Amerikanihme
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kiitos Golden AWelle ja Jounille kiitoksista. Pahoitteluni siitä, että en sen syvällisempää analyysia kirjoittanut. Kyllä tuossa huomaa nopeasti kuinka kaponen se kiekkotietouteni loppujen lopuksi on. Ja rupeaa kyllä ymmärtämään miten vaikeaa toimittajan työ voi olla, ihan nyt Pekka Jaloseen sen kummemmin viittaamatta. Oli kiinnostavaa myös lukea, kuinka jotkut muut paikan päällä olleet olivat nähneet pelaajien edesottamukset ihan eri tavalla kuin minä. En kyllä lähde puolustelemaan omia näkemyksiäni sen enempää. Kun yritti seurata 50 äijää melkein yhtäaikaa niin pakostakin siinä meni pää pyörälle.
Kyllä täältä Jatkoajan puolelta löytyy ainakin muutamia tosi hyviä kirjoittajia, joiden asiantuntemuksen tasosta en voi kuin haaveilla. Mutta, jos jotain kysyttävää jollakulla oli jonkun pelaajan tai harjoituksen suhteen, voi kysyä, ja voin yrittää muistella.
Apulaisten käytöstä en nyt osaa viime sunnuntain perusteella sanoa kuin sen, että Carlyle johti yhtä porukkaa ja Dave Farrish toista. Seurasin tätä Dave Farrishin ryhmää, joten en osaa sanoa Carlylen porukasta sen enempää. Farrish kutsui pelaajansa kaukalon laidalle, jossa hän selitti seuraavan harjoitteen taululla näyttäen. Jotkut harjoitukset kyllä näyttivät minusta niin monimutkaisilta, etten varmaan olisi itse tiennyt mihin suuntaan piti missäkin tilanteessa luistella ja kenelle se kiekko antaa seuraavaksi. Joten tässä mielessä tunnustus kiekkoilijoille, ei siellä ihan umpityhmä kaveri pärjää! Muut apuvalmentajat lähinnä sitten vain jakoivat aloitussyöttöjä, järjestelivät kiekot oikeaan paikkaan, tai osoittivat kuka tekee harjoitteen seuraavaksi. En seurannut sen tarkemmin, tuliko Farrishilta mitään välitöntä yksilöllistä palautetta kenellekään.
Kyllä täältä Jatkoajan puolelta löytyy ainakin muutamia tosi hyviä kirjoittajia, joiden asiantuntemuksen tasosta en voi kuin haaveilla. Mutta, jos jotain kysyttävää jollakulla oli jonkun pelaajan tai harjoituksen suhteen, voi kysyä, ja voin yrittää muistella.
Kieltämättä Carlylellä tulokset puhuvat puolestaan, mutta en ole vielä vakuuttunut siitä, että hän olisi todella hyvä valmentaja. Mutta v-mäinen äijä, sellaisen vaikuksen tekee kyllä epäilemättä, ja ilmeisesti useimmat pelaajat tarvitsevat tuollaisen koutsin joka sanoo suorat sanat ja antaa välittömän palautteen. Kaikkien luonteille se ei varmasti sovi, ja itse luulisin, että kannustava valmentaja olisi minulle paras, jos olisin pelaaja. Mutta tiedä häntä, jos joku haukkuisi minut aina pataluhaksi joka harjoituksen jälkeen, niin ehkä siitä tulisi sitten sellainen näyttämisen halu. Noin kai se menee.Randy Carlyle on mielestäni todella hyvä NHL-valmentaja. Hän tuntee pelaajansa ja osaa käsitellä eri roolin pelaajia oikein. Miten hän käyttää apulaisiaan harjoituksissa?
Apulaisten käytöstä en nyt osaa viime sunnuntain perusteella sanoa kuin sen, että Carlyle johti yhtä porukkaa ja Dave Farrish toista. Seurasin tätä Dave Farrishin ryhmää, joten en osaa sanoa Carlylen porukasta sen enempää. Farrish kutsui pelaajansa kaukalon laidalle, jossa hän selitti seuraavan harjoitteen taululla näyttäen. Jotkut harjoitukset kyllä näyttivät minusta niin monimutkaisilta, etten varmaan olisi itse tiennyt mihin suuntaan piti missäkin tilanteessa luistella ja kenelle se kiekko antaa seuraavaksi. Joten tässä mielessä tunnustus kiekkoilijoille, ei siellä ihan umpityhmä kaveri pärjää! Muut apuvalmentajat lähinnä sitten vain jakoivat aloitussyöttöjä, järjestelivät kiekot oikeaan paikkaan, tai osoittivat kuka tekee harjoitteen seuraavaksi. En seurannut sen tarkemmin, tuliko Farrishilta mitään välitöntä yksilöllistä palautetta kenellekään.
Tuosta olen pitkälti samaa mieltä. Tuo ikäjuttu jo korjattiinkin. Enkä usko Teemun olevan tylsä vielä kuusikymppisenäkään!Teemu Selänne on tosiaan helmi niin harjoituksisa, peleissä kuin kaikessa kanssakäymisessä fanien ja muitten kanssa. Uskomaton nuorekkuus 41-vuotiaalla miehellä, hän on varmaankin kuusikymppisenä vasta yhtä tylsä kuin me muut nelikymppisinä. Nuoremmat pelaajat varmasti ymmärtävät olevansa tekemisissä todellisen legendan kanssa.
No jos nyt yhtään oikein näin, niin Perry oli kyllä aika laiska harjoittelija. Peleissä jälkeä syntyy sitten ehkä enemmän, mutta vähän sellainen ikävä kuva itsekkäästä kaverista minulle on jäänyt. Joku jossain Ducksien keskustelupalstalla sanoikin, ettei Perry koskaan hymyile eikä juuri muutenkaan vuorovaikuta fanien kanssa. Scott ei silloin avauspäivänä ollut kovin näkyvä, mutta ilmeisesti seuraavana päivänä dominoinut harkkareissa.Näyttääkö siltä, että olympialeirillä luistelleilla Niedermayerilla ja Perryllä on enemmän potkua alla kuin muilla?