Pelkkä heitto, koska en tykkää sinun pessimistisestä asenteesta läpi kauden.
Joo, pahoittelut siitä, mutta edustan kai vielä tätä vanhempaa polvea, joka menee pessimismin avulla eteenpäin. Tai kutsun sitä "realismiksi" :-) ! En oikein ymmärrä, kun jatkoajassa ja iltapuluissa jne. on niin yltiöoptimistista porukkaa nykyään, ja jos joku tulee aukomaan päätänsä pessimistinä, niin tällaista ei siedetä ollenkaan. No, ajat muuttuvat. Turhautumisesta nuo negatiiviset viestini (ja luulisin, että Sateentekijänkin) vain kertovat. Tahdomme parasta Ankoille, mutta kun meistä näyttää, etteivät he pelaa niin täysillä kuin voisivat, niin sitten alkaa tämä meidän urputuksemme äijien velttoilusta jne. Mutta nähdäkseni sitä ei harrasta pelkästään minä ja Sateentekijä. Tässäkin ketjussa on jo muiden taholta tuotu esille samanlaista arvostelua Ankkojen pelistä, ja todettu sekin, että viime pelin jälkeen itse Carlyle sanoi Ankkojen vain seisoskelleen ja katselleen vastustajan pelaamista (
"stood around and watched", sanoi asian kolmeen kertaan kommenteissaan), ja NHL Networkin Craig Button sanoi, että Ankoilla ei ollut minkäänlaista päättäväisyyttä pelissään. Joten turhautuvat sitä kai muutkin ja sitten alkaa tuo negatiivisten kommenttien heittäminen.
Noista momentumeista vielä, että oma käsitykseni on se, että momentum on jokseenkin sama asia kuin kovalla itseluottamuksella pelaaminen, ja sen itseluottamuksen voi hyvinkin saada, kun yrittää täysillä ja sitä kautta saa onnistumisiakin aikaiseksi. Joten samasta asiasta kai me loppujen lopuksi puhutaan.
Bili kirjoitti:
2-divaria aikoinaan, ei sen kummempaa, viime vuodet höntsää. Iso sentteri, jolla ei jalat olleet nopeat, hand&eye coordination kunnossa ja hyvä laukaus.
No, varmaan luistelisit kuitenkin minun ympäri kuin pujottelukepin. Vastaan tuli kerran joku Ankkojen training campillä kuulemma ollut kaveri ja hädin tuskin ehdin hänen lämäriensä alta pois.
Bili kirjoitti:
Kiitos! Saattaa olla minulla jotain lukihäiriöitä, mutta en nyt osaa sanoa, ovatko nuo Ankkojen prosentit niin kauhean erilaisia kuin muilla tiimeillä.
Nostettiinhan sitten näköjään jotain uusia miehiä pelaavaan miehistöön. Ainakin viime pelissä olin kuulevinani radiosta Boninon ja Palmierin nimet? No, Boninosta en nyt ole kovin innostunut, mutta Palmierissä olen siis ollut näkevinäni potentiaalia. Mutta eihän hänestä vielä mitään Ankkojen pelastajaa tule.
Sarjan toisen pelin näin alusta loppuun, ja mielestäni siinä Ankat tulivat jonkinlaisella yritteliäällä ja positiivisella asenteella alussa, ja se palkittinkin sitten kahdella ylivoimamaalilla. Jos nyt jatketaan kriittistä linjaa, niin Getzlaf ja Ryan eivät aina oikein näyttäneet pelaavan täysillä siinä toisessa pelissäkään. Voi tietenkin olla vammojakin, mutta kun tuosta on heitä kritisoitu lähes koko kausi (ja ehkä enemmänkin), niin tuntuisi, että kyseessä jo joku asennevamma. Loppua kohden Ankat tosiaan passivoituivat ja Nashville jatkoi yrittämistä, mistä sitten oli seurauksena tuo tuttu lopun Ankkojen henkiinjäämistaistelu, joka päättyi siinä pelissä positiivisesti. Ryanin luistimella polkaisu meni minulta kokonaan ohi. Winchesterin jäähy tuli ihan Nashvillen pelaajan näyttelystä, Winchesterin maila ei ollut lähelläkään Nashvillen pelaajan kasvoja nähdäkseni, ja Sbisan jäähy näytti vääryydeltä myös. Viimeistä peliä onkin täällä jo ansiokkaasti kommentoitu (tai lähinnä Ankkojen asennetta), ja koska en sitä nähnyt, ei minulla ole siitä kommentoitavaa. Ihme jätkä vaan tuo Selänne, tosiaan. Sellainen mutu mulla kyllä on, että Ankat vielä jonkinlaisen come back-yrityksen ainakin tekevät, eikä heitä ole vielä lyöty, mutta se nyt on ihan mutua.
Amerikanihme kirjoitti:
Juu palataan ihmeessä otteluketjuseurannassa Amerikanihme! Pessimismi, niinkuin yleensä suomalaisilla, minua ärsyttää niin siksi noinkin kriittinen edellinen viesti. Eikös siellä kaliforniassa pitäisi kuitenkin aurinko paistaa? =)
En ole oikein mukana otteluseurannassa, kun en katsele pelejä kompuutterin kautta.
Nyt ei paista täällä rannikon lähellä eikä ole luvattu paistavankaan lähipäivinä kun on on-shore flow (pessimistin valitusta). Ehkä taas viikonloppuna paistaa. Sisämaassa kyllä taitaisi paistaa nytkin.