Alpo Suhonen Ässien uusi valmentaja

  • 809 875
  • 3 183

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Saattaa hyvinkin kertoa kabinettisopimuksesta liigapaikan suhteen, kaikesta puheesta huolimatta.

Tätä olen itsekkin miettinyt, sen verran aneemista näyttää olevan Ässien touhu ettei tunnu todeksi uskovan. No ei siinä mitään, saadaan ainakin nelinkertainen sarja ilman välisarjoja jos ei muuta eli 4 X 14 = 56 matsia. Tai sitten ei...
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oliskos tossa Peltosen aikainen 'Pelicans' joukkio?

Esko Nokelainen erotettiin
Kari Mäkinen erotettiin
Jukka-Ville Jääsalmi
Sergei Grišintšov erotettiin
Kari Eloranta
Petteri Hirvonen erotettiin
Petteri Sihvonen
Petri Matikainen
Jami Kauppi erotettiin
Pasi Nurminen
Hannu Aravirta

Kieltämättä Aravirran Pelicans pesti on tässä valossa hieman kummallinen. Tosin taitaa asua Heinolassa.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Kieltämättä Aravirran Pelicans pesti on tässä valossa hieman kummallinen. Tosin taitaa asua Heinolassa.

Juu ja kyllähän Nurmisellakin taisi tässä olla iso vaikutus. Kunhan laitoin tuon vertailuksi. Onhan tuollakin sentään Nokelainen jonka aikakaudella Peltonen taisi nousta maajoukkuepuolustajaksikin :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä tälläisellä valmentajalistalla mitään Hannu Aravirtaa tai Jukka Jalosta tänne houkutella. Seuranjohdolla on toki vastuu valmentajan hankkimisesta, kuten myös pelaajien hankkimisesta. Näiden pitäisi lähtökohtaisesti olla linjassa ja sitten jos korjata pitää, niin mielummin sieltä pelaajapuolelta. Jatkuvilla valmentajanvaihdoilla annetaan pelaajille signaali, että he ovat kuningaita.

Härkälä ja Läntinen lienevät työikäisistä jääkiekon ulkopuolella.

Jukka Jalonen olisi aikanaan tullut Poriin, mutta silloin häntä ei tänne kaivattu. Mutta ajat ovat muuttuneet ja Jalonenkin kehittynyt. Karri Kivi on nyt sen ajan Jalonen, Ässien ainoa mahdollisuus on palkata kehittyviä valmentajia ja siksi kannattaisi satsata Karriin.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Tästä olen samaa mieltä, että Alpo ei voi nykytilanteessa jatkaa ensi kaudella Ässien valmentajana on sarjataso sitten liiga tai Mestis.

Sinun mielestäsi on jotakin mieltä siinä, että Alpo jatkaa enää hetkeäkään? Tämä siis kärjistämättä, vaan uteliaisuudesta. Toki sanoit odottaneesi Alpon potkuja, mutta pidätkö niitä mielestäsi välttämättöminä tai edes tarpeellisina?
 

jopas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tämä käsittämätöntä!

Sisälläni asuva pieni porilainen ässävihaajakaan ei pienen vahingonilonsa keskellä pysty tätä käsittämään. Miten kauan Ape saa touhuta (vai olla touhuamatta). Kieltämättä runkosarja meni vähintäänkin ok ja säälipleijaripaikka oli ilmassa, mutta runkosarjan viimeiset pelit, KalPa ja Pelicans erityiesti, olisi pitänt olla riittävä näyttö siitä, että moni asia on rempallaan. Siihen playout sekoilu ja nyt tulossa kuokkaan Sportilta. Ja kukaan ei tee mitään.

Uusia tulijoita ei ole montaa, keinoja ei ole paljon, homma pitäisi lähteä pelaajista, summaset tai jortikat tällä kertaa eivät meuhaamisellaan varmaanaan muuttaisi mitään, mutta:

Miksei Starkin sakki edes epätoivoisena hätähuutona hyllytä Apea ja näytä, että nyt on totta vieköön oikeasti paniikki. Ei siellä pitkään aikaan ole mitään pitkän linjan systeemisuunnitelijaa tarvittu, vaan mikä hyvänsä signaali, että laiva on todellakin uppoamassa, tossut kastuvat jo. Pienikin herätys voisi riittää, mutta suoraan sanoen tuntuu kuin toimisto nukkuisi Ruususen unta ja ihmettelee mitä tapahtuu.

VAhingonilo on paras ilo kuten sanotaan, mutta minä ainakin uskoin tähän iltaan saakka, että Ässät perkaa itselleen voiton tästä sarjasta, mutta nyt on jo pakko uskoa, että han oikeasti voi käydä kylmät.

Päällisin puolin Ape ei tee mitään, päällisin puolin Pena & Pena & co. eivät tee mitään. Onko mtään edes yritetty. Miettikääpä sitä showta ja mylvintää, jos Sport olisi tänään hävinnyt. Tami olisi pitänyt varmasti huolta siitä, että koko maailma tietää miten vaikeasa paikassa ollaan. Ja Ape kiukuttelee ja syyttelee pelaajia, tosin varmasti aiheestakin, mutta silti julkinen omaan pesään pissiminen ei varmasti pelasta mitään.

Aiotaanko siellä todellakin peukku pyllyssä katsella vielä torstai ja lauantaikin ja odotella ihmettä. Vai eikö Ässät halua pelata liigaa?

Tää ei tajuais.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinun mielestäsi on jotakin mieltä siinä, että Alpo jatkaa enää hetkeäkään? Tämä siis kärjistämättä, vaan uteliaisuudesta. Toki sanoit odottaneesi Alpon potkuja, mutta pidätkö niitä mielestäsi välttämättöminä tai edes tarpeellisina?

Itse olen sitä mieltä, että maito on jo kaatunut maahan siinä mielessä, että Sportti pistää sarjan poikki torstaina, oli siellä sitten valmentamassa Alpo tai joku muu. Eli itse koittaisin ajaa edes jossain määrin pelaajiin ajatusta, että he pelaavat ja muut henkilöt organisaatiossa miettivät valmentajan asemaa. Varsinkin kun samat pelaajat taitavat suurilta osin Ässissä ensi kaudellakin pelata joko sitten Mestistä tai liigaa.

Toki liigapaikan ollessa vaakalaudalla olisi voinut olettaa esimerkiksi Matikaisen ottavan vetovastuun Vaasassa, koska tuskin siitä mitään haittaakaan liigapaikan säilyttämisen kannalta olisi ollut. Ja tässä mielessä alkaa epäilemään onko se liigapaikka kuitenkaan oikeasti vaakalaudalla.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Itse olen sitä mieltä, että maito on jo kaatunut maahan siinä mielessä, että Sportti pistää sarjan poikki torstaina, oli siellä sitten valmentamassa Alpo tai joku muu. Eli itse koittaisin ajaa edes jossain määrin pelaajiin ajatusta, että he pelaavat ja muut henkilöt organisaatiossa miettivät valmentajan asemaa. Varsinkin kun samat pelaajat taitavat suurilta osin Ässissä ensi kaudellakin pelata joko sitten Mestistä tai liigaa.

Kyllä tässä päästään juuri toisessakin ketjussa sivuamaani imagokysymykseen. Mikä muu seura katselisi tällaista esitystä? Kyllähän minun mielestäni Alpo pitäisi monotella jo julkisen (vaikkakin auttamattoman myöhäisen) kasvonkohotuksen vuoksi. Miten se voi tuosta enää huonontua?

Ja nyt sitten, vero: Alpo Suhosen pitäisi mielestäsi saada potkut välittömästi?
[ ] Kyllä
[ ] ei

EDIT: ja lisäksi tämä savuverho alkaa nyt jo oikeasti vituttaa. Väitätkö sinä nyt, että pelaajat (koodinimeltään vaikkasta "Peltonen" "kivenmäki" "Tähtinen") mielenosoituksellisesti hakevat potkuja valmentajalleen? Jos väität, niin haluaisin nimiä ja perusteluita. Edes yksityisviestillä. Jos taas et, niin onhan mielenkiintoisen pyöreää kirjoittelua

Miksi valmentaja ei tähän reagoi penkittämällä?
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä tässä päästään juuri toisessakin ketjussa sivuamaani imagokysymykseen. Mikä muu seura katselisi tällaista esitystä? Kyllähän minun mielestäni Alpo pitäisi monotella jo julkisen (vaikkakin auttamattoman myöhäisen) kasvonkohotuksen vuoksi. Miten se voi tuosta enää huonontua?

Ja nyt sitten, vero: Alpo Suhosen pitäisi mielestäsi saada potkut välittömästi?
[ ] Kyllä
[ ] ei

EDIT: ja lisäksi tämä savuverho alkaa nyt jo oikeasti vituttaa. Väitätkö sinä nyt, että pelaajat (koodinimeltään vaikkasta "Peltonen" "kivenmäki" "Tähtinen") mielenosoituksellisesti hakevat potkuja valmentajalleen? Jos väität, niin haluaisin nimiä ja perusteluita. Edes yksityisviestillä. Jos taas et, niin onhan mielenkiintoisen pyöreää kirjoittelua

Miksi valmentaja ei tähän reagoi penkittämällä?

Imagokysymys on yksi puoli, Apen potkuilla annettaisiin viesti, yritetään ainakin jotain.

Pitäisikö antaa potkut nyt; en usko, että Ässät voittaa Sporttia torstaina valmentaa Alpo tai joku muu, tässä mielessä ihan sama. Toisaalta ensi kaudella Alpo ei voi mielestäni valmentaa, uskottavuus meni tämän loppusekoilun takia. Kuten meni myös muutamalta pelaajalta. Näin ollen Alpon suhteen vaakakupissa annetaanko potkut nyt ja näin ollen tavallaan ruokitaan pelaajien oppositiota vai hoidetaanko homma vasta kesällä? Sanotaan nyt sitten kesällä, eli ylläolevaan kysymykseen välittömistä potkuista vaihtoehto "ei".

Onhan Alpo aikalailla poikennut kauden mittaan perinteisestä tilinauhapeluutuksesta, eli ison palkan miehet pelaavat isoja minuutteja. Onhan siellä ollut pelikuntoinen Kivenmäki katsomossakin. Kai tuosta voi jotain päätellä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Imagokysymys on yksi puoli, Apen potkuilla annettaisiin viesti, yritetään ainakin jotain.

Pitäisikö antaa potkut nyt; en usko, että Ässät voittaa Sporttia torstaina valmentaa Alpo tai joku muu, tässä mielessä ihan sama...

Eli edelleen olet Alpo??

Marginaali tänäänkin oli hyvin pieni, Ässät nousi yhden erän ansiosta yhden käsisyötön päähän. Miksi nyt pitäisi luovuttaa, kun ollaan pelattu 69 sarjapeliä ja jäljellä on kaksi??
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäisikö antaa potkut nyt; en usko, että Ässät voittaa Sporttia torstaina valmentaa Alpo tai joku muu, tässä mielessä ihan sama.---Alpon suhteen vaakakupissa annetaanko potkut nyt ja näin ollen tavallaan ruokitaan pelaajien oppositiota vai hoidetaanko homma vasta kesällä? Sanotaan nyt sitten kesällä, eli ylläolevaan kysymykseen välittömistä potkuista vaihtoehto "ei".
Olet, Vero, ehkä tämän foorumin fiksuin mies, mutta näissä asioissa olen eri mieltä.

Tilastollisesti valmentajaa vaihtava joukkue voittaa käsittääkseni usein valmentajanvaihdosta seuraavan pelin. Se sattuu tässä olemaan elämän ja kuoleman ottelu, joten vaikka ratkaisupelissä Porissa oltaisiin taas hankalassa paikassa, ainakin olisi kotietu ja taas lisää lippueuroja seuran kassaan.

Lisäksi Ässien jo kaksi, kohta kolme valmentajaa erottanut pelaajaoppositio pitää ehdottomasti murtaa, ja syypäitä rankaista. Koko joukkueen pudottaminen divariin ei ole tähän oikea keino, eikä valmentajan vaihtamisen tarvitse mitenkään "palkita" tätä oppositiota - korkeintaan lyhytaikaisesti. Kauden jälkeen sitten kunnon välienselvittely.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli edelleen olet Alpo??

Marginaali tänäänkin oli hyvin pieni, Ässät nousi yhden erän ansiosta yhden käsisyötön päähän. Miksi nyt pitäisi luovuttaa, kun ollaan pelattu 69 sarjapeliä ja jäljellä on kaksi??

Joukkue ei saa tietenkään ikinä luovuttaa. Se nyt on ihan sama mitä tälläinen vanha äijä täällä horisee. Mutta meikäläisen silmin Sport on ollut jopa enemmän parempi kuin numerot näyttävät ja tässä mielessä pahaa pelkään. Varsinkin Vaasan pienessä ja huono jäisessä kaukalossa ratkaisee lähinnä asenne, taidolla ei ole juuri merkitystä, ja tässä mielessä Sport on suuri suosikki.

Toki toivon yllätystä, mutta samoin olen toivonut pitkään lottovoittoa ja vielä ei ole tullut, mutta ehkä ensi lauantaina.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
...ruokitaan pelaajien oppositiota...
...Kai tuosta voi jotain päätellä?...
...Olisiko sittenkin pitänyt vaihtaa pelaajia?...
... Eli itse koittaisin ajaa edes jossain määrin pelaajiin ajatusta, että he pelaavat ja muut henkilöt organisaatiossa miettivät valmentajan asemaa...
...melkoisen usein kuitenkin [pelaajat olleet erottamassa valmentajaa]...
hakasulkeisissa ns. "toim. huom" Jos, vero, koet minun vääristelevän, korjaa tämä lainaus toki.
..Jatkuvilla valmentajanvaihdoilla annetaan pelaajille signaali, että he ovat kuningaita...

Tässä nyt Sinun tämän päivän (ja eilisen) saldo nopeasti vilkaistuna. Eli siis selkeästi Sinun mielestäsi Ässissä on pelaajien kapinoiva salaliitto. Eihän tämä enää ole mitään hienoista vihjailua, vaan suoraa "faktaa" osaltasi. Tai mielestäsi. En väitä vastaan, koska sisäpiiriin en kuulu. Ihmettelen kyllä kovasti.

Onhan siellä ollut pelikuntoinen Kivenmäki katsomossakin. Kai tuosta voi jotain päätellä?

Kivenmäki on pelannut aivan täysin päin helvettiä tämän kauden. Miten itse herättelisit noin pelaavaa pelaajaa? Ei sitä peliaikaa ole kiveen hakattu. Tuskin yksikään pelaaja saa jatkuvasti peliaikaa peliesitysten ollessa suorastaan surkeita? Nyt, Ässien pelatessa elämästä ja kuolemasta, Kivenmäki pelaa kuitenkin Ässien joukkueessa. Jos valmentaja on kykenemätön huomaamaan selkeää kapinamielialaa, joka paistaa jopa Sinun silmiisi, niin ihmettelen. Ihanko nyt oikeasti pelaajat yrittävät savustaa Alpoa ulos pudottamalla Ässät mestikseen? Eikö edes johtoporras reagoi? Jos ilmassa olisi selvää "pelaan vittuillakseni huonosti"-meininkiä, mies tuskin enää Porissa pelaisi. Ei täälläkään nyt sentään pelaaja voi olla joukkuetta suurempi?

Pori on pieni kaupunki. Lähes jokavuotinen "pelaajat savustavat valmentajaa ulos"-fraasi kiertää ja kiertää. Pienessä kaupungissa kuitenkin uskoisi jonkun avaavan sanaisen arkkunsa? Miksi mitään varmaa faktaa tästä ei ole? Miten herranjumala Peltosen Pasin annetaan vuodesta toiseen torpedoida Ässien joukkuetta? Miksi ei joku syväkurkku vihdoin avaudu julkisesti? Huhut ovat huhuja. "Kun tarpeeksi kauan hokee jotakin, se muuttuu todeksi joidenkin silmissä", vai mitenkäs se meni?

Anteeksi, mutta minä en usko. Otteensa Alpo on pelaajiin menettänyt (kts suorastaan nerokas tykkiryhmävertaus toisesta ketjusta), mutta tällainen "pieni pelaajapiiri määrää valmentajan" on omissa silmissäni jopa Ässiin uskomatonta. Tämä joukkue siis alisuorittaa, koska ei pidä Alposta?

Alisuorittajia? Kyllä. Huonoa pelaamista? Kyllä. Valmentajan taitojen puutetta? Kyllä. Tahallaan läpi kauden surkeasti pelaamista, koska ei satu tykkäämään senhetkisestä(kään) valmentajasta? No tuskin nyt sentään.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olet, Vero, ehkä tämän foorumin fiksuin mies, mutta näissä asioissa olen eri mieltä.

Tilastollisesti valmentajaa vaihtava joukkue voittaa käsittääkseni usein valmentajanvaihdosta seuraavan pelin. Se sattuu tässä olemaan elämän ja kuoleman ottelu, joten vaikka ratkaisupelissä Porissa oltaisiin taas hankalassa paikassa, ainakin olisi kotietu ja taas lisää lippueuroja seuran kassaan.

Lisäksi Ässien jo kaksi, kohta kolme valmentajaa erottanut pelaajaoppositio pitää ehdottomasti murtaa, ja syypäitä rankaista. Koko joukkueen pudottaminen divariin ei ole tähän oikea keino, eikä valmentajan vaihtamisen tarvitse mitenkään "palkita" tätä oppositiota - korkeintaan lyhytaikaisesti. Kauden jälkeen sitten kunnon välienselvittely.

En varmasti ole fiksuin. Mielipiteitähän nämä ovat ja minulle on lähes yhdentekevää valmentaa Alpo tai joku muu huomenna. Jos ryhtiliike tulee, se tulee pelaajista. Odotin sitä vaan kovasti jo tänään.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Lisäksi Ässien jo kaksi, kohta kolme valmentajaa erottanut pelaajaoppositio pitää ehdottomasti murtaa, ja syypäitä rankaista. Koko joukkueen pudottaminen divariin ei ole tähän oikea keino, eikä valmentajan vaihtamisen tarvitse mitenkään "palkita" tätä oppositiota - korkeintaan lyhytaikaisesti. Kauden jälkeen sitten kunnon välienselvittely.

Onko sinulla tietoa ja nimiä? Tai "tietysti" Kivenmäki ja Peltonen, mutta millä perusteilla? Kuka sinulle on kertonut?
En nyt yritä hyssytellä, enkä puolustella. Ihmettelen vain, miten tämä "fakta" leviää kuin kulovalkea aina kun Ässillä menee huonosti
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En varmasti ole fiksuin. Mielipiteitähän nämä ovat ja minulle on lähes yhdentekevää valmentaa Alpo tai joku muu huomenna. Jos ryhtiliike tulee, se tulee pelaajista. Odotin sitä vaan kovasti jo tänään.

Miksi sitten Alpo pitäisi eroittaa ensi kaudella?? Pelaajistahan sen ryhtiliikkeen pitäisi tulla, ainakin sinun ajatusmallisi mukaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tilastollisesti valmentajaa vaihtava joukkue voittaa käsittääkseni usein valmentajanvaihdosta seuraavan pelin. Se sattuu tässä olemaan elämän ja kuoleman ottelu, joten vaikka ratkaisupelissä Porissa oltaisiin taas hankalassa paikassa, ainakin olisi kotietu ja taas lisää lippueuroja seuran kassaan.

Olin juuri kirjoittamassa samasta asiasta, mutta Stern luki taas ajatukseni:)

Tämä valmentajanvaihdoksen merkitys on ihmeellinen juttu, pätee myös futiksessa. Itse lyön aina roponi pitkässävedossa valmentajaa vaihtaneen joukkueen puolesta. No, Newcastle ei voittanut Chelseaa, mutta taitaa olla vähän eri painot kupeissa tässä sarjassa...

Jokatapauksessa se suurin hyöty otetaan yleensä ensimmäisissä peleissä, jonka jälkeen tulee pieni taantuma. Tässä on nyt maksimissaan kaksi peliä jäljellä, joten riski kannattaa ottaa, tietenkin riippuen siitä, että onko ylipäätään tarjolla ketään? Sekin puoltaa, että kolmas erä oli hyvä ja osoitus siitä, että halutessaan Ässät pystyy Sportin pistämään puolustuskannalle ja silloin etu on meillä. Edelleen olen sitä mieltä, että päänupissa on se isoin klikki juuri nyt.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onko sinulla tietoa ja nimiä? Tai "tietysti" Kivenmäki ja Peltonen, mutta millä perusteilla? Kuka sinulle on kertonut?
En nyt yritä hyssytellä, enkä puolustella. Ihmettelen vain, miten tämä "fakta" leviää kuin kulovalkea aina kun Ässillä menee huonosti

Toivon todella, että Kivenmäki ja/tai Peltonen kirjoittaa joskus uran päätteeksi muistelmansa niin saadaan jotain lisävaloa tähän mystiseen "kivenmäki/peltonen-mafiaan". Tosin silloinkin näkökulma on "vain" yksipuolinen ja asioiden totuudenmukaisuudesta voidaan yhä jossitella loputtomiin. Harmi ettei Korpisalo ole enää mukana kuvioissa, olisi varmasti jonkinasteinen Capo tuossa porukassa...
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kyllähän nyt kannattaisi todella heittää uutta ukkoa penkin taakse, onhan sillä hyvin usein piristävä vaikutus. Voihan olla että koko Alpon olemus saa Ässä-joukkueen takajaloilleen ja homma ei vaan yksinkertaisesti toimi. Uutta verta vaan penkin taakse ja ties vaikka joukkuekkin siitä herää. Valmennuksellisilla asioilla ei nyt ole mitään väliä, nyt mennään vain ja ainostaan teemalla "peräsuoli pitkällä ja paskaa huuleen!".
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Lisäksi Ässien jo kaksi, kohta kolme valmentajaa erottanut pelaajaoppositio pitää ehdottomasti murtaa, ja syypäitä rankaista...

Tämä on myytti, joka pitäisi mielestäni murtaa. Joka joukkueessa on vahvoja pelaajia, joidenka kanssa valmentajan pitää toimia. Hänen pitää pystyä "pelaamaan" pelaajien kanssa, siten, että kaikki pystyvät antamaan parhaansa joukkueen eteen. Jos joukkueessa on pelaajia, joidenka kanssa homma ei toimi vaikka valmentaja tekisi parhaansa, heidän pitää poistua joukkueesta. Tällä kaudella hyvä esimerkki tällaisesta pelaajasta on Lukon Lauri Tukonen, hyvä pelaaja, mutta kemiat eivät toimineet Ilveksessä. Tästä seurasi siirto Lukkoon.

Jos Alpon mielestä Ässien joukkueessa on pelaajia, joidenka kanssa hän ei pysty toimimaan, niiden pitää lähteä. Niin yksinkertaista tämä on. Ei yksikään valmentaja pidä joukkueessa pelaajia, jotka syövät valmentajaa ulos tai jos pitävät, niin nämä valmentajat ovat huonoja.
 

Tuamas

Jäsen
Jokatapauksessa se suurin hyöty otetaan yleensä ensimmäisissä peleissä, jonka jälkeen tulee pieni taantuma. Tässä on nyt maksimissaan kaksi peliä jäljellä, joten riski kannattaa ottaa, tietenkin riippuen siitä, että onko ylipäätään tarjolla ketään? Sekin puoltaa, että kolmas erä oli hyvä ja osoitus siitä, että halutessaan Ässät pystyy Sportin pistämään puolustuskannalle ja silloin etu on meillä. Edelleen olen sitä mieltä, että päänupissa on se isoin klikki juuri nyt.

Kyllä ainakin Kiva-Harri on ollut Ässien/Penan vieraana sen verran useasti, että siitä varmasti saisi jonkinmoisen ratkaisun.

Itsehän jos toimisin Ässäjohdossa ottaisin yhteyttä johonkin huippunimeen (Summanen, Jortikka tms.) ja pyrkisin tekemään kovalla tulospalkkauksella varustetun diilin, jossa luvataan ensin vaikka 10k eur perusliksa ja vaikkapa jonkun mainitsema 50k eur, jos liigapaikka säilyy. Samoin nyt voisi pelaajillekin lyödä jotkut parin tonnin voittobonukset kehiin, jos sarjapaikka sillä säilytetään. Mestiskäynti tulee kuitenkin niin kalliiksi organisaatiolle pidemmällä tähtäimellä, että tuon voisi helposti ajatella tuottavana investointina.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Itse olen sitä mieltä, että maito on jo kaatunut maahan siinä mielessä, että Sportti pistää sarjan poikki torstaina, oli siellä sitten valmentamassa Alpo tai joku muu. Eli itse koittaisin ajaa edes jossain määrin pelaajiin ajatusta, että he pelaavat ja muut henkilöt organisaatiossa miettivät valmentajan asemaa. Varsinkin kun samat pelaajat taitavat suurilta osin Ässissä ensi kaudellakin pelata joko sitten Mestistä tai liigaa.

Pelaavatko todellakin? Olen vahvasti sitä mieltä, että tuosta rosterista ei monikaan pelaaja pelaisi Ässien paidassa Mestiksessä. Lähinnä ehkä Jyrkkiö ja Sillanpää voisivat jatkaa. Parhaimmisto hakeutuu liigaseuroihin ja esim. Keinänen pelannee Mestistä mieluummin TuTon kuin Ässien paidassa. Jos, kuten TJ Hirsimäki antoi ymmärtää, sopimuksissa on relegation clause, niin Ässien pajatso tyhjenee totaalisesti....
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelaavatko todellakin? Olen vahvasti sitä mieltä, että tuosta rosterista ei monikaan pelaaja pelaisi Ässien paidassa Mestiksessä. Lähinnä ehkä Jyrkkiö ja Sillanpää voisivat jatkaa. Parhaimmisto hakeutuu liigaseuroihin ja esim. Keinänen pelannee Mestistä mieluummin TuTon kuin Ässien paidassa. Jos, kuten TJ Hirsimäki antoi ymmärtää, sopimuksissa on relegation clause, niin Ässien pajatso tyhjenee totaalisesti....

Tässä olen kyllä erimieltä, kahdesta syystä.

Ensinnäkin kiinnostus Ässien pelaajiin on aika laimeaa, Kilpeläistä ja Salmista lukuunottamatta.

Toisaalta keskitason pelaajilla on liigasopimus mestiksessä, siis miksi lähteä tahimaan Sportiin kun voi voittaa Ässissä.

Itse uskoisin, että Ässistä lähtee mahdollisen putoamisen seurauksena seuraavat sopimuksen alaiset pelaajat:

Kilpeläinen
Salminen
Luomala
Huhtala.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös