Kuten aina juttuni perustuvat useasta lähteestä saatuihin tietohin.
Ape on peluuttava, manageri tyyppinen, valmentaja, joka tarvitsee valmiin joukkueen. Tämän näkee Apen valmentajahistoriasta ja olen kuullut joukkueen sisältä tämän tyylistä viestiä. Onhan se nähty tälläkin kaudella, junnut eivät ole saaneet anteeksi virheitä malliin Lehkonen, vaan penkki on kutsunut. Kovimpana esimerkkinä Jyrkkiö, jolla on paljon puutteita, mutta mielestäni Ässien puolustuksessa hän ei olisi heikoin. Ehkä kehitys menisi paremmin eteenpäin pelaten liigassa ja opettaen, kuin A -junnuissa.
Olen suhtautunut positiivisesti Apeen, koska syksyllä Ässien peli näytti tappioista huolimatta hyvältä. Suhosen toiminta ja hänen lausuntonsa ovat luoneet minulle kuvan pettyneestä valmentajasta, joka on luovuttanut. Tulee mieleen pokeripöydästä pelaaja, joka häviää suuren osan stakistään ja pettyneenä heittää roskilla seuraavassa kädessä all-in, vaikka siinä ei ole mitään järkeä. Toisaalta joukkueen sisältä kuuluu aika ikävää viestiä, jossa Apen toiminta on pääosissa.
Joukkueen kokoamisessa ei olla noudatettu Apen julkisuuteen kertomia periaatteita. Ässiin on ollut tarjolla useita kovan tason vahvistuksia, mutta ne eivät ole kelvanneet.