Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 587 744
  • 13 558

teppana

Jäsen
Onko nuo jutussa esitetyt tulot n. 800 tuhatta usean vuoden kumulatiivisena saldona affitouhut yhteensä, vai ainoastaan ne mitä Valavuori oli kotiuttanut pankkitililleen pelitileille maksetuista affituloistaan (ja sitä ennen ehkä pelannut suoraan osan niistä)? Mietin lähinnä sillä, että luulisi affitouhun tuoneen enemmänkin rahaa.

Käsitin että nuo oli ne suomalaiselle pankkitilille tulleet varat. Todennäköisesti siellä on pelisivuilla liikkunut huomattavasti enemmän.
 

teppana

Jäsen
”Onks sun mielestä reilua, että 25% suomalaisista maksaa työllään koko paskan? " — Valavuori twitterissä 2016. Ei ole reilua, ei.

Itseä korpeaa niin hemmetisti juuri tuo Valavuoren hävytön valheellisuus. Jätkä painelee sosiaaliseen mediaan videoita kun käy vasemmistoliiton kojulla juomassa kahvit ja vittuilee jostain veronmaksusta. Samalla kun itse kiertää jokaisen vitun euron jonka vaan voi. Säälittävää pelleilyä.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Valavuorelle siis 2v ehdollista, 60h yhdyskuntapalvelua ja liiketoimintakielto kahdesta törkeästä kirjanpitorikoksesta ja törkeästä veropetoksesta

Allulla tosiaan rima tärisi kunnolla, kun kuittasi maksiehdolliset.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Affitulojen pimittäminen ja kirjanpidon laiminlyöminen ei noin faktana liity Valavuorenkaan taisteluun Veikkauksen rahamonopolia vastaan, vaikka hän niin väittää. Varmaan tämä vielä joillekin uppoaa, mutta todellisuudessa kyse on ollut suunnitelmallisesta ja vuosia jatkuneesta rikollisuudesta.

Minusta pääsi kohtuullisella tuomiolla. Liiketoimintakielto oli paikallaan, vaikka puolustus sitä vastusti. Yhtä asiaa ihmettelen. Suomessa on määrittelystä riippuen noin 150-200 affituloja nauttivaa. Joukossa hyvin tunnettuja somepersoonia. Miksi verottaja ei ole kiinnostunut heidän toimistaan? Vai onko kyse siitä, että talousrkollisuuteen laitetaan liian vähän resursseja ja nämä miljoonan luokassa olevat eivät nekään kiinnosta?
 

teppana

Jäsen
Jännä muuten miten sitä ihminen voikin turhautua julkisuuden henkilöön. Joku Andy McCoy on meikälle ihan fine. Vaikka mies on useimmilla mittareilla mitattuna, täysi ihmisperse. Mutta silti, Andy ei aiheuta minussa likimainkaan samoja antipatioita kuin Valavuori. Jostain syystä tuo perskärpänen on vaan niin vastenmielinen. Aivan naurettavaa kuinka paljon voi halveksua ihmistä jota ei edes tunne.

Jostain syystä, se on juuri tuo siipeily ja oman egon boostailu joka ottaa aivoon. Kuka vitun peräreikä tekee jonkun spektaakkelin verojenmaksusta samalla kun itse aktiivisesti kiertää veroja? Ihan oikeasti, tulee lähinnä mieleen joku Trump.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti joutuu maksamaan jokaisen pennin takaisin korkojen kera. Mitään sääliä ole tuota kaveria kohtaan
Käräjäoikeus myöntää luultavasti velkajärjestelyn vuoden/kahden päästä moisen summan takia. Allu maksaa (jos on tuloja) 3-5 vuotta maksuvaran mukaan ja loput velat annetaan anteeksi. Näin tää menee. Jos on jemmassa rahaa, niin hyvin suunniteltu juttu Valavuoren itsensä kannalta. Olettaen, että kaikki menee putkeen.

Yleensä valtio itse armahtaa pahimmat perseilijät, kun väliinputoajat kärsii veloistaan oikeasti pitkään.
 

teppana

Jäsen
Affitulojen pimittäminen ja kirjanpidon laiminlyöminen ei noin faktana liity Valavuorenkaan taisteluun Veikkauksen rahamonopolia vastaan, vaikka hän niin väittää. Varmaan tämä vielä joillekin uppoaa, mutta todellisuudessa kyse on ollut suunnitelmallisesta ja vuosia jatkuneesta rikollisuudesta.

Minusta pääsi kohtuullisella tuomiolla. Liiketoimintakielto oli paikallaan, vaikka puolustus sitä vastusti. Yhtä asiaa ihmettelen. Suomessa on määrittelystä riippuen noin 150-200 affituloja nauttivaa. Joukossa hyvin tunnettuja somepersoonia. Miksi verottaja ei ole kiinnostunut heidän toimistaan? Vai onko kyse siitä, että talousrkollisuuteen laitetaan liian vähän resursseja ja nämä miljoonan luokassa olevat eivät nekään kiinnosta?

Eiköhän tuosta suurin osa jo osannut nähdä läpi. Valavuori on tosiaan nostanut aina välillä framille veikkauksen tilannetta. Ainakin omasta vinkkelistä, veikkausta pitääkin haastaa. Kyseessä on kuitenkin valtiollinen instanssi joka määrittelee itselleen monopolin tuotteelle/toiminnalle joka on todistetusti addiktoivaa. Ei täysin erilainen verrattuna vaikka alkoon.

Valvuoren osalta pitää kyllä sanoa, että haastot ovat jääneet kädenlämpimiksi jutteluiksi ja aitoja ratkaisuehdotuksia häneltä on ei ole nähty yhtään. Hyvänä verrokkina voitaisiin ottaa lämmin ja hyvähenkinen Lindgren & Sihvonen missä Jan Vapaavuorelle annettiin kysymyksiä liittyen veikkauksen moraaliin ja eettiseen pohjaan. Jos Lindgren & Sihvonen onnistuu olemaan kriittisempi ja ratkaisukeskeisempi kuin Valavuori, mitä annettavaa hänellä asiaan oikeasti oli? Tai on? Minun näkökulmasta aika ohutta on Valavuoren taisto Veikkausta vastaan ja se ohuen ohut siima mikä siellä on, nivoutuu hyvin pitkälti oman taloudellisen hyödyn tavoitteluun eikä muuhun.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Suomessa on määrittelystä riippuen noin 150-200 affituloja nauttivaa. Joukossa hyvin tunnettuja somepersoonia. Miksi verottaja ei ole kiinnostunut heidän toimistaan? Vai onko kyse siitä, että talousrkollisuuteen laitetaan liian vähän resursseja ja nämä miljoonan luokassa olevat eivät nekään kiinnosta?
Mistä tiedät, että ei kinnosta?

Jos ei vielä, niin näistä voi helposti tehdä nimettömän ilmiannon netistä ja jos summat ja määrät ovat tuollaisia, niin varmasti alkaa kiinnostaa.
 
Käräjäoikeus myöntää luultavasti velkajärjestelyn vuoden/kahden päästä moisen summan takia. Allu maksaa (jos on tuloja) 3-5 vuotta maksuvaran mukaan ja loput velat annetaan anteeksi. Näin tää menee. Jos on jemmassa rahaa, niin hyvin suunniteltu juttu Valavuoren itsensä kannalta. Olettaen, että kaikki menee putkeen.

Yleensä valtio itse armahtaa pahimmat perseilijät, kun väliinputoajat kärsii veloistaan oikeasti pitkään.

Joo. Mulla on tuttu ollu paskan talokaupan takia velkasaneerauksessa viisi vuotta. Aleksin kuuluisi olla samanlaisessa 20 vuotta tai ei pitäisi päästä ollenkaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käräjäoikeus myöntää luultavasti velkajärjestelyn vuoden/kahden päästä moisen summan takia. Allu maksaa (jos on tuloja) 3-5 vuotta maksuvaran mukaan ja loput velat annetaan anteeksi. Näin tää menee. Jos on jemmassa rahaa, niin hyvin suunniteltu juttu Valavuoren itsensä kannalta. Olettaen, että kaikki menee putkeen.

Yleensä valtio itse armahtaa pahimmat perseilijät, kun väliinputoajat kärsii veloistaan oikeasti pitkään.

Kun kyse on pitkäaikaisesta rikollisesta toiminnasta vuosi tai kaksi ei riitä velkajärjestelyn aloittamiseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

teppana

Jäsen
Kun kyse on pitkäaikaisesta rikollisesta toiminnasta vuosi tai kaksi ei riitä velkajärjestelyn aloittamiseen.

Veikkaisin että veronkiertäjällä saneeraus on kaukainen haave. Jos sen viitisen vuotta laittaa kuukausittain maksun eteenpäin niin ehkä jotain saumaa on päästä järjestelyyn. Mutta ei se kyllä tuosta vaan napsahda. Ei noilla meriiteillä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun kyse on pitkäaikaisesta rikollisesta toiminnasta vuosi tai kaksi ei riitä velkajärjestelyn aloittamiseen.
Sen katsoo käräjäoikeus. Ei siihen oo mitään sääntöä. Itse oon henkilökohtaisesti katsonut vierestä, kun rikollisella toiminnalla tehdyt velat kuitataan velkajärjestelyn toimesta, kun itse en päässyt koko velkajärjestelyyn, vaikka velat oli "hyväksyttäviä", mutta kun tuloja oli liikaa. Kinkkisiä hommia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen katsoo käräjäoikeus. Ei siihen oo mitään sääntöä. Itse oon henkilökohtaisesti katsonut vierestä, kun rikollisella toiminnalla tehdyt velat kuitataan velkajärjestelyn toimesta, kun itse en päässyt koko velkajärjestelyyn, vaikka velat oli "hyväksyttäviä", mutta kun tuloja oli liikaa. Kinkkisiä hommia.

Laki kertoo esteet Valavuoren velkajärjestelylle:

 

teppana

Jäsen
Miehelle pitää antaa mahdollisuus. Somessa asiasta kuuluttaminen ei nyt kuitenkaan ole ehkä se oikea paikka kantaa sitä vastuuta. Ne oikeat miehet ja vastuunkantajat ei asioista isommin lähde turuilla ja toreilla huutelemaan.

Silloin kun näitä asioita alettiin puimaan, Aleksin julkinen vastaus oli "olen huono hoitamaan näitä pieniä juttuja, mutta laitetaan homma kuntoon". Jepjep...laitetaan vaan. Kaksi vuotta myöhemmin oikeudessa tuomio tulee melko raskaista syytteistä ja piikki on kasvanut yli 400k€.

Ei tässä ole kyse mistään huolimattomuudesta. Kukaan ei jätä vahingossa maksamatta käytännössä kaikkia veroja usean vuoden ajalta. Valavuori on tasan tarkkaan tiennyt, alusta saakka, että rikollista on hänen toiminta ollut. Nämä "sori siitä ja maksetaan takaisin" heitot on vain heikkoja yrityksiä kerätä sääliä.

Valavuori on tietoisesti ja suunnitelmallisesti rikkonut lakia usean vuoden ajan. Kyse on merkittävästä määrästä rahaa. Tähän voidaan lisätä myös se, että Valavuori ei ole kiertänyt veroja raksahommilla (mikä olisi myös täysin tuomittavaa) vaan affityöt ovat omiaan lisäämään peliongelmaisten velkaantumista. Vaikka hän olisi kaikki veronsa maksanut, hänen toimintansa olisi silti ollut vähintäänkin moraalisesti arveluttavaa.
 

teppana

Jäsen
Laki kertoo esteet Valavuoren velkajärjestelylle:


Sen verran täytyy tähän ottaa kantaa, että Valavuorella on mahdollisuus päästä velkajärjestelyyn. Mitä pidän hyvänä asiana. Mutta siihen päästäkseen Valavuoren täytyy todistaa huomattavasti pidempään kuin yleensä, että hän ei pakoile velkoja ja on halukas maksamaan. Olisin yllättynyt jos tähän riittäisi 2-3 vuotta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Joo en @teppana ole eri mieltä mistään, mitä kirjoitit. Kyse on nyt siitä, että suostuuko asianomainen itse ymmärtämään tätä tilannetta ja nöyrtymään tosiasioiden alttarilla. Se, että välittömästi menee someen julistamaan tilannetta ja keräämään tykkäyksiä ei välttämättä lupaa kauhean hyvää. Mies punnitaan teoissaan. Ei puheissaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös