Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 587 096
  • 13 557

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
No suuresti vaikuttanut, ollut monesti esillä jne. Luulisi että kiistatta näin. Vai määritteleekö sen ne jotkut ihmeen alffijutut? Mulle Alf on se avaruusolio.

Millä tavoin "suuresti vaikuttanut"? Tämä on se pihvi. Johanna Tukiainenkin on ollut "monesti esillä jne."
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Maanantaina tulee MOTin raportti vedonlyönnistä, taitaapi eräs ex-JA toimittajakin päästä framille siinä (en ole nähnyt ohjelmaa, veikkaus perustuu puhtaasti kuluneen viikon uutisointiin). Mielenkiinnolla odotan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mielenkiintoinen sattuma muuten, että Valavuoren pyörittämä Veikkaajat.com -sivusto katosi netistä about samaan aikaan, kun tämä affikohu alkui.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Maanantaina tulee MOTin raportti vedonlyönnistä, taitaapi eräs ex-JA toimittajakin päästä framille siinä (en ole nähnyt ohjelmaa, veikkaus perustuu puhtaasti kuluneen viikon uutisointiin). Mielenkiinnolla odotan.

Todella mielenkiintoinen aihe, kieltämättä. Itse suhtaudun todella skeptisesti näiden kv.lafkojen toimintaan
ja vaikka Veikkauksen toiminnoissa on omat ongelmansa, niin ei asia sillä lailla mustavalkoinen ole, että
Veikkaus pahis ja kv.lafka hyvis.
 
Todella mielenkiintoinen aihe, kieltämättä. Itse suhtaudun todella skeptisesti näiden kv.lafkojen toimintaan ja vaikka Veikkauksen toiminnoissa on omat ongelmansa, niin ei asia sillä lailla mustavalkoinen ole, että Veikkaus pahis ja kv.lafka hyvis.

Kyllähän siinäkin varmasti penkomista riittäisi, miten kansalaisten pelaamia rahoja jossain Veikkauksen Lapin-mökeillä käytetään, mutta jostain syystä Yleltä ei löytyne ihan samanlaista hinkua tutkia Veikkauksen touhuja kuin ulkomaisten peliyhtiöiden toimintaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllähän siinäkin varmasti penkomista riittäisi, miten kansalaisten pelaamia rahoja jossain Veikkauksen Lapin-mökeillä käytetään, mutta jostain syystä Yleltä ei löytyne ihan samanlaista hinkua tutkia Veikkauksen touhuja kuin ulkomaisten peliyhtiöiden toimintaa.

Itse asiassa tästä aiheesta on jo tehty MOT, tai mahdollisesti 45 minuuttia ohjelma, jossa keskityttiin ainakin RAY:n kestittämisiin Lapin kelohirsihuviloilla.

Sinä et vain ole nähnyt ohjelmaa, mutta aihetta siis on pengottu. Nyt on kv.lafkojen vuoro.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
No eikö se ole esimerkiksi siinä koripallossa vaikuttanut paljonkin. En mä sitä lajia seuraa, mutta väkisinkin on otsikot hyppineet silmille. Ja onhan se vaikka missä muussakin ollut voimakaasti esillä ja sitä kautta vaikuttanut.

Niin, minähän sanoin että Johanna Tukiainenkin on ollut paljon esillä. On toki vaikuttanutkin ainakin välillisesti ulkoministerin vaihtumiseen. Se, että kohkaa julkisuudessa does not equal että on "suuri vaikuttaja", tai että olisi välttämättä saanut mitään erityisen positiivista aikaan lajille tai muutenkaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Kirjoittelija : tuo mainitsemani MOT on esitetty toukokuussa 2011, jakson nimenä oli Sala-automaattiyhdistys.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan värikäs persoona, joka oman mielikuvan mukaan tehnyt ihan ok duunia koriksessa niin kannattajien eteen kuin seuratoiminnassa. Sitä en tiedä mitä laskuja on jäänyt jälkeen ja miten Valavuori on niihin ollut osallinen. Bisons ei kai vielä ole konkassa.

Mitä noihin vedonlyöntijuttuihin tulee niin nuo moukarit yms. vain on huvittavia. Ja aika hölmö pitää olla jos niihin uskoo. Samoin en tartu tilaisuuteen vaikka joku JVG tai Tiki Tikkanen komeilisi jossain saitilla. Yhtä vähän kiinnostaa jos Ridge tai Teemu markkinoi veikkauksen pelejä unohtamatta kertoa että ehdot (mm.palautusprosentti) ovat kansainvälisesti aika kehnot.

Tietty jos lakia rikotaan niin onhan se aina kamalaa. Ja loppuun, monopolit eivät ole nykyaikaa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valavuoren buumeista puhuttaessa ei saa unohtaa parin päivän mittaista Ville Lång-buumia olympialaisissa 2012, jolloin Valavuori tuntui löytäneen kaikkien aikojen suomalaisen urheilijan ja aloitti sponssifyrkan keräämisen. Kovin vähän on hommasta sittemmin kuulunut.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Valavuoren buumeista puhuttaessa ei saa unohtaa parin päivän mittaista Ville Lång-buumia olympialaisissa 2012, jolloin Valavuori tuntui löytäneen kaikkien aikojen suomalaisen urheilijan ja aloitti sponssifyrkan keräämisen.
Valavuori on juuri näitä opportunisteja, jotka hyökkäävät heti tilaisuuden iskettyä potentiaalisen ilmiön kimppuun. Esimerkkinä Mikko Ilonen -buumi. Betsivuori on joskus kyseenalaistanut golfin aseman urheilulajina. Heti Match Play -voiton jälkeen Valavuori aloitti Twitter-kampanjan Mikko Ilosen Vuoden urheilija -valinnan puolesta.

Mitähän mieltä Betsimestari on tällä hetkellä Ilosesta...?
 
Tässä oli nyt puhe sellaisista reissuista, joita on lupailtu erinäisten kilpailujen voittajille, mutta joita ei kuitenkaan ole koskaan järjestetty. Tuskin sellaisista matkoista kenenkään maksaa tarvitsee.

Valavuoren eli Godfatherin ja toisen IG-tilin Hiihtoliiton tällä hetkellä mainostama CAMABOOM-betsimatka on muuten "21.3 pelattava FA-cupin Liverpool-Manu." Tuonne haetaan noiden tilien kautta voittajia. En sitten tiedä minä vuonna tuo matka järjestetään kun ManU on jo pudonnut cupista ja joukkueet pelaavat tänä vuonna 22.3 liigaottelun vastakkain.

Noista Selänteen kirjoista nousi aikanaan myös pientä porua somessa. Allu mainosti muistaakseni että avaamalla tilin Gutsille ja tekemällä talletuksen, saa Selänteen kirjan nimmarilla. No loppujen lopuksi kirjoja alettiin kysellä twitterissä viikkojen päästä ja tilanne taisi ratketa niin että osa sai kirjan ja selänteen nimmarin erillisellä paperilla ja osalle jäi musta pekka käteen. Toki lohdutuspalkintona nämä saivat Gutsille pelirahaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Poistin tän jätkän Twitter tilin seuratuista, koska se spämmää käsittämättömiä määriä paskaa ja tekee feedistä lukukelvottoman.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Valavuoresta on nakynyt jo vuosia tekopyha oppurtunismi. Takki viuhuu, provosoituu pierusta ja 12 kattilaa tulella, joista 11 kiehuu yli. Eli oman moraalimaailman toisella laidalla. Mutta ei mua kaverin meno haittaa. Jos jossain seisoo kyrpa, mutta ei haluaa kyrpaa nahda, niin silloin ei kyrpaa katso. Antaa kaverin riehua omassa laatikossaan.

Toisaalta jos jostain saataisiin Valavuori "lite" (vahemman ADHD ja enemman taspainoisempi) versioita enemman urheiluun, niin se olisi todella kova juttu urheilulle. Kaikki onnistuneet urheilujohtajat on kuitenkin ollut enemman tai vahemman mulkkuja, etta se ei haittaisi. Alffitouhut ei niin itseani vaikuta sinansa, ikina en ole noihin langennut. Aikaisemmin olen ollut sita mielta, etta Veikkauksen monopoli pitais purkaa, mutta en ole varma enaa siita. Virkamies Veikkauksen muuttaminen normaalien markkinasaantojen mukaiseksi firmaksi ei olisi kivuton. Ulkolaiset meritoituneet peliyhtiot soisivat sen hetkessa ja rahat virtaisi ulkomaille.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Oho... olipa yllätys... ja uutinen.

Käsittääkseni näitä vetovihjeitä ovat tarjonneet tutut ja tuntemattomat 1990-luvun alusta lähtien. Eli siitä hetkestä kun Veikkaus lanseerasi pitkävedon.

Tällä hetkellä kai on myös kaikennäköisiä ennustajapuhelinnumeroita. Ja joku sinnekin laittaa rahansa. Ja tuskin osuvat.

...tai mistä sitä tietää vaikka olisivat oikeita meedioita. Taidan sittenkin soittaa jos vaikka saisin tietoon kuolinpäiväni. Soita sinäkin. Vain 8e/min.

Edit: ja lisätään vielä että tuo uutinen on huonosti ja raflaavasti otsikoitu, sillä esim. yli 90% palautusprosentti on aika hyvin. Sitä voi kukin kokeilla kirjaamalla kaikki vuoden pelitapahtumansa missä sitä ikinä tekeekin. Jos pääsee yli 90% niin nostan hattua.

Edit2: MustatKortit olikin samaan aikaan samoilla linjoilla.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minun mielestäni nuo osumisprosentit ovat itse asiassa paremmat, kuin mitä itse olisin ajatellut. Valavuorella peräti yli 90%. Jos minua olisi pyydetty heittämään joku luku niin olisin sanonut, että 75%.
 
Minun mielestäni nuo osumisprosentit ovat itse asiassa paremmat, kuin mitä itse olisin ajatellut. Valavuorella peräti yli 90%. Jos minua olisi pyydetty heittämään joku luku niin olisin sanonut, että 75%.

Hyvin vaikea noihin lukuihin on luottaa. Eivät nämä betsigurut kaikkia tipsejä ennen ottelua kerro, vaan vasta ottelun ratkettua kaivetaan screenshotti siitä osuneesta "hupailutulosvedosta 6-6 kilon moukarilla". Sitä en väitä kun en tiedä että luvut olisivat yläkanttiin, mutta missään tapauksessa nuo eivät ole miesten mitään absoluuttisia palautusprosentteja.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
sillä esim. yli 90% palautusprosentti on aika hyvin. Sitä voi kukin kokeilla kirjaamalla kaikki vuoden pelitapahtumansa missä sitä ikinä tekeekin. Jos pääsee yli 90% niin nostan hattua.
Hyvin? Pinnaclella palautusprosentti on jo lähtökohtaisesti 96-98% johon pitäisi päästä kolikkoa heittävän apinankin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Lukekaahan nyt se juttu uudestaan, siinä sanotan suoraan että niille vedoille annettiin armoa ja ne "rekka" vedot vedettiin seulan läpi. Kun ne olisi järjestään kussut aina kun se veto #10 tms. menee vimeistään reisille. Niin nämä laski niistä ne osumat, eikä sitä että oikeasti veto olisi kussut.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hyvin? Pinnaclella palautusprosentti on jo lähtökohtaisesti 96-98% johon pitäisi päästä kolikkoa heittävän apinankin.

Ok, eli jo kolikkoa heittävä apinakin pääsee vedoissaan 96-98%, kun yhtiön laskettu palautusprosentti on sen verran.

Mennään kai sit näillä kun niin sanot. Kannattaa kuitenkin muistas etteivät kiinteäkertoimiset vedot ole totalisaattoripelejä, missä automaattisesti joku tietty prosenttiosuus annetaan voittajille.

Mitäs luulet paljon esim. veikkaus palauttaa tulos- tai monivedossa voittajille. Tai vaikkapa lotossa?
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Mitäs luulet paljon esim. veikkaus palauttaa tulos- tai monivedossa voittajille. Tai vaikkapa lotossa?
Miten lotto, tulos- tai moniveto liittyy asiaan?

Ok, eli jo kolikkoa heittävä apinakin pääsee vedoissaan 96-98%, kun yhtiön laskettu palautusprosentti on sen verran.
Juurikin näin. Isojen lajien markkinat ovat suht tehokkaat ja jo sokkona räiskimällä pääsee tuohon palautukseen.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juurikin näin. Isojen lajien markkinat ovat suht tehokkaat ja jo sokkona räiskimällä pääsee tuohon palautukseen.

Tämän voisi kuitata yhdellä sanalla. Paskapuhetta.

Väitän että suurin osa kiinteäkertoimisia pelaavista "viihdepelaajista" vetelee 50-75-palautusprosentilla, pienempi osa haarukkaan 75-100% ja sitten hyvin hyvin harva ammattipeluri pääsee tarkoilla laskelmilla päälle sadan. Pitkällä aikavälillä.

Toihan on mahdoton yhtälö että jossain lähes kaikki saisivat 96-98% ihan tosta vaan. Sellainen pulju ois konkassa nopeammin kuin ehdit pieraista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös