Viestin lähetti Daespoo
Vittu mitä jeesustelua, tulee ihan paha olo kun kuuntelee tota Alpon määkimistä. Onneksi ei enään ole pilaamassa SM-liiga noilla täysin naurettavilla teeseillään.
Musta toi on aivan totta mitä Alpo sanoo, että jääkiekko menee liikaa bisneksen ja rahan puolelle, ja itse urhelu on jäänyt unholaan. Lapset rupeavat pelaamaan jääkiekkoa sen takia että pääsevät johonkin NHL:ään tienaamaan rahaa. Mihin on unohtunut liikkumisen hauskuus ja jääkiekon sosiaalinen puoli? Eli se, että saa kavereiden kanssa pelailla ja pitää hauskaa?
Ammatti-urheilu on asia erikseen, mutta sekin on huonoon suuntaan menossa. Itse käyn lätkä matseissa paljon, ja sitäkin teen vaan koska nautin tunnelmasta hallilla ja juuri siitä sosiaalisesta "yhdessäolosta", kun saa samanhenkisten ihmisten kanssa jutella yhteisistä asioista. Itse haluan että jäällä taklataan kovaa, mutta rehdisti, tehdään maaleja, taistellaan ja hauskuutetaan faneja. Koska siitä ammattilais-jääkiekon pitäisi lähteä: fanien miellyttämisestä. Fanit seuroja pyörittävät ja niiden takia niitä oikeastaan on olemassa. HIFK:ssa tämä on ainakin kautta aikain tajuttu, mutta sekin nyt Alpon aikana hiipui.
Onneksi nyt tulee Ara, ja Ara heitti pallon heti faneille:
"HIFK:lla on valtakunnan parhaat fanit, ja faneillehan meidän pitäisi pelata." Juuri näin Ara. Vielä kun nään käytännössä, niin olen tyytyväinen.
SM-liigassa toivoisin muutoksia seuraaviin asioihin:
1. 2 päätuomaria takaisin
2. Tuomarien linjat paremmiksi, rennompi linja=lisää taklauspeliä=ei tarvitse pelätä jäähyjä
3. Siirtorajat aikaisemmaksi=ei turhia taktikointeja suurseurojen ja pikkuseurojen pelaajasiirroissa
4. ANTAA POIKIEN PELATA! SÄÄNTOJEN PUITTEISSA.
Tsemppiä ensi kauteen IFK, ja nähdään hallilla.