri luokan tekemistä tuo JYPiin kuin mihin O'Brien olisi pystynyt edes kunnossa ollessaan.
Aika paljon Scotka on saanut anteeksi omia höntyilyjään sen takia, että on joukkueen kapteeni ja sitoutuu muuten nöyrästi valmennuksen pelikirjaan. O’Brien oli alkukaudesta todella hyvä kokonaisvaltaisesti, mutta sitten joutui yhdessä vaiheessa myös hieman tuomareiden silmätikuksi ja kadotti senkin takia hieman pelihuumoriaan, eikä uskaltanut aina sen jälkeen pelata omilla vahvuuksillaan ja vaistoillaan.
Ihan hyvä pelaavan kuusikon tukipelaaja, mutta ei muuta. Samassa roolissa Salonen pesee kanukin mennen tullen, vaikka kokoa on vain puolet.
Ei kyllä pese millään muulla mittarilla, kuin sitoutumisessa pelisuunnitelmaan. Kiekollisessa osaamisessa näistä kahdesta ei voi puhua samana päivänäkään. O’Brieniä olisi oikeassa valmennuksessa voinut peluuttaa myös ylivoimalla. Salosen kiekollinen osaaminen on edelleenkin melko rajallista, eikä kiekko yleensä kovin kauan viihdy lavassa.
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Harmillistakin harmillisempi, mutta odotettu uutinen. Alkukauden näytöillä jatkamalla olisi ollut heittämällä Liigan kärkikoria, viime kuukausina taso laski tasaisesti muun joukkueen mukana ja "oikea" taso lienee jotain siltä väliltä jos olisi ehjän kauden tai kaksi pelannut.

Mitä lienee taustalla kun kurittomuus ja suoraan sanottuna vittuuntunut höntyily lisääntyi jonkun päivämäärän jälkeen siinä ison tappioputken puolimatkassa merkkittävästi. Turha spekuloida kun ei tiedetä faktoja, mutta jotenkin en tätä tason luhistumista perusasioissa peruskunnon lopahtamisenkaan piikkiin uskaltaisi laittaa.

YV-aikaa olisin minäkin mielelläni OB:lle alkukaudesta varsinkin suonut. Siinä kohtaa kun homma toimi niin kiekollisena parempi oli vain Honka, joten on käsittämätöntä että sit YV:tä hassattiin siinä kohtaa Ottavaisen vapisevilla käsillä kun pakkiparista olisi löytynyt parempaa tekemistä. Mutta nämä on näitä. Eteenpäin.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulipa tästä päivästä harmillinen, kun OB poistunut JYPin vahvuudesta. OB:ssa oli paljon hyvää ja oli viihdyttävä pelaaja. On myös todettava, että pelillinen taso laski viime aikoina. Mitä lie sitten taustalla tapahtunut, en tiedä, mutta harmittaa.

Taisi OB jättää hyvästit joukkueelle Pelicans pelin jälkeen.

Paljon on myös katsojia, jotka kaipaa kaukaloon viihdettä myös fyysisyyden merkeissä. Ei ollut sattumaa, että Yonkman oli niin rakastettu pelaaja. Joten toivottavasti Viitanen ja kumppanit on hereillä ja hommaavat JYPiin uuden isännän puolustukseen. Jos ei täksi kaudeksi, niin viimeistään seuraavaksi kaudeksi.

Kaikkea hyvää jatkoon OB!
 
Viimeksi muokattu:

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ei kyllä pese millään muulla mittarilla, kuin sitoutumisessa pelisuunnitelmaan. Kiekollisessa osaamisessa näistä kahdesta ei voi puhua samana päivänäkään. O’Brieniä olisi oikeassa valmennuksessa voinut peluuttaa myös ylivoimalla. Salosen kiekollinen osaaminen on edelleenkin melko rajallista, eikä kiekko yleensä kovin kauan viihdy lavassa.

Roolikysymys. OB ei mielestäni sopeutunut rooliinsa tai sitten valmennus ei osannut antaa oikeanlaista roolia. Mutta jos pelaat perus av-pakin roolissa, niin itsekin olen sitä mieltä että säheltäjä on parempi. Joukkueessa on kuitenkin Honka ja Ottavainen yv-pakit ja ovat sementoineet nuo paikat.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
OB:n tarina JYPin paidassa olisi saattanut olla hyvin erilainen, jos joukkue olisi ollut tällä kaudella kilpailukykyisempi. OB vaikuttaa sen verran tulisieluiselta kaverilta, että joukkueen tarpominen otti aika koville ja taisi näkyä kulisseissa varsin ikävällä tavalla. Vähän sellainen äärilaitojen kaveri, joka voi viedä joukkuehenkeä kumpaankin suuntaan jyrkästi - riippuen siitä miten joukkue pärjää. Nyt ei saatu riittävästi tasapainottavia onnistumisia.

En tiedä yhtään miten läheisissä väleissä muut ulkkarit olivat OB:n kanssa, mutta jos olivat paljon tekemisissä, niin tällä poistumisella voi olla ainakin hetkellisesti negatiivisia vaikutuksia heidän pelaamiseensa.

Harmi että tässä kävi näin, mutta toivottavasti OB löytää nopeasti uuden seuran, jossa pääsee toteuttamaan itseään. Takaisin Norjaan?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Aika paljon Scotka on saanut anteeksi omia höntyilyjään sen takia, että on joukkueen kapteeni ja sitoutuu muuten nöyrästi valmennuksen pelikirjaan.

Scotkalla on ollut erityisen vaikeata tuottaa joukkueelle, kun viisikot eivät ole tuottaneet hänelle mahdollisuutta toteuttaa osaamistaan. Minusta Scotka saa anteeksi höntyilyjään siksi, että jokainen pelaaja, jonka pelisilmä ja käsitys yltää pidemmälle kuin seuraava syöttö automaattisesti pyrkii paikkaamaan sitä mikä vuotaa, se on taatusti jokaisen pelaajan selkäytimessä ja samalla se on sudenkuoppa tekemiselle. Mulla meni pitkään ymmärtää tuo puoli pelaamisessa hänen osaltaan ja runtua annoin, kunnes maltoin vähän analyseerata, että miksi se siellä häslää ja häslää, kunnes omissa kolisee. Vasta nyt kun katselin tekemistä moskovan turnauksessa ja mies oli ihan eri tasolla kuin JYPissä älysin asiaa tutkiskella syvemmin.

O'Brien on kyvykäs pitämään kiekkoa ja antamaan helpon syötön, ei muuta. Kiekollisena pelaa itseään ulos väärillä valinnoilla kerta toisensa jälkeen ja pelin luku omiin sakkaa sitä pahemmin, mitä pidemmälle peli etenee. Jos minä vertaan viimeisen kymmenen pelin otannalla Salosta ja O'Brienia, en saa millään kalkuloinneilla jälkimmäistä tuottavammaksi joukkueessaan ja siitä kai pelaamisessa on kyse, mitä tuottaa joukkueelle roolissaan. Minusta nämä kaksi ovat vielä hyvinkin keskenään verrattavia, kun lopulta rooli ja pelaajatyyppi on aika sama, sen minkä Salonen häviää koossa ja voimassa, hän paikkaa asenteessa ja pelin luvussa omassa päässä. Kiekollisia pakkeja kumpikaan ei oikeasti ole, eikä moista viittaa pidä heidän niskaan edes asettaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
OB sentään toi edes jotain viihdearvoa kentälle.

Näin tietenkin, jos oleellinen asia on tuossa. Itse seuraan jääkiekkoa ja minua viihdyttää toimivat joukkueet, ei niinkään maskotit, joilla on pelkkä viihdearvo. Mikä kutakin viihdyttää, näinhän se on. Fiksu liike Viitaselta minun mielestä, jos nyt oli Viitasen liike, eikä käsky tullut jostain ylempää, että mistä tässä oikeen maksetaan, kiekkoseurahan tämä on, eikä missään briteissä möyryävä kaljaliiga ryhmä, vaikka moisesta pitävien mielestä viihdyttäviä ovat kyllä.
 

Hexa

Jäsen
O'Brien on kyvykäs pitämään kiekkoa ja antamaan helpon syötön, ei muuta.
Tässä meillä on pieni näkemysero, kun itse ainakin muistelen, että alkukaudesta O’Brien pystyi tuomaan monesti yksin kiekon jalalla hyökkäysalueelle ja tekemään siellä paljonkin peliä edistäviä ratkaisuja kiekollisena että kiekottomana. Tämä siis silloin kun homma vielä toimi, viimeisissä peleissähän myös kiekollinen anti hieman kärsi. Olennainen asia tässä vaiheessa on kai kuitenkin, että O’Brien ei sitten lopulta sopeutunut rooliinsa JYPissä, eikä myöskään JYP saanut hänestä sitä pelillistä panosta mitä haki.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Tässä meillä on pieni näkemysero, kun itse ainakin muistelen, että alkukaudesta O’Brien pystyi tuomaan monesti yksin kiekon jalalla hyökkäysalueella ja tekemään siellä paljonkin peliä edistäviä ratkaisuja kiekollisena että kiekottomana. Tämä siis silloin kun homma vielä toimi, viimeisissä peleissähän myös kiekollinen anti hieman kärsi. Olennainen asia tässä vaiheessa on kai kuitenkin, että O’Brien ei sitten lopulta sopeutunut rooliinsa JYPissä, eikä myöskään JYP saanut hänestä sitä pelillistä panosta mitä haki.
Pakko olla samaa mieltä kanssasi. Monesti oli rohkea kiekon kanssa eikä todellakaan kädettömältä vaikuttanut. Omasi myös toisinaan hyvää pelisilmää, mutta sitten saattoi varsinkin taklauksia hakiessa tehdä tyhmiä virheitä. Omaan silmään kiekollisena top 2 pakki JYPissä, mutta kiekoton anti oli välillä hukassa.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
OB:n tarina JYPin paidassa olisi saattanut olla hyvin erilainen, jos joukkue olisi ollut tällä kaudella kilpailukykyisempi. OB vaikuttaa sen verran tulisieluiselta kaverilta, että joukkueen tarpominen otti aika koville ja taisi näkyä kulisseissa varsin ikävällä tavalla. Vähän sellainen äärilaitojen kaveri, joka voi viedä joukkuehenkeä kumpaankin suuntaan jyrkästi - riippuen siitä miten joukkue pärjää. Nyt ei saatu riittävästi tasapainottavia onnistumisia.

Ja tällaisia kavereita junnupainotteinen JYP ei kerta kaikkiaan tarvitse. Kemellit, Ottavaiset ja Heleniukset aaltoilee ihan tarpeeksi joukkueen kannalta. Veikkaan että OB:lla olisi pelilliset rahkeet KHL:ään tai jopa NHL:ään mutta juuri tuo henkinen puoli sakkaa. Kovavauhtisessa sarjassa juuri tuollainen kolmosparin oman maalinedustan isäntä. OB:han oli johdajuuden vastakohta viime kuukausina ja ihan jotain muuta kun tarvittava esimerkki junnuille. Ja siksi oli liigajumbon healthy scratchina. Ei varsinaisesti mikään meriitti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tässä meillä on pieni näkemysero, kun itse ainakin muistelen, että alkukaudesta O’Brien pystyi tuomaan monesti yksin kiekon jalalla hyökkäysalueelle ja tekemään siellä paljonkin peliä edistäviä ratkaisuja kiekollisena että kiekottomana.

Näinhän kirjoitin, kyvykäs pitämään kiekkoa ja antamaan helpon syötön, eikö?

Ongelma vaan hänen kiekollisessa nousemisessaan minusta koko ajan oli, että pelasi niillä itsensä viisikosta erilleen ja pelin ulkopuolelle ja umpikujaan. Omissa taas kiekko vei liikaa ja ukot hukkui, saattoi kyllä myös olla kyse hänen kohdallaan, että tempo ja vaade liigassa oli hiukka liikaa kyvyilleen. Toinen tekijä mikä minun silmään hänen tekemisessään särähti, oli lopulta näennäinen fyysisyys, flegmaattiseksi minä hänet luokittelisin. Ehkäpä hänelle oli yllätys, että liigassa hänen "pommeillaan" ei ollut tuon taivaallisen vaikutusta muiden joukkueiden pelaajiin, tuumasivat vain kilin vitut ja kirmasivat maalintekoon, kun flegu jäi ihmettelemään ja putosi kuin eno veneestä.

Mikäli fysiikka ja pelisilmä olisivat olleet kohdallaan, kyllä hänestä hyvän rivipakin olisi joku joukkue saanut, ei enempää.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Näinhän kirjoitin, kyvykäs pitämään kiekkoa ja antamaan helpon syötön, eikö?

Ongelma vaan hänen kiekollisessa nousemisessaan minusta koko ajan oli, että pelasi niillä itsensä viisikosta erilleen ja pelin ulkopuolelle ja umpikujaan. Omissa taas kiekko vei liikaa ja ukot hukkui, saattoi kyllä myös olla kyse hänen kohdallaan, että tempo ja vaade liigassa oli hiukka liikaa kyvyilleen. Toinen tekijä mikä minun silmään hänen tekemisessään särähti, oli lopulta näennäinen fyysisyys, flegmaattiseksi minä hänet luokittelisin. Ehkäpä hänelle oli yllätys, että liigassa hänen "pommeillaan" ei ollut tuon taivaallisen vaikutusta muiden joukkueiden pelaajiin, tuumasivat vain kilin vitut ja kirmasivat maalintekoon, kun flegu jäi ihmettelemään ja putosi kuin eno veneestä.

Mikäli fysiikka ja pelisilmä olisivat olleet kohdallaan, kyllä hänestä hyvän rivipakin olisi joku joukkue saanut, ei enempää.
En voisi enempää olla eri mieltä. SInähän olet jo aiemminkin sanonut, että taklauksilla ei ole mitään merkitystä nykypäivän jääkiekossa. Kaikki minun tuntemani pelaajat ovat näkemyksestäsi aivan päinvastaista mieltä. Taklauspelillä on suuri vaikutus pelaajien pelirohkeuteen sekä fyysiseen ja henkiseen jaksamiseen.

OB:n pommien uhka sai monet vastustajat tekemään hätäisiä ratkaisuja, kun piti valmistautua ottamaan taklaus vastaan. Harvan pelaajan itseluottamus on myöskään tapissa sen jälkeen, kun on käynyt katollaan taklauksen jälkeen.

Mentaalinen puoli on iso osa jääkiekkoa. Toivoisin että ymmärtäisit sen merkityksen pelin kulkuun. Taklauspeli on yksi iso tekijä, millä sytytetään omaa joukkuetta ja horjutetaan vastustajaa. Tällä osa-alueella OB oli tämän liigakauden parhaita pelaajia koko sarjassa siitä huolimatta, että ajoi toisinaan itsensä ulos tilanteista.

NHL:ssä pidetään tilastoja taklauksista ja kovimpia taklaajia arvostetaan laajasti. Valitettavasti Liigassa ei ymmärretä näiden tilastojen merkitystä. Suurelle yleisöllekin voisi avautua paremmin taklauspelin merkitys, jos Liiga tekisi oman osansa tilastoinnin suhteen.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
En voisi enempää olla eri mieltä. SInähän olet jo aiemminkin sanonut, että taklauksilla ei ole mitään merkitystä nykypäivän jääkiekossa. Kaikki minun tuntemani pelaajat ovat näkemyksestäsi aivan päinvastaista mieltä. Taklauspelillä on suuri vaikutus pelaajien pelirohkeuteen sekä fyysiseen ja henkiseen jaksamiseen.

OB:n pommien uhka sai monet vastustajat tekemään hätäisiä ratkaisuja, kun piti valmistautua ottamaan taklaus vastaan. Harvan pelaajan itseluottamus on myöskään tapissa sen jälkeen, kun on käynyt katollaan taklauksen jälkeen.

Mentaalinen puoli on iso osa jääkiekkoa. Toivoisin että ymmärtäisit sen merkityksen pelin kulkuun. Taklauspeli on yksi iso tekijä, millä sytytetään omaa joukkuetta ja horjutetaan vastustajaa. Tällä osa-alueella OB oli tämän liigakauden parhaita pelaajia koko sarjassa siitä huolimatta, että ajoi toisinaan itsensä ulos tilanteista.

NHL:ssä pidetään tilastoja taklauksista ja kovimpia taklaajia arvostetaan laajasti. Valitettavasti Liigassa ei ymmärretä näiden tilastojen merkitystä. Suurelle yleisöllekin voisi avautua paremmin taklauspelin merkitys, jos Liiga tekisi oman osansa tilastoinnin suhteen.

Lisään tähän että puolustajien taklaaminen on ongelmallista, koska väärä ajoitus on useasti maali tai ylivoima vastustajalle. Itse toivoin aina OB:lta malttia. Hold your ground niin kun pohjois-amerikassa sanotaan ja odota että vastustaja on iholla. Siinä voi sitten pistää levyksi jos vastustaja ei huomioi taklauksen uhkaa. Ja aivan ehdottomasti tuo taklauksen uhka vaikeuttaa vastustajan kiekollista peliä. Obihan lähti todella aktiivisesti hakemaan itse noita niittejä, jolloin virhealttius kasvaa satakertaiseksi ja homma meni siinä pieleen. Ja tuollainen säntäily aiheuttaa muussa nelikossa myös kaaosta ja epävarmuutta.

Mutta jokainen esimerkiksi Islandersin pleijarikiekkoa seurannut voi sanoa että taklauksilla on valtava merkitys jääkiekossa. En äkkiseltään keksi vittumaisempaa asiaa kun joutua pelaamaan tuota Islandersin nelosketjua(Clutterbuck-Cizikas-Martin). Jääkiekko on kuitenkin ammattilaistasolla paljon enemmän tunne- kun pelikirjapeli. Pelikirja ilman tunnetta on paskapaperia. Vastaavasti myös tunne ilman modernia sapluunaa on ammattilaistasolla ongelmallista, mutta uskaltaisin väittää että tunteella voi paikata pelikirjan ongelmia, mutta ei toisinpäin. Ja sitä tunnemomentumia saadaan nimenomaan taklauksilla ja oikeanlaisella fyysisyydellä.
 

Santtu76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Alkukaudesta itsekin ylistin pelejä katsoessani O'Brienia, mutta selvä on että taso herralla laski viime kuukausina. En tosin itse ole siitä yllättynyt kun katsoo koko joukkueen taaperusta.
Minusta tämä on menetys, koska oli kuitenkin kiekollisena hyvä ja osasi taklata. Nyt meillä on vaan "hampaattomia" pakkeja enää rosterissa vaikka otsikko viittaakin että juuri herra O'Brien olisi se ollut.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmi juttu - oma suosikki näistä tämän kauden ulkomaalaisista. En ole @JypFabun kanssa samaa mieltä, että kyse olisi Mestis-tason pakista, mutta allekirjoitan nuo hänen esille nostaneet ongelmat OB:n pelaamisessa. Itse näen kuitenkin tämän niin, että ongelma oli tuossa tunteella pelaamisessa. Usein lähti tekemään järjettömiä taklauksia täysin pelin ulkopuolella tai ylihyökkäämään tilanteita kun maali kiilui silmissä. Ja sitten omissa kolisi. Oli kuitenkin tosi hyvä jalalla, myös käsillä, osasi lukea peliä silloin kun malttoi lukea sitä, käytännössä ainoa pakki, jolla lähti hyvä one-timer viivalta jne. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että on siellä kulisseissakin jotakin ollut. Ei välttämättä kaahailtu kossupäissään pikkujouluista kotiin, mutta ehkä esim. kopissa vääränlaista johtajuutta (täysin spekulaatiota). Harmittaa, mutta viikon päästä kukaan ei edes muista. Niinhän se on käynyt kaikkien potkittujen tapauksessa.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Eiköhän pitkälti saatu mitä tilattiin ja ulostus oli puhdas säästöpäätös.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
SInähän olet jo aiemminkin sanonut, että taklauksilla ei ole mitään merkitystä nykypäivän jääkiekossa.

Ihan näin en ole sanonut, ehkä olet ylitulkinnut kirjoittamaani.

Mitä olen sanonut on, että kiekko nopeutuessaan on vienyt elintilaa taklaamiselta ja fyysisyys kiekossa on muuttunut toisen näköiseksi. Tuo Virtasen kiilaaminen on oikeastaan aika hyvä kiteytys nykyfyysisyydestä, sillä pelaajalta vaatii paljon enemmän fyysisyyttä jaksaa pysäyttää etenemistä, sillä tämä kiilaaminen edellyttää pelaajalta paljon enemmän papua, kuin ryskiminen ja silti on kyettävä kaikissa tilanteissa vastaamaan edelleen liikkeeseen ja hoitaa viisikkovelvollisuus joka tilanteessa. Tämä fakta karsii väkisinkin sitä perinteistä taklaamispelaamista ja vielä kun kehitys on johtanut siihen, ettei edes välttämättä kannata kasata tämmöisiä pihviketjuja, koska edes liigan kärjen mukana ei tämmöiset oikein pysy tai siellä on aina kyky vastata kaikkeen kovuuteen pelaamista unohtamatta.

Eli en minä ole sanonut, ettei taklauksilla olisi merkitystä lainkaan, niiden merkitys on vaan pelin todellisuudessa vähentynyt, eikä tämä ole mielipide, vaan ilmiselvästi näkyvä asia kaukalossa. Kyllä minä tykkään taklauspelistä, mikäli sitä kykenee toteuttamaan niin, että siitä on joukkueen tuloksen kannalta hyötyä, muitta hyväksyn tosiasian, että aika on toinen ja minulle merkitsee tulos ennen kaikkea muuta. Jos tulos sen vaatii, että ollaan fyysisiä ja kamppailuvoimaisia, vaikka mitään pommeja sen kummemmin ei haettaisikaan, se on mulle ok.
 
Täällä Helsingissä Hifkikaverini sanoi, että ihan höpöhöpöukko se Viitanen, kun tuollaisen pelaajan ulostaa, jota myös Helsinginmiehet odottaa näkevän kaukalossa.
Jyväskylässä tykätään enemmän sellaisista punaposkisista Nuori Suomi urheilijoista, jotka menee illasta toiseen joukkueena eteenpäin. Ei saa höntyillä, pitää osata kaistajarruttaa.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Ahvenjärvi pelin alla radiohaastattelussa sanoi jotain tyyliin: ”Valmentaja päättää pelaavan kokoonpanon ja parhaat pelaavat. Mitä tulee sopimuksen purkamiseen, lisätietoja voi kysellä urheilutoimenjohtajalta.”
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös