Alle 18-vuotiaiden MM-kisat 2016 @ Grand Forks, USA

  • 94 413
  • 355

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Halauan korostaa tähän vielä, mitä tarkoitin pahalla pelaajalla. Nylander on pelaaja, joka voi yksilötaitonsa avulla tehdä maaleja tai maalipaikkoja ihan vaan henkilökohtaisella osaamisellaan, koska on niin kovan tason pelaaja, eli siis pelkään häntä tuosta Ruotsin jengistä. Muitakin hyviä pelaajia siellä on, mutta uskon, että Suomen pelaajat mätsäävät heidän kanssaan ihan hyvin. Pulju tosin on meillä, mutta tarvitsisi vähän jokapuolella kroppaa vaihtokappaleita kun on ilmeisesti sen verran klesana. Eli Nylander pitää pimentää kunnolla ja muuten pelata omaa peliä, niin voitto tulee.

Ja noita tulevia ykköskiekan pelaajia oli myös jenkeillä paljon, mutta Nylander ja Pulju hyökkääjinä on mielestäni vielä toisella tasolla ja varsinkin tällaiset kisat sopii Nylanderille kuin nenä päähän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllättävänkin tasaisesti mennään sitten Suomen kanssa tällä rintamalla, jos näin on, ja siinä ja siinä, onko Suomen terävin kärki materiaalin puolesta tällä kertaa jopa leveämpi. Suomenkin joukkueessa kun taitaa olla 4-6 ykköskierroksen varausta ja kaksi vuorenvarmaa ykköskierroksen - ja top-10:n - varausta on vieläpä joukosta poissa.

Olisiko heittää tuoreinta arvausta nimistä + luonnehdintaa? Kolme ensimmäistä kai ovat jo pomminvarmoja ja näin. Kysyn siksi, etten ole asiasta niin hyvin perillä ja olisi mukava kuulla tarkempaa analyysiä. Kiitän etukäteen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Olisiko heittää tuoreinta arvausta nimistä + luonnehdintaa? Kolme ensimmäistä kai ovat jo pomminvarmoja ja näin. Kysyn siksi, etten ole asiasta niin hyvin perillä ja olisi mukava kuulla tarkempaa analyysiä. Kiitän etukäteen.

Pulju, Tolvanen, Vesalainen, Vaakanainen, Välimäki ainakin sitten myös Robin Salolla voi olla mahkut, riippuu ensikaudesta, mutta lupaava pelaaja kun oli vielä 20 vuotiaiden kisajoukkueen viimeisiä pudokkaita. Myös Niemeläinen oli varsinkin puolen kauden aikoihin joissain rankingeissa ykköskiekalle menossa, mutta en oikein usko, että menee. Jokiharju ja Kotkansalo, ei nyt ainakaan tällä hetkellä vaikuta siltä, Emil Oksasella voi olla saumat, mutta ei kai myöskään hän tällä hetkellä laskuissa, mutta yksi vuosi paljon muuttaa voi.
 
Osaako joku muuten sanoa, kuinka paljon Ruotsilta puuttuu tärkeitä pelaajia tuosta kisoissa olevasta joukkueesta? Suomella kun siis puuttuu paras hyökkääjä (Laine), paras pakki (Juolevi) ja päälle vielä Oliver Felixson. Oletan, että USA:lla ja Kanadalla monikin pelaaja jäi joukkueesta sivuun seurajoukkuepelien takia. Ja ei, en silti halua Suomen saavutuksesta mitään ottaa pois.

Ruotsin olemattomat poissaolot tulikin jo käytyä läpi. Vaikka et suoranaisesti kysynytkään, niin kokosin ihan huvikseni tähän USA:n ja Kanadan osalta poissaolijat. Ihan vain perspektiivin vuoksi.

Kanada:
- Dubois
- Patrick
- Bean
- Benson
- Clague
- Steel
- Cholowski
- Dubé
- Girard
- Raddysh
- Vilardi


USA:
- Jones
- Tufte
- Mattson
- Gettinger
- Dineen

Poimin tuolta vain sellaiset nimet, joita on kaavailtu tulevan draftin 1. kierrokselle tai lähelle sitä. Myönnettäköön, että listan nimistä osa saattoi olla sellaisia, että eivät vain yksinkertaisesti mahtuneet mukaan. Sekin tosin kertoo molempien maiden tasosta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Suomen sisäisen pörssin kärki:

Aapeli Räsänen 6ott. 3+5=8
Eeli Tolvanen 6 6+1=7
Kristian Vesalainen 6 2+4=6

Jesse Puljujärvi 3 2+2=4

Ruotsin vaarallisin kaveri A. Nylander 6 3+7=10

Voisin kuvitella että Aapeli Räsäsen osakkeet ovat nousseet tämän turnauksen aikana monen scoutin papereissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pulju, Tolvanen, Vesalainen, Vaakanainen, Välimäki ainakin sitten myös Robin Salolla voi olla mahkut, riippuu ensikaudesta, mutta lupaava pelaaja kun oli vielä 20 vuotiaiden kisajoukkueen viimeisiä pudokkaita. Myös Niemeläinen oli varsinkin puolen kauden aikoihin joissain rankingeissa ykköskiekalle menossa, mutta en oikein usko, että menee. Jokiharju ja Kotkansalo, ei nyt ainakaan tällä hetkellä vaikuta siltä, Emil Oksasella voi olla saumat, mutta ei kai myöskään hän tällä hetkellä laskuissa, mutta yksi vuosi paljon muuttaa voi.

Niemeläinen kai on kova sana? Ainakin mitä näitä kisoja katsellessa on ollut ihan eturivissä. No, amatöörien höpinät sikseen. Toiset seuraavat kavereita ammatikseen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Niemeläinen kai on kova sana? Ainakin mitä näitä kisoja katsellessa on ollut ihan eturivissä. No, amatöörien höpinät sikseen. Toiset seuraavat kavereita ammatikseen.

Joo, olen täysin samaa mieltä ja ihan sama millä numerolla menee, niin on taas yksi kova puolustajalupaus Suomelle. On vaan tippunut kaikista rankingeista ulkopuolelle ensimmäiseltä kierrokselta. Voi olla jopa ryöstö, sen verran lupaavan oloinen jättiläinen kyseessä.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pulju, Tolvanen, Vesalainen, Vaakanainen, Välimäki ainakin sitten myös Robin Salolla voi olla mahkut, riippuu ensikaudesta, mutta lupaava pelaaja kun oli vielä 20 vuotiaiden kisajoukkueen viimeisiä pudokkaita. Myös Niemeläinen oli varsinkin puolen kauden aikoihin joissain rankingeissa ykköskiekalle menossa, mutta en oikein usko, että menee. Jokiharju ja Kotkansalo, ei nyt ainakaan tällä hetkellä vaikuta siltä, Emil Oksasella voi olla saumat, mutta ei kai myöskään hän tällä hetkellä laskuissa, mutta yksi vuosi paljon muuttaa voi.

Jep. Pulju, Tolvanen, Vesalainen, Välimäki, Vaakanainen ja Niemeläinen olivat ne nimet, joita mahdollisiksi ykköskierroksen varauksiksi ajattelin. Tuo taitaa olla suunnilleen se todennäköisyysjärjestys.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Erittäin kauas jäi Puljujärvi aika varmasta 15 tehopisteestä mutta ei se nyt ihan paskasti silti mennyt.

Hah, no ehkä läppäheitto ja kun jätkällä on jalka, olkapää, ranne ja mitä kaikkea hajalla sekä oksentelee päivällä ja heittää finaalissa hatun, niin ihan kohtuu suoritus.

Oon niin hemmetin onnellinen, tällasta ei voiteta jokapäivä ja tää joukkue oli kyllä todella kova ja uskoin kultaan. Ainoat epäilykset olivat valmentaja ja maalivahti, mutta valmentaja veti hyvin ja onneksi tää eka veska sairastu niin saatiin supermies jättiläinen Ukko-Pekka tolppien väliin, uskon sen olleen viiminen takuu kullalle. Epälyksiähän saa olla ja toiselta osin ne kaatuivat ja hyvä niin.

Mä niin nautin ja oon onnellinen Puljun puolesta, jätkällä on valoisa tulevaisuus, kuten on myös monella muulla tosta jengistä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ruotsin muistan kylvettäneen Suomea vastaavissa tilanteissa, mutta samanlaista sikailua en muista Suomen tarjonneen lääkkeeksi.

Ellei se olisi huonoa voittamista, toteaisin, että parilta rotalta voisi hopiankin ottaa pois.
 

Barney

Jäsen
Olenko väittänyt, että Liljegren on paska?
Olenko minä väittänyt, että väitit Liljegrenin olevan paska? Et vastannut kysymykseen, joten otaksun, että tänään näit ensimmäisen pelin Liljegreniltä. Ei tietenkään mitään Vaakanaiselta pois, joka on erittäin kova puolustajalupaus, mutta minusta tämä tilanne on vähän kuin vertaisit Jacob Chychrunia Charles McAvoyhyn. Toinen on ikäluokkansa lupaavin puolustaja ja toinen on yksi lupaavimmista. Minunkin mielestä Vaakanainen on tällä hetkellä aika lähellä top-10 sijoitusta, sillä hän pelasi mielestäni erittäin hyvät kisat. Minun mielestäni näiden pelaajien välillä on tällä hetkellä ero (kaikki kesän 2017 draftista rankingin tehneet ovat muuten samaa mieltä), joten millä perustelet sen, että Vaakanainen olisi tällä hetkellä Liljegrenin kanssa tasoissa. Vuoden aikana voi toki tapahtua paljon, mutta tällä hetkellä en osta tuota väitettä ollenkaan.

Tänäänkin Liljegren oli tuon Ruotsin huonon puolustuksen ehdottomasti paras pelaaja. Tuo luistelu ja kiekollinen peli on tuon ikäiseksi kaveriksi ihan silmiä hivelevää. Jos Liljegrenin kehitys menee odotetusti, niin tuossa on Ruotsille seuraava Karlsson-tason puolustaja, joka osaa vielä kaiken lisäksi puolustaa. Tällä hetkellä vaikuttaa, että Liljegren on paras puolustajalupaus vuosiin, enkä minä ainakaan muista nähneeni noin hyvää 16-vuotiasta puolustajaa pitkään aikaan.

Vähän sama väittely kuin 20 kisoissa kun Ruotsilla piti olla kovin jengi ja puolustus koskaan ja Suomella ei ole mitään palaa ja miten kävikään, Ruotsi oli ihan paperia.
Menee kyllä ketjun aiheen ohi, mutta kyllä minä väitän, että tuosta Ruotsin U20-kisojen puolustuksesta tulee useampi NHL-pelaaja kuin Suomen vastaavasta. Yksittäisessä turnauksessa voi tapahtua ihmeellisiä asioita, mutta kyllä minä edelleenkin valitsisin tuon Ruotsin puolustuksen Suomen vastaavan sijasta, jos saisin valita jomman kumman turnaukseen. Eikä Suomen MM-kulta nyt varsinaisesti tainnut puolustuksen huikeudesta johtua.

Finaalissa oli hieno tasonnosto muutamalta välierässä alisuorittaneelta kaverilta. Esiin pitää nostaa etenkin Kuokkanen, joka oli finaalin paras hyökkääjä. Tuon Somppi-Kuokkanen-Puljujärvi ketjun tasonnosto oli erittäin tärkeä, sillä Räsäsen kentältä ei nähty ihan parasta peliä tänään. Ahokasta nyt ei ole liikaa hehkutettu, koska kyllähän Suomi kyykytti finaalissa taktisesti Ruotsia ihan 100-0. Ruotsin pakit eivät päässeet kontrolloidusti Liljegreniä lukuunottamatta omista, mikä näkyi sitten hyökkäyspelaamisen kehnoutena. Erittäin hieno turnaus koko joukkueelta, eikä kisojen parhaasta joukkueesta jäänyt jossiteltavaa, vaikka Kanadalle hävittiinkin. Harmi ettei kisojen toiseksi paras joukkue pelannut finaalissa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Olenko minä väittänyt, että väitit Liljegrenin olevan paska? Et vastannut kysymykseen, joten otaksun, että tänään näit ensimmäisen pelin Liljegreniltä. Ei tietenkään mitään Vaakanaiselta pois, joka on erittäin kova puolustajalupaus, mutta minusta tämä tilanne on vähän kuin vertaisit Jacob Chychrunia Charles McAvoyhyn. Toinen on ikäluokkansa lupaavin puolustaja ja toinen on yksi lupaavimmista. Minunkin mielestä Vaakanainen on tällä hetkellä aika lähellä top-10 sijoitusta, sillä hän pelasi mielestäni erittäin hyvät kisat. Minun mielestäni näiden pelaajien välillä on tällä hetkellä ero (kaikki kesän 2017 draftista rankingin tehneet ovat muuten samaa mieltä), joten millä perustelet sen, että Vaakanainen olisi tällä hetkellä Liljegrenin kanssa tasoissa. Vuoden aikana voi toki tapahtua paljon, mutta tällä hetkellä en osta tuota väitettä ollenkaan.

Tänäänkin Liljegren oli tuon Ruotsin huonon puolustuksen ehdottomasti paras pelaaja. Tuo luistelu ja kiekollinen peli on tuon ikäiseksi kaveriksi ihan silmiä hivelevää. Jos Liljegrenin kehitys menee odotetusti, niin tuossa on Ruotsille seuraava Karlsson-tason puolustaja, joka osaa vielä kaiken lisäksi puolustaa. Tällä hetkellä vaikuttaa, että Liljegren on paras puolustajalupaus vuosiin, enkä minä ainakaan muista nähneeni noin hyvää 16-vuotiasta puolustajaa pitkään aikaan.


Menee kyllä ketjun aiheen ohi, mutta kyllä minä väitän, että tuosta Ruotsin U20-kisojen puolustuksesta tulee useampi NHL-pelaaja kuin Suomen vastaavasta. Yksittäisessä turnauksessa voi tapahtua ihmeellisiä asioita, mutta kyllä minä edelleenkin valitsisin tuon Ruotsin puolustuksen Suomen vastaavan sijasta, jos saisin valita jomman kumman turnaukseen. Eikä Suomen MM-kulta nyt varsinaisesti tainnut puolustuksen huikeudesta johtua.

Finaalissa oli hieno tasonnosto muutamalta välierässä alisuorittaneelta kaverilta. Esiin pitää nostaa etenkin Kuokkanen, joka oli finaalin paras hyökkääjä. Tuon Somppi-Kuokkanen-Puljujärvi ketjun tasonnosto oli erittäin tärkeä, sillä Räsäsen kentältä ei nähty ihan parasta peliä tänään. Ahokasta nyt ei ole liikaa hehkutettu, koska kyllähän Suomi kyykytti finaalissa taktisesti Ruotsia ihan 100-0. Ruotsin pakit eivät päässeet kontrolloidusti Liljegreniä lukuunottamatta omista, mikä näkyi sitten hyökkäyspelaamisen kehnoutena. Erittäin hieno turnaus koko joukkueelta, eikä kisojen parhaasta joukkueesta jäänyt jossiteltavaa, vaikka Kanadalle hävittiinkin. Harmi ettei kisojen toiseksi paras joukkue pelannut finaalissa.

Liljegrenistä ei tiennyt vuosi sitten kukaan, se oli mun pointti, eli uusi lelu, eli ei vuosi sitten ollut tasan yhdelläkään listalla millään sijalla. Tällä kaudella tehnyt kovaa jälkeä. Vaakanaisen on tiennyt jokainen jo vuosia. Kyllä, Ruotsista tulee nyt ja tulevaisuudessa enemmän NHL pelaajia, mutta Suomesta tulee tällä hetkellä parhaat. Mä en enää jaksa vastailla sulle, sä tartut pikkuasioihin kuin purkka tukkaan, joten voit jatkaa runoiluasi muualla tai jonkun muun kanssa.
 

Barney

Jäsen
Mä en enää jaksa vastailla sulle, sä tartut pikkuasioihin kuin purkka tukkaan, joten voit jatkaa runoiluasi muualla. Kyllä, Ruotsista tulee nyt ja tulevaisuudessa enemmän NHL pelaajia, mutta Suomesta tulee tällä hetkellä parhaat.
Et jaksa vastata, koska argumenttisi perustuvat pelkästään tilastoihin? Oikeasti haluaisin kuulla, kuinka monta peliä olet nähnyt Liljegreniltä, ja minkä takia pidät Vaakanaista samalla tasolla kuin Liljegreniä. Onko ainoa argumenttisi siinä, että Vaakanainen sattuu olemaan suomalainen? Mielelläni kuulisin myös, mitkä ominaisuudet tekevät mielestäsi Robin Salosta mahdollisen ykköskierroksen varauksen. Molemmat mielipiteet ovat niin erikoisia, että niihin kuulisi mielellään myös perusteluita. On ihan hyvä, että arvostaa suomalaisia lupauksia, mutta jotain rajaa niihin värilaseihinkin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Et jaksa vastata, koska argumenttisi perustuvat pelkästään tilastoihin? Oikeasti haluaisin kuulla, kuinka monta peliä olet nähnyt Liljegreniltä, ja minkä takia pidät Vaakanaista samalla tasolla kuin Liljegreniä. Onko ainoa argumenttisi siinä, että Vaakanainen sattuu olemaan suomalainen? Mielelläni kuulisin myös, mitkä ominaisuudet tekevät mielestäsi Robin Salosta mahdollisen ykköskierroksen varauksen. Molemmat mielipiteet ovat niin erikoisia, että niihin kuulisi mielellään myös perusteluita. On ihan hyvä, että arvostaa suomalaisia lupauksia, mutta jotain rajaa niihin värilaseihinkin.

Et kuule, koska en jaksa inttäjän kanssa keskustella, ihan sama mitä sanon tai perustelen, niin jatkat inttämistä. Eli juttele jollekin muulle, minua ei kiinnosta sinun kanssa keskustelu pätkääkään. Ja seuraavaksi blokkaan sinut kokonaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Loppupeleissä Suomi oli näissä kisoissa täysin ylivoimainen. Aika perinteinen mestaruuskaava, eli alkulohkossa pientä yskähtelyä, mutta sitä kautta homma saatiin jengoilleen ja jyrättiin päätyyn.

Ainoa jonkin sortin haastetta tarjonnut joukkue oli jenkit, mutta kyllähän hekin näyttivät vähän köykäisiltä Suomeen verrattuna. Suomi oli ylivoimaisesti paras joukkue.
 

Barney

Jäsen
Et kuule, koska en jaksa inttäjän kanssa keskustella, ihan sama mitä sanon tai perustelen, niin jatkat inttämistä. Eli juttele jollekin muulle, minua ei kiinnosta sinun kanssa keskustelu pätkääkään. Ja seuraavaksi blokkaan sinut kokonaan.
Eli, jos haluan kuulla perusteluita mielipiteillesi, niin se on inttämistä? Tälläkin palstalla keskustellaan aika vähän nuorista ja lupaavista pelaajista, jotka itseäni kiinnostavat paljon ja joita seuraan melko paljon. Sen takia haluan aika aktiivisesti osallistua keskuteluun nuorista pelaajista, ja haluaisin kuulla mielipiteille myös perusteluita, etenkin jos ne eroavat omista mielipiteistäni. Olen nyt muistaakseni ainakin kolmessa viestissä kuvaillut, minkä takia mielestäni Liljegren on ihan poikkeuksellinen lahjakkuus. Sinun argumenttisi Liljegrenin ja Vaakanaisen tasavertaisuudesta perustuvat ainoastaan tilastoihin ja siihen, että Liljegren on tullut "puskista", vaikka se ei vaikuta nykytasoon millään tavalla. Minun mielestäni lisäksi Liljegren ja Vaakanainen ovat pelityyleiltään varsin erilaisia, joten kuulisin mielelläni sinulta myös perusteluita, miksi Vaakanainen on mielestäsi yhtä hyvä puolustaja tällä hetkellä. Mitkä ovat mielestäsi Vaakanaisen ja Liljegrenin heikkoudet ja vahvuudet? Ja jo kolmannen kerran: monta peliä olet nähnyt Liljegreniltä tämän kauden aikana? Mielelläni kuulisin vastauksia sinulta näihin kysymyksiin, mutta pahoin pelkään etten tule niitä saamaan, vaan tulkitset viestini "inttämiseksi".
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Inttäjän kanssa keskusteleminen on turhaa, hyvä päätös, toivottavasti modetkin luokittelee inttämisen riittäväksi perusteeksi "pelitaukoihin".
 

Barney

Jäsen
Inttäjän kanssa keskusteleminen on turhaa, hyvä päätös, toivottavasti modetkin luokittelee inttämisen riittäväksi perusteeksi "pelitaukoihin".
Aika hauskaa, että se on "inttämistä", jos haluaa kuulla mielipiteille perusteluita. Minun mielestäni väitteet "pelaaja x on parempi kuin pelaaja y" eivät anna pelaajien tasoeroista käytävään keskusteluun mitään lisäarvoa ilman perusteluita. Olen nähnyt tällä kaudella Liljegreniltä kuusi ottelua ja Vaakanaiselta kymmenen, mikä ei ole paljon, mutta paljon enemmän kuin varmaan suurimmalla osalla tänne kirjoittelevista. Koen siis, että minulla on aika hyvä käsitys näiden pelaajien välisestä tasoerosta. Keskustelu lähti käyntiin, kun nimimerkki @Ck väitti Vaakanaisen olevan samantasoinen pelaaja kuin Liljegren, johon en ikävä kyllä ole saanut "inttämisestä" huolimatta perusteluita. Otaksun sen johtuvan siitä, että hänen arvionsa oli EP-scouttauksen tulos. Sinänsä harmillista, että aika paljon tälläkin palstalla vertaillaan pelaajia ja arvioidaan pelaajien varausnumeroita, mutta niihin ei saa ikinä mitään perusteluita. Mielestäni sellaisella keskustelulla ei ole juurikaan painoarvoa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Loppupeleissä Suomi oli näissä kisoissa täysin ylivoimainen. Aika perinteinen mestaruuskaava, eli alkulohkossa pientä yskähtelyä, mutta sitä kautta homma saatiin jengoilleen ja jyrättiin päätyyn.

Ainoa jonkin sortin haastetta tarjonnut joukkue oli jenkit, mutta kyllähän hekin näyttivät vähän köykäisiltä Suomeen verrattuna. Suomi oli ylivoimaisesti paras joukkue.
Kanadako ei tarjonnut haastetta vaikka Suomen voittivatkin? No eipä kait sitten. Oli siis vain välipeli ja siitä otettiin opiksi ja jyrättiin mestaruuteen.

Pakko kyllä nostaa hattua tuolle nipulle. Alkupelit olivat huonoa puolustamista mutta yksilöt ratkaisivat pisteitä. Kanada pelin jälkeen peli tiivistyi älyttömän paljon kuten kävi U20 joukkueellekkin ennen välieriä. Sieltä sitten napsittiin voittoja hyvällä asenteella ja taistelulla. Usa pelissä oltiin välillä pitkiä aikoja pesukoneessa mutta ne kestettiin ja käytettiin itse maalipaikat hyvällä prosentilla eduksemme. Kun Ruotsi pudotti Kanadan olin jo varma, että tämä oli tässä. Ruotsi on ollut ailahteleva kisoissa ja Suomelle todellakin oli flow-tila päällä. Hieno ottelu ja huikeita pelimanneja tulossa

- Tolvasella kyllä on melko huikea laukaus jo nytten, tulee tekemään hyvää jälkeä urallaan.
- Vesalainen vähän hiipui alkulohkon peleistä ja voisiko olla sitten hieman väsy kun pelasi 16-vuotiaana jo +20kpl SHLn pelejäkin.
- Vaakanaisesta tulee kyllä loistava yleispuolustaja vielä. Pystyy välillä pisteidenkin tekoon.
- Puljujärvi. No, tuskin tarvitsee paljon herrasta mainita. Olihan tuo nyt aika ylivoimainen kaveri tuolla kentällä ja paikoin teki mitä halusi.
- Räsänen itselle tuntematon mies mutta todella huikeaa työskentelyä molemmissa päissä. Voittiko Suomi-pörssin? ja jäätävä aoituksissa
- Kuokkanen oli mielestäni Suomen parhaita ellei paras pelaaja. Rohkeaa pelaamista kiekolla ja ilman ja järkkäsi paljon maaleja muille. Uusi Aho tulossa Kärppiin ?
- Tuulolalta kanssa hyvä esiintyminen ratkaisu peleissä. Toi kovuutta, röyhkeyttä ja maaleja. Kaikkea sitä mitä tuolla kropalla pitää peleihin tuodakkin.
- Sitten vielä maalivahti Luukkonen. Tuli sisään vaikeaan paikkaan mutta oli todella loistava maalilla. Puuttui paljon peliin maalintakana ja avasi peliä hyvin. Isokokoinen ja varmaotteinen kaveri. Hieman lisää kun saa kroppaansa hallintaan niin loistava tulevaisuus kyllä pojalla. Peittävä maalivahti ja osaa käyttää kroppaansa hyödyksi ja löytää kiekot täten hyvin. Loistava sisääntulo ja johdatti Suomen mestaruuteen. Olisi kyllä pitänyt valita kisojen parhaaksi maalivahdiksi, mutta ainahan ne on päätetty jo ennen finaalia..
 

Pekkis

Jäsen
Sehän olisi muuten kova juttu jos Pulju ottaisi toisen maailmanmestaruuden ensi yönä samana vuonna, mutta jos ottaisi sen lisäksi vielä kolmannen miehissä niin tuota ei heti rikottaisi. Nyt Nokka pelisilmää jos mahdollisuus tähän!

Tässä on aika hyvin tiivistettynä se, että mistä tässä lajissa on pohjimmiltaan kyse. Luodaan silmiä sulkemalla sankaritarinoita. Hetki sitten Kunnas veti kyllä "Jälkihiessä" pohjat. "Nyt täytyy Jalosen olla hereillä ja valita koko junnuketju Laine-Aho-Puljujärvi Moskovaan. Ihan sama miten heillä sitten siellä menee, mutta tämä olisi loistavaa peeärrää koko lajille!" Käsittämätön kommentti ns."urheilutoimittajalta". Urheilullisuudesta viis, medianäkyvyydestä kuus.

Sebastian Aho on tästä kolmikosta ainoa jonka minä valitsisin. Todella huikealla tasolla pelaa jo nyt, ja erittäin tervepäiseltä ja analyyttiselta kaverilta vaikuttaa. Laine on lähellä valintaa, fysiikassa vielä puutteita muttei niin paljon kuin Puljujärvellä. Näiden kahden aika tulee vielä, mutta tosiaan Aho ainoana kisoihin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
On se hyvä, etteivät Puljujärven vanhemmat aikanaan tarttuneet ruotsalaisseuran sopimustäkyyn. Olisi voinut olla riski, että Puljujärvi olisi lipsahtanut Ruotsin maajoukkueeseen. Sitä ketutuksen määrää ei mikään mittari olisi mitannut, jos Puljujärvi olisi leveillyt kolmen kruunun paidassa seuraavat 20+ vuotta eri maajoukkueissa, Suomea maaleillaan ja etenkin ilkikurisella hymyllään kiusaten.

BTW, pääsi Tuulola lopussa komeasti ruotsalaispakin (#7) ihon alle. Hieno taklaus ja pirullinen nauru, kun näki Saabin syylärin keittävän pahemman kerran!

EDIT: ohessa vielä tilastoista kurkattuna:
58:25 2 min SWE 7. DANIELSSON Hugo Unsportsmanlike Conduct
58:25 10 min SWE 7. DANIELSSON Hugo Unsportsmanlike Conduct
58:25 25 min SWE 7. DANIELSSON Hugo Fighting
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös