Kai sitä itsekin pitää kommentoida Selännettä, kun kerrankin tässä ketjussa tapahtuu. Itse pidän Teemun jatkoa varmana, GM Murray on jo sanonut medialle että Teemulle löytyy kyllä paikka, ja enpä usko että Boudreaulla on pokkaa sanoa joukkueen historian tärkeimmälle pelaajalle päin naamaa, että aion peluuttaa sinua 12 minuuttia illassa. Veikkaanpa, että Boudreau ja Teemu ovat päässeet yhteisymmärrykseen siitä, että Teemu saa mahdollisuuden pelata top kutosessa riittävillä minuuteilla, ja Teemun tuntien tuskin hän muuta onkaan pyytänyt. Joten oletan jatkosopimuksesta tiedotettavan ensi viikolla.
Se on sitten toinen juttu, että miten tämä hyvin todennäköisesti Teemun viimeinen kausi menee. Kuten yllä on sanottu, ensi kauden otteluohjelma on rankempi kuin yleensä, koska olympialaiset vievät kaudesta pari viikkoa. Ja tietäen Suomen hyökkääjien tason, Selänne tulee olympialaisissa pelaamaan. Ainoa asia mikä sen voi estää on loukkaantuminen. Pari pientä loukkaantumista pitkin kautta voisi oikeastaan tehdä Teemulle hyvää, joku sormivamma on vielä ihan kelpo hinta siitä, että joutuu missaamaan esim. 10 peliä ja näin ollen saisi olosuhteiden pakosta lepoa. Ducksia ajatellen melkein toivoisi, että jonkinlainen loukkaantuminen saisi Teemun jättämään olympialaiset sivuun ja keskittyisi vammojen paranteluun ja akkujen lataamiseen, kuten eräskin Niedermayer vuonna 2006. Tässä kohti ryömin bunkkeriin suojaan, kun karjalalippikset tulevat vaatimaan koko kansan Teemua Suomi -paitaan.
jos Selänne pelaa se veisi arvokasta kokemusta Rakellilta, Etemiltä ja Smith-Pellylta kärkiketjujen loukkaantumistuurauksessa.
Tietysti Selänne tuo myös arvokasta kokemusta joukkueeseen yms., mutta oma verdictini olisi: Selänne out
On erittäin hyvä pointti, että Teemun "väkisin" mukana pitäminen vie peliaikaa junnuilta. Itse olen silti sitä mieltä, että on paljon todennäköisempää että Teemu pitää tasonsa 82 ottelun runkosarjan ajan, kuin esim. Etem tai Palmieri. Molemmat olivat toki Ducksin parhaimmistoa playoffeissa, mutta täyden kauden pelaaminen korkealla tasolla on ihan eri juttu. Teemussa sentään tiedetään mitä saadaan, koska taidoista, asenteesta tai paineensietokyvystä se ei Teemulla jää kiinni. Tulee niitä kuivia kausia Teemullekin, mutta hän tietää kokemuksesta, kuinka niistä selvitään. Samaa ei voi sanoa kenestäkään junnuistamme. Joten Teemun signaaminen on edelleenkin hyvin perusteltua, ilman hänen face of the franchise -statustaankin.
Toivottavasti Teemu on joukkueen johdon kanssa käymissään keskusteluissa vaatinut päästä takaisin ykkösylivoimaan. Viime kausihan hänellä meni oikeastaan kokonaan kakkosylivoimassa, joka varmasti söi hänen tehojaan. Boudreau oletettavasti halusi kontrolloida Teemun peliaikaa tällä tavoin, mutta Getzlaf-Perry-Teemu -akseli on toiminut niin hyvin aiempina kausina (Ducks on lähes joka vuosi ollut liigan parhaita ylivoimajoukkueita), että on tyhmyyttä väkisin peluuttaa Boninoa Teemun tilalla. Jos Boninon kanssa tulee parempia tuloksia, niin mikäs siinä, mutta enemmän minulla luottoa löytyy Teemuun mitä ylivoimaan tulee.
En nyt keskellä yötä ala miettimään ketjusommitelmia, mutta tulee olemaan hyvin mielenkiintoista nähdä, kuka pelaa milläkin paikalla. Penner signattiin takuuvarmasti pelaamaan Getzlafin ja Perryn kanssa, Teemu todennäköisesti ottaa jälleen kakkosketjusta paikan, ja Silfverberg tulee myös hyvin todennäköisesti pelaamaan kakkosketjuun vaadittavalla tasolla. Kakkosentteri on myös mysteeri, ottaako Bonino lopultakin askeleen eteenpäin myös pisteiden teossa, vai tuleeko Hollandista NHL-pelaaja? Koivua tuskin kakkosessa peluutetaan. Sitten on vielä Palmieri ja Etem, jotka molemmat tarvitsisivat top 6 -minuutteja kehittyäkseen. En itse ihmettelisi yhtään, jos Etem laitettaisiin alkukaudesta Norfolkiin, hän kun on viime kausina aloittanut todella huonosti ja vasta kauden kuluessa on saanut koneen käymään. Ehkä hyökkäyksestä treidataan joku nimi pois ja samalla vahvistetaan puolustusta?