VilleSeina
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Anaheim Ducks, SaiPa
Staubitzi laitettu taas waivers-listalle. Tuskin löytyy ketään kenellä olisi käyttöä hänelle. Ulososto tulossa?
Vatanen saisi kyllä parantaa tai AHL kutsuu ja sitten Siperia.
Jaa mun silmään ei kyllä näytä tolta. iso osa Ankkojen hyvää aloitusta kaudella.
Viime pelissä Dallasin 1-1 maalissa yks virhe kun yritti pitää viivan epäonnistuen muuten perus kauraa.
maalilihanat vaan auki vähitellen..
Ilmeisesti Boudreau oli käynyt lukemassa keskutelujamme, kun Teukka oli siirretty ykkös-yv:seen jo Phoenix-pelissä. Tänään alkoi tulostakin jo tulemaan. Itse en peliä nähnyt, joten voisiko joku ottelun katsoneena raportoida ylivoiman toimivuudesta muuten. Alkukaudella se ei toiminut yhtään kummallakaan koostumuksella ja Phoenix-pelissäkin oli hieman hakemista.
Jos vaan ylivoima toimii tähän malliin niin hankala joukkuetta on voittaa, sen verran leveä materiaali on ainakin hyökkäyspäässä. Andersen tais myös vakuuttaa ensimmäisessä pelissään?
Ducksilla on kyllä akselilla Fowler-Vatanen-Lindholm huikean hyvä tulevaisuus pakkien suhteen.
Andersenilta ihan hyvä aloitus, vaikka ihan aluksi miestä näytti hiukan jännittävän. Kolmannen erän alussa taas mies oli kuin itse varmuus. Aika vakuuttavan näköinen ilmestys hän on maalissa, kun hän jäissäkin (Andersen pelaa todella paljon jäissä) peittää aivan helvetin ison osan maalista. Oli lisäksi osallisena kahteen Ducksin maaliin, jossa hän avasi nopeasti kiekon pystyyn ja Ducksit tekivät samassa hyökkäyksessä maalin. Hyvä reagointi valmentajalta laittaa Andersen maaliin, vaikka maalit eivät Hillerin piikkiin menneetkään.
Vatanen ja Hampuusi kisasivat hazardi-pelaajan tittelistä tässä matsissa. Ymmärrettävästi Vatasella on paineita, koska hän on siinä ensimmäisten joukossa liipasimella, kun Sbisa palaa pelikuntoon.
Taitaa Hampus olla. Ainakin valmentajat olivat hänestä puhuneet, että saattaa lähteä vielä AH. Itse olisin kyllä Lovejoyta heittämässä ekana.
Vatasella ja Hampuusilla oli eilen kauden huonoin peli, mutta samalla Vatanen kyllä uskalti nyt hyökätäkin. Maalihanat kun saisi vielä auki
Taitaa Hampus olla. Ainakin valmentajat olivat hänestä puhuneet, että saattaa lähteä vielä AH. Itse olisin kyllä Lovejoyta heittämässä ekana.
Vatasella ja Hampuusilla oli eilen kauden huonoin peli, mutta samalla Vatanen kyllä uskalti nyt hyökätäkin. Maalihanat kun saisi vielä auki
Lovejoy on se popparimies, joten hän ei lähde minnekkään. No ensimmäinen kisa on toki Hampuusin ja Vatasen välillä, mutta Hampuusi on pelannut odotettua paremmin (vaikka olikin edellisessä pelissä surkea) ja vaikka Vatasen otteet ovat olleet kohtuullisia niin tulosta ei ole tullut. Pitää myös katsoa parin kuukauden päähän kun Souray palaa ja mikä on Vatasen asetelma silloin.
Kyllä luulisi Ducksin valmennusjohdolla olevan vielä pitkään kärsivällisyyttä ainakin Vatasen hyökkäystehojen suhteen. Vertailukohtana Cam Fowler, joka nyt on 45 viimeiseen runkosarjaotteluun tehnyt tasan YHDEN maalin. Tehot yhteensäkin noissa otteluissa vain 1+13, -5. Peliaikaa tuolla ajanjaksolla joukkueesta eniten. Samaan aikaa Fowleria pidetään yleisesti poikkeuksellisen hyvänä kiekollisena, hyökkäävänä pakkina. Enemmän olisi syytä odottaa tuon hyvyyden realisoituvan myös tehopisteinä.
Fowlerin etuna on se, että hän on jo osoittanut kykenevänsä tehopisteisiin. Samilta ne näytöt vielä toistaiseksi uupuvat.
Fowlerin etuna on se, että hän on jo osoittanut kykenevänsä tehopisteisiin. Samilta ne näytöt vielä toistaiseksi uupuvat.
Etuna on myös se, että kaverilla on soppari vuoteen 2018 asti ja cap hit 4m. Fowler tosiaan osoitti hyvyytensä jo, vaikka niille pisteille ei ole päässytkään uudestaan. Ehkä hieman hätiköity soppari, mutta toisaalta Fowler on kuitenkin tulevaisuuden kärkipakkeja. Ainakin uskon niin. Ei nyt Dallas pelissä vaan sitä edellisessä 29 minsaa jääaikaa. Sekin kertoo Fowlerin roolista jotakin.
Ei niin huonoa ettei siis jotain hyvääkin. Pari vuotta Andersenilla näyttää kykynsä ja antaa Gibsonin kehittyä AHL:ssä.
Hyvä sopimus jota ei oikeastaan voinut jättää tekemättä, sen verran hyvät on Andersenin näytöt viime vuosilta vaikka ei ole ylhäällä päässytkään juuri taitoja näyttämään. Itse olen aivan varma, että Bosco on oikeassa ja ensi yönä tuo uran ensimmäisen starttikin nähdään Hillerin haparoinnin jälkeen.
---
Viime yön matsista ei taas isommin jäänyt kerrottavaa. Sakun paluu ottelu ei olisi juuri huonommin voinut joukkueelta mennä. Vaikea tuosta ottelusta on onnistujia löytää, kenties Boninon ja varauksin Allen-Vatanen parin voi tuollaisiksi laskea.
Ykköstähdet aivan yössä. Ketjumuutokset lähinnä sekoittivat pakan, saa nähdä millaisilla koostumuksilla ensi yönä lähdetään. Etemiä voisi koittaa ykkösen laidalla. Perryn kanssa kuitenkin muutaman tilanteen tuossa matsissa yhdessä loivat.
Lovejoy ja Palmieri varmasti palaavat kokoonpanoon. Selänne kaiketi huilaa ja pakistosta katsomoon lienee joutuvan Hampuusin. Pelillisesti sinne voisi kyllä heittää vaikka Fowlerin jos taso on oikeasti tuo jota alkukaudella ja viime yönä on nähty.
Ei huono sopimus maalivahdille joka ei ole vielä aloittanut yhtään peliä NHL:n puolella, ja vasta aiemmin tällä viikolla pääsi pelaamaan ensimmäiset peliminuuttinsa. No tänään sieltä taitaa se ensimmäinen startti tulla kun Fasth on vielä toipilaana ja on jälkimmäinen b2b-peleistä eikä Hillerille ole oikein koppi tarttunut parissa viimeisessä pelissä.
Sopimus tietäisi myös joko Hillerin tai Fasthin siirtyvän viimeistään ensi kesänä toisiin maisemiin, kenties jopa tämän kauden aikana.