Mainos

American Idol 2008

• 35 234
  • 253

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä olisi parempi keskustella tässä ketjussa Suomen aikataulun mukaan, ja vaikka pystyttää Amerikan tahtiin seuraaville oma ketju jos kysyntää löytyy. Itse siirryin reaaliaikaan äskettäin, ja suosikit on selvillä, mutta jätän niiden ruotimisen viikonloppuun kun Suomessakin on saatu ensimmäiset näytteet ilmoille.

Minäkin seuraan amerikan tahdissa mutta yritän tänne kirjoitella suomen tahtiin ettei spoilaa ketään. Ei varmaan kannattane lähteä uutta ketjua enää tekemään, yrittää vaan keskustella sillä tavalla ettei spoilaa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Munista kahvikupin sankaan roikkumaan se joka kirjoittaa jenkkitahdissa!

Kyllä joo, ei ole spoilaus ookoo. Jos joku pahoitti mielensä tuosta shokkipaljastuksesta (jonka muuten teki joku muu kuin minä) David Archuletan kappalevalinnan suhteen, niin olen pahoillani. Kuten totesin, en edes tiedä kuka sieltä on pudonnut, vaikka kai jo kaksi karsintaa on ollut, ei vissiin sitten Archuleta ainakaan. Youtubesta vaan noita pätkiä vilkuilin.

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Kyllähän tämä David Archuleta on aivan omaa luokkaansa. Hemmetin nuori kaveri, joka kyky käyttää ääntään ja kypsyys sovittaa biiseistä omannäköisiä on jotain käsittämätöntä; valovuoden edellä muita. Aivan uskomatonta, miten joku tuon ikäinen voi pumpata aivan uuden tason niin puhkisoitettuihin lauluihin

Itse en ymmärrä David Archuletan ylistämistä sitten millään. Onhan hän nuoreksi kaveriksi todella lahjakas, mutta että olisi valovuoden edellä muita kilpailijoita!! Ja mitään uutta tasoa hän ei tuonut laulamaansa heaveniin. Mä olin että hohhoijaaa.. kun hän lauloi sen. Sitten kun Randy huusi bang bang thats bom best so far-läppäänsä siihen perään niin en ymmärrä, esitys oli musta vain OK. Amerikan Antti Tuisku, hieman paremmalla lauluäänellä, ei mitään muuta. Ikävä kyllä tulee menemään todella pitkälle, niin kova hype jenkeissä tuntuu olevan tätä kaveria kohtaan.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olisi erittäin huomaavaista, jos kirjoittajat eivät spoilaisi. Täällä keskustellaan Suomen aikataulussa ja tänään vasta 24 parasta aloittavat kilpailun kohti finaalia.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en ymmärrä David Archuletan ylistämistä sitten millään. Onhan hän nuoreksi kaveriksi todella lahjakas, mutta että olisi valovuoden edellä muita kilpailijoita!! Ja mitään uutta tasoa hän ei tuonut laulamaansa heaveniin. Mä olin että hohhoijaaa.. .

Vähän samaa mielipidettä täälläkin. Onhan kyseessä toki lahjakas kaveri ja minä pidin todella tuosta Heavenista, mutta ei kyllä missään nimessä ole tuon kaiken hypetyksen arvoinen. Esim. tämä Top 24 -esitys ei missään nimessä ollut tuon tuomareiden hehkutuksen veroinen. Jotenkin minua häiritsee tuossa kaverissa se että hänellä on jotenkin tylsä ja tasapaksu saundi. Ensimmäisellä kerralla se kuulosti hyvältä mutta kun kaveri vetää kaikki biisit aika pitkälti samanlaisella tyylillä ja saundilla niin käy vähän puuduttavaksi.

Tähänastisista ei ole oikein vakuuttanut kukaan, omaan mieleeni oli eniten David Cookin esitys. Siinä oli ihan hyvin tuotu Happy together nykypäivään.

Minusta on muuten ihan paska idea tuotannolta tuoda teemat mukaan jo tässä vaiheessa kisaa. Yleensä olen pitänyt eniten juuri tästä semivaiheesta siksi kun kilpailijat ovat saaneet esittää omavalintaisia kappaleita. Se on yleensä tuonut aika hyvin esille sen minkälaisia ja minkätyylisiä esiintyjiä kilpailijat noin musiikillisesti ovat. Ja kun AI:n teemat aika usein on juuri vanhempaan musiikkiin keskittyviä niin siksikin olen pitänyt tästä semivaiheesta että yleensä tässä vaiheessa on kuultu tuoreempaa musiikkia. Tällä kertaa kuitenkin nämäkin semivaiheen teemat ovat 60-, 70- ja 80-luku, joten aika vanhalla linjalla mennään.

Särki

Jäsen
Ihme juttu, sekin vähäinen kiinnostus mitä tätä kisaa kohden oli, laskee kuin se kuuluisa lehmänhäntä kun alkukarsinnat ovat ohitse. Aivan sama onko kyseessä Suomen tahi Ameriikan Idols.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
"Henke Larsson" erottui muista positiivisesti.

Jos viikon päästä on 70-luku vuorossa niin voisiko joku kertoa että kuultinko siinä yhtään parempia lauluja (lue=rokkaavampia) vai jatkettiinko nössölinjalla?

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Michael Johns oli sitten paras biisivalinnaltaan ja esitykseltään. Toivottavasti jatkaa tuolla linjalla muiden harrastaman nössöilyn sijaan.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäisen semin selvästi paras oli "Henke Larsson" eli Jason Castro. Jotenkin mukavan rento, letkeä versio Daydreamista ilman mitään turhaa kikkailua ja yrittämistä. Ja vaikka kaveri vaikuttaa hirveän ujolta niin hänessä on luonnollista karismaa joka täyttää lavan. Noin teknisesti ei ole paras laulaja miehistä mutta paikkaa sen karismallaan ja mutkattomalla tyylillään laulaa. Todella hyvä!

Toinen hyvä oli Michael Johns joka on myöskin karismaattinen ja omaa todella hyvän äänen. Ehkä paras laulaja koko miesporukasta.

Ja pidin tosiaan myös jo aiemmin mainitsemastani David Cookista.

Muuten ei ollut mikään kovin tasokas ilta.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mielenkiintoiset on kyllä järjestelmät. Esim. tässä ilmeisesti vain 50 kappaletta mistä saanut valita jengi biisin ja ei siis välttämättä ole edes saanut valitsemaansa, vaan pakotettu joku biisi. Tässä linkkiä(HUOM! VOI SISÄLTÄÄ SPOILEREITA en ota vastuuta jos pilaan jonkun illan tai kaksikin) asiasta: http://votefortheworst.com/20080223/wonder_why_garrett_haley_picked_such_boring_song

Luin vain tuon jutun ja en siitä löytänyt mitään suurempia spoilereita. Kommnetit jätin lukematta. Jutusta kyllä jäi käsitys että tuotantotiimi ei paljon antanut mahkuja pitkätukalle kun ei saanut valita kolmea biisiä vaan se määrättiin hänelle.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli tuosta linkistä mieleen että tuo votefortheworst.com on taas tyylilleen uskollisesti kaivellut kilpailijoiden kaikki mahdolliset luurangot. Varsin mielenkiintoisia juttuja siellä on taas paljastettu.

Esim. tämä David Hernandez on kuulemma entinen homobaarin strippari. Sitten tämä Jason Yeager, jolla oli pieni poika, on kuulemma saanut tämän pojan 18-vuotiaana 14-vuotiaan tytön kanssa. Robbie Carricosta olivat kaivelleet sellaista että tuo pitkä tukka onkin itse asiassa peruukki. Ja oli siellä vielä jotain muutakin, en enää muista mitä kaikkea. Tuon sivuston kavereille mikään ei jää salaisuudeksi, melkein täytyy ihailla minkä vaivan he jaksavat nähdä kaiken tuon eteen!

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä kertaa kuitenkin nämäkin semivaiheen teemat ovat 60-, 70- ja 80-luku, joten aika vanhalla linjalla mennään.

Korjataan sen verran omia sanoja että kolmannen viikon teema ei olekaan 80-luku vaan Beatles.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kristyn olisi kannattanut vetää se tanssi kun laulu ei lähtenyt ihan kunnolla keuhkoputkentulehduksen vuoksi.

Aika lailla poissaolevan oloinen oli tyttö lavalla, silmät vaan muljahteli oudosti... Eikä ihme sillä jälkikäteen hän kertoi että hänet oli pumpattu niin täyteen lääkkeitä että oli aivan pihalla.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Amanda veti juuri niin hyvin odotin. Amy Davis taas petti aika pahasti.

Minulle tuo Amanda oli pieni pettymys. Toki on piristävää että mukana on noin erilainen laulaja mutta ei tuo kovin hyvää laulua ollut, Randya lainatakseni hieman "pitchy".

Mutta tämä Brooke White on kyllä ihq! On kyllä miellyttävää nähdä kerrankin American Idolissa naislaulaja joka ei yritä yhtään liikaa, ei koko ajan yliesitä kaikkea, ei koko ajan laula "runeja" ja ylimääräisiä riffejä vaan pysyttelee ihan puhtaasti melodiassa ja tulkitsee sitä biisiä. AI:ssa ei koskaan ole ollut tuollaista folk-tyylistä naislaulajaa joten tuo Brooek on kyllä erittäin miellyttävä tuttavuus. Ja tuo hymy sulattaa kyllä ikiroudankin...

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta tämä Brooke White on kyllä ihq! On kyllä miellyttävää nähdä kerrankin American Idolissa naislaulaja joka ei yritä yhtään liikaa, ei koko ajan yliesitä kaikkea, ei koko ajan laula "runeja" ja ylimääräisiä riffejä vaan pysyttelee ihan puhtaasti melodiassa ja tulkitsee sitä biisiä. AI:ssa ei koskaan ole ollut tuollaista folk-tyylistä naislaulajaa joten tuo Brooek on kyllä erittäin miellyttävä tuttavuus. Ja tuo hymy sulattaa kyllä ikiroudankin...

Kady on vielä ihqumpi. ;) Britney Spears-imitaatio pudotti. Eikä tuo niin huonostikaan laulanut vaikka Simon ei tykännyt. Tosin Simon ei ole tykännyt juuri kenestäkään.

Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kady on vielä ihqumpi. ;) Britney Spears-imitaatio pudotti. Eikä tuo niin hunostikaan laulanut vaikka Simon ei tykännyt. Tosin Simon ei ole tykännyt juuri kenestäkään.

Ei oikein putoa minulle tuo Kady. Liian robottimainen ja jotenkin tuollainen jatkuva "bitchface" ei oikein sytytä.

EDIT: Tarkoitan siis tytön ilmettä.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä Syesha edustaa juuri kaikkea sitä mitä vihaan AI:n naislaulajissa. Välillä on jopa vaikeaa tunnistaa melodiaa kun koko ajan pitää yrittää niin hirveästi ja laulu on suurimmaksi osaksi huutamista. Täydellinen vastakohta Brookelle.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perskule, pudotuslähetys tulee vasta perjantaina Subilta. Miksei voinut maanantaille laittaa kuten ennenkin? Noh, veikkaisin että naisista Amy Davis on aika heikoilla.

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Syesha Mercado ja Brooke White. Jos eilisen perusteella pitäisi valita suosikkikaksikkoni jatkoon, olisi se tuossa. Syesha vakuutti allekirjoittaneen vahvalla äänellään ja Brooke oli jälleen oma ihana itsensä. Alaina, Amanda, Asiah ja Ramiele vetivät myös ihan hyvät esitykset. Kady Malloy oli kyllä jonkinsortin pettymys meikäläiselle, olisin odottanyt häneltä jotain räväkämpää eitystä. Toivottavasti sellainen saataisiin jatkossa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy