Viestin lähetti coolman
Mä en tykkää näistä alpon itkemisistä mutta silti oon sen kanssa samaa mieltä siitä et vastuu on pelaajalla siellä kentällä:
....
-ei ammattilais pelaajalle tarvii kertoo aikalisällä et nyt täytyy tehdä maali tai miten se tehdään
....
-eikä ammattilaiselle tarvii antaa hengähdys-taukoo, sitä varten ne on treenannut kesällä kuntopohjaa ja samallahan siinä saa vastustajakin levätä eli +/-0
Näyttääpä olevan pitkälle harkittua taktista osaamista nämä coolmanin teesit.
Kyllä ne avainpelaajat sitä lepoa tarvitsevat, koska hyökkäävää kiekollista peliä pystyy yleensä jokaisessa joukkueessa pyörittämään korkeintaan vain yksi tietty kenttä, joka tietysti muutenkin on pelannut jo aivan helvetisti ennen tätä viimeistä ratkaisuvaihetta. Alivoimaan, eli rikkovaan peliin, on joukkueilla sen sijaan yleensä heittää lukumääräisesti enemmän riittävän hyvää kalustoa. Levosta hyötyy siis minun nähdäkseni aina enemmän se joukkue, joka tarvitsee kentällä tiettyjä taitopelaajiaan.
Aikalisää tarvitaan myös ikään kuin kulminaatiopisteen synnyttämiseen. Muuten peli vain jatkuisi samanlaisena ja aika loppuisi ilman mitään näkyvää muutosta tai tulosta. Aikalisällä voidaan tehdä taktisia muutoksia, sopia maalivahdin poisotosta jne. Voidaan myös sopia kuka pelaaja tulee maalivahdin tilalle ja mihin rooliin.
Nähdäkseni alakynnessä oleva joukkue pääsääntöisesti pyrkii käyttämään aikalisän, mikäli se on vielä mahdollista, kahden viimeisen minuutin aikana. Tänään muuten näin teki myös Ape.