En ole Lidlin mainosta nähnyt, mutta vaikea uskoa, että se kovin loukkaava voisi olla. Olen myös ihan valmis uskomaan, että Valavuori ei ole erityisen homofoobinen ja ymmärrän, että jälkimmäinen twiitti oli sarkasmia. Oletan, että hänen tarkoituksensa oli lähinnä viihdyttää ja kosiskella fanipoikiaan, jotka kokevat 'suvakkifemakot', 'punavihreän kuplan' ja 'mielensäpahoittajat' kovin ahdistavina tai naurettavina. Siis tällaista saunailta: "kattokaa kuinka mä oon coolein ja isomunaisin jätkä, hei"-läppää keskenkasvuisille poikalapsille ja heidän mielisilleen.
Ongelma tässä on, että Valavuorella on muukin rooli, kuin social media powerplayer ja kuha-meemien jakaja. Aikuisten maailmassa nuo saunailtajutut pitää jättää sinne saunailtoihin, eikä levittää kaiken kansan pällisteltäviksi. Jokainen tietää, että poliiseissa on todella paljon hirvittävän rasistisia ihmisiä, mutta aika pian on työssään vaikeuksissa, jossa omalla naamallaan menee julkisesti rasistisia juttuja laukomaan (saunailloissa toki voi.) Ja terveydenhoitoalalla potilaista on kaikenlaisia mielipiteitä aika monilla hoitajilla. Ja taas pitää jättää saunailtoihin.
Jos nyt sattuu olemaan minkä tahansa, saati sitten kuluttajamarkkinoilla toimivan ja julkisuuskuvasta elävän, yrityksen GM, niin taas jätetään jotkut jutut saunailtoihin (ja huolehditaan, että kukaan ei kuvaa tai nauhoita.) Ihmiset saavat olla mitä mieltä lystäävät, mutta edustaessaan työrooliaan, pitää olla aika tarkka mitä sanoo ja kitä ei. Ei kukaan lääkäri tai sairaanhoitajakaan esim. voi omassa roolissaan jättää lätkäpelaajaa hoitamatta, koska idiootti on ihan itse aiheuttanut aivovammansa pelaamalla jääkiekkoa, tai edes kertoa julkisesti, kuinka turhauttavaa heitä on hoitaa, koska he ovat vammansa itse tietoisesti aiheuttaneet ja pahimmillaan vielä jatkavat ensimmäisen vamman jälkeen riskikäyttäytymistään.
EDIT: Siinä vaiheessa kun Neste joutuu twittertilillään irtisanoutumaan jonkun valavuoren kommenteista, niin tietää, että EU:ssa on mokattu pahasti.