Jos tähän mennessä pientä yhteenvetoa pitäisi tehdä, niin David C on noussut omaksi suosikikseni. Amanda oli sitä karsintojen jälkeen, mutta ei ole vakuuttanut sen jälkeen laisinkaan. Tänään oli hieman parempi esitys jo, mutta vieläkin hänen tähtihetkensä on Hollywood-jakson Light My Fire. Myös Michael on ollut jonkinasteinen pettymys. Ei yhtäkään täysin onnistunutta suoritusta, tuntuu haparoivan aina ylärekisterinsä kanssa. Näiltä kahdelta odotan suurta tasonnostoa.
Castrolla on ihan kiva ja persoonallinen soundi äänessä, ja mikäli jatkossakin onnistuu hyvin lauluvalinnoissa saattaa mennä kohtuu pitkällekin. Paljon puhutun David A:n laulutaitoja ei käy kiistäminen. Pakko myöntää, että on noussut myös omissa "papereissani" top5:n tuntumaan tämän päivän surkeasta epäonnistumisesta huolimatta. Brookella on oma miellyttävä tyylinsä, mutta en jaksa uskoa, että se kantaa tässä kilpailussa enää montaakaan viikkoa. Chikezie veti tänään kyllä kieltämättä hyvin, mutta muuten en miehestä juuri pidä. Carlylla hieman sama ongelma. Oli tänään kenties jopa ryhmän paras, mutta joku siinä mimmissä haraa vastaan.
Kristystä pidin paljon alkukarsintojen perusteella, mutta semeissä/tänään ei ole tahtonut onnistumisia tulla. Hän onkin tippunut Syeshan ja Ramielen kanssa samaan koriin minulle "merkityksettömiin" laulajattariin. Kaikki osaa laulaa, mutta tyyli on semmoinen josta en välitä. David H tippuu miehenä samaan koriin. Ensimmäisen semifinaalin aloitti oikein hyvin, mutta sen jälkeen esittänyt samantekeviä vetoja toisensa jälkeen.
Puheet tämän kauden kovasta tasosta eivät kuitenkaan olleet täyttä puppua, sillä top12 on kyllä kenties paras (tai ainakin tasaisin) niistä kausista mitä itse olen seurannut alusta loppuun (4->).