Aloitussivusi??

  • 15 323
  • 151

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Itse kyllästyin kaikkiin erinäisiin portaaleihin ja väsäsin itse itselleni sellaisen ihan puhtaalla hötömölöllä ts. latautuminen on ajatusta nopeampaa.

Sivulla on imagetagien avulla ylen teksti-tv:n sivu 100 (sen voi näppärästi kaapata), hexin käppyrä, helsingin sää ja tuuli sekä sitten pari muuta enemmän tai vähemmän laitonta purkkaviritystä tietyistä palveluista...eipähän tartte turhaan mennä ko. sivuille kun tärkeimmän annin saa suoraan kuvana aloitussivulle.

Lisäksi sivulla on linkit niihin paikkoihin mihin sitä useimmiten menee, mutta vain muutama ettei homma mene turhan sekaiseksi.

Yksinkertaisuus, nopeus ja käytettävyys...eikä muuta tarvita.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
http://www.jippii.fi

Siinä on aloitussivu. Tuo on jäänne ajoilta, kun jippiin sähköposti oli aktiivikäytössä. Sitähän ei saanut outlookkiin ilman rahallista sijoitusta, joten oli kätevää pitää sähköposti aloitussivuna.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Viestin lähetti erture
Ei liity ketjun aiheeseen mutta aiemmin puhuttiin eri selaimista ja suosittelen jokaista joka käyttää Firefoxia vaihtamaan nopeasti selainta. Jokainen tietysti oman harkintansa mukaan. Lisätietoa Firefoxin ongelmista alla olevasta linkistä.

http://www.ficora.fi/suomi/tietoturva/varoitukset/varoitus-2005-38.htm

En nyt rupeaisi heti julistamaan selaimen vaihtoa. Tekee itse nuo tarvittavat toimenpiteet ja sillä selvä. Ja päivitys Firefoxiin tulee varmaan kuitenkin aika nopeesti. Kyllä noita tietoturva-aukkoja löytyy jatkuvasti jokapuolelta. Jos tuollaista heti vaihtamista metodia käytettäisiin, niin kaikki täälläkin käyttäisivät Linuxia (en sano, että se olisi huono asia...).
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Täältä lähdetään.....

Hesari

Uutiset heti kärkeen, niin pysyy kärryillä maailman menosta
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti erture
Ei liity ketjun aiheeseen mutta aiemmin puhuttiin eri selaimista ja suosittelen jokaista joka käyttää Firefoxia vaihtamaan nopeasti selainta. Jokainen tietysti oman harkintansa mukaan. Lisätietoa Firefoxin ongelmista alla olevasta linkistä.

No kerro nyt, mikä selain on parempi ja turvallisempi? Opera?
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti sopuli
No kerro nyt, mikä selain on parempi ja turvallisempi? Opera?
Tilastojen mukaan Opera. http://www.secunia.com auttaa.
Operaa olen käyttänyt jo vuosia ja se on nopeampi, monipuolisempi ja turvallisempi kuin firefox. Mutta oma ratkaisuhan se on mistä tykkää.
 

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
www.telkku.com

Telkkariohjelmat näkyy vaivatta. Suosikit, urheilu, leffat.. Tietää heti milloin pitää vaihtaa kanavaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kotona google, töissä firman sisäiset kotisivut.
 
bunghole kirjoitti:
Ei liity ketjun aiheeseen mutta aiemmin puhuttiin eri selaimista ja suosittelen jokaista joka käyttää Firefoxia vaihtamaan nopeasti selainta.

Täh?

Työskenteletkö Operan leivissä vai mikä on?
Tuossa mainitsemassasi linkissä kerrottiin suositeltavat toimenpiteet mitä tehdä ja sehän oli selaimen päivittäminen. Eli se "tietoturvaongelma" on vanhoissa Firefoxin versioissa. Sinä poika suosittelet välittömästi vaihtamaan selainta...

Operaan en ikimaailmassa vaihtaisi. Koko selain ja sen ulkoasu on luotaantyöntävä ja jotenkin sekava. Firefox on turvallinen ja selkeä käyttää ja selaimen ulkoasu on muokattavissa juuri mieleisekseni. Suosittelen kaikkia Operan käyttäjiä vaihtamaan huomattavasti parempaan Firefoxiin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sivuverkko kirjoitti:
Operaan en ikimaailmassa vaihtaisi. Koko selain ja sen ulkoasu on luotaantyöntävä ja jotenkin sekava. Firefox on turvallinen ja selkeä käyttää ja selaimen ulkoasu on muokattavissa juuri mieleisekseni. Suosittelen kaikkia Operan käyttäjiä vaihtamaan huomattavasti parempaan Firefoxiin.
En lähde selainsotaan mutta kerron vain, että myös Operan ulkoasu on muokattavissa juuri mieleisekseen. Operassa myös on valmiina kaikki kilkkeet, jotka Firefoxissa pitää erikseen asentaa.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Töissä firman intra.

Kotona tietysti Hattrick.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sivuverkko kirjoitti:
Täh?

Työskenteletkö Operan leivissä vai mikä on?
Tuossa mainitsemassasi linkissä kerrottiin suositeltavat toimenpiteet mitä tehdä ja sehän oli selaimen päivittäminen. Eli se "tietoturvaongelma" on vanhoissa Firefoxin versioissa. Sinä poika suosittelet välittömästi vaihtamaan selainta...
Pelimiehen ratkaisu lainata aika monta kuukautta vanhaa viestiä.

Ja vaikka itseasiassa tekisikin mieli lähteä mukaan selainsotaan niin en taida tällä kertaa jaksaa. Totean vain että "eräidenkin" testien mukaan Opera on nopeampi jokaisella alustalla kuin Firefox, siitä on löydetty vähemmän tietoturva-aukkoja, se on monipuolisempi ja silti esimerkiksi lataustiedosto on pienempi.

edit. Lisätään nyt vielä itse ketjun aiheeseen, että edelleenkään ei ole aloitussivua. Ellei sitten ole sattunut selain/kone kaatumaan ja sitä aika harvoin tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tenho kirjoitti:
Totean vain että "eräidenkin" testien mukaan Opera on nopeampi jokaisella alustalla kuin Firefox, siitä on löydetty vähemmän tietoturva-aukkoja, se on monipuolisempi ja silti esimerkiksi lataustiedosto on pienempi.

Mitä Opera versiota käytät? Vaihdoin about kaksi vuotta sitten Operan Firefoxiin, kun käyttämäni Opera versio alkoi bugailla, eikä sen hetkinen uusin versio tyydyttänyt minua. En ole vielä tähän mennessä huomannut Ff:ssä pahempia ongelmia. Pari kertaa olen uudempaan versioon Ff:n päivittänyt. Nopeusongelmia ei ole koskaan ollut. Opera ei vain suostunut duunissani muutamia intra-sovelluksia oikein näyttämään. Nykyisistä versioista en tosin tiedä, kun ei ole ollut tarvetta kokeilla.

On aika suuri kynnys vaihtaa selainta, kun on tottunut pikanäppäimiin tässä Firefoxissa. Inhoan hiiren käyttöä yli kaiken, joten taidan pysyä tässä Ff:ssä, jos sinulla ei ole hyviä vinkkejä syiksi vaihto suorittaa.

-duud-
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
duud kirjoitti:
Mitä Opera versiota käytät? Vaihdoin about kaksi vuotta sitten Operan Firefoxiin, kun käyttämäni Opera versio alkoi bugailla, eikä sen hetkinen uusin versio tyydyttänyt minua. En ole vielä tähän mennessä huomannut Ff:ssä pahempia ongelmia. Pari kertaa olen uudempaan versioon Ff:n päivittänyt. Nopeusongelmia ei ole koskaan ollut. Opera ei vain suostunut duunissani muutamia intra-sovelluksia oikein näyttämään. Nykyisistä versioista en tosin tiedä, kun ei ole ollut tarvetta kokeilla.

On aika suuri kynnys vaihtaa selainta, kun on tottunut pikanäppäimiin tässä Firefoxissa. Inhoan hiiren käyttöä yli kaiken, joten taidan pysyä tässä Ff:ssä, jos sinulla ei ole hyviä vinkkejä syiksi vaihto suorittaa.

-duud-
Taitaapa tällä hetkellä olla käytössä uusin virallinen julkaisu eli 8.02.
En mä halua kenellekään sanoa mitä selainta käyttää, mutta itse olen todennut ainakin itselleni paremmin sopivaksi Operan. Enkä nyt jaksa ryhtyä kaivamaan hirveästi mitään miinuksia ja plussia, kun molemmissa niitä taatusti on. Mainitsen nyt vaikka sen että Operan/koneen kaatuessa, kun käynnistät Operan seuraavan kerran, voit jatkaa siitä missä olit kaatumisen tapahtuessa. Itse tykkään pirusti kyllä Operasta kokonaisuudessaan. Ominaisuuksia riittää ja niitä käyttää sitten jos haluaa. Itselleni - järjettömän paljon nettiä käyttävänä - Operan parhaat puolet on kuitenkin sen todella hyvä vaste, käytettävyys ja yleinen parhaus (ei tuota vaan kykene järkevästi selittämään :D). Mutta mitä teenkin, homma tapahtuu heti. Olipa kyse hiirieleestä tai valikon painamisesta. Myös selaimen muokkaus on helppoa, painikkeita raahaillaan paikoilleen, skinit vaihdetaan lennossa yms. yms.

Pikanäppäimet saat kyllä takuuvarmasti aivan samalla tavoin Operaankin kuin Firefoxiin.
Ainoat miinukset joita minä löydän Operasta on se että bookmarkkeja ei voi avata uuteen tabiin hiiren rullalla ja se että "helppokäyttöistä" mainosblokkia ei ole sisäänrakennettu. Tosin itse en mainoksia edes blokkaile.

Ja jos jotkut intrat eivät toimi Operalla, se on sivun tekijöiden vika. Valitettavaa sinäänsä että yhteisesti sovittuja sääntöjä ei noudateta. Tosin nykyään noita ei enää niin usein löydä. Ilmeisesti Operankin suunnalta tultu vastaan ja osa ongelmista häipyy ihan sillä että painaa f12 ja valitsee Identify as Explorer.

Mutta kuten sanottu, kukin käyttäköön mitä haluaa. Suosittelen kuitenkin kaikkia, joita kiinnostaa moiset asiat, ihan rehellisesti testaamaan vaihtoehtoja. Niitä on ja ne oikeasti saattavat yllättää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös