Alpo Suhonen Ässien uusi valmentaja

  • 809 755
  • 3 183

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Suoraan sanottuna olen hämmästynyt siitä, että Alpo Suhonen on ainoa, joka haluaa käydä avointa keskustelua tästä asiasta.

Eiköhän sitä keskustelua olla jo aiempinakin kausina käyty asian tiimoilta ja varmasti muutkin valmentajat tähän tulevat mukaan jossainvaiheessa. Nyt vain operoidaan niillä eväillä jotka on annettu ja kyllähän tämän Alpokin tietää, asioista on vain aina hyvä kertoa myös lehtien palstoilla jotta meille faneillekaan tilanne ei jää epäselväksi :) Tosin onhan tämä tilanne kehittynyt samaan suuntaan jo monta vuotta eikä varmastikaan ole Suhostakaan housut kintuissa yllättänyt.

Jeppe_68 kirjoitti:
Valaiskaa joku tyhmää selittämällä, mitä Hirvonen tuo parhaassa tapauksessa 08/09 Ässäjoukkueeseen.

Hirvonen kuroo sitä etumatkaa umpeen jonka suurin osa joukkueista on saanut verrattuna patapakkaan jo kesäharjoittelussa. Nyt sitä tasoitusta ei ole luvassa, mutta on hyvä myöskin muistaa ne lähtötasot joilta mies pääsee operoimaan, kenestäkään kun ei tehdä huippuurheilijaa muutamassa kuukaudessa eikä aiemmin tehtyjä virheitä harjoittelun suhteen välttämättä edes kaikilta osin pystytä korjaamaan. Eli nyt ei ainakaan anneta tasoitusta kesäharjoittelussa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
No hei, meidän perheen kovakuntoisin on ollut viime perjantaista asti pois koulusta välillä kuumeessa ja välillä vain pienessä lämmössä. Tänään oli ensimmäinen kokonaan kuumeeton päivä. Jätkää vituttaa kun ensi viikonlopun turnaus jää väliin (ensimmäinen missä on muitakin kuin normaalit Satakunnan joukkueet), mutta ei vaan voi ottaa riskiä mistään jälkitaudeista.

Että melkoisen kovana tulee tuo flunssa joillekin. Osa meidän perheestä on selvinnyt 1-2 päivän poissaoloilla koulusta/tarhasta. Itselläni koko flunssaa ei ole edes ollut vaikkei kuntoni todellakaan ole mikään hyvä (kop kop kop)...

Menee pahaksi OT:ksi näin aluksi, mutta leuto talvi on vetänyt kaikki talvi/kevättaudit normaalia pahemmiksi.

To the point. Näin ulkopuolisin ja viimeiset kolme ja puoli vuotta änäriä läheltä seuranneena en näkisi Alpon kevätharjoittelun väliinjättämisiä pahana asiana, päinvastoin. Kuten täälläkin on jo kirjoitettu, päävalmentaja ei välttämättä ole se paras kaveri kuntopohjan vetämiseen ja jos sen itse tajuaa, more power to ya! Nykykiekossa se peruskuntoharjoittelu jää aivan muiden harteille head coachin vetäessä suuret viivat. Jos tarvetta ilmenee niin päävalmentaja keskittyy lähinnä keskustelemaan pelaajien kanssa one-on-one. Ja ennen kaikkea, mitä Apesta (tai 90% muista päävalmentajista) olisi apua pururadalla tai voimaharjoittelussa noin käytännön tasolla? Toki Apen pitää olla koko ajan tietoinen missä mennään ja siitä ei meikäläisellä ole tietoja, mutta yleisellä tasolla Jursinov Seniorin ajat ovat jo kaukana
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No hei, meidän perheen kovakuntoisin on ollut viime perjantaista asti pois koulusta välillä kuumeessa ja välillä vain pienessä lämmössä. Tänään oli ensimmäinen kokonaan kuumeeton päivä. Jätkää vituttaa kun ensi viikonlopun turnaus jää väliin (ensimmäinen missä on muitakin kuin normaalit Satakunnan joukkueet), mutta ei vaan voi ottaa riskiä mistään jälkitaudeista.

Että melkoisen kovana tulee tuo flunssa joillekin. Osa meidän perheestä on selvinnyt 1-2 päivän poissaoloilla koulusta/tarhasta. Itselläni koko flunssaa ei ole edes ollut vaikkei kuntoni todellakaan ole mikään hyvä (kop kop kop)...

Tähän nyt ei tietenkään pitäis tarttua, mut vanhana "tartuntatautilogina" tartunpa sittenkin niinkuin flunssa eläkeläiseen. Alakouluikäiset kai sairastaa hiukan vahvemmin, kuin esim parhaaseen työikään päässeet. Ape ei kai kuitenkaan kuulu vielä ns. riskiryhmään ikänsä puolesta?

Alpoa ei ollut tarkoitus mollata, kunhan koitin heittää "mukahauskan kommentin".

Vointeja teidän pikkujätkälle.
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Että mä vihaan tota teiän koutsia. Mua vituttaa sen jutut niin saatanasti ja aina vaan enemmän. Ihan sama onko se idiootti Ässien, Lukon, Chicagon tai vaikka perkeleen Ruandan Teräkenkäklubin valmentaja ni mä en jaksa sitä... miks mua vituttaa se niin saatanasti, ei perkeleen perkele... .... (tähän kirosanoja oman maun mukaan).. ...

No ajatellaan positiivisesti... Mies on Ässien valmentaja. Eihän sieltä puutu enää kuin Toivola (hoppas jo tällä kaudella mukana) ja Korpisalo, olis koko vitutusklaani sitten punanutuissa :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Että mä vihaan tota teiän koutsia. Mua vituttaa sen jutut niin saatanasti ja aina vaan enemmän. Ihan sama onko se idiootti Ässien, Lukon, Chicagon tai vaikka perkeleen Ruandan Teräkenkäklubin valmentaja ni mä en jaksa sitä... miks mua vituttaa se niin saatanasti, ei perkeleen perkele... .... (tähän kirosanoja oman maun mukaan).. ...

No ajatellaan positiivisesti... Mies on Ässien valmentaja. Eihän sieltä puutu enää kuin Toivola (hoppas jo tällä kaudella mukana) ja Korpisalo, olis koko vitutusklaani sitten punanutuissa :)

Meillä ei ole ainakaan "taunotasalakki" valmentaja...
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meillä ei ole ainakaan "taunotasalakki" valmentaja...

En kuitenkaan näkisi tarpeelliseksi käydä itkemässä kaiken maailman käskytysjuttuja/ tappelujuttuja TV:ssä. Ape on tehnyt itsensä muutenkin jo naurunalaiseksi ja tuntuu vaan jatkavan samalla typerällä linjalla. Keskittyisi nyt vaan joukkueen vahvistamiseen/valmentamiseen ja jättäisi ylen kommentointihommat sun muut omaan arvoonsa. Ässissä on kyllä sarkaa kynnettävänä ihan kiitettävästi tolla rosterilla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En kuitenkaan näkisi tarpeelliseksi käydä itkemässä kaiken maailman käskytysjuttuja/ tappelujuttuja TV:ssä. Ape on tehnyt itsensä muutenkin jo naurunalaiseksi ja tuntuu vaan jatkavan samalla typerällä linjalla. Keskittyisi nyt vaan joukkueen vahvistamiseen/valmentamiseen ja jättäisi ylen kommentointihommat sun muut omaan arvoonsa. Ässissä on kyllä sarkaa kynnettävänä ihan kiitettävästi tolla rosterilla.

Ape on päällikkö... Ässien valmentaja antaa tuollaisia lausuntoja, tietäen että paskaa tulee niskaan.

Apella on Ässien valmentajana näytöt antamatta, mutta tuskin se ainakaan luonteesta jää kiinni. Idealismi on hienoa, kunhan se ei sokaise pääasiaa.

Onko Suhonen Ässien Erkki Tuomioja...
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Teillä on erinomainen, paljon jääkiekosta tietävä ja fiksu valmentaja. Että vain ole sitä vielä huomanneet!
 

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt pitää kyllä jo keksiä Apelle uus lempinimi/kutsumanimi. Ja se ei saa jäädä kakkoseksi Aurinkokuninkaan rinnalla!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Apella on Ässien valmentajana näytöt antamatta

Onko? Eikös se heilunutkin siellä jo viime kaudella....?

Ai niin. Apella oli kakka joukkue, jolla oli kakka kuntopohja ja kaikki oli huonosti. Nickekin hiillostettiin pois käskyttämällä.

Niin. Ape antoi minulle jo tarpeeksi näyttöjä viime kaudella. Ne näytöt tulivat siinä, että mitään näkyvää ei tapahtunut joukkueessa. Ei pelitaktiikkaa, ei suunitelmaa, ei mitään.

Vai tapahtuiko jotain? Kerro ihmeessä minulle, jos näin on. Vaikkapa se Ässien viime kauden pelitaktiikka?
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vai tapahtuiko jotain? Kerro ihmeessä minulle, jos näin on. Vaikkapa se Ässien viime kauden pelitaktiikka?

Sillä oli yhtenevä taktiikka Toivolan kanssa. Ongelmana taktiikassa on se että se on liian korkealentoista meille tyhmille rivikansalaisille, vain herrat itse näkevät mitä kentällä oikeasti tapahtuu!
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Vai tapahtuiko jotain? Kerro ihmeessä minulle, jos näin on. Vaikkapa se Ässien viime kauden pelitaktiikka?

Alpon tultua ruoriin Ässät alkoi yrittämään ja taistelemaan (lue = luistelemaan jäällä silmät kiinni vailla mitään pelillistä suunnitelmaa ja tarkoitusperää).

Tästä seurasi todellinen pelillinen nousu joka konkretisoitui pisteet/peli keskiarvon romahtamiseen.

Tästä on hyvä jatkaa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä seurasi todellinen pelillinen nousu joka konkretisoitui pisteet/peli keskiarvon romahtamiseen.

Tästä on hyvä jatkaa.

Viime kauden pistekeskiarvo ottelua kohden oli o.71 p/ottelu ja Alpon aikakaudella todennäköisesti vielä alempikin. Alpo tekee varmasti kaikkensa, että pistekeskiarvo tuosta vielä laskisi. Alpon todellisena pyrkimyksenä on aina alittaa edellisen kauden saavutukset ja lopuksi itkeä maailman julmuutta vaikkapa tv-lähetyksessä. Suhonen on toki kokenut ja arvostettu tason laskija, joskaan muualla seurapomot eivät ole tätä piirrettä arvostaneet, vaan ovat potkineet Alpon perseen ruvelle. Jostain käsittämättömästä syystä hieno joukkue nimeltä Ässät tarjosi pesäpaikan Alpo-nimiselle jääkiekkosyövälle. Todellista alpoilua porilaisilta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy todeta, että Ape on onneksi täysissä sielun ja ruumiin voimissa ja mm-studiossa heitetyistä kommenteista on helppo olla samaa mieltä. Hieman jo nimittäin viime kauden aikana pelotti, että onko Ape enää järjissään julkisuuteen annettujen kommenttien perusteella.
 

Basso76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Canadiens, Juventus, Everton
Täytyy todeta, että Ape on onneksi täysissä sielun ja ruumiin voimissa ja mm-studiossa heitetyistä kommenteista on helppo olla samaa mieltä. Hieman jo nimittäin viime kauden aikana pelotti, että onko Ape enää järjissään julkisuuteen annettujen kommenttien perusteella.

Ihan samaa mieltä, Jotenki vaikuttaa paljon innostuneemmalta kun ennen, on tainnu haalarihommat palauttaa Alpoon ihan uuden liekin :-)
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihailtavaa kritiikkiä Apelta tosiaan tänään. Erittäin hyvää vastapainoa Sinkun ällöttävälle "olihan tänään paljon hyvääkin" -makeilulle. Toivottavasti jatkaa samalla linjalla loppuun asti.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Mahtaako Apen Ameriikan reissulta tarttua yhtään pelaajaa haaviin? Ehtiiköhän tuolla välipäivinä käydä katselemassa muitakin kuin MM-kisoja. AHL playoffit olisi sopivasti menossa ja sieltähän ne parhaat pelaajat hinta/laatu suhteeltaan luultavasti napataan.
 

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän se vois olla mahdollista, mutta ei Ape kerkee. Sillä on kuule ittellensä tärkeemmät hommat nyt käynnissä, eli paskanjauhanta Suomen tv:ssä.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Kyllähän se vois olla mahdollista, mutta ei Ape kerkee. Sillä on kuule ittellensä tärkeemmät hommat nyt käynnissä, eli paskanjauhanta Suomen tv:ssä.

Mistäs sinä sen tiedät mitä se on reissullansa tehnyt? No, todennäköisesti kuitenkin sitä mitä Yleisradio käskee, koska on Apen Kanadaan hommiin palkannut. Sama homma Tammisen kanssa. Ja missäs vaiheessa nämä pelaajahankinnatkin ovat menneet Suhosen vastuulle? Kuka on Jukka Hirsimäki? Montako kuukautta siihen kauden alkuun taas oli?
 

Redhot

Jäsen
Montako kuukautta siihen kauden alkuun taas oli?

Jottain tarttis kuiten tehdä jotta J-P Takamaan olisi mukavampi soitella kausareiden omistajille ja kysellä uusitaanko korttia myös kaudelle 2008-2009.

Hallittu alasajo: Ape on kisoissa, Pena vääntää powerpoint -esityksiä, Jukka pelaa nettipokeria, Sami fiilistelee Pataljoonan jätkien kanssa ja Marja kutoo villasukkia sukulaisille joululahjaksi...
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muista en tiedä, mutta olen itse aina pitänyt Alpo Suhosen kommentoinnista ja pureutumisesta aiheeseen suorasukaisesti. Hyvä artikuloija ja tietämystä löytyy, sen lisäksi mielestäni positiivinen ilmestys muutenkin. Valmentajana en tiedä, mutta ihmisenä vaikuttaa fiksulta ja humaanilta tyypiltä, mitä ei liikaa jääkiekon parista löydy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös