Anaheim Mighty Ducks 2005/2006

  • 63 705
  • 348

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
repe_joke kirjoitti:
Meinaan kaikki raportit kertovat, että mies pelaa oikeasti hyvin

Harva pelaaja NHL'ssä vahingossa tekee tehot 9+5=14 12 matsissa, yleensä pitää pelatakin hyvin! Nauran paskaista naurua jo tässä vaiheessa kaikille Teemu dissaajille, vieläkö Teemu on menneiden talvien lumia?
 

Myle#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manitoba Moose, Pökö ja Lellu
No eihän tuo mikään yllätys ole, että pisteitä taas paukkuu. Eihän sitä puolikuntoisena niin kovia tehoja kukaan tee, mutta hienoa että Teemu on taas 100% kunnossa. Suurin osa näistä selänteen dissajista taitaa olla vain kommareita, joita ahdistaa kun temellä on perkeleesti komeita ja kalliita autoja.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ei se Teemun peli niin kovin kummoistakaan ole, samanlaista surffailua kuin ennenkin, röyhkeyttä puuttuu ja maalit tulee lähinnä siitä, kun mies seisoskelee maalin edessä ja odottelee irtokiekkoja ja reboundeja. Nyt vaan on kudit menneet sisään paremmalla prosentilla kuin viime aikoina. Olen iloinen Teemun alkukauden menestyksestä, mutta katsellaan nyt vielä kuukausi tai kaksi ennen kuin tehdään mitään johtopäätöksiä Teemun paluusta maalintekijä-staraksi.

Vitali Vishnevski sen sijaan, siinä on äijä! Käy päälle kuin yleinen syyttäjä, ja jakoi esim. perjantaina loistavan syötön Teemun loppuhetkien läpiajomaaliin. Ovatko Unski Leime ja Aleksei Kasatonov löytäneet voittajansa? Pari vuotta sitten kaveri oli vielä ihan tuuliajolla ja pihalla kuvioista (vertaa Uffe Leime aikoinaan Tepsin ykköskentässä Jalosen, Virran, Vilanderin ja Javanaisen kanssa tai Aleksei Neuvostoliiton ykkösessä neljän muun loisteliaan ja taitavan pelaajan parissa).
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Myle#50 kirjoitti:
No eihän tuo mikään yllätys ole, että pisteitä taas paukkuu. Eihän sitä puolikuntoisena niin kovia tehoja kukaan tee, mutta hienoa että Teemu on taas 100% kunnossa. Suurin osa näistä selänteen dissajista taitaa olla vain kommareita, joita ahdistaa kun temellä on perkeleesti komeita ja kalliita autoja.

Tuo kuulostaa jotenkin siltä, että et ole ikinä epäillytkään Selänteen uutta tulemista.

Itse olen aina ollut Selänne fani, mutta silti en uskonut miehen pelaavan enää huipputasolla nhl:ssä Colorado kauden jälkeen.
Polven kunnon valittelu tuntui silloin selittelyltä, koska kaikkillahan jossain vaiheessa tulee ikä vastaan.

Ja eipä muuten sen edellisen kauden aikana löytynyt juurikaan Selänteen puolustaija tältä palstalta. Taisin olla Flintin kanssa aikalailla ainoa, joka kirjoitti edes jotain positiivista miehestä.

Nyt kun kulkee, niin kaikki tottakai kehuvat miestä kilpaa. Ja eihän siinä mitään, kyllä kritiikkiä/kehuja pitää jakaa peliesitysten mukaan.

Uskomattoman tempun Selänne on kuitenkin tehnyt, kun on noussut uudestaan nhl:n huipulle suht vanhana jääkiekkoilijaksi.

Ja se mitä kirjoitin aikaisemmin, että mies todellakin pelaa hyvin. Niin tarkoitin kokonaisvaltaista pelaamista. Pelejä on ole itse nähnyt, mutta jutut joita olen lukenut kertovat, että Selänne ei todellakaan kärky läpiajoja vaan hoitaa oman hommansa myös puolustuksessa.
Ja kyllähän pisteitäkin voi nhl:ssä saada pelaamatta hyvin, jos nimi vain selässä on oikea. Esim Mario saa välillä yv:llä 2.syöttöjä vaikka ei olisi koskenut edes kiekkoon (ja minulla ei ole mitään Mariota vastaan, mutta tämmöistä juttua vain muistelen kuulleeni).´
Tosin maaleja tuskin olisi tehty kovinkaan montaa huonolla pelaamisella.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
repe_joke kirjoitti:
Esim Mario saa välillä yv:llä 2.syöttöjä vaikka ei olisi koskenut edes kiekkoon (ja minulla ei ole mitään Mariota vastaan, mutta tämmöistä juttua vain muistelen kuulleeni)

Joskus 80-luvulla näin saattoi käydäkin. Mutta ei nyky NHL'ssä. Valtameren takana kun ovat jo vuosikausia harrastaneet videotilastointia, eli virallisiin tilastoihin maalit ja syötöt menevät vasta videotarkastuksen jälkeen. Samaa olen jo vuosia toivonut SM-liigaan, saataisiin ne toiset syöttäjät paremmin esille ja ansaitut syötöt pistepörsseihin.
 

Mäkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Amerikanihme kirjoitti:
Ei se Teemun peli niin kovin kummoistakaan ole, samanlaista surffailua kuin ennenkin, röyhkeyttä puuttuu ja maalit tulee lähinnä siitä, kun mies seisoskelee maalin edessä ja odottelee irtokiekkoja ja reboundeja.

Vitali Vishnevski sen sijaan, siinä on äijä! Käy päälle kuin yleinen syyttäjä, ja jakoi esim. perjantaina loistavan syötön Teemun loppuhetkien läpiajomaaliin.
Mä en nyt tiedä olikos tää provo minkä mä nielaisin, mutta kuitenkin.

Niissä parissa matsissa mitä mä olen tällä kaudella nähnyt, niin kyllä Teemun luistin liikkuu ihan eri malliin kuin parilla edellisellä kaudella.
 

Myle#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manitoba Moose, Pökö ja Lellu
Ehkä olen vain sitten niin hyväuskoinen höpsö, että uskoin selänteen puhuvan totta vammoistaan. Muutenkaan ei teemu vielä niin vanhus ole lätkähommiin, että kunnossa ollessaan ei putki liikkuisi liukkaasti. Väitänkin että 35v voi pelata samalla tasolla kuin 25 vuotiaana, jos vain välttyy loukkaantumisilta ja treeni pysyy kovana. Mutta usein käykin niin, että kun ikää tulee---> vammoja, treeni vähenee---> pelaajan taso heikkenee.

Ei siinä tietenkään mitään pahaa ole, ettei treeni maistu vuosi vuoden perään kuin nuorena poikana ja vammoille ei voi mitään. Pointtina kuitenkin se, että 25-35 v ikävuosien välillä ei tapahdu esim. nopeudessa kuin minimaalinen tippuminen jos sitäkään.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Todella hienoa, että Teemulla taas kulkee, kyllä miehelle sen suokin. Työsulku tuli kyllä Teemun kannalta loistavaan aikaan, miehen ura on nyt ihan uudessa nosteessa, Teemu on kauden 5 parhaan maalintekijän joukossa!
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Myle#50 kirjoitti:
No eihän tuo mikään yllätys ole, että pisteitä taas paukkuu. Eihän sitä puolikuntoisena niin kovia tehoja kukaan tee, mutta hienoa että Teemu on taas 100% kunnossa. Suurin osa näistä selänteen dissajista taitaa olla vain kommareita, joita ahdistaa kun temellä on perkeleesti komeita ja kalliita autoja.

Olen kommari ja äänestän SKP:ta. Selänteen dissaus parin edellisen talven aikana on ollut erittäin perusteltua liittyen hänen peliesityksiinsä ja lehdistölle annettuihin lausuntoihinsa. Tällä hetkellä ei ole taas mitään syytä kritisoida pelaajaa, joka on painanut ensimmäisen kuukauden aikana yhdeksän maalia. Jos jatkaa samaa tahtia niin onneksi olkoon vain. Selänteen arvostelun takana ei ollut kateutta tai kommunismia, ihan selkeää asiaa.

Hyvä kun putki kulkee. Selänteen harteilla on erittäin iso osa Suomen mahdollisesta menestyksestä Torinon olympialaisissa.
 
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
Go teme!

Pittää taas pitkän ajan jälkeen kirjottaa, kun tuo Temekin on noin kovassa tikissä! Miehen uraa heti ihan ensimmäisistä liigavuosista seuranneena on kyllä suuri ilo nähdä pelin taas kulkevan. Teemu on edelleenkin mielestäni Suomen paras hyökkääjä ja parhaimpia pelaajia kautta aikain. Tilastot puhuvat puolestaan. eikä kauden 92-93 jälkeen ole änärissä Jagria lukuunottamatta kukaan tehnyt yhtä paljon maaleja kuin Teme.

Coloradokausi oli surkea, mutta selkeän loukkaantumise lisäksi syinä oli myös valmentajan selkeästi osoittama epäluottamus Teemua kohtaan. Granatolla oli jäänyt jostain pelaajaurallaan hampaankoloon kun se piti valmentajana noin paskamaisesti Teemulle osoittaa. Okei, äijä ei ollut täydessä tikissä, mutta tuollaisen laukauksen omaavana olis voinut odottaa ainakin enemmän tilaisuuksia yv:llä. Canalin pelit katsoneena (hankin sen juuri Temen siirron ja tietenkin Arsenalin takia ;) ) ei valmentajan toimet kyllä miellyttäneet pätkän vertaa. Vai mitäs sanotte, jos ketjukaverina pelaa yli 2-metrinen tumma, kädetön mies, joka keskittyy vain provoilemaan. Worrellin Petskun kanssahan Teme jämäminuutteja pelasi ja kaikenmaailman hinotet yms. keräs rutkasti jääaikaa. Toki olihan silloin huippukuntoiset tanguay ja hejduk, mutta mielestäni ei Temelle juurikaan mahkuja pelaavissa kentissä annettu. Asian vois tietenkin vielä kertaalleen tarkastaa shift charteista, mutta oman muistini mukaan asia on suurin piirtein se, että noin kymppi peliaikaa per matsi ja kaverina worrell ja joku toinen gooni. Koetappa siinä sitte pisteitä takoa.

Ei muuta kuin Teemulle tsemppiä! Itse olen ainakin iloinen, että peli kulkee ja mies todistaa, että on vieläkin (ollut jo yli 10 vuoden ajan) suomalaisten ykköskiekkoilija!
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
repe_joke kirjoitti:
Tuo kuulostaa jotenkin siltä, että et ole ikinä epäillytkään Selänteen uutta tulemista.

Itse olen aina ollut Selänne fani, mutta silti en uskonut miehen pelaavan enää huipputasolla nhl:ssä Colorado kauden jälkeen.
Polven kunnon valittelu tuntui silloin selittelyltä, koska kaikkillahan jossain vaiheessa tulee ikä vastaan.

Ja eipä muuten sen edellisen kauden aikana löytynyt juurikaan Selänteen puolustaija tältä palstalta. Taisin olla Flintin kanssa aikalailla ainoa, joka kirjoitti edes jotain positiivista miehestä.

Nyt kun kulkee, niin kaikki tottakai kehuvat miestä kilpaa. Ja eihän siinä mitään, kyllä kritiikkiä/kehuja pitää jakaa peliesitysten mukaan.

Uskomattoman tempun Selänne on kuitenkin tehnyt, kun on noussut uudestaan nhl:n huipulle suht vanhana jääkiekkoilijaksi.

Ja se mitä kirjoitin aikaisemmin, että mies todellakin pelaa hyvin. Niin tarkoitin kokonaisvaltaista pelaamista. Pelejä on ole itse nähnyt, mutta jutut joita olen lukenut kertovat, että Selänne ei todellakaan kärky läpiajoja vaan hoitaa oman hommansa myös puolustuksessa.
Ja kyllähän pisteitäkin voi nhl:ssä saada pelaamatta hyvin, jos nimi vain selässä on oikea. Esim Mario saa välillä yv:llä 2.syöttöjä vaikka ei olisi koskenut edes kiekkoon (ja minulla ei ole mitään Mariota vastaan, mutta tämmöistä juttua vain muistelen kuulleeni).´
Tosin maaleja tuskin olisi tehty kovinkaan montaa huonolla pelaamisella.


Miksi polvesta valittaminen tuntui selittelyltä? Selänteen peli on perustunut aina räjähtävään luisteluun, kun otteluja katsoi toissa kaudella niin Teemu vaikutti hitaalta. Puolivaloillakin Selänne oli hyvä pelaaja, nyt ilmeisesti jälleen oma loistava itsensä.

Hyvää läppää viimeisessä kappaleessa, mutta NHL:ssä maalintekijät ja syöttäjät tarkistetaan vielä pelin jälkeen videolta, jotta ne menevät varmasti oikein. Super-Marion ottaminen esimerkiksi kirvoitti kyllä leveät hymyt tämän näytön takana.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:
Coloradokausi oli surkea, mutta selkeän loukkaantumise lisäksi syinä oli myös valmentajan selkeästi osoittama epäluottamus Teemua kohtaan. Granatolla oli jäänyt jostain pelaajaurallaan hampaankoloon kun se piti valmentajana noin paskamaisesti Teemulle osoittaa. Okei, äijä ei ollut täydessä tikissä, mutta tuollaisen laukauksen omaavana olis voinut odottaa ainakin enemmän tilaisuuksia yv:llä.

Vai mitäs sanotte, jos ketjukaverina pelaa yli 2-metrinen tumma, kädetön mies, joka keskittyy vain provoilemaan. Worrellin Petskun kanssahan Teme jämäminuutteja pelasi ja kaikenmaailman hinotet yms. keräs rutkasti jääaikaa. Toki olihan silloin huippukuntoiset tanguay ja hejduk, mutta mielestäni ei Temelle juurikaan mahkuja pelaavissa kentissä annettu. Asian vois tietenkin vielä kertaalleen tarkastaa shift charteista, mutta oman muistini mukaan asia on suurin piirtein se, että noin kymppi peliaikaa per matsi ja kaverina worrell ja joku toinen gooni. Koetappa siinä sitte pisteitä takoa.

Sen verran monta kertaa tuli kirottua Selänteen siirtymistä tuolla kaudella Avalancheen ja niin monta peliä tuli katsottua, että toivoin hänelle ensimmäistä kertaa urallaan epäonnistumista. Tämän vuoksi miestä tuli myös seurattua lähempää kuin koskaan. Katsotaanpa Selänteen jääaikoja ja Coloradon ketjuja vähän tarkemmin tuolla kaudella 2003-04:

8 pelin jälkeen:

Selänteen kokonaisjääaika: 17:25
Selänteen ylivoima-aika: 3:47

Selänteen pistemäärä kuusi (3+3) pistettä. Sijoitus Coloradon sisäisessä pistepörssissä kuudes. Peter Forsbergilla tässä vaiheessa 16 pistettä. Alex Tanguay pelannut Selänteen kanssa lähes identtiset ylivoima-ajat, mutta kerännyt puolet enemmän (13) pisteitä. Milan Hejduk saanut minuutin enemmän ylivoima-aikaa ja kerännyt puolet enemmän pisteitä (12). Teemu pelasi kakkosketjussa Joe Sakicin ja alkukaudesta Washingtonista siirtyneen Steve Konowalchukin kanssa. Selänne pelaamassa hyvää alkukautta ja saa Granatolta luottoa.

23 pelin jälkeen:

Selänteen kokonaisjääaika: 18:25
Selänteen ylivoima-aika: 3:06

Selänteen pistemäärä 15 (7+8) pistettä. Sijoitus Coloradon sisäisessä pistepörssissä kuudes. Alex Tanguay johtaa pistepörssiä 24 peliä, 32 pistettä. Joe Sakicilla 24 peliä ja 23 pistettä. Milan Hejdukilla 24 ottelua ja 22 pistettä. Teemulla ja Tanguaylla ylivoima-ajoissa puolen minuutin ottelukohtainen ero. Teemulla Tanguayn kanssa joukkueen paras tehosaldo, +10. Selänteellä lisääntynyt kokonaispeliaika. Ylivoimissa jääaika hieman pudonnut, kun tehoja ei ole löytynyt minuutteihin nähden toivottavalla teholla. Kuitenkin saa edelleen Granatolta luottoa. Selänne pelaa kakkosketjussa Sakicin ja Konowalchukin kanssa.

41 pelin jälkeen:

Selänteen kokonaisjääaika: 17:27
Selänteen ylivoima-aika: 2:50

Selänteen pistemäärä 25 (11+14) pistettä. Sijoutus Coloradon sisäisessä pistepörssissä edelleen kuudes. Joe Sakic johtaa 42 ottelua ja 48 pistettä. Alex Tanguay samoissa pisteissä. Milan Hejdukilla 38 pistettä ja puolustaja Rob Blakella 34 pistettä. Hejdukilla 10 ylivoimaosumaa, Selänteellä viisi. Hejduk saa puoli minuuttia enemmän ylivoima-aikaa peliä kohden. Avsien ykkösylivoimaviisikko: Sakic-Forsberg-Hejduk-Blake-Morris. Selänne pelaa kakkosylivoimassa, jossa muut ovat Tanguay, toinen kaksikosta Sakic/Forsberg, Liles ja joku kolmikosta Kariya, Blake tai Morris. Selänteen pistemäärä pudonnut (pelattuihin otteluihin nähden). Kokonaisjääaika samoissa Steve Konowalchukin ja Paul Kariyan kanssa ja edelleen kakkosketjun hyökkääjälle hyvä 17:27. Esimerkiksi samoissa pistemäärissä (26 pistettä) oleva, Vancouverin kakkosessa pelaava Daniel Sedin pelaa peräti neljä minuuttia vähemmän ja saa ylivoima-aikaakin noin minuutin vähemmän ottelua kohden. Tehoja kaivataankin enemmän. Selänteen jääaika alkaa pudota.

78 ottelua:

Selänteen kokonaisjääaika: 16:09
Selänteen ylivoima-aika: 2:28

Selänteen jääajat putoavat loppukaudesta. Samalla putoavat miehen pisteet ja jäävät lopulta 32 pisteeseen. Peliaikaan nähden Selänteen kausi on kaikille pettymys. Verrattaessa kakkosketjun pelaajan jääaikaa ja tehoja esimerkiksi Vancouverissa pelanneeseen Daniel Sediniin, tulos on aika musertava. Sedin saa kolme minuuttia vähemmän peliakaa ottelua kohden (eli pelaa noin 240 minuuttia vähemmän) kuin Selänne, mutta tekee 20 pistettä enemmän. Ylivoima-aikaa Selänne ja Sedin saavat identtisesti. Selänteen loppukausi menee vaihtelevasti kakkosessa ja kolmosessa. Harvoin kuitenkaan worrelien kanssa, jotka pelaavat noin viisi minuuttia ottelua kohden.

Pettymysten kausi yhteenvetona: Alkukaudesta Selänne sai hyvin kokonaispeliaikaa ja ylivoima-aikaa, jopa erityisen hyvin kakkosketjun hyökkääjälle. Granato näytti ensimmäisten 41 ottelun aikana, että minkäänlaisia hampaankoloon jääneitä muistoja peliuralta ei ainakaan jääajassa ja ketjun muissa pelaajissa näkynyt. Päinvastoin. Selänne sai pelata itsensä Joe Sakicin kanssa. Tehoja ei kuitenkaan tästä huolimatta tullut tähän nähden riittävästi. Loppukaudella peliaika putosi. Ansaitustikin näyttöihin nähden.

Jossain toisessa joukkueessa Selännettä oltaisiin yritetty saada peliajan kautta lentoon, vaikka tehoja ei alkukaudesta riittävästi tullutkaan, mutta Coloradossa oli kakkoseenkin Kariya ja fyysinen vääntäjä Konowalchuk, joten peliaika piti ansaita näytöillä. Ja mahdollisuuksia tähän annettiin. Suomalaismedoissa pyörineet puheet worrelien kanssa pelaamisesta tuntuvat oudoilta, sillä miten viisi minuuttia pelaava hyökkääjä voi pelata päälle 16 minuuttia pelaavan kanssa? Niin, tai voihan tietysti hajavaihtoja, mutta todella harvoin kokonaisia pelejä.

Selänteen kausi oli yksinkertaisesti pettymys ja pelaaja tähän itse "syyllinen". Kaiken maailman selityksiä tämän suhteen keksittiin ja vika oli useimmiten muualla kuin pelilissä. Lahjakasta pelaajaa ei ymmärretty, eikä peliaikaa annettu, vaikka tosiassa peliaikaa annettiin, mutta tulosta ei tullut. Oudolta tuntuu, että vaikka miehelle annettiin mahdollisuus pelata maailman parhaan (tai lähes parhaan) keskushyökkääjän kanssa, tästä huolimatta vika oli muissa.

Niin, onneksi peli kuitenkin kulkee nyt ja olen erittäin tyytyväinen tästä. Selänne on pelannut loistavan uran. Yksi huono kausi ei poista tätä.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HCM kirjoitti:
Joskus 80-luvulla näin saattoi käydäkin. Mutta ei nyky NHL'ssä. Valtameren takana kun ovat jo vuosikausia harrastaneet videotilastointia, eli virallisiin tilastoihin maalit ja syötöt menevät vasta videotarkastuksen jälkeen. Samaa olen jo vuosia toivonut SM-liigaan, saataisiin ne toiset syöttäjät paremmin esille ja ansaitut syötöt pistepörsseihin.

Hienoa. Hengenheimolainen. Oon valitellut täälläkin eri ketjuissa tästä syöttöpisteasiasta. NHL on ainoa liiga, missä menevät mun mielestä järkevästi nykyään. Mulla menee hermo jonkin verran SM-liigassa, mutta varsinkin MM-kisoissa, jossa niitä ei vain yksinkertaisesti osata antaa oikeille tahoille.

Se on toinen kysymys, että saako NHL:ssä liian helposti sen kakkossyötön, jos minuutti sitten onkin sattunut kiekkoon koskemaan. Parempi sekin on mielestäni kuin SM-liigan tapa, jossa kakkossyöttöä ei saa esimerkiksi silloin kun syöttää kaverille, jonka vedon riparista kolmas kaveri tekee maalin. Tällöin oikeasti syöttänyt kaveri ei saa pojoa, mutta riparin johtaneen laukauksen ampuja saa. Miksi "oikeasti" syöttänyttä pelaajaa rangaistaan siitä, että kiekko menee maalinvahdin torjunnan kautta maalintekijälle, eikä "ykkössyöttäjän" passaamana.

No, taisi mennä offtopiciksi. Jostain syystä tää aihe aina kuohuttaa, kun mielestäni nämä olisi helppo kenen tahansa itsekin katsoa. Jotenkin tuntuu, että selostajat ja muut kommentoijat pitävät juttua jonain ydinfysiikkana jota eivät muut kuin tilastoijat voi ymmärtää.

Ketjuun liittääkseni, ainakin viime yön matsissa Temen pinnat olivat muuten ns. selvää kauraa, jokaikisessä liigassa olisi syöttöpisteet merkattu hänelle. Selänteen syöttämien maalien kakkospassit (Salei, Sykora) puolestaan olisivat SM-liigassa jääneet antamatta.
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jippo kirjoitti:
Ketjuun liittääkseni, ainakin viime yön matsissa Temen pinnat olivat muuten ns. selvää kauraa, jokaikisessä liigassa olisi syöttöpisteet merkattu hänelle. Selänteen syöttämien maalien kakkospassit (Salei, Sykora) puolestaan olisivat SM-liigassa jääneet antamatta.

Juu, ekassa McDonaldin maalissa Teemu taisteli kiekon itselleen päädyssä, voitti fyysisesti mies miestä vastaan kamppailun Tanaben kanssa ja pääsi miehestä irti, heitti kiekon maalille ja reboundista McDonald sai heittää tyhjiin. Toisessa maalissa teemu sitten tarjoili todella hienosti taas maalin takaa suoraan maalin eteen.
 

Kolzig

Jäsen
Suosikkijoukkue
#37 Olie Kolzig, Caps, Pens, Jets
Kyllä mä olen vahvasti ollut kauden alusta alkaen sitä mieltä että Selänne jyrää sen takia, koska hänelle pistettiin paita numerolla #13. Nyt tulee tehoja niinkuin rookiekaudella.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jippo kirjoitti:
Se on toinen kysymys, että saako NHL:ssä liian helposti sen kakkossyötön, jos minuutti sitten onkin sattunut kiekkoon koskemaan.

NHL:n termihän on todellakin "assist/assisted" eli ei "syöttö" vaan "avustaminen" maalin tekemisessä. Itsekään en tätä aluksi tajunnut, mutta kyllä se kakkos-assist toisinaan menee esim. maskissa ansiokkaasti häärineelle kaverille, joka ei todellakaan ole koskenut kiekkoon koko vaihdossa. Ainakin yhdessä tämän kauden canal+ -matsissa Mike Knuble sai tällaisen pistemerkinnän.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mazza kirjoitti:
Miksi polvesta valittaminen tuntui selittelyltä? Selänteen peli on perustunut aina räjähtävään luisteluun, kun otteluja katsoi toissa kaudella niin Teemu vaikutti hitaalta. Puolivaloillakin Selänne oli hyvä pelaaja, nyt ilmeisesti jälleen oma loistava itsensä.

Sen takia, että mies sanoin polven vaivanneen pari viimeistä kautta. Minun päähäni ei vain mahtunut, miksi sitä polvea ei voinut hoitaa kuntoon heti, kun se rupesi vaivaamaan.

Tuon mielestäni idiotismin takia Selänne meinasi jättää itsestään todella valjun kuvan viimeisiltä kausiltaan.
Sillä en todellakaan usko mielenkiinnon Selännettä kohtaan olleen mitään kovin suurta, kun mies meni miljoonalla Anaheimiin.

Mutta todella hienoa edelleenkin, että mies on nyt kunnossa, ja pelaa vanhaan malliin.



Nuckille sen verran, että Selänne tosiaan pelasi about 2 peliä Worrelin ja jonkun toisen todella kovanluokan staran kanssa. Samaan aikaan mies valitti jotain roolistaan, ja lehdistö sitten levitti faktana, että mies pelaa koko ajan vain tappelijoiden kanssa. Mutta kyseessä ei todellakaan ollut tuota pidempi periodi, joten se ei kyllä miehen tehoihin vaikuttanut yhtään.
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Syöttösääntö

Kysymys kirjoitti:
Rule 57 of the NHL rules says, "When a player scores a goal, an "assist" shall be credited to the player or players taking part in the play immediately preceding the goal, but no more than two assists can be given on any goal. Each "assist" shall count one point in the player's record." [Note: USA Hockey wording is identical.]

My buddies say that the player must touch the puck to get an assist. I say a player should be awarded an assist in the following situation: Player from Team A forechecks the player from Team B causing the player from Team B to lose the puck to another player on Team A who shoots and scores. I say the Team A player who forechecked should get an assist. The rules do not say that to get an assist you must touch the puck.

... ja Bob Hayden, USA Hockey National Referee-in-chief vastaa:

Vastaus kirjoitti:
Rare would be the case where a player could get an assist without touching the puck. But doesn't it really make more sense to award an assist to that Team A player who really made a difference on the play instead of a player who made incidental contact with the puck and no contribution to the goal. But here's the catch. If two other teammates touch the puck before the goal scorer, they are entitled to the assists. If there are less than two teammates who touched the puck and there is clearly one player who was instrumental in the goal, then rewarding him with an assist shouldn't be a big deal.

http://www.usahockey.com/usa_hockey/officials/main/home/031219_ato//

---

Eli suomilyhennys tuohon: jos ei kahta syöttäjää (== kiekkoon koskenutta pelaajaa löydy), ja jos joku pelaaja tällöin muuten erityisen vahvasti auttoi maalin tekoon, saatetaan tämä pelaaja silloin merkitä syöttöpisteen saajaksi.
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
nuck kirjoitti:
Pettymysten kausi yhteenvetona: Alkukaudesta Selänne sai hyvin kokonaispeliaikaa ja ylivoima-aikaa, jopa erityisen hyvin kakkosketjun hyökkääjälle. Granato näytti ensimmäisten 41 ottelun aikana, että minkäänlaisia hampaankoloon jääneitä muistoja peliuralta ei ainakaan jääajassa ja ketjun muissa pelaajissa näkynyt. Päinvastoin. Selänne sai pelata itsensä Joe Sakicin kanssa. Tehoja ei kuitenkaan tästä huolimatta tullut tähän nähden riittävästi. Loppukaudella peliaika putosi. Ansaitustikin näyttöihin nähden.

Jossain toisessa joukkueessa Selännettä oltaisiin yritetty saada peliajan kautta lentoon, vaikka tehoja ei alkukaudesta riittävästi tullutkaan, mutta Coloradossa oli kakkoseenkin Kariya ja fyysinen vääntäjä Konowalchuk, joten peliaika piti ansaita näytöillä. Ja mahdollisuuksia tähän annettiin. Suomalaismedoissa pyörineet puheet worrelien kanssa pelaamisesta tuntuvat oudoilta, sillä miten viisi minuuttia pelaava hyökkääjä voi pelata päälle 16 minuuttia pelaavan kanssa? Niin, tai voihan tietysti hajavaihtoja, mutta todella harvoin kokonaisia pelejä.

Selänteen kausi oli yksinkertaisesti pettymys ja pelaaja tähän itse "syyllinen". Kaiken maailman selityksiä tämän suhteen keksittiin ja vika oli useimmiten muualla kuin pelilissä. Lahjakasta pelaajaa ei ymmärretty, eikä peliaikaa annettu, vaikka tosiassa peliaikaa annettiin, mutta tulosta ei tullut. Oudolta tuntuu, että vaikka miehelle annettiin mahdollisuus pelata maailman parhaan (tai lähes parhaan) keskushyökkääjän kanssa, tästä huolimatta vika oli muissa.

Niin, onneksi peli kuitenkin kulkee nyt ja olen erittäin tyytyväinen tästä. Selänne on pelannut loistavan uran. Yksi huono kausi ei poista tätä.

Erinomainen analyysi. Täysin samaa mieltä. Tai mitäpä tuosta mieltä olemaan, täyttä faktaahan tuo on, toisin kuin monen MUTU-kommentit.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
Sen takia, että mies sanoin polven vaivanneen pari viimeistä kautta. Minun päähäni ei vain mahtunut, miksi sitä polvea ei voinut hoitaa kuntoon heti, kun se rupesi vaivaamaan.

Tuon mielestäni idiotismin takia Selänne meinasi jättää itsestään todella valjun kuvan viimeisiltä kausiltaan.
Sillä en todellakaan usko mielenkiinnon Selännettä kohtaan olleen mitään kovin suurta, kun mies meni miljoonalla Anaheimiin.

Mutta todella hienoa edelleenkin, että mies on nyt kunnossa, ja pelaa vanhaan malliin.

Niin, mitään varmaa tietoahan tähän asiaan ei kovin monella ole ja siksi minäkin esitän vain oman veikkaukseni. Voisin kuvitella, että syy siihen miksi Selänne ''viivytteli'' polvileikkauksen kanssa, oli se, että mieshän nimenomaan pari vuotta sitten pohdiskeli hyvin paljon uran jatkoa, mediassakin. Uskoisin, että Teemu suunnitteli uran lopettamista hyvinkin vakavasti tuolloin ja tämän vuoksi halua leikkaukseen, joka pilaisi mahdollisesti viimeisen kauden, ei ollut. Jälkikäteen ajateltuna on helppo moittia ratkaisua, mutta jos mies ei itsekään tiennyt jatkaako uraansa niin ymmärrän tilanteen varsin hyvin.

Mutta kuten sanoit, upeaa seurata Teemun otteita tällä hetkellä. Jätetään nuo pari kautta omaan arvoonsa ja keskitytään mielummin nykyhetkeen ;D!
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tässä kooste Teemun otteista eilisillan pelissä Ankanpojat-Nääsville, jossa seurasin Teemun otteita tarkasti.

Eka erä

1. Vaihto: Teemu kaatui hyökkäyssiniviivalla.
2. Vaihto: Ylivoimapeliä. Teemu pyörii kulmassa. Pääsee yksin läpi mutta laukaus on onneton, päin maalivahdin jalkapatjoja.
3. Vaihto: Teemu kalastaa jäähyn, työnnettiin nurin vastustajan maalin takana (Kariyan toimesta). Ylivoimapeliä. Teemu laukoo ohi maalin, syöttää vastustajan puolustajalle.
4. Vaihto: Teemu seisokelee puolustusalueella.
5. Vaihto: Jäähy Nashvillelle, Teemun ansiosta, hän potki eteenpäin vastustajan maalin takana ja vastustaja esti. Ylivoimalla Teemu antaa sokkopasseja maalin takaa.
6. Vaihto: Ylivoimapeliä. Teemu syöttää kiekon vastustajalle.
7. Vaihto: Teemu seisoskelee omalla puolustusalueella.

Toinen erä

1. Vaihto: Teemu katselee takaa kun Andy McDonald tekee maalin. Maalin jälkeen Teemu menettää kiekon hyökkäyksessä, syöttö McDonaldille liian matala, vastustajan maila välissä.
2. Vaihto: Ylivoimapeliä. Teemu menetti kiekon pari kertaa. Sen jälkeen hän katsoi kun McDonald laukoi ja Hedström ohjasi maaliin.
3. Vaihto: Ylivoimapeliä. Teemu syöttää vastustajaa päin.
4. Vaihto: Teemu lyö kiekon vastustajan päätyyn.
5. Vaihto. Teemu pyörii kiekottomana keskusalueella, katsoo muiden peliä.
6. Vaihto: Teemu seisoskelee omalla puolustusalueella, sitten antaa hyvän syötön
Påhlssonille maalintekopaikkaan. Jatkaa ylivoimapelillä, katsoo muiden laukauksia.
7. Vaihto: Ylivoimapeliä. Tosi nätti syöttö Niedermayerin ylivoimamaaliin, lätty poikki
kentän.

Kolmas erä

1. Vaihto: Ylivoimapeliä, Teemu surffailee ympäriinsä.
2. Vaihto: Kiekon kuljetus ylös, sitten kiekon menetys.
3. Vaihto: Teemu menettää kiekon oman maalin edessä.
4. Vaihto: Teemu surffailee edestakaisin jäällä.
5. Vaihto: Teemu vatkaa kiekkoa oman maalin takana.
6. Vaihto: Teemu aiheuttaa pitkän kiekon. Teemu kaatuu hyökkäyssiniviivalla.
Teemu saa vapaan maalintekopaikan, mutta laukaus on suoraan päin maalivahtia.
7. Vaihto: Teemu menettää kiekon vastustajan maalin takana. Teemu vetää jäänuoliaislämärin. Velttoa kävelyä ympäriinsä.

Siinä siis ottelun saldo Teemun osalta. Vähän kaipaan sellaista päättäväisyyttä ja röyhkeyttä Teemun peliin. Aika aralta näyttää. Ja maalipaikoissa pitäisi olla maalintekijän ratkaisu kuten tykitys yläkulmaan 8 metrin päässä maalista tai harhautus ja sitten vippi maalin kattoon kun molari on jäässä, ei mitään ujutuksia molarin jalkojen välistä jotka joskus menee, joskus ei. Vauhdilla maalintekopaikkoihin siis ja tykki puhumaan. En muita ehtinyt kauheasti katsoa, mutta Andy McDonald on rautainen ja vauhdikas jätkä, tosin vähän pienikokoinen ja voi hajota helposti. Vitali Vishnevski jyrää kirjaimellisesti edelleen, huippuparannus parin vuoden takaisesta itsestään.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Liikkuu huhuja että Ducks vaihtaisi nimeä jo tällä kaudella. En tiedä, voiko pitää paikkansa.
 

Zengur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Amerikanihme kirjoitti:
Tässä kooste Teemun otteista eilisillan pelissä Ankanpojat-Nääsville, jossa seurasin Teemun otteita tarkasti.

Vai noin huono on Teemu! Olikohan milli liikaa? Kuulostaa Coloraado menolta. Jaymond Flurry laukeaisi housuihinsa pepsi-colan ruiskutessa ympäri huonetta. Taitaa se Andy Mac olla se joka ne pisteet tekee, muut kattelee vierestä ja saa sitten ohessa tehopisteitä kun on samaan aikaan kentällä.

Andy Mac, änärin seuraava taskuraketti ja tuleva pistepörssin voittaja?!?!?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Todella mukavaa on nähdä Selänteen palanneen kelpo pelaajien joukkoon parin surkean kauden jälkeen. En olisi uskonut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös