Toistan vähän itseäni, mutta twiitti osoittaa että Valevuori ei oppinut "Homogatesta" mitään. Eli jos olet jonkun organisaation jolla on taloudellisia yhteistyökumppaneita, tai muut omaa naamaani itse yhteistyökumppaneille, niin kannattaa muistaa että ne omat julkiset ulostulon vaikuttavat myös siihen yhteistyökumppaniin, ja ihmisten tahallinen(tai tahaton) loukkaaminen toistuvasti ei ole kauhean järkevää.
Ei ihmisten loukkaaminen ole järkevää. Käytin muutaman tunnin aikaa Valavuoreen ja huomasin, että hänen tyylinsä on tarkoituksella sellainen, että se provosoi ja hän myös itse provosoituu. Moni muu käyttää samanlaista esiintymistapaa somessa. Tunnetuin on varmaan Trump.
Oletan, että Valavuori on päätellyt, että tällä tavalla hän jatkaa, koska vain tätä kautta hän saa markkinalta tukea. Ne yritykset, jotka hyväksyvät Valavuoren esiintymisen, ovat kyllä vähissä. Mutta ilmeisesti niitä on enemmän kuin yrityksiä, jotka tukisivat Valavuorta hänen pyrkiessään ainoastaan fiksuun kommunikointiin. Tässä Valavuoren rikostuomio ja muu positio historioineen on markkinan osalta varmaan esteenä.
Tietenkin toivoisin, että Valavuori jättäisi typeryydet, koska hänellä on myös osaamista. Mutta Valavuoren itsensä kannalta tilanne voi olla se, että juuri näillä mennään. Hän haluaa pysyä pinnalla somessa ja oletan, että pinnalla pysyminen on hänelle merkittävämpää kuin itse asiat, joita hän käsittelee.