Ässät pelaa ilmeisesti edelleen hyvää jääkiekkoa. Aamulehden urheilutoimittaja laski viime viikolla, että Ässien kuntopuntari osoittaa selvästi ylöspäin ja näin ollen Ässät olisi pleijareissa, toivottavasti.
Tämä ei siltikään poista sitä tosiasiaa, että Suhosen toiminta on ollut erittäin erikoista viime aikoina. Eilen hän toimi lehdistötilaisuudessa, kuten hänen olisi pitänyt toimia koko kauden ajan eli hän moitti Saipaa asiallisesti ja kylmä viileästi sen toiminnasta. Ei sakkoja, ei mitään. Johtuuko tämä voitosta ja sen tuomasta tunnetilan rauhallisuudesta, mielestäni kyllä.
Toisaalta tällä hetkellä ilmassa on jotain hyvin erikoista, jotain sellaista joka voi auttaa joukkuetta. Suhosen touhu ja siitä huolimatta tulevat voitot ovat luoneet erikoista ilmapiiriä. Ilmapiiriä, jossa negatiivisuus kääntyy positiiviseksi ja joukkueen eduksi. Tällä palstalla viime syksyn Apen puukottajat ovat kääntyneet Suhosen räksyttämisen kautta hänen suuriksi faneiksi, meidän Apea ei haukuta tai jos haukutaan, me tehdään se itse. Tämä näkyy kirjoituksissa ja käsittääkseni myös jäähallilla. SK:n toimitus on muuttanut sanavalintoja valittavasta valmentajasta jämäkäksi valmentajaksi. Ilmassa on suuria mahdollisuuksia. Jos voitot jatkuvat, Ässä juna voi muuttua hurmokseksi ja mitä siitä seuraakaan.
Hetkinen, kuuluuko kansitakkien suhinaa? Jaa, niin juu, ollaan voitettu kolme peliä putkeen ja on aika antaa armollisesti Alpon synnit anteeksi. Lauantain JYP peli myy varmasti yli 5000 katsojaa, jos yhtään voi ennustaa porilaisen kannattajan sielunmaailmaa.
Itse olin eilen etelässä katsomassa jääkiekko-ottelua, koska eteläiset ystävät halusivat minua näin viihdyttää. Oli hyvin mielenkiintoinen kokemus, ensinnä pelin jälkeen muutama pelaaja ja valmentaja Urama kärrättiin antamaan koottuja selityksiä. Erikoista yksi oli se, että valmentaja Urama oli koko porukan hikisin. En sitten tiedä oliko tuskan hikeä vai onko Raumalla otettu käyttöön niinkin erikoinen taktiikka kuin iskeä Urama Saarenheimon paitaan kolmanteen erään. Toinen erikoinen juttu oli Uraman monologinen toistelu ei olla valmiita vielä, se ei käynyt oikein selville mihin ei olla valmiita, mutta ilmeisesti kuitenkaan partioaattella ei mene Raumalla hyvin. Eikös partiolaisten vyössä lue, "Ole valmis"?
Niin ja meinasi unohtua vielä se fatka, että eilinen jääkiekkotapahtuma oli liigatasolla varmasti yksi kaikkein huonoimmista näkemistäni. Eli kaikkiaan voisin sanoa, että aina kun rupeaa epäilyttämään Alpon taidot, ota kumijalka alle, päräytä Raumalle, katsele peli ja taas olet Alpon opetuslapsia.
TPS:n ja Lukon Ässät ohittaa eilisen pelin perusteella varmasti, eikös tämä sitten jo riitä meidän mestaruuteen?
Niin ja sellaisenkin kuulin Rauman miehiltä, että Tommi Huhtalan agentti oli ilmoittanut, että ei tule Raumalle ensi kaudeksi, eli onkohan Tommikin vähän yksinkertaisena jääkiekkoilija jatkamassa paska Penttien ja Alpon tallissa vaikka sitten vähän pienemmällä palkalla?
No, joo anteeksi TF lainauksesta huolimatta en välttämättä mitenkään kohdista sanansäilää juuri sinuun.