Mainos

Amazing Race

  • 245 228
  • 1 294
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Vielä semifinaaliin palatakseni, en ihan ymmärrä näitä nykyajan kasvomaalauksia ja niihin liittyviä pelisääntöjä. Brot saivat siinä oopperatehtävässä valkoiset maalit naamaan, eikä kukaan näe asiassa mitään ongelmaa. Samaan aikaan Suomessa perinteisen tiernapoikaesityksen vetäminen on rasistista, koska blackface.

Kyse on eri asioista. Tieranapojissa kasvomaalilla tehdään rodullistaminen, eli yksi maalataan toisen ihonvärin ihmiseksi.

Kiinalaisessa oopperassa (ja myös Japanilaisessa teatterissa) kasvot maalataan valkoisiksi häivyttämään näyttelijän oma persoona ja henkilö kokonaan, ja tälle valkoiselle pohjalle maalataan sitten se roolihahmo.
Ja itseasiassa näinhän länsimaisessakin teatterissa tehdään, mutta pohjamaalina on ihonvärinen maali, pohja Blasco, jonka päälle roolimeikki sit tehdään.



Mutta siis aika floppi on tämä pelkää aasiaa kiertäminen. Jos kyse on halpamaiden kiertämisestä, olisihan siinä ollut Intiaa ja vaikka pohjoisafrikkaa tarjolla. Muutenkaan säännöt ei ihan kaikilta osin ole olleet formaatin mukaisia, esim speedpumbista ei kerrottu edellisessä jaksossa, kuten kuuluisi. U turneja ei ollut lainkaan ja ohjeen noudattamatta jättämisestä (westerbackka ja Anna autonlavalla kohteeseen) rangaistu.

Tuo parien yhteen kokoaminen nyt kuuluu formaattiin, eikä se ole mitenkään heikosti tehty tässäkään. Toki toivoisi että alkuperäinenkin palaisi omatoimilentojen varausruljanssiin.

Hiihtäjien wagonissa loppuun asti
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Luulen, että Brot viettivät paljon enemmän aikaa kuin muut siellä Georgetownin pienillä kujilla, ja putosivat sen takia. Eivät kuitenkaan jääneet tunteja jälkeen, mutta tuskin olivat ihan Ritokoskien kantapäillä.

Saa sitten nähdä, minkälainen finaali on. Ensin mennään Singaporeen, ja sieltä vielä Suomeen maaliin. Jakson pituus on vähän yli kaksi tuntia, eli tapahtumaa kyllä mahtuu. Mutta, jos Suomeen tullaan samalla lennolla, niin mikähän lienee Singaporen käynnin merkitys kilpailun kannalta. Ensi lauantaina tuon näkee, mutta olen aika skeptinen sen suhteen, että miten kisa ratkeaa. Olisi melkoinen lässähdys, jos ratkaisevaa on se, kuka saa parhaan taksin Helsinki-Vantaalta maaliin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Katsoin vielä kuinka kanava tätä on mainostanut. Suora lainaus: "kaikkia aisteja koetteleva kilpailu, joka koostuu eri puolelle maailmaa rakentuvista etapeista"

Täyttyykö lupaus- ei.
Minunkaan hajuaistiani ei kyllä ole koeteltu.

Vaan joo, olihan tämä nyt aika tylsän pieneen kolkkaan maailmaa sijoittuva kisa, sen sijaan että oltaisiin kunnolla käyty eri puolilla maapalloa eri ilmastoja ja kulttuureita kokemassa jetlagin kourissa rämpien. Sopivasti toki tämmöstä säästökisaa voidaan perustella jotenkin sillä että nythän me ei lennelty kuin vain ihan pikkasen, maailmaa tässä pelastettiin eikä rahoja hei. Mutta tuollakin maailmankolkalla nyt jäi sitten vaikkapa Japani tai Etelä-Korea kokematta, ja kävikö nuo Intiassakaan? Joku Nepal tai Pakistan/Afganistan ois kanssa tuonut vähän erilaista eksotiikkaa kuin nuo toistensa kanssa kuitenkin kohtalaisen samanlaiset Malesiat, Filippiinit ja Indonesiat sun muut.

Koska olen kosmopoliitti maailmanmatkaaja, on ohjelmassa tullut vastaan jo yksi paikka missä minäkin olen käynyt turisteeraamassa, ja ensi jaksossa eräs tehtävä näytti myös sellaiselta minkä itsekin olen eräillä lukuisista Singapore-reissuistani tehnyt. Olen kosmopoliitti maailmanmatkaaja, viisinkertainen Vuoden Jatkoaikalainen ja kuulun Mensa-kerhoon.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
En ole kovin tuttu tämän formaatin kanssa, mutta sarjan edetessä on homma hiukan lässähtänyt. Noin yksinkertaistettuna jaksothan menevät näin: 1. etsi jokin asia 2. ammu/heitä jotain 3. suorita jokin koreografia/musiikkiesitys 4. valmista asetelma mallin mukaan.

Enemmän saisi olla noita päättelyä vaativia tehtäviä (käärmeaitaus, kirjainpalikat), ruokakummallisuuksien maistelemista ja paikallisten urheilulajien harjoittelua. Tulisi ainakin stressiä (viihdettä) ja aitoja eroja parien välille.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole kovin tuttu tämän formaatin kanssa, mutta sarjan edetessä on homma hiukan lässähtänyt. Noin yksinkertaistettuna jaksothan menevät näin: 1. etsi jokin asia 2. ammu/heitä jotain 3. suorita jokin koreografia/musiikkiesitys 4. valmista asetelma mallin mukaan.

Enemmän saisi olla noita päättelyä vaativia tehtäviä (käärmeaitaus, kirjainpalikat), ruokakummallisuuksien maistelemista ja paikallisten urheilulajien harjoittelua. Tulisi ainakin stressiä (viihdettä) ja aitoja eroja parien välille.
Täysin samaa mieltä. Oikeasti haastavia tehtäviä kourallinen. Amazing Race Aasia olisi ollut parempi. Jos tästä toinen tuottari tulee niin se varmaan sijoittuu vain USA:han...
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jos tästä Amazing Racesta tehdään Suomessa toinen kausi, niin toivottavasti ohjelman budjettia saadaan isommaksi, että mahdollistaisi kilpailijoiden kisaamisen ympäri maailmaa.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Ihan hyvä sarjahan tämä on ollut ja hyvä finaalikolmikko. Tosin Rallimiehet ois saaneet voittaa koko homman, ihan loistavia seurattavia.

Kuten moni täällä sanonut, tuntui ettei tässä matkattu kuin yhteen paikkaan ja takaisin. Samoin tehtävät on muutamia haastavia poikkeuksia ollut liian helppoja.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Rupesin tuossa muuten miettimään, että Ampumahiihtäjät ja Angrybirdsit saivat hidastetöyssy-tehtävät, kun he eivät pudonneet kisasta. Aapo ja Ilmari eivät tätä rangaistusta saaneet. Olikohan tuo mieskaksikon kokema pelastus sitten ylimääräinen paikko Hintsan sisarusten poistumisesta?

Joku ihmetteli myös sitä, miksi ohjelmassa pyritään saamaan porukka välillä kasaan ja pidetään erot minimaalisina. Todennäköisesti tämäkin on tuotannon säästövinkki. Mitä enemmän pystytään arvioimaan esimerkiksi majoitustarpeita ennakkoon, sitä halvemmalla tuotanto pääsee. En ihmettelisi myöskään sitä, vaikka kuvauksissa olisi joskus ylimääräisiä taukoja, ja meille katsojille luodaan vain illusio siitä, että kilpailu jatkuu heti seuraavana aamuna.

Mielenkiintoinen huomio myös tällä palstalla se, että Singaporesta Helsinkiin todennäköisesti lennetään yhdessä ja ennalta sovitulla lennolla. Kun kyseessä on finaalijakso, niin ellei Helsingissä ole sen enempää tehtäviä vastassa, niin voittaja ratkeaa taksikilpailulla. Tai sitten siellä on joku keinotekoinen aikasakko, että lentokentällä pitää odottaa X minuuttia ennen kuin saa lähteä liikkeelle. Ja nämä minuutit tulevat sitten sen perusteella, koska porukka on saapunut Singaporen kentälle.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rupesin tuossa muuten miettimään, että Ampumahiihtäjät ja Angrybirdsit saivat hidastetöyssy-tehtävät, kun he eivät pudonneet kisasta. Aapo ja Ilmari eivät tätä rangaistusta saaneet. Olikohan tuo mieskaksikon kokema pelastus sitten ylimääräinen paikko Hintsan sisarusten poistumisesta?

Joku ihmetteli myös sitä, miksi ohjelmassa pyritään saamaan porukka välillä kasaan ja pidetään erot minimaalisina. Todennäköisesti tämäkin on tuotannon säästövinkki. Mitä enemmän pystytään arvioimaan esimerkiksi majoitustarpeita ennakkoon, sitä halvemmalla tuotanto pääsee. En ihmettelisi myöskään sitä, vaikka kuvauksissa olisi joskus ylimääräisiä taukoja, ja meille katsojille luodaan vain illusio siitä, että kilpailu jatkuu heti seuraavana aamuna.

Mielenkiintoinen huomio myös tällä palstalla se, että Singaporesta Helsinkiin todennäköisesti lennetään yhdessä ja ennalta sovitulla lennolla. Kun kyseessä on finaalijakso, niin ellei Helsingissä ole sen enempää tehtäviä vastassa, niin voittaja ratkeaa taksikilpailulla. Tai sitten siellä on joku keinotekoinen aikasakko, että lentokentällä pitää odottaa X minuuttia ennen kuin saa lähteä liikkeelle. Ja nämä minuutit tulevat sitten sen perusteella, koska porukka on saapunut Singaporen kentälle.
Kyllähän kilpailijoilla on kuvaustaukoja kokoajan. Ajanotto pysähtyy varmaan näiden ajaksi, olettaisin.
Jokaisen tehtävän kohdalla on kaikkia haastateltu tehtäväpaikalla, joten tuskin noita kellon käydessä tehdään.

Eli step by step, kello käyntiin aina kun haastattelut on hoidettu purkkiin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoinen huomio myös tällä palstalla se, että Singaporesta Helsinkiin todennäköisesti lennetään yhdessä ja ennalta sovitulla lennolla. Kun kyseessä on finaalijakso, niin ellei Helsingissä ole sen enempää tehtäviä vastassa, niin voittaja ratkeaa taksikilpailulla. Tai sitten siellä on joku keinotekoinen aikasakko, että lentokentällä pitää odottaa X minuuttia ennen kuin saa lähteä liikkeelle. Ja nämä minuutit tulevat sitten sen perusteella, koska porukka on saapunut Singaporen kentälle.
Lennot eivät kasaa kilpailijoita, vaan lentokentältä lähdetään niillä aikaeroilla kun lähtömaan lentokentälle saavuttiin.

E. Siis tässä systeemissä, jossa lennetään aina samalla koneella.
 
Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hemo keissi brouskit olivat symppiskavereita, mutta vähän enemmän toivoin silti muita joukkueita jatkoon joten hyvä näin. Olikohan erikoisjäbillä ja brouskeilla enemmänkin jotain biiffiä, kun tässäkin jaksossa erikoisjäbät pariinkin otteeseen juttelivat brouskeista vähän negatiivisessa valossa. Voi toki olla pelkkää läpänheittoakin, mitä ei ulkopuolisena ihan ymmärrä.

Ritokoski jr. kävi vähän meikäläisenkin hermoille siinä asetelmatehtävässä, mutta mielestäni positiivinen piirre hänessä on se, että hän tunnistaa itse oman rasittavan käytöksensä. Nytkin otti itse esille marttyyrimököttämisensä penkillä. Ja kuten tässä on vähän puhuttukin, niin perheenjäsenen kanssa sitä tuppaa tuollaisissa tilanteissa herkästi taantumaan kiukuttelevaksi teinipojaksi. Se on kyllä tullut pistettyä merkille, että lähes aina noissa väittelyissä senior on oikeassa ja junior väärässä.

Ampumahiihtäjittärien vankkureissa ollaan, mutta passaa muutkin parit voittajiksi.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennot eivät kasaa kilpailijoita, vaan lentokentältä lähdetään niillä aikaeroilla kun lähtömaan lentokentälle saavuttiin.

E. Siis tässä systeemissä, jossa lennetään aina samalla koneella.
Taitaa Suomen versiossa olla niin, että maan vaihdot mennään maaliintulon jälkeen kimppalennoilla suoraan uuteen maahan ja aika käynnistyy siellä taas päivän/tehtävän alettua. Ei aika juokse lentojen jälkeisissä siirtymissä esim. hotelleihin. Ellei tehtävä ole alkanut suoraan lentokentältä? Muistanko väärin, mutta ei heti muistu mieleen että suoraan lentoasemalta olisi yksikään tehtävä alkanut.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Etenkin muraalien kohdalla riitti tekemistä, kun välimatkat olivat suht pitkiä, seassa oli "vääriä muraaleja" ja kuvat piti ottaa huolella.

Eiköhän nuo tehtävät ole jo valittu hyvissä ajoin etukäteen, mutta silti ihme, miten tässä loppukaudesta vasta on tullut "kunnon" tehtäviä, niiden alkupuolen jatkuvien läpsyttelytehtävien sijasta

Kautta olisi pelastanut edes siirtymä Aasiasta jenkkeihin tai edes Eurooppaan valtiohyppelyihin.

Mikäs juttu se oli, kun jossain pidettii tietona, että Norjassa käytäisiin? Aika alkaa toki käydä vähiin, mutta olikos tästä jossain ihan jollain faktatietoa/lähdettä?

Kumpihan muuten tapahtuu nopeammin: Linnan juhlien kaksoiskättelijä tulee julkisuuteen ja kertoo tempustaan, vai tämän ohjelman päällikköhenkilö tulee perustelemaan tällä kaudella tehtyjä valintoja, mm. maailmanmatkaamisen rajoittumisesta pelkkään Aasiaan.

Enemmän saisi olla noita päättelyä vaativia tehtäviä (käärmeaitaus, kirjainpalikat), ruokakummallisuuksien maistelemista ja paikallisten urheilulajien harjoittelua. Tulisi ainakin stressiä (viihdettä) ja aitoja eroja parien välille.

Samaa mieltä. Näillä myös saisi eroja syntymään kisaan luonnollisesti, kun jokin juttu pitäisi joko ajan kanssa harjoitella, oma pelko voittaa jonnekin menemisessä tai jossakin onnistumisessa, tai saada jokin eksoottinen lautanen kokonaan syötyä tyhjäksi, tms. Osa selviäisi minutteissa, osalla saattaisi mennä tunnin ylikin.

Jos tästä Amazing Racesta tehdään Suomessa toinen kausi, niin toivottavasti ohjelman budjettia saadaan isommaksi, että mahdollistaisi kilpailijoiden kisaamisen ympäri maailmaa.

Jos sama olisi uudelleen, toivottavasti seuraavaa kautta ei tule. Jos palaute osataan ottaa vastaan, toivottavasti uusi kausi tulee, parempine tehtävineen ja paremmalla toteutuksella. Casting myös pelottaa. Uskalletaanko ottaa tavisrekry? Tai pysytellä uusissa naamoissa julkkiskaudeksi. En haluaisi yhtäkään tv:ssä kulunutta naamaa tai omaa somepreesenssiä mainostavaa mukaan.

En ole juurikaan seurannut näitä tämän kauden osallistujia somessa, mutta ainakin selviytyjissä yms. on ollut mukana niitä kilpailijoita, jotka sitten tv-esityksen aikaan todella ahkeraan omalla sometilillään pitää kisaseurantaa ja livejä jne. Onko tämän amazingracen kilpailijoiden osalta onnistunut se, ettei tuolla olisi näitä oman somen näkyvyyttä hakevia niinkään mukana, eli tällaista liveseurantaa ei kovin aktiivisesti kenenkään tilillä olisi ollut?

En ihmettelisi myöskään sitä, vaikka kuvauksissa olisi joskus ylimääräisiä taukoja, ja meille katsojille luodaan vain illusio siitä, että kilpailu jatkuu heti seuraavana aamuna.

Jakson alussa juna-asemalle tultaessa viimeisin tiimi näytti omaa kisakuortaan saapuessaan tiskille, ja sieltä annettiin suoraa lippu junaan. Ilman siis mitään asiointia tiskillä, tai tietyn määränpään junaa/aikataulua kysymättä. On siis ilmeisen paljon käytetty näitä, missä tuotanto on ehkä jopa etukäteen ostellut lippuja kilpailijoiden haettavaksi tms. Jolloin myös aikataulutuksia on tehty monien juttujen mukaan. Nythän ei taida koskaan mainittavan maaliin tullessa, mihin kellon aikaan he tulivat, ja moneltako seuraava startti on. Todetaan vain että menkää lepäämään tms.

Lennot eivät kasaa kilpailijoita, vaan lentokentältä lähdetään niillä aikaeroilla kun lähtömaan lentokentälle saavuttiin.

Tämä olisi ollut ihan asiallista ilmoittaa selkeästi myös katsojille.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kilpailoijden aikaerojen näyttäminen jää muutenkin vain ohjelman alkuun kun lähdetään etapille. Olisi paljon mielenkiintoisempaa tietää ne erot esimerkiksi tehtävien jälkeen, kun lähdetään taas liikkeelle.

Hiihtäjien kirjastotehtävänkin jälkeen ohjelmasta sai käsityksen että puhutaan massiivisesta erosta, mikä oli lopulta tunti kärkeen. Kelasin ite että nyt meni kiville ja ainakin 3 tuntia olisi eroa, koska olivat jo lähes luovuttaneet kisassa.

Myös gps käyttö kisaajien seurantaan olisi aika edullinen ja maukas lisä katsojille. Muraalitehtävänkin aikana olisi ollut mielenkiintoista nähdä otantaa alueelta kartalla missä ja miten kilpailijat oikein sinkoilevat.

Toki gps:llä ja kartoilla vähennetään leikkaajan tuomaa jännityksen tunnetta.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kilpailoijden aikaerojen näyttäminen jää muutenkin vain ohjelman alkuun kun lähdetään etapille. Olisi paljon mielenkiintoisempaa tietää ne erot esimerkiksi tehtävien jälkeen, kun lähdetään taas liikkeelle.

Hiihtäjien kirjastotehtävänkin jälkeen ohjelmasta sai käsityksen että puhutaan massiivisesta erosta, mikä oli lopulta tunti kärkeen. Kelasin ite että nyt meni kiville ja ainakin 3 tuntia olisi eroa, koska olivat jo lähes luovuttaneet kisassa.

Myös gps käyttö kisaajien seurantaan olisi aika edullinen ja maukas lisä katsojille. Muraalitehtävänkin aikana olisi ollut mielenkiintoista nähdä otantaa alueelta kartalla missä ja miten kilpailijat oikein sinkoilevat.

Toki gps:llä ja kartoilla vähennetään leikkaajan tuomaa jännityksen tunnetta.
Samaa mieltä, mutta amerikkalaiseen formaattiin taitaa kuulua keinotekoisen jännityksen luominen, joka tapahtuu pääasiassa leikkauspöydällä. Sehän tuossa on vähän hauskaa, kun kilpailijoiden eleistä ja pienistä yksityiskohdista välihaastatteluissa saa paremmin kuvaa mikä on tilanne, verrattaen siihen, mitä editoinnilla halutaan esittää.

Esimerkkinä nyt viimeisimmässä jaksossa Ritokosket ja Brot taisivat olla melkoisen välimatkan päässä toisistaan kilpailun lopussa. Leikkaamalla toki annettiin kuva mahdollisimman pienestä erosta, jossa Ritokosket sähläävät maalin löytämisen kanssa ja Brot painelevat perässä kohti maalia. Sitten kuitenkaan missään kohti ei nähty, että kaksi viimeistä paria olisi ollut edes lähelläkään samoihin aikoihin puhallusputkitehtävässä, he eivät osuneet kertaakaan samoihin kuviin tehtäväpaikalla tai sinne/sieltä liikkuessa. Ja myös se, että Brot kävelivät rauhallisesti viimeiseltä tehtävältä maaliin viittasi siihen, että heillä oli putoaminen tiedossa jo hyvissä ajoin.

Myös se alun junaan ehtiminen noudatti vähän samaa kaavaa, missä kiire luodaan leikkauspöydällä. Ohjelmassa näytetään miten kolme paria istahtaa jo junaan, ja joku heittää ilmoille irrallisen kommentin "kerkeävätköhän kaikki junaan". Seuraavaksi kuvataan ampumahiihtäjiä, jotka vasta saapuvat taksilla juna-aseman pihaan. Ei varmasti ole mennyt noin, että toiset istuvat jo junassa kun toiset vasta saapuvat alueelle, mutta näin luodaan leikkauspöydällä jännitystä formaattiin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
En tätä formaattia niin hyvin tunne, mutta onko todella niin että maali on Suomessa josta lähdettiin?
Jos näin, niin vaikea saada mitään todellista kliimaksia loppuun kun todennäköisesti tulevat kaikki samalla lennolla. Ellei sitten Suomessa ole jotain tehtäviä, mutta aika vaisulta sekin kuulostaisi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En tätä formaattia niin hyvin tunne, mutta onko todella niin että maali on Suomessa josta lähdettiin?
Jos näin, niin vaikea saada mitään todellista kliimaksia loppuun kun todennäköisesti tulevat kaikki samalla lennolla. Ellei sitten Suomessa ole jotain tehtäviä, mutta aika vaisulta sekin kuulostaisi.
Onhan noissa aina ollut jotain tehtäviä lopussakin ja mitä nyt viime jakson lopusta sitä ennakkoa sivusilmällä katsoin, niin taisivat olla jossain satamassa kiipeilemässä tai jotain. Joku varmaan muistaa paremmin, kun itse touhuilin samalla muuta.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
En tätä formaattia niin hyvin tunne, mutta onko todella niin että maali on Suomessa josta lähdettiin?
Jos näin, niin vaikea saada mitään todellista kliimaksia loppuun kun todennäköisesti tulevat kaikki samalla lennolla. Ellei sitten Suomessa ole jotain tehtäviä, mutta aika vaisulta sekin kuulostaisi.

Joo kisa loppuu sieltä mistä alkoikin, ja pudonneet kilpailijat ovat ainakin vastassa voittajia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähän siinä veljiä kustiin silmään, kun etappi alkoikin pelkällä junasiirtymällä, jonka jälkeen kaikki menivät nukkumaan ja oltiin tasoissa. Versus jos olisi (siirrytty lentokoneella ja) lähdetty vasta seuraavana aamuna liikkeelle aikaeroilla.
Silti varsin oikea pari putosi tässä kohtaa, siis ihan viihteen/suosioni kannalta.
Se jäi mieleen että muihin kisailjoihin nähden brot kyselivät aika vähän neuvoa paikallisilta. Muutama eksyminen siitä johtuen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
En tätä formaattia niin hyvin tunne, mutta onko todella niin että maali on Suomessa josta lähdettiin?
Jos näin, niin vaikea saada mitään todellista kliimaksia loppuun kun todennäköisesti tulevat kaikki samalla lennolla. Ellei sitten Suomessa ole jotain tehtäviä, mutta aika vaisulta sekin kuulostaisi.

Formaatissa on aina niin, että maali ja lähtö ovat samassa maassa eli normisti jenkeissä, ja siinä välillä mennään maapallon ympäri eri maiden kautta. Nyt tämä ympäri meneminen ei tosiaan Suomi-versiossa taida toteutua.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viimeinen tehtävä jenkkiversiossa siä maalikaupungissa on yleensä ollut muistitehtävä, jossa pitää muistaa asioita joita kisan aikana on tapahtunut. Tämä on yleensä se viimenen tehtävä. Jos näin Suomiversiossakin on, niin saas nähdä kuka on formaattia seuraillut ja älynnyt muistiinpanoja tehdä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös