Mainos

Alkoholi – yleisesti

• 407 403
  • 2 590

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Ikääntyneille ei enää suositella alkoholia, koska sille ei ole voitu asettaa turvallisen käytön rajaa. Alkoholia ei myöskään suositella lapsille, nuorille, raskaana oleville ja imettäville. Veikkaan aika monen repivän tästä pelihousunsa.

godspeed

Jäsen
EIköhän se olisi aika lopettaa tämä kahlehtiminen ja antaa ihmisten ryypätä itsensä hengiltä jos niin haluavat.

Tavallaan tässä ajattelussa toteutuu perustellusti kaikki ihmisen yksinkertaisimmatkin vapaudet valita miten elää vai elääkö lainkaan, mutta kuitenkin mietin sitten toisaalta, että on sitä helpompiakin tapoja saada itsensä hengiltä, jos tarkoitus juomalla on lopulta päättää päivänsä. Joo, olen katsonut Nicolas Cagen Leaving Las Vegas -elokuvan :D

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, LA Kings, Arsenal
Mua kiinnostaa riskirajat. Mitä näillä tarkoitetaan? Vuoden,vuosien, kuukauden vai kuukausien alkoholitottumuksiako tässä "arvioidaan". Oli hankala muotoilla sanoiksi. Kuinka nopeasta alkoholi voi aiheuttaa terveysongelmien riskejä kiinnostaa itseäni. Olen 30 vuotias.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mua kiinnostaa riskirajat. Mitä näillä tarkoitetaan? Vuoden,vuosien, kuukauden vai kuukausien alkoholitottumuksiako tässä "arvioidaan". Oli hankala muotoilla sanoiksi. Kuinka nopeasta alkoholi voi aiheuttaa terveysongelmien riskejä kiinnostaa itseäni. Olen 30 vuotias.
Taitaa olla viimeinen vuosi tai puoli vuotta yleensä tarkkailun kohteena. Sinällään tietysti riskirajat ovat sellainen veteen piirretty viiva ja siitä on erilaisia näkemyksiä ihan Euroopassakin mikä on riskikäyttöä ja mikä ei. Kyllähän se voi aiheuttaa terveysongelmia melko nopeastikin jos keho on sellaiselle altis, mutta semmoinen kerran viikossa kunnon känni tahti tuntuu olevan monelle melko yksinkertainen eikä aiheuta ihmeempiä terveysongelmia välttämättä vuosikymmeniin. Ainakaan suoraan ja jos ei lasketa kännissä tapahtuneita loukkaantumisia. Ei se kerran viikossa kännääminen suositeltavaa toki ole tai joku pari bisseä tai lasia viiniä illassa tahtikaan pitkin viikkoa. Uneenhan se vaikuttaa isosti.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Alko kansanterveyden suojelijana on Jumalaan ja Jeesukseen verrattavissa oleva myytti. Molempiin uskovat vielä samat ihmiset.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Ballo @Ollakseni Ns. Tyhjiä kaloreita alkoholijuomissa on myös runsaasti ja jos kunnon känniin toleranssista riippuen vaaditaan esim. 15 0,33 keskiolutta, tulee kännin kylkiäisenä energiaa se n. 1800 kilokaloria. Allekirjoittaneella paino on pudonnut ihan itsestään kun olen ollut juomatta, vs. se känni, pari viikkoon. Toki kaikilla ei läskiä niin helposti tartu kroppaan, mutta terveysriskihän ylipaino on jo nuoremmillakin.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ikääntyneille ei enää suositella alkoholia, koska sille ei ole voitu asettaa turvallisen käytön rajaa. Alkoholia ei myöskään suositella lapsille, nuorille, raskaana oleville ja imettäville. Veikkaan aika monen repivän tästä pelihousunsa.
Monilla Ikääntyneillä alkoholin kulutus aika reilua, enkä usko tuolla olevan siihen mitään vaikutusta. Eikä pidäkään varsinaisesti olla.

Toki se kierre katkeaa luonnollisesti sitten, kun kotona asuminen ei eri syistä enää onnistu.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, LA Kings, Arsenal
@Ballo @Ollakseni Ns. Tyhjiä kaloreita alkoholijuomissa on myös runsaasti ja jos kunnon känniin toleranssista riippuen vaaditaan esim. 15 0,33 keskiolutta, tulee kännin kylkiäisenä energiaa se n. 1800 kilokaloria. Allekirjoittaneella paino on pudonnut ihan itsestään kun olen ollut juomatta, vs. se känni, pari viikkoon. Toki kaikilla ei läskiä niin helposti tartu kroppaan, mutta terveysriskihän ylipaino on jo nuoremmillakin.
Siihen päälle vielä epäterveelliset känni- ja darrasafkat vielä, kuuluu ainakin itsellä kuvaan. Kyllä se aikamoinen kalorisetti on aina kokonaisuudessaan.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siihen päälle vielä epäterveelliset känni- ja darrasafkat vielä, kuuluu ainakin itsellä kuvaan. Kyllä se aikamoinen kalorisetti on aina kokonaisuudessaan.
Juuri näin ja "darrapäivinä" myöskään ihan samalla intensiteetillä ei yleensä lähdetä ulos reippailemaan ja muutenkin vireystaso vähän niin ja näin. Jos täysraittius ei inspiroi, niin kaiketi "viikkokännin" vaihtamisessa "kuukausikänniin" on jo oleellinen ero.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, LA Kings, Arsenal
Juuri näin ja "darrapäivinä" myöskään ihan samalla intensiteetillä ei yleensä lähdetä ulos reippailemaan ja muutenkin vireystaso vähän niin ja näin. Jos täysraittius ei inspiroi, niin kaiketi "viikkokännin" vaihtamisessa "kuukausikänniin" on jo oleellinen ero.
Tarkoitus olisi juuri näin tehdä.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hankala varmaan asettaa suosituksia myrkylliselle aineelle.

Olen aina ihmetellyt noita suurkulutuksen tai riskirajojen asettamisia, että miksi alkoholilla on sellaiset ja muilla päihteillä ei. Laittomista päihteistä ymmärrän toisaalta, ettei niitä oikein voi määritellä.

Voisiko kuitenkin olla, että pieni viiva kokaiinia saunan päälle tai 10 savuketta viikossa olisi riskirajojen alla olevaa kohtuukäyttöä.

Alkoholi on kaikilla mittareilla yksi voimakkaimmista ja haitallisimmista päihteistä, mutta tuntuu että sitä halutaan aika paljon normalisoida. Samalla olen kyllä sitä mieltä, että kukin käyttäköön alkoholia sen verran kuin tahtoo, kunhan ei muille aiheuta harmia. Joskus harvoin käytän sitä itsekin, mutta tiedostan, että kyseessä ei ole mikään harmiton päihde.

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olen laiska googlettamaan tai lukemaan tutkimuksia, mutta kuinkahan paljon dokaamista on tutkittu siltä kantilta että se aiheuttaa syöpää? Se on ehkä itselleni se suurin pelko alkoholinkäytössä, vaikkakin nykyisellään tuleekin juopoteltua vaan 1-2krt/kk. Tissuttelua en harrasta ollenkaan.

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Olen laiska googlettamaan tai lukemaan tutkimuksia, mutta kuinkahan paljon dokaamista on tutkittu siltä kantilta että se aiheuttaa syöpää? Se on ehkä itselleni se suurin pelko alkoholinkäytössä, vaikkakin nykyisellään tuleekin juopoteltua vaan 1-2krt/kk. Tissuttelua en harrasta ollenkaan.
Tota on varmaan aika vaikea tutkia kun ei tiedetä todellisia määriä kuin harvoin. Luultavasti tuo ei viinaa ikääntyneillekin on suositus kun luullaan , että ikääntyneet juo paljon vähemmän kuin todellisuudessa jolloin syöpäriskit ei ole ihan niin pahoja kuin luullaan. Toki näin osa-aikakajuoppona voi olla toiveajattelua.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tuossa oli ihan hyvä tiivistys WHO:n isosta tutkimuksesta. Alkoholihan on kiistattomasti karsinogeeni, joka nostaa eri tutkimusten mukaan muutaman eri syövän riskiä moninkertaiseksi.

Syöpäriskiin ei ole käsittääkseni merkitystä miten tai millaisina juomina alkoholia käyttää. Määrä ratkaisee ja jo pienikin määrä nostaa ymmärrettävästi syöpäriskiä kun etanoli on kuitenkin myrkyllinen aine.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy