Alkuvuoden 2013 NHL Fantasy Draft

  • 19 198
  • 303

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mites muuten ihmiset näkevät esim. näiden herrojen varaamisen:

Tim Thomas (sopimus löytyy kaudelle 12/13, mutta ei ole pelaamassa peliäkään)
Chris Pronger & Marc Savard etc. (sopimukset löytyvät myös ensi kaudelle, mutta ainakin käytännössä noiden herrojen urat ovat jo ohi)

Kielletäänkö varaaminen kokonaan? Ehdotuksia.

Mun mielestä ei tarvi kieltää. Jos joku haluaa pickinsä käyttää aivotärähdyksen takia sivussa olevaan sälliin, niin siitä vaan. Itse käyttäisin tuon pickin mieluummin vaikka Corey Elkinsiin.

Näkyyhän se sitten arvioinneissa, jos jollain on loukkaantuneita kavereita rosterissa...

edit. Thomas mun mielestä on ihan kelpo kaveri varattavaksi. Sopimus löytyy kuitenkin, eikä mun mielestä ole pätevää syytä estää jotain varaamasta tätä.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Esitin kyselyä näiden eräiden herrojen varaamisesta ja molempiin suuntiin on tullut mielipidettä. Toivoisin asiasta lisää keskustelua.

- Onko Tim Thomas varattavissa? Teknisesti ottaen kyllä, hänellä on ensi kaudelle NHL-sopimus, mutta ei tule kuitenkaan missään olosuhteissa pelaamaan tällä kaudella.
- Loukkaantuneet pelaajat, jotka ovat käytännössä lopettaneet, mutta teoriassa eivät. Varattavissa? Tälläisiä pelaajia pienellä selailulla ovat Marc Savard, Chris Pronger sekä Mattias Ohlund. Omasta mielestäni tuntuisi melko häiritsevältä jos noita nimiä kokoonpanoista löytyisi, mutta en nyt tiedä kuka noita puolirampoja varaisi. Ainakin omassa ja varmasti muidenkin arvosteluissa nuo nimet olisivat pitkä miinus.

Eli keskustelua aiheesta, ja jos löytyy muita pelaajia joista voisi vääntämistä löytyä niin pistäkää nimeä pöydälle. Varattavissa siis kaikki NHL-sopimuksen kaudelle 12/13 omaavat pelaajat, eli RFA-pelaajille kaunis ei. Eli Euroopassa lainalla olevat NHL-sopimuksen omaavat pelaajat myös varattavissa (ei taida kyllä mitään erityisen järkeviä pickejä sieltä löytyä).

Ihan hyvin ollaan nyt saatu ukkoa kasaan, vielä tarvitaan 11 manageria mukaan leikkiin.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Otetaan Blues tänne.

Mielestäni näitä yllä mainittuja "ikirampoja" ei tarvitse tässä draftissa olla. Joukkueiden arvosteluvaiheessa tuottaa vaan vaikeuksia arvioida näitä pelaajia, koska ovat muka mukana kentällisissä, vaikka oikeasti eivät tulee enää pelaamaan.

Thomas on kinkkisempi tapaus. Ehkä selvyyden vuoksi sanoisin, ettei oteta mukaan. Voi aiheuttaa tuntemuksia, että uskaltaako tuota nyt ottaa jos arvosteluissa tulee miinuksia ja tämän takia valuu jonnekin draftin loppupuolelle, mihin ei normaalitilanteessa valuisi.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Floridan voisin ottaa, kun näköjään joku oli jo ehtinyt Islesin viemään.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers

Täysin samat mietteet kuin Laurilla. Kukaan tuskin jää näitä ko. pelaajia kaipaamaan, joten miksei selvyyden vuoksi vain kielletäisi näiden herrojen varaaminen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Selvyyden vuoksi toivoisin että jätetään Savardit ja Prongerit sivuun. Sama koskee Tim Thomasia, joka ei kuitenkaan tällä kaudella pelaa, niin mitä suotta pelaamaan tätäkään "kautta". Niitä jotka tällä kaudella NHL:ssä pelaavat sopimuksen alaisina, voidaan varata. Se otettakoon kriteeriksi.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Selvyyden vuoksi toivoisin että jätetään Savardit ja Prongerit sivuun. Sama koskee Tim Thomasia, joka ei kuitenkaan tällä kaudella pelaa, niin mitä suotta pelaamaan tätäkään "kautta". Niitä jotka tällä kaudella NHL:ssä pelaavat sopimuksen alaisina, voidaan varata. Se otettakoon kriteeriksi.

Päätös on siis, että herroja Savard, Pronger, Ohlund ja Thomas ei saa varata. Muita rajatapauksia ei taida sitten olla, tai kyse on melko marginaalisista pelaajista.

Tämä viesti toimi myös ketjun nostamisena. 8 paikkaa vielä auki.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nostellaanpa vähäsen, seittemän paikkaa vielä vapaana. Nyt jokainen mattivirmanen siellä ruudun takana, mukaan vaan!
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Nostellaas ketjua taas vähän jos ne loput 5 joskus saatais..

Aika nihkeetä on.. kauanko vielä jaksaa odotella? Alle 28 ei varmaan aleta?
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Meikä voi näin alustavasti ottaa Montreal Canadiensin.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Nostellaas ketjua taas vähän jos ne loput 5 joskus saatais..

Aika nihkeetä on.. kauanko vielä jaksaa odotella? Alle 28 ei varmaan aleta?

Itse ajattelin että koitetaan raapia jostain 27 kasaan, ja odotellaan sen jälkeen vielä päivä, ja aloitetaan drafti.

Odotin että tähän olisi NHL-kauden alkamisen johdosta ollut kiinnostusta, mutta tiedä sitten. Voisin yritellä huomenna postittaa edellisten draftien osanottajille hieman viestiä tästä, jos se herättäisi kiinnostusta.

E: Ja niille jotka pohtivat osallistumista: seuraava drafti saattaa tulla vasta useiden kuukausien päästä, joten käyttäkää tilaisuus hyödyksi.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Itse ajattelin että koitetaan raapia jostain 27 kasaan, ja odotellaan sen jälkeen vielä päivä, ja aloitetaan drafti.

27 on aika vähän kyllä, kun joka kerta kuitenkin se 1-3 jättää leikin kesken. Tulee taas melkosia dream teamejä.

Olis joo luullut, että lokoutin ja pidemmän tauon jälkeen olis kiinnostus ollut kovempaa.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Meikä voi näin alustavasti ottaa Montreal Canadiensin.

Sry mutta "heittäydyn hankalaksi" eli jos ei saada 30 aktiivista kaveria messiin niin ei mulla riitä sitten moti tähän draftiin, näin se vaan on.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Juu kyllähän se näin on, että vaatisi sen täydet 30 osallistujaa, jotta hommassa olisi mielenkiintoa. Sen verran tähtiryppäitä saa kuitenkin kasaan vajaalla osanotolla, että häviää se kovin hohto.

Odotellaan nyt, josko Sanderssonin viestit herättelisivät porukkaa. Itse olen mukana joka tapauksessa, vaikka drafti vedettäisiinkin vajaana läpi.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
En kyllä todellakaan haluaisi itsekään lähteä vajaalla miehistöllä mukaan, mutta jossain vaiheessa rupeaa olemaan pakko, jos ei noita paikkoja saada täytettyä. Lähetin nyt kahden edellisen draftin osallistujille yksityisviestiä, joten toivottavasti sieltä muutama konkari saapuu kisaan mukaan.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Mjaa.. Tyhmäähän se olis jos parin paikan verran jäisi vajaaksi, eli jos Pens on vielä vapaana niin kyllä mä voin lähteä Pittsburghilla heilumaan mukaan.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Mukava loppuspurtti saatiin noiden yksityisviestien myötä. Lähden tässä pikapuoliin luomaan varausketjua ja arpomaan varausjärjestystä. Tässä kyllä täytynee informoida osallistujia draftin alkamisesta, sen verran tämä venyi. Tässähän kävi kuin työsulussa konsanaan. :)

Huomenna voitaisiin aloittella. Suunnittelin itse tämänkaltaisia aikatauluja, mutta kannan otto ei ole kielletty, vaan jopa toivottavaa.

Torstai: 16.00-24.00
Perjantai: 15.00-21.00
Lauantai: 13.00-21.00
Sunnuntai: 13.00-22.00

En ole tosin ihan varma kuinka monta päivää tähän täytyy varata, mutta perjantai- ja lauantai-illat olisi ainakin hyvä rauhoittaa.

E: Ja jos halukkaita osallistujia jäi vielä, niin kannattaa pysyä ajan tasalla, sillä yleensä tosiaan 1-3 manageria lopettaa leikin kesken, ja voihan nuo aikataulutkin aiheuttaa joillekin ongelmia.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Jos vielä joku innokas olisi tulossa mukaan niin voin luopua Montreal Canadiensin GM-paikasta. Jos sellaista ei löydä niin kannan toki korteni kekoon. Viikonloput vaan on niin heikosti aikaa nyhjää koneella... :s
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös