Tikkana (tai banaanikärpäsenä tai minä vaan) paikalla katsomassa eilistä Kings-Ducks peliä. Olipa surkean surkea esitys ankanpojilta. Ja suomalaisittain surkea eritoten. Teemu oli jo valmiiksi rikki ja ei pelannut, sitten Saku kyyristyy aloitukseen ja lyyhistyy sen jälkeen jäähän ja luistelee sitten vähän ajan päästä hitaasti vaihtoaitioon ja siitä kävelee sitten pukukoppiin ja häipyy pelistä. Ja Nokelaisen peli on ainakin minun mieleeni niin kovin varovaista. Menisi nyt vaan rohkeasti tilanteisiin vauhdilla ja taistelumielellä niin kuin eilisen pelin alun ketjukaverit Carter ja Brown. Mutta kun ei. Voisi kai sanoa, että sentterin ei kuulukaan jahdata takaa joka kiekkoa, mutta ei tuollainen kyttäily ja kiekkojen menetys kyllä minua ainakaan juuri viihdytä.
Ei ollut siis Duckseilla näköjään mitään kiinnostusta päästä hengittämään Kingsien niskaan viimeisestä play-offs paikasta. Eron olisi voitolla saanut kai vaivaiseen kahteen pisteeseen, mutta nyt se on kuusi pistettä. Hilleri kiskaistiin pois maalilta, mutta tuskin nuo maalit olivat hänen syytään. Pelaajista kimmonneita kiekkoja tai nopeita ohjauksia maalinsuulla, yritä nyt sitten torjua niitä. Tuollaisiahan nuo maalit nykyjään tahtovat olla. Jiggy imuroi yhden kiekon, mutta ei joutunut torjumaan niin pahoja paikkoja kuin Hilleri. Tosin ei tämä peli tainnut mikään laukaisusateen riemuvoitto olla Kingseillekään. Erikoisuutena mainittakoon vielä, että aika pitkät tovet pelattiin kolmella kolmea vastaan pelin loppupuolella kun jäähyjä alkoi sadella molemmille ja tunteet kuumenivat. Aikaansaamatonta oli peli molemmilta joukkueilta vaikka tilaa olisi ollut vaikka kuinka.
Ei tosiaan vakuuttanut minua Kingsien pelikään. Varsinkin Kopitar surffailee siellä kuin kuka tahansa. Alkukauden tehokkuudesta ei ole tietoakaan, vaikka joku piste taisi eilenkin tulla. Ainoa joka minut vakuutti oli oikeastaan Drew Doughty. Siinä on rautainen ja kylmä tyyppi. Ihmettelen, miksi hänen olympiajoukkueeseen valintaa arvostellaan. Nuori kaveri, okei, mutta pelaa kyllä niin hyvin ettei häntä oikein voi jättää valitsematta, jos kerran parhaat otetaan mukaan.
Lopuksi inhottaa tämä Kingsin fanien tyyli. Tosi ilkeää kommenttia ja sketsiä ankkojen kustannuksella koko ajan. "Anaheim sucks" huuto oli päällä melkein koko ajan ja perässä lattialla vedettäviä hirtettyjä ankkoja tai muuta vastaavaa näkyi faneilla erätauolla. Ja sitten kun kamera näytti jäällä verta Ankkapelaajasta yhden tappelun jälkeen niin siitä vasta kova suosiohuuto nousi. Minullekin buuattiin kun pidin Suomen maajoukkuepaitaa päällä. Tajusivat kai, että suomalaisia pelaa lähinnä Duckseissa, eikä niinkään Kingseissä. No, ei tee mieli peleihin Staples Centeriin vähän aikaan. Jos Suomen papat (Koivu, Selänne) vielä kuntoutuvat, niin voisi mennä katselemaan pelejä Anaheimin perheystävälliseen ilmapiiriin sikäläisessä Honda-Centerissä (entinen Ankkalampi).