Heti alkuun, älkää käsittäkö nyt väärin. Ihan oikeasti, kunnioitukseni on herännyt tätä ns. amitsuviiksiosastoa kohtaan ihan rehellisesti - he ovat rehellisesti sitä, mitä ilmeisen aidosti haluavat. Älkää ottako **ttuiluna, sitä tämä ei ole.
Kävin tänään American Car Showssa ja sen yhteydessä oli myös euroautojen näyttely. Jo ennen näyttelyä muistelin nuoruuttani, jolloin Kuusamon kyläliikenteessä pyöri mitä kunnianhimoisempia virityksiä näistä ns. amitsutaunuksista, corolloista ja foordeista.
Ilmiö on edelleen hengissä, mutta ehkä se ilmenee ainakin omasta näkövinkkelistäni katsottuna hiukan laimeampana, kun vertaa -80 luvun kulta-aikoihin. Vielä liikenteestä tapaa sentään joitakin Datsuneita, mutta ainakin Taunukset ovat jo katoava luonnonvara.
Itse en lukeutunut tähän - voidaan kait sanoa Malyzlaiseen kulttiin - en ulkomuodollisesti, enkä tältä autonvirityskantiltakaan katsottuna. Vietin enemmänkin aikaani soittokämpillä, kuin värittämässä valkoisella tussilla renkaan tekstejä.
Mäkihyppääjä Adam Malyzhän nosti tämän amisviiksen prototyypin maailmanlaajuiseen valokeilaan jo pari vuotta sitten, tuo uljas viiksimuotoilu onkin siivittänyt hänet melkoisiin loikkiin maailman mäistä.
On lienee sattumaa, että tämä viiksilook on yhdistynyt ammattikoululaisiin (varmasti muidenkin koulujen oppilaista heitä löytyy) ja sitä kautta autonrakentajiin.
Niin, palataanpa tuohon autonäyttelyyn. Nuorempia Malyzläisiä nappiverkkarihemmoja parveili eurotuningautojen ja subwooffereiden väliköissä sellaisella palavakatseisuudella, että rupesi oikein käymään kateeksi.
Lippikset vinossa he painoivat osastolta toiselle, ahmien viimeisimpiä herkkuja, joita esiteltiin niin autojen kuin viehättävien esittelijäneitojenkin muodossa.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Siis kyseessähän on oikea instituutio, joka tulisi suojella lailla. Nuorisolle tulisi suunnata valtion verorahoja, joilla he voisivat pitää yllä tätä rakentelukulttuuria, mikä ilmenee torien parkeissa - tosin vähenevässä määrin.
Tämä ***lluralliksi kutsuttava toimintahan on Malyzlaisten kliimaksi, näin olen asian tulkinnut. Sielä yhdistyvät unelmat, toiveet yms. yhteiset asiat, välillä käydään heittämässä lenkki ja palataan takaisin omaan ruutuun.
Toivoisin todellakin, että he eivät luovuttaisi, sillä mitä Suomen autokanta menettääkään, jos nämä ainakin itselleni jo legendaariseksi muodostuneet rakentelujen kohteet ja itse rakentajat häviävät?
Taidan itse joskus vielä rakentaa tällaisen pelin ja osapuilleen tällä reseptillä, voisin lahjoittaa sen kunniapaikalle valettavksi sementtijalustalle Kuusamon Sparin parkkipaikalle:
- 1kpl ehdottomasti oranssin värinen Ford Taunus, tai sitten esim. vaalean sininen Datsun Cherry
- perä ylös, mangelsit alle
- renkaan tekstit valkoiseksi ja mikäli mahdollista vanteisiin punainen keskiökuppi
- runsaasti levikkeitä, ainakin spoilerit eteen ja taakse
- takalasin ritilä
- kaksi antennia takalokasuojien reunoille
- toinen voi olla LA-puhelimen antenni, varustettuna kirkkaalla led-valolla antennin kärjessä
- ralliratti
- plyyssisisusta
- pioneerin jumalattomilla tehoilla varustetut stereot ja pelit + pioneer tarra takalasiin
- karvanopat!
- jouluksi led-valosarja kojetaulun reunaan
- tummennetut biltema-savukalvolasit
- renkaat niin leveät kuin lokasuojien sisään sopii, mallia silestone
- wunderbaumeja roikkumaan taustapeiliin, kauhukahvoihin - mielellään koko sarja
- pehmoleluja takahattuhyllylle
- erilaisia GLX, TURBO, i, yms. merkkejä takakontin reunaan
Näillä pitäisi pärjätä, tällaisia pelejä Malyzlaiset rakensivat kultaisella 80 luvulla.
Vielä kerran, te kaikki itsenne tunnistavat - kumarran syvään nöyrästi - te olette oman tienne kulkijoita!
P.S Näyttely oli kyllä hieno!
Kävin tänään American Car Showssa ja sen yhteydessä oli myös euroautojen näyttely. Jo ennen näyttelyä muistelin nuoruuttani, jolloin Kuusamon kyläliikenteessä pyöri mitä kunnianhimoisempia virityksiä näistä ns. amitsutaunuksista, corolloista ja foordeista.
Ilmiö on edelleen hengissä, mutta ehkä se ilmenee ainakin omasta näkövinkkelistäni katsottuna hiukan laimeampana, kun vertaa -80 luvun kulta-aikoihin. Vielä liikenteestä tapaa sentään joitakin Datsuneita, mutta ainakin Taunukset ovat jo katoava luonnonvara.
Itse en lukeutunut tähän - voidaan kait sanoa Malyzlaiseen kulttiin - en ulkomuodollisesti, enkä tältä autonvirityskantiltakaan katsottuna. Vietin enemmänkin aikaani soittokämpillä, kuin värittämässä valkoisella tussilla renkaan tekstejä.
Mäkihyppääjä Adam Malyzhän nosti tämän amisviiksen prototyypin maailmanlaajuiseen valokeilaan jo pari vuotta sitten, tuo uljas viiksimuotoilu onkin siivittänyt hänet melkoisiin loikkiin maailman mäistä.
On lienee sattumaa, että tämä viiksilook on yhdistynyt ammattikoululaisiin (varmasti muidenkin koulujen oppilaista heitä löytyy) ja sitä kautta autonrakentajiin.
Niin, palataanpa tuohon autonäyttelyyn. Nuorempia Malyzläisiä nappiverkkarihemmoja parveili eurotuningautojen ja subwooffereiden väliköissä sellaisella palavakatseisuudella, että rupesi oikein käymään kateeksi.
Lippikset vinossa he painoivat osastolta toiselle, ahmien viimeisimpiä herkkuja, joita esiteltiin niin autojen kuin viehättävien esittelijäneitojenkin muodossa.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Siis kyseessähän on oikea instituutio, joka tulisi suojella lailla. Nuorisolle tulisi suunnata valtion verorahoja, joilla he voisivat pitää yllä tätä rakentelukulttuuria, mikä ilmenee torien parkeissa - tosin vähenevässä määrin.
Tämä ***lluralliksi kutsuttava toimintahan on Malyzlaisten kliimaksi, näin olen asian tulkinnut. Sielä yhdistyvät unelmat, toiveet yms. yhteiset asiat, välillä käydään heittämässä lenkki ja palataan takaisin omaan ruutuun.
Toivoisin todellakin, että he eivät luovuttaisi, sillä mitä Suomen autokanta menettääkään, jos nämä ainakin itselleni jo legendaariseksi muodostuneet rakentelujen kohteet ja itse rakentajat häviävät?
Taidan itse joskus vielä rakentaa tällaisen pelin ja osapuilleen tällä reseptillä, voisin lahjoittaa sen kunniapaikalle valettavksi sementtijalustalle Kuusamon Sparin parkkipaikalle:
- 1kpl ehdottomasti oranssin värinen Ford Taunus, tai sitten esim. vaalean sininen Datsun Cherry
- perä ylös, mangelsit alle
- renkaan tekstit valkoiseksi ja mikäli mahdollista vanteisiin punainen keskiökuppi
- runsaasti levikkeitä, ainakin spoilerit eteen ja taakse
- takalasin ritilä
- kaksi antennia takalokasuojien reunoille
- toinen voi olla LA-puhelimen antenni, varustettuna kirkkaalla led-valolla antennin kärjessä
- ralliratti
- plyyssisisusta
- pioneerin jumalattomilla tehoilla varustetut stereot ja pelit + pioneer tarra takalasiin
- karvanopat!
- jouluksi led-valosarja kojetaulun reunaan
- tummennetut biltema-savukalvolasit
- renkaat niin leveät kuin lokasuojien sisään sopii, mallia silestone
- wunderbaumeja roikkumaan taustapeiliin, kauhukahvoihin - mielellään koko sarja
- pehmoleluja takahattuhyllylle
- erilaisia GLX, TURBO, i, yms. merkkejä takakontin reunaan
Näillä pitäisi pärjätä, tällaisia pelejä Malyzlaiset rakensivat kultaisella 80 luvulla.
Vielä kerran, te kaikki itsenne tunnistavat - kumarran syvään nöyrästi - te olette oman tienne kulkijoita!
P.S Näyttely oli kyllä hieno!