KuumaaKamaa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Helsingin Jokerit
Mistä tuli mieleeni, miksi näitä pitää vieläkin löytyä jokaisesta pelistä? Onko se oikeesti niin ylitsepääsemättömän hankalaa taputtaa käsillä yhteen tai jopa huutaa (siis kannustus-mielessä, en niinkään kiroilua tai v*ttuilua hakenut) välillä jotain? Voi olla että on tässäkin ketjussa ehkä käyty läpi sama asia aikaisemminkin, mutta en kyllä ymmärrä miksi näitä pitää tuoda katsomoihin. Ärsyttävä monotoninen ääni josta ei kyllä ilmene mille/kenelle hurrataan vai buuataan vai läpsytetäänkö vain musiikin tahdissa. Ymmärrän sen, että sillä saadaan varmaan useampi mukaan kun on niin kiva kokeilla miten se toimii ja lapsiin se uppoaa varmasti. Mutta en tiedä tuoko se niinkään tunnelmaa.
Jokerit piti näitä alkukaudella jokaisessa pelissä. Sitten väliin tuli tyyliin 3 kotipeliä joissa läpsyttimiä ei ollut. Tunnelma oli kuin liigan viimeiseltä kaudelta. Sen jälkeen läpsyttimet on tuotu takaisin. Eli Jokereiden pelien perusteella voin sanoa, että näköjään se on ylitsepääsemätön este laittaa kättä yhteen. Itse en käytä noita koskaan, koska tuo tuntuu tyhmältä. Mutta jos joku saa sillä äänijänteitään auki, niin läpsyttäköön. Ja kyllä minusta eilen Suomi ja läpsytykset päälle huuto kajahti ihan komeasti. Ei mielestäni pitäisi olla epäselvyyttä kummalle siinä läpsyteltiin. Areenalla on vaan se ongelma, kun halli on niin laaja, ei koko halli pääse välttämättä kertaakaan pelin aikana ns "samalle aaltopituudelle" huutojen kanssa. Sen seurauksena meteli on jotain sekameteli soppaa. Jossain organisoidussa faniryhmässä kuten vaikka Eteläpäädyssä sen jengin huudattaminen samaan tahtiin on paljon helpompaa.
Ei varmaan kukaan hakkaa käsiään yhteen pelikatkolla muuten musiikin tahdissa ilman läpsyttimiä. Läpsyttimet ovat oiva tapa saada jengiä aktivoitua myös kun peli ei ole käynnissä. Kaiken kaikkiaan itse olin alunperin vahvasti läpsyttimiä vastaan, mutta kun tässä on noin kauden tuota läiskettä kuunnellut niin se kyllä saa aktivoitua muita kuin fanikatsomoja kannustamiseen erinomaisesti mukaan. Minusta toimi myös eilen. Suomi kun sai painetta kanukkien päätyyn, sen huiskan heiluttamisen kynnys oli matalampi kuin käsien yhteen hakkaaminen.