Amazing Race

  • 224 903
  • 1 238

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuken "vasikoinnit" Aamulypsyssä ovat ihan mielenkiintoisia. On tietenkin selvää, että kaikissa vastaavissa formaateissa kuvan ulkopuolella on paljon tuotantoteknisiä asioita, joita lähtökohtaisesti ei näytetä ohjelmassa tai ainakaan niitä ei alleviivata.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Aikamoista, jos kanssakilpailijoiden pitää pitää huolet siitä, että kilpakumppanit ovat kiertäneet kaikki rastit. Eikö esimerkiksi tuotannon puolesta oleva kuvaajan tai äänittäjän kellojen pitäisi soida, että nyt ei kaikki ole mennyt kuten pitää?

Siis rastin missaaminenhan on jenkkiverisosa aina herkku paikka, kun joku pari luulee tulleensa maaliin, ja Phil kertoo, että jäi rasti käymättä. Samoin taksien harhaanajoista vedetään aina draamaa... eli jos tuotanto jossain mokas, on se leikkauksessa, ettei näitä saatu mukaan ohjelmaan. Jos Juusolle ei tuotanto ollut kertonut, olisi tämä kohtaus ollut helppoa kuvat erikseen pelkällä Juusolla ja leikata kaksikon ilmeet siihen kun kanssakilpialija kertoo.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis rastin missaaminenhan on jenkkiverisosa aina herkku paikka, kun joku pari luulee tulleensa maaliin, ja Phil kertoo, että jäi rasti käymättä. Samoin taksien harhaanajoista vedetään aina draamaa... eli jos tuotanto jossain mokas, on se leikkauksessa, ettei näitä saatu mukaan ohjelmaan. Jos Juusolle ei tuotanto ollut kertonut, olisi tämä kohtaus ollut helppoa kuvat erikseen pelkällä Juusolla ja leikata kaksikon ilmeet siihen kun kanssakilpialija kertoo.
Kuka on Juuso?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Asian ytimessähän on nimien sekottaminen ...
Aijaa, ei minusta vain ole. Minä en vain ymmärtänyt että ketä tarkotit Juusolla, että onko se joku Jukka Rasilan lempinimi vai onko toinen Ritokoskista Juuso, ja en oikein tajunnut mitä yritit tuossa sanoa. Mutta siis meinasit ilmeisesti Juusolla Heikki Paasosta?

Hessu, onko sekin @Mojo Heikki Paasonen? Sen jotenkin osaan yhdistää, mutta Juusosta en osaa rakentaa siltaa Heikki Paasoseen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Hessu, onko sekin @Mojo Heikki Paasonen? Sen jotenkin osaan yhdistää, mutta Juusosta en osaa rakentaa siltaa Heikki Paasoseen.
Mulle kaikki Heikit ovat Hessuja, tai yksi on Hese, mutta se ei kuulu tähän. En mäkään muuta tiedä, mutta voihan sen passissa lukea vaikka Heikki-Juuso Paasonen.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Minä en vain ymmärtänyt että ketä tarkotit Juusolla,
..niin... asiayhteyksien ymmärtäminen on toki joillekin hankalaa, Phil kertoo jenkkiversiossa ja Suomiversiossa... joku pelaaja tai joku muu tuotannosta? Vaikeetahan se on, eli kyllä ollaan sarjan ytimessä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
..niin... asiayhteyksien ymmärtäminen on toki joillekin hankalaa, Phil kertoo jenkkiversiossa ja Suomiversiossa... joku pelaaja tai joku muu tuotannosta? Vaikeetahan se on, eli kyllä ollaan sarjan ytimessä.
Älä suutu tai turhia nolostele, se on ihan normaalia ettei aina kirjoitus mee ihan maaliin. Mutta ei siitä kannata muille alkaa kiukutella jos ei ne ymmärrä, vaan ennemmin kantsuu sanoa että oho, meni nimi väärin, tarkoitin Heikkiä ku sanoin Phil ja Juuso.

Ens kerralla sitten!
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Leikattu pois tuo kohta jaksosta, sillä tuolla tapahtumalla ei ollut vaikutusta lopputulokseen tai putoajiin.

Mun puolesta noi joka etapin jälkeiset "Miltä nyt tuntuu?" haastikset voisi poistaa ja lisätä näitä muita kohtauksia. Muutenkin itseä häiritsee tuossa se, että onko jokaiselle joukkueelle määritelty joku 2 min haastattelu suorituksen jälkeen?
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tämän päivän jaksosta:

Ei ollut paras jakso kyllä tämä. Jotenkin liian helppoja nuo tehtävät ja tulkinnat siihen päälle aika löysiä. Esim. se Rautiaisen savikuppi oli aikamoinen räpellys :D ja Rasila oli ainoa, joka suoritti linko-tehtävän oikein ohjeiden mukaan. Aika helpoksi meni kun sen pallon saikin yhtäkkiä heittää renkaan läpi. Enemmän haastetta vaan noihin. Samoin jotenkin sattumaa, että vieläpä tuplaetappi osui yhden kilpailijan kotikaupunkiin, vaikka eipä siitä tosin ainakaan tässä ekassa etapissa kamalasti hyötyä ollut. No, pääasia että rallimiehet ja ampumahiihtäjät jatkavat, ja kyllä mä itse asiassa mielelläni katson Rasilan ja vaimonsa kohellusta. Hieman yllätti että tältäkin etapilta pudotettiin joukkue, vaikka Hintsat jättivät leikin kesken, mutta Kaitueen ja poikansa putoaminen nyt oli ajan kysymys muutenkin.

Seuraavassa jaksossa ilmeisesti syömistehtävää luvassa, joten toivotaan hieman parempaa meininkiä.
 

Maalainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joo itseäkin alkaa vähän ärsyttää tuo tehtävien helppous ja lyhyys. Eroja ei oteta kiinni sitten millään ja sijoitukset pysyävät lähes samana koko ajan. Putoajatkin pystyy käytännössä ennustamaan vähintään parille seuraavalle etapille vetivät he sitten kuinka hyvin tahansa. Onhan tuo nyt todella tylsää katsella kuinka suurin osa laskettelee tehtävät maaliin ilman minkäänlaisia haasteita tai draamaa.
 

Antt1s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Maila, Manchester United, TPS
Samaa mieltä aiempien kirjoitusten kanssa. Tehtävät olivat liian helppoja ja miksi linkoaminen muuttui heittämiseksi. "Suunnistamisen" puuttuminen tekee jaksoista tylsiä ja erojen kiinniottamisen hankalaksi. Nythän tuo (ainakin jaksojen perusteella) menee kaavalla tehtävä, istu taksissa, tehtävä, istu taksissa jne. Toivoisi, että kilpailijoiden tulisi suunnistaa tai päästä seuraavalle tehtäväpaikalle muutenkin kuin antamalla taksikuskille oikeat ajo-ohjeet.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jep, tylsää peräkkäisillä ja ennalta määrätyillä takseilla tyhjennetyille tehtävämestoille menoa ja siellä sit jotain tehdään eikä oo niin justiinsa meneekö ees tehtävä oikein kun saakin jo lähteä. Eihän tässä nyt kyllä ollut yhtään sitä meininkiä että joutuis ite navigoimaan ja miettimään että miten vitussa me tämmönen mesta löydetään.

Jännä kyllä että vika pari tipahti vaikka Hintsat lähti jo heti kierroksen alussa vemppaamaan, mutta samapa tuo.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Pitää alkuun tiputtaa tiimejä vauhdilla ja muutenkin olla käden lämpöistä. On kuitenkin huomattavasti halvempaa tuottaa tätä huttua pienemmällä määrällä ryhmiä
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
On kyllä niin tämän ajan juttua, että ei voida lentokoneita näyttää, kun alkaa ihmisiä ahdistamaan. Jännästi parit vaan teleporttautuu vihreine kansanedustajineen ympäri maapalloa. Uskomatonta.

Lentojen kanssa pelaaminen ja eroavat matkasuunnitelmat oli yksi tärkeimmistä jutuista mikä sai tästä todella kiinnostumaan aikanaan. Nyt sitten varattu kaikille ennalta lennot ja asutaan samassa hotellissa, josta sitten lähdetään peräjälkeen aikaerojen mukaisesti.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Uusin jakso oli kyllä aivan täydellinen mahalasku. Tehtäviin riittää näköjään se, että menee taksilla paikalle. Noista savikipoista ei oikealla standardilla olisi monikaan mennyt läpi. Nythän riitti se, että sai aikaan edes jonkinlaisen kipon. Millähän helvetillä tuossa mitään eroja saa aikaan. Taksit on ennalta määrättyjä ja päämäärä on tiedossa. Katkarapujen onkimisen haaste oli lähinnä se, että uskaltaa laittaa syötin koukkuun. Sama kuin menisi lohilammikolle onkimaan rehunapun kanssa.
 
On kyllä niin tämän ajan juttua, että ei voida lentokoneita näyttää, kun alkaa ihmisiä ahdistamaan. Jännästi parit vaan teleporttautuu vihreine kansanedustajineen ympäri maapalloa. Uskomatonta.

Lentojen kanssa pelaaminen ja eroavat matkasuunnitelmat oli yksi tärkeimmistä jutuista mikä sai tästä todella kiinnostumaan aikanaan. Nyt sitten varattu kaikille ennalta lennot ja asutaan samassa hotellissa, josta sitten lähdetään peräjälkeen aikaerojen mukaisesti.
Parempaa viihdettä olisi vaikka tehdä vastaava ohjelma Suomessa, jossa saisi käyttää julkisia ja jos tarve vaatii niin taksia. Ei nuo "eksoottiset" kohteet tuo ohjelmalle mitään lisäarvoa, jos tehtäviksi on valikoitu naurettavaa näpertelyä ilman mahdollisuutta soveltaa majoituksen ja kuljetuksen kanssa.
 

axe

Jäsen
Jea, oli kyllä paskea koko jakso. Reittisuunnittelun ja perille löytämisen puuttumisen ja tyhmien tehtävien lisäksi rassaa tuo kerronnallinen puoli. Paitsi ettei osata luoda edes sitä valheellista jänntysdraamaa kuten jenkit osaa, niin ihan peruskerrontakin sakkaa. Mites tuo kaksikko onkin jo tuolla tehtävässä, eivät ole edes vilahtaneet ruudussa aiemmin? Mites nää nyt onkin kärjessä, kun lähtivät kolmantena, missä ne ohitti kaksi joukkuetta?
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä, jakso eteni liikaa kiskoilla kuten vanhoissa tietokonepeleissä ongelmaruudusta toiseen eikä tullut nykypeleistä tuttua "avoimen maailman tuntua". Tehtävätkin olivat liian helppoja.

Oisko tullut jotain tuotannollista hankaluutta. Hintsan siskojen vetäytyminen ainakin vähän rikkoi jännitystä, koska nyt on selvästi kärkiporukka ja häntäpää isoilla eroilla.

Vähän tuntui, että superetappi oli ideoitu kiireellä, olisikohan alkujaan ollut tarkoitus vetää Vietnam loppuun kerralla, mutta jostain syystä päädytty tähän ja toinen tän jakson tehtävistä lisätty "täytteeksi" viime tingassa. Tämä tarkoittaisi sitä, että hyvät Vietnamin tehtävät olisivat ensi jaksossa.

Tosi harvinaisia, että matkaa jatkuu heti -varikolla ylipäätään pudotetaan, semminkin kun Hintsat olivat just joutuneet luovuttamaan.
 
Angry birdsit rikkoivat sääntöjä. Siinä yhdellä siirtymällä ohje oli "siirtykää mittaritaksilla seuraavalle tehtävälle".
Nuohan matkusti sen siellä pakun lavalla. Tuosta oli jenkkiversiossa armotta napahtanut penalttia mutta vittu tätä suomalaista surkeutta tuotannon puolelta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Angry birdsit rikkoivat sääntöjä. Siinä yhdellä siirtymällä ohje oli "siirtykää mittaritaksilla seuraavalle tehtävälle".
Nuohan matkusti sen siellä pakun lavalla. Tuosta oli jenkkiversiossa armotta napahtanut penalttia mutta vittu tätä suomalaista surkeutta tuotannon puolelta.
Jep, huomasin saman ja sitten ihmettelin, että eikö tuosta seuraa mitään. Ja monien muiden kanssa samaa mieltä siitä, että tehtävät oli aivan liian helppoja. Katkarapujen onginta on ollut jenkkiversiossa, mutta siinä joukkueiden piti pyydystää 8 tai 12 rapua, en muista tarkkaa määrää. Samoilla veneillä taas haettiin aika kaukaa kalakoreja, ja matkan varrella oli ilkeitä paikallisia veneilijöitä tekemässä jäynää.

Toivottavasti tehtävien helppous oli vain yhden jakson lipsahdus, ettei tämä hyvän alun jälkeen lässähdä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kompataan muita, nyt ohjelma alkaa jo muistuttamaan pahasti sitä mitä etukäteen ounastelin, eli halpaa ja heikosti tuotettua realitya, joka häpeilee alkuperäisen rinnalla. Jotenkin tuntuu että vaihtuuko tässä joka jaksossa tuotantotiimi, vai miksi jaksot editointeineen eivät tunnu enää noudattavan ensimmäisen jakson kaavaa. Ensimmäisessä jaksossahan oli välillä jopa "väliaikatietoja", esim pari X on 15 minuuttia kärjestä perässä. Nyt noita ei ole tullut nähtyä enää ollenkaan.

Myös ensimmäisen jakson budjettihomma mietityttää. Kilpailijat puhuvat kyllä yhä välillä rahasta, mutta se ei näy millään tavalla itse ohjelmassa. Kukaan ei laske mitään, kaikki kulkevat matkat identtisillä kulkuneuvoilla eikä mistään kerrota, tuleeko kilpailijoille lisää rahaa ja miten.

Tästäkin ohjelmasta on tullut meno vitun formulat, jossa mennään peräkanaa siinä järjestyksessä, mihin alussa asetuttiin. Ja ei ihme, kun kilpailijat suhaavat omilla nimikkotakseillaan tehtävästä toiseen, mitä nyt siinä välissä käydään tekemässä joku simppeli tehtävä. Sanoiko Jukka Rasilakin jaksossa, että hän onki katkarapua vajaan minuutin ajan. On siinäkin hieno tehtävä, taksia, pari minuuttia tehtävää ja taas samaan taksiin.

Missä on lentokoneet? Nytkin siirryttiin Bankokista Phuketiin noin 900 km päähän ilman mitään. Minun ymmärrykseni mukaan alkuperäisessä formaatissa kilpailu käy lentämällä kaikista kovimmillaan, kun suuretkin etumatkat sulavat terminaalissa istumiseen tai joku onnistuu löytämään salassa nopeamman reitin perille saaden kunnon etumatkan. Olisi kiva kuulla tuotannon näkemys tähän lentopimittämiseen. Onko se raha, eli taloussyistä lennot on ostettu ennakkoon koko porukalle, vai onko syyt ympäristöposeeraamisessa.

Tuomarointi näyttää myös ontuvan, eli sitä ei ole elleivät muut joukkueet tajua tilanteisiin puuttua. Heittotehtävässä sai sitten ilmeisesti kuitenkin heittää vapaalla tyylillä linkoamisen sijasta, Timpan tekemä savityö meni tuomaristolta läpi selvästi muita heikompana, ja Angry Birdsit painelivat jonkun randomin kyydillä tehtäväpaikalle (ilmeisesti se heidän nimikkotaksi seurasi perässä :D).

Ei tässä ole oikein sellaista maailman ympäri matkaamisen kilpailufiilistä. Tässäkin mielessä kilpailu muistuttaa formuloita, eli tiimit lentävät eri puolille maailmaa kilpailemaan johonkin maahan pariksi päiväksi, ja siinä välillä siirtymissä ei sitten tarvitsekaan kilpailla.

Edit: tärkein unohtui, eli miksi ihmeessä eilen pudotettiin kaksi paria, etenkin kun kyseessä oli jatkuva etappi? Oliko tämä peruskauraa myös alkuperäisessä formaatissa? Mikä on se käytännön ero katsojalle superetapissa ja tavallisessa etapissa? Molemmissa jakso päättyy kun kilpailijat tulevat maaliin ja viimeisenä tullut lähtee kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Lennot muutettiin charter -lennoiksi koronan takia, ja näin on nyt jenkkiversiossa lennetty kaudet 33 ja 34. Phil Keoghan on sanonu, että tää chartereiden käyttö on väliakasta, mutta ei ole kertonut koska peruslentoihin palataan. Eli on nyt formaatina lentää yhdessä.. harmi tosiaan.


Ja kuten yllä on sanottukin, liian helppoja tehtäviä ja ohjeiden noudattamista ei vaadita, linkoaminen ja heikot savikipot puhumattakaan taksinkäyttöohjeen noudattamatta jättämisestä... missä puolentunnin rankasu tästä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös