Kerron mitä Kotkan meripäivinä 2023 tapahtuu:
Minä, Teemu, Valavuori ja Sihvonen lähdetään isolla rahalla vuokrattuun rantasaunalla varustettuun huvilaan rentoutumaan..
Saavumme paikalle ja Aleksi kehottaa minua laittamaan tulet saunaan, jotta Teemu ehtii saunoa.
Laitan tulet saunan pesään ja palatessani rantasaunalta mökkiin Petteri puhuu viivelähdöstä ja suomalaisten urheilutoimittajien ala-arvoisuudesta.
Lämmitän puusaunan ja menemme lauteille..
Valavuori vetää 30 vuoden kokemuksella Sihvoselle, että suomalaisessa urheilussa ei edelleenkään esiinny dopingia. Sihvonen sanoo, että kyllähän Teemu ainakin tietää, että NHL:ssä voi vetää hormoneja, koska tarkkailu koskee ainoastaan huumeita ja alkoholia.. Nyt Allu kiehahtaa.. Valavuori sanoo, että vihaa tuollaista vihapuhetta.
Kysyn Teemulta joka ei sano mitään, että käydäänkö ulkona jäähyllä saunasta? Teemu sanoo, että mennään vaan.
Teemu on hiljainen kuistilla, joten kysyn Stanley Cupin ratkaiseesta pelistä. Teemu kertoo siitä 1,5 tuntia ja en keskeytä kertaakaan.
Teemu sanoo mulle, että "vittu oot hyvä jätkä, lähdetäänkö baariin?" Sanon että, "lähdetään vaan, en jaksa tuota saunassa jatkuvaa jankkausta"
Minä ja Teemu ollaan baariin mentäessä sivusilmin katsottuna "kuninkaita". Teemu kysyy henkilökunnalta, että olisiko läheltä tanssilattiaa vapaata pöytää? Ihmettelen, että miten tyhjä pöytä löytyi kello 01:00 täydestä ravintolasta?
Lähden hakemaan tiskiltä kaljaa, mutta takaisin tullessa en mahdu pöytään istumaan, koska Teemulla on kuohuviinikannun ympärillä uskomattoman paljon nuoria naisia..
Seisoskelen pystypöydässä tanssilattian vieressä, kun varttuneempi nainen kysyy minulta, että "tulitko Teemun kanssa" ? Sanon että, "joo tulin, haluaisitko jotain juotavaa? "..
Herään aamulla kovaan päänsärkyyn ja sängystä katselen seinällä olevien noin viiden eri lapsen valokuvia.. Hiippailen hipihipihiljaa ulos ja tilaan seuraavalta kadulta taksin huvilalle.
Pääsen takaisin mökille. Kuistin portailla istuu Petteri Sihvonen silmä mustana. Kun kysyn mitä on tapahtunut, niin Petteri sanoo, että Allu suuttui doping-keskustelusta ja veti turpaan. Petterin vaimo on kuulemma tulossa hakemaan kotiin.
Kysyn että missä Valavuori on? Petteri epäilee, että soitettuaan poliisit Allu on vielä putkassa noin 2 promillen humalassa..
Teemua ei näy koko iltapäivänä mökillä, joten minäkin sitten lähdin kotiin..