Nyt on pakko nostaa myös Varttisen ketjua, koska olen alkanut jotenkin tykätä kaverista. Hänestä on puolihuomaamatta tulossa vähän sellainen jässikkä, ikään kuin parrunpätkä tyyppinen pakki. Ässien lähihistorian huomioiden nyt tulee kova vertaus, mutta olisiko Varttisessa aineksia olla sellainen köyhän miehen SammalTapsa.. voimatasot eivät varmaan vielä ole tapsamaisella tasolla, mutta olisiko tässä aihiota siihen suuntaan?
Itse olen täällä pari kertaa verrannut Varttista juuri Sammalkankaan tyyliseksi pakiksi. Puolustaja, joka antaa kaikkensa joka tilanteessa ja taklaa, kamppailee ja on kovaa tekoa maalinedustalla. Ei hirveästi tehopisteitä, mutta sitäkin enemmän muita joukkuetta auttavia asioita.
Sammalkankaan tasolle pääseminen olisi Varttiselta kova suoritus, sillä Sammalkangas oli kuitenkin mestarijoukkueen top4-puolustaja. Riippuu paljon siitä, mikä on Varttisen intohimo lajia kohtaan, koska tuollainen rooli vaati todellakin asennetta ja tahtoa joka päivä. Ja tietysti olisi hyvä saada myös hyvin peliaikaa, jotta todellinen osaaminen saataisiin esiin. Tällä kaudella peliaikaa olisi voinut tulla enemmänkin. Sopimus päättyy tähän kauteen.