Mainos

Amazing Race Suomi Ruutu+ -tahtiin

  • 16 578
  • 107
Hanna kertoi juuri Instagram-livessä että hän halusi suorittaa kaikki tehtävät, ja olisi luultavasti alkanut kinumaan tehtävien tekemistä itselleen jos ei Metti niitä olisi vapaa-ehtoisesti hänelle tyrkännyt. Eli ei johdu siitä että Hanna olisi jotenkin alistunut. Tuo live löytyy tallenteena Metin instagramista jos jotain kiinnostaa.
Toki noinkin voi olla mutta voiko todellisuudessa odottaa muunlaista vastausta kun ollaan Metin IG:ssä kertomassa…

Edit. Siis ei kai kukaan pidä realistisena, että Hanna tuossa olisi heittänyt Mettiä bussin alle. Koko homman ideahan on ollut kiillottaa Metin julkisuuskuvaa joka on hiukan säröillyt ohjelman myötä.
 
Lisäksi jos oikein käsitin, niin Mimosa ja faijansa ehtivät lauttaan johon ei ollut tarkoitus ehtiä sieltä saarelta poistuessa, jolloin ero seuraaviin kasvoi niin suureksi. Ehkä siinä suurin syy, miksi seuraavan etapin alussa ero oli vain puoli tuntia.
Vähän menee itsestä formaatin idea pilalle kun näitä tasoitellaan. Eihän sen, että olet liian nopea pitäisi johtaa mihinkään ”rangaistukseen”. Kyllä erot sais olla ainakin johonkin kolmeen tuntiin asti todellisia.

Jenkki versiossa on hyvä kun erot voi olla tunteja mutta kilpailijat voivat joutua vaikka itse ajamaan autolla ja navigoimaan kartan kanssa eri puolille. Siinä sitten helposti sulaa parinkin tunnin johto kun ajat väärään suuntaan ja jäät jumiin ruuhkaan.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän menee itsestä formaatin idea pilalle kun näitä tasoitellaan. Eihän sen, että olet liian nopea pitäisi johtaa mihinkään ”rangaistukseen”. Kyllä erot sais olla ainakin johonkin kolmeen tuntiin asti todellisia.

Jenkki versiossa on hyvä kun erot voi olla tunteja mutta kilpailijat voivat joutua vaikka itse ajamaan autolla ja navigoimaan kartan kanssa eri puolille. Siinä sitten helposti sulaa parinkin tunnin johto kun ajat väärään suuntaan ja jäät jumiin ruuhkaan.
Suomen tai näköjään pohjoismaisen AR:ssä tämä ei mahdollista tehtäväslottien ja ennakkotaksien osalta. Tätä kaipaisin, mutta voi olla jo ihan taloudellinenkin asia tuotannon osalta, työajat etc.

Hauskaa sinänsä, että taksit on ennakkoon valittu, mutta silti osa aivan "kassalla" reiteistä ja tankki "tyhjänä" siirtymillä.

Taisi yhdestä taksista puuttua älypuhelin ja navigointivälineetkin.
 
Suomen tai näköjään pohjoismaisen AR:ssä tämä ei mahdollista tehtäväslottien ja ennakkotaksien osalta. Tätä kaipaisin, mutta voi olla jo ihan taloudellinenkin asia tuotannon osalta, työajat etc.

Hauskaa sinänsä, että taksit on ennakkoon valittu, mutta silti osa aivan "kassalla" reiteistä ja tankki "tyhjänä" siirtymillä.

Taisi yhdestä taksista puuttua älypuhelin ja navigointivälineetkin.
Joo ja tuo tuntuu myös hiukan epäreilulta. Tuotanto sopii kyydit etukäteen ja sitten osan kuskit ajelee mihin sattuu jne.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
No nyt alkaa palaset sitten loksahtelemaan sitten paikoilleen. Tuo rinnakkaistuotanto näköjään ohjaa aika paljon Panaman jaksojen tapahtumia. Sinänsä ok tasata kuluja toisen tuotannon kanssa, tällä kaudella on ihan oikeasti matkustettu sen viime kauden Aasia-nysväämisen sijasta. Mutta kolikon toisella puolella rinnakkaistuotanto tarkoittaa kireitä aikatauluja ja kahden ryhmän aikataulujen sumplimista.

Aiemmin tuli jo ihmeteltyä sitä, että edellisessä jaksossa kaikki tehtävät menivät sukkana läpi. No pakkohan se on mennäkin, kun niskaan hengittää toisen maan tuotanto. Nyt ei voi kilpailijat nysvätä tehtäviä loputtomiin, etenkin, kun monella suorittamispaikalla on vaarana, että kuviin osuu toisen maan tuotanto. Helpompaa (ja halvempaa) päästää läpi vaikka väkisin.

Willamojen superpitkä etumatka on kutistettu todennäköisesti näiden aikatauluhaasteiden vuoksi. Siellä on laskettu tyyliin, että Suomen tuotanto käyttää ekat kolme tuntia paikalla ja mystinen toinen maa loput. Sitten kun isä&tytär painavat toista tuntia kaulaa muihin, niin siinä on laskimet sauhunneet, että tämä ei muuten tule toimimaan näin. Siitä sitten etumatkan tasoitus ja aikataulut rokkaa paremmin.

Ja aivan varmasti samaiset aikatauluhaasteet oli viimeinen kuolemantuomio sille, että Kulttuurirouvat piti liputtaa ulos radalta liian hitaana parina.

Eihän tuossa yhteistuotannossakaan olisi yhtään mitään, jos tehtävät suunniteltaisiin sillä tavalla, että tehtävät voi tehdä yhtä aikaa kahden rinnakkaisen tuotannon kanssa. Se vaatisi silloin sitä, että parit eivät saa jäädä paikoilleen tai kokoontua johonkin pienelle alueelle. Domino- ja kenkätehtävät ovat esimerkkejä paikasta, jossa on vaikea pitää kahden eri tuotannon porukkaa yhtä aikaa. Sitten taas jotkut "kierrä ympäri kaupunkia kuvaamassa patsaita" on sellainen, ettei siinä ole juuri mahdollisuuksia törmätä ei-toivottuihin henkilöihin. Tai ainakin heidät saa rajattua kuvista helposti ulos.

Tämän tiedon jälkeen voiton soisi kyllä Willamoille. He ovat olleet ylivoimaisia ja sitä ylivoimaakin on näemmä yritelty tasoittaa.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat. NHL - Suomipelaajat
Ymmärtäähän tuon tasaamisen kilpailun jännitystä ajatellen. Oikeastihan ilman mitään tasaamisia noin pitkällä reissulla erot vois olla jo laskettavissa päivissä.

Mutta, jos tasaamisen vuoksi paras ei voita, niin eihän se oikein ole. 30.000 kuitenkin pelissä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ymmärtäähän tuon tasaamisen kilpailun jännitystä ajatellen. Oikeastihan ilman mitään tasaamisia noin pitkällä reissulla erot vois olla jo laskettavissa päivissä.
Ei välttämättä. Jos mentäisiin alkuperäisen Amazing Racen hengessä ja porukka suhailisi lentokoneilla osana kilpailua, se tasaisisi välillä eroja.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei välttämättä. Jos mentäisiin alkuperäisen Amazing Racen hengessä ja porukka suhailisi lentokoneilla osana kilpailua, se tasaisisi välillä eroja.
Samaa mieltä. Voi että niitä alkupään Amazing Race kausia!! Muistaakseeni alkupään kausilla oli reissu Ranskasta - Intiaan? Siinä oli 2 vai 3 paria, mitkä eivät saaneet suoria lentoja kohteeseen ja ero kärkeen venähti ihan helvetisti, tyyliin 6-7 tuntia. Intiassa puntit tasoittuivat, koska kärki mokasi Intian sisäisen liikenteen kanssa.

Noissa alkupään tuotannoissahan saattoi käydä niin, että 2 paria ensimmäisenä lentolippujonossa saivat suorat lennot esim. Intiaan. Seuraavat kilpailijat joutuivatkin välilaskujen kautta miettimään mikä olisi nopein/järkevin. Ai että!! Nyt lennetään yhdessä, mennään sovittuihin takseihin reitteineen ja tehdään timeslottien kanssa tehtäviä missä erojen tekeminen muihin on mahdotonta. Sitten kun saat tarpeeksi eroa muihin, niin tuotannollisista syistä parin kolmen tunnin ero kavennetaankin puoleen tuntiin.

Mielestäni AR on aina ollut extreme kilpailu ja siinä se vaativuus, matkustaminen ja kilpailijoiden omatoimisuus on ollut huikeaa. Mutta ei haukuta pelkästään Suomea, taitaa nykypäivänä olla USA:n kausilla tätä samaa - ainakin matkustamisen osalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös