Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta

  • 215 956
  • 1 255

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Matthews 0.613
Ovechkin 0.610


Eli ei huolta, vaikka Ovechkin tuon Gretzkyn ennätyksen rikkoisi, Matthews hoitaa sen itselleen kymmen vuotta myöhemmin.
Tähän sellainen huomio, että iän myötä maalintekotahti takuulla hidastuu aivan kaikilla (Ovechkinilla ei radikaalisti, luonnonoikku).

Oviella on vyöllään melkoinen määrä pelejä ja tahti on edelleen käsittämätön.

Vertailun vuoksi Ovechkin oli uransa alkupuolella Matthew'sin nykyisen ottelumäärän kohdalla jopa 0,68 maalin ottelukohtaisessa tahdissa. Edes Matthews ei varmaankaan tule pysymään loppu-uraansa aivan noin kovissa lukemissa. Ovechkininkin maalitahti on ymmärrettävästi noista ajoista hidastunut (0,68 -> 0,61).

Esimerkiksi Brett Hull on hyvä verokki Ovechkinin nykyhetkeen.

Hull
1269 peliä, 741 maalia eli 0,58 GPG

Ovechkin
1251 peliä, 763 maalia eli 0,61 GPG
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt tämä koko tilanne on mutkistunut merkittävästi kun tuli voimaan tuo uusi laki Venäjällä, mikä kieltää levittämistä heidän mielestään valeuutisia sotaan/armeijaan liittyen. Vankeustuomio voi olla peräti 15 vuotta. Oviella ja muilla venäläisillä oli aikaikkuna jolloin nousta esiin, tuomita sota/Putin ja tukea Ukrainaa tässä karmeassa tilanteessa, mutta he eivät sitä tehneet ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nyt se on sitten entistä vaikeampaa kun 15 vuoden vankeustuomion uhka leijuu ilmassa.

Englannin valioliigassa pelaavaa Jarmolenkoa mukaillen, vitun paskahousut! Ovechkin ja kumppanit eivät ole syy Putinin toimille, mutta enemmän venäläiset ovat syy kauheuksille mitä Ukrainassa tapahtuu kuin itse ukrainalaiset. Kuinka helvetissä toi kehtaa vielä paistatella Putinin kuvien kanssa?
Capsien GM MacLellan oli sentään kommentoinut sitä, miten vaikeaa elämä Ovechkinille tällä hetkellä on ja miten hän ja koko seura tukevat Ovechkinia näinä vaikeina aikoina.
Vai on Oviella vaikeaa? Voi vitun vitun vittu. Ukrainalaisilla se vasta vaikeaa onkin! Eikä Ovie siellä eturintamassa ole ottamassa Putinin vuoksi luotia otsaansa vaan sinne lähetetään parikymppisiä nuoria, jotka eivät tiedä mistään mitään. Voi vittu sentään tätä touhua! Pistää vihaksi.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Nyt tämä koko tilanne on mutkistunut merkittävästi kun tuli voimaan tuo uusi laki Venäjällä, mikä kieltää levittämistä heidän mielestään valeuutisia sotaan/armeijaan liittyen. Vankeustuomio voi olla peräti 15 vuotta. Oviella ja muilla venäläisillä oli aikaikkuna jolloin nousta esiin, tuomita sota/Putin ja tukea Ukrainaa tässä karmeassa tilanteessa, mutta he eivät sitä tehneet ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nyt se on sitten entistä vaikeampaa kun 15 vuoden vankeustuomion uhka leijuu ilmassa.
Ovechkinilla on ollut tässä yli viikko aikaa vaihtaa somen profiilikuvana oleva yhteiskuva Putinin kanssa ja mitään ei ole tapahtunut. Hallinnoi sitten itse tilejään tai ei, tässä ajassa olisi kyllä kerennyt se muutos tapahtua jos se olisi ollut tapahtuakseen. Ja tällä voisi edelleen viestittää sen, että on hypännyt/hyppäämässä Putinin kelkasta pois.

Stop the war please, but Putin is still mein führer... jooh.

Ja mikä jopa vähän ironista, niin Capitalsissa yli kuusi kautta pelannut Dmitri Khristich tai ukrainalaisittain Dmytro Hrystyts liittynyt mukaan Ukrainan aseelliseen puolustukseen. Pelasi Capsissa sattumoisin numerolla #8 ja jos tässä nyt niin traagisesti kävisi, ettei hengissä selviäisi, niin tuonne Capital One Arenan kattoon saisi minusta nousta #8 paita Khristichin eikä Ovechkinin nimellä.

Sotaa vastustaa kaikki täysjärkiset, mutta jotain mättää siinä vaiheessa, kun sotia aloittavaa diktaattoria tuetaan siitä huolimatta.
 
Nyt tämä koko tilanne on mutkistunut merkittävästi kun tuli voimaan tuo uusi laki Venäjällä, mikä kieltää levittämistä heidän mielestään valeuutisia sotaan/armeijaan liittyen. Vankeustuomio voi olla peräti 15 vuotta. Oviella ja muilla venäläisillä oli aikaikkuna jolloin nousta esiin, tuomita sota/Putin ja tukea Ukrainaa tässä karmeassa tilanteessa, mutta he eivät sitä tehneet ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nyt se on sitten entistä vaikeampaa kun 15 vuoden vankeustuomion uhka leijuu ilmassa.

Englannin valioliigassa pelaavaa Jarmolenkoa mukaillen, vitun paskahousut! Ovechkin ja kumppanit eivät ole syy Putinin toimille, mutta enemmän venäläiset ovat syy kauheuksille mitä Ukrainassa tapahtuu kuin itse ukrainalaiset. Kuinka helvetissä toi kehtaa vielä paistatella Putinin kuvien kanssa?

Vai on Oviella vaikeaa? Voi vitun vitun vittu. Ukrainalaisilla se vasta vaikeaa onkin! Eikä Ovie siellä eturintamassa ole ottamassa Putinin vuoksi luotia otsaansa vaan sinne lähetetään parikymppisiä nuoria, jotka eivät tiedä mistään mitään. Voi vittu sentään tätä touhua! Pistää vihaksi.

Oviella on vaikeaa, koska tuntee veren käsissään siitä etuoikeutetusta elämästä, mitä on elänyt ja mahdollistanut sitten myös joillekin muita hyväksikäyttäville. Välillä niistä teoistaan ja valinnoistaan joutuu maksamaan jälkikäteen. Varmasti on ollut tietoinen siitä, mitä tekee monet vuodet, mutta usein se on tuntunut oikealta, koska maan tapa ja omat edut siitä. Ihan itse ansaittua kaikki. Ei ole ollut missään kohtaa passiivinen ja hiljainen asian suhteen. Eikä edes nyt kadu sitä vertaa, että poistaisi kuvia. Toivoo vain, että hiljaisuus auttaisi. Ei auta. Onneksi.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Nyt tämä koko tilanne on mutkistunut merkittävästi kun tuli voimaan tuo uusi laki Venäjällä, mikä kieltää levittämistä heidän mielestään valeuutisia sotaan/armeijaan liittyen. Vankeustuomio voi olla peräti 15 vuotta. Oviella ja muilla venäläisillä oli aikaikkuna jolloin nousta esiin, tuomita sota/Putin ja tukea Ukrainaa tässä karmeassa tilanteessa, mutta he eivät sitä tehneet ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nyt se on sitten entistä vaikeampaa kun 15 vuoden vankeustuomion uhka leijuu ilmassa.

Englannin valioliigassa pelaavaa Jarmolenkoa mukaillen, vitun paskahousut! Ovechkin ja kumppanit eivät ole syy Putinin toimille, mutta enemmän venäläiset ovat syy kauheuksille mitä Ukrainassa tapahtuu kuin itse ukrainalaiset. Kuinka helvetissä toi kehtaa vielä paistatella Putinin kuvien kanssa?

Vai on Oviella vaikeaa? Voi vitun vitun vittu. Ukrainalaisilla se vasta vaikeaa onkin! Eikä Ovie siellä eturintamassa ole ottamassa Putinin vuoksi luotia otsaansa vaan sinne lähetetään parikymppisiä nuoria, jotka eivät tiedä mistään mitään. Voi vittu sentään tätä touhua! Pistää vihaksi.

Ja siis et usko että tämän lain virallepanosta ja mahdollisista muista seuraamuksista olisi informoitu merkittäviä pr-hahmoja jo hyvissä ajoin, välittömästi sotatoimien alettua? Eli että tuo aikaikkuna ei nyt välttämättä ollut voimassa tyyliin eiliseen asti.

En ymmärrä tätä ”ukrainalaisilla on vaikeampaa kuin Ovechkinilla” ajatusta, tai että pitää väheksyä kenenkään tilanteita tai asemaa. Kukaan ei ole ottamassa mitään pois ukrainalaisten kärsimyksestä. En minä, ei Ovechkin, ei Malkin. Eikä vaikkapa Malkinin itsensä uhraaminen siihen luultavasti myöskään juuri auttaisi, vaikka se ihailtavan rohkeaa olisikin.
 
Viimeksi muokattu:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eikös usan pankit vois laittaa Ovyn ja kumppanien rahat siirrolla johonkin venäläiseen pankkiin. Siellä ne sit on turvassa. Ruplassa tosin sulaisi aika nopsaa.

Rulla ruplaksi
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Ja siis et usko että tämän lain virallepanosta ja mahdollisista muista seuraamuksista olisi informoitu merkittäviä pr-hahmoja jo hyvissä ajoin, välittömästi sotatoimien alettua? Eli että tuo aikaikkuna ei nyt välttämättä ollut voimassa tyyliin eiliseen asti.

En ymmärrä tätä ”ukrainalaisilla on vaikeampaa kuin Ovechkinilla” ajatusta, tai että pitää väheksyä kenenkään tilanteita tai asemaa. Kukaan ei ole ottamassa mitään pois ukrainalaisten kärsimyksestä. En minä, ei Ovechkin, ei Malkin.
Aika selvästi se puoli on tullut siinä vaiheessa valittua, kun edelleen osoittaa tukensa Putinin rosvojoukolle.

Minä en ymmärrä tälläistä asennetta, että ei ymmärretä "ukrainalaisilla on vaikeampaa kuin ovechkinilla" ajatusta. Sähän käytännössä rinnastat ovechkinin vastaavaksi uhriksi, kuin ukrainan kansa, tuolla jälkimmäisellä lauseella. Vähän pitäis pystyä käsittämään tilanteiden mittaluokkien suuruus ja lopettaa Putinin terrorin vähättely.

Ihan kuin koittaisit keksiä kaikkia mahdollisia selityksiä sille, että ovie edelleen tukee putinia. Ylipäätää aika sokea täytyy olla, jos ei näe sillä mitään vaikutusta, että ovechkinin kaltainen hahmo edelleen tässä vaiheessa osoittaa tukensa putinille.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Washington Capitals kuuluu omiin inhokkeihini ikuisesti. Pelaajalla on velvollisuus edustaa seuraa jään ulkopuolella ja sosiaalisessa mediassa. Washingtonilla olisi oikeus vaatia pelaajaa vaihtamaan edes profiilikuva, mutta he eivät sitä tee. He antavat siis tukensa Putinille. Ja ihan turha tulla lässyttämään, kuinka Ovechkinin perhe vaaraantuu jne... Jos siellä profiilikuva vaihtuisi AO8 nostamassa stanley cupia, niin tuskin perhe joutuisi vankileirille.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Aika selvästi se puoli on tullut siinä vaiheessa valittua, kun edelleen osoittaa tukensa Putinin rosvojoukolle.

Minä en ymmärrä tälläistä asennetta, että ei ymmärretä "ukrainalaisilla on vaikeampaa kuin ovechkinilla" ajatusta. Sähän käytännössä rinnastat ovechkinin vastaavaksi uhriksi, kuin ukrainan kansa, tuolla jälkimmäisellä lauseella. Vähän pitäis pystyä käsittämään tilanteiden mittaluokkien suuruus ja lopettaa Putinin terrorin vähättely.

Ihan kuin koittaisit keksiä kaikkia mahdollisia selityksiä sille, että ovie edelleen tukee putinia. Ylipäätää aika sokea täytyy olla, jos ei näe sillä mitään vaikutusta, että ovechkinin kaltainen hahmo edelleen tässä vaiheessa osoittaa tukensa putinille.

Tämä on ihan täysin sinun oma päätelmäsi ja sen pohjalla on kova tarve vastakkainasetteluun. Ei, minä en millään tavalla enkä pienimmässäkään määrin vähättele kärsimystä Ukrainassa, ja mun mielestä on typerää olettaa että niin teen. Eikä muuten oman näkemyksen mukaan ne muutama muukaan jotka tähän ketjuun on uskaltaneet kyseenalaistaa lynkkausjoukon ”off with the head” mielialan.

Tämä ketju ei kuitenkaan ole Ukrainalaisten kärsimystä käsittelevä, eikä oikeastaan Ovechkininkaan asemaa sodan suhteen, joten siksi tässä itse en käy läpi tarkemmin kaikkea sotaan liittyvää kärsimystä vaan sitä mitä itse kuvittelen Ovechkinin kohdalla olevan taustatekijöitä siihen miten hän tilanteessa toimii, inhimillisestä näkökulmasta.

Muilta osin tuo vastakkainasettelun halu saa monet vetämään Ovechkin-caseen mustavalkoisen ”puolella tai vastaan” asetelman ja etsitään vihollista johon kohdistaa oma ahdistus ja viha. Ja minun ja parin muun mielestä se vaan ei ole noin mustavalkoista, ja sama asettelu sitten heittää myös meidät eripuolille, vaikka kukaan meistä ei tue sotaa, Putinia ja kokee täyttä sympatiaa Ukrainaa kohtaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Muilta osin tuo vastakkainasettelun halu saa monet vetämään Ovechkin-caseen mustavalkoisen ”puolella tai vastaan” asetelman ja etsitään vihollista johon kohdistaa oma ahdistus ja viha. Ja minun ja parin muun mielestä se vaan ei ole noin mustavalkoista, ja sama asettelu sitten heittää myös meidät eripuolille, vaikka kukaan meistä ei tue sotaa, Putinia ja kokee täyttä sympatiaa Ukrainaa kohtaan.
Sinä vaikutat olevan mustavalkojoukoissa pitämässä Ovieta viattomana. Me jotka oikeasti katsotaan harmaita kuvia epäillään että kaverin sukua ei alettaisi ahdistella kotona jos profiilikuva vaihtuu ja haastattelussa jättää sanomatta minun presidenttini.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ja siis et usko että tämän lain virallepanosta ja mahdollisista muista seuraamuksista olisi informoitu merkittäviä pr-hahmoja jo hyvissä ajoin, välittömästi sotatoimien alettua? Eli että tuo aikaikkuna ei nyt välttämättä ollut voimassa tyyliin eiliseen asti.

En ymmärrä tätä ”ukrainalaisilla on vaikeampaa kuin Ovechkinilla” ajatusta, tai että pitää väheksyä kenenkään tilanteita tai asemaa. Kukaan ei ole ottamassa mitään pois ukrainalaisten kärsimyksestä. En minä, ei Ovechkin, ei Malkin. Eikä vaikkapa Malkinin itsensä uhraaminen siihen luultavasti myöskään juuri auttaisi, vaikka se ihailtavan rohkeaa olisikin.
Olisiko instaprofiikikuvan vaihtaminen valeuutinen sodasta?
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Sinä vaikutat olevan mustavalkojoukoissa pitämässä Ovieta viattomana. Me jotka oikeasti katsotaan harmaita kuvia epäillään että kaverin sukua ei alettaisi ahdistella kotona jos profiilikuva vaihtuu ja haastattelussa jättää sanomatta minun presidenttini.

Minä viattomana? Ja minä syyllisenä? Mikä on tämä tuomioistuin?

Minä olen, anteeks kiroilu, mutta helvetti soikoon jo monta kertaa sanonut että pidän Ovechkinia hölmöläisenä ja typeränä idioottina kun on A) itsensä tohen asemaan poliittisesti ajanut ja B) kykenemätön korjaamaan tilannetta. Ja samalla koittanut selittää juuri sitä, miks juuri tuo typeryys on osiltaan mahdollisesti vaikuttanut siihen mitä Ovechkin uskaltaa tai ylipäätään saa sanoa tilanteesta julkisuudessa.

Ja mihin te ”aikuiset ihmiset” perustatte tämän tiedon että jos Ovechkin sanoo mediaan Putinin olevan paskiainen, niin mitään ei tapahdu? Mikä venäjän historiassa ja toiminnassa saa sinut ajattelemaan että mitään uhkaa ei ole? Johan sieltä on ihan suoraan uhattu 15 vuoden häkkituomiolla. Ei ole kauaa kun oppositio-johtaja kalsarimyrkytettiin, ja sen jälkeen vangittiin koko läntisen maailman paheksuessa asiaa, mutta puuttumatta siihen. Ja toinen oppositio hahmo myrkytettiin yhdessä tyttärensä kanssa.Hiljaa on ollut Panarinin poika sen jälkeen kun kerran erehtyi kommentoimaan. Ja nämä on vain niitä tapauksia jotka on ”epäonnistuneet” ja päätyneet länsimedian korviin asti. Miksi on täysin absurdia kuvitella että mitään seuraamuksia voisi tulla? Ja en aja tällä nyt takaa sitä että se yksinomaan selittäisi tai puolustaisi mitään tai että mitään seuraamuksia sitten edes välttämätt tulisi, vain sen että tämmöinenkin asia VOI olla vaikuttava tekijä.

Insta-kuva gate on ihme sfääreissä. Kyllä, mielestäni on mautonta ja typerää että Ovechkinilla on instan profiilikuvassa Putin. Mutta että se on syy päättää että Ovechkin tukee massamurhaa ja pitäisi passittaa siperiaan on ihan absurdia. Vaihtamattomuuden taustalla voi olla satoja syitä, ja kyllä, yksi niistä voi olla että Putin vaikka sitten olis Ovechkinin frendi. Sekään ei silti tarkoita sitä että hän tukisi millään tavalla sotaa tai päätöstä hyökätä ukrainaan tai ukrainalaisten kärsimystä. Häntä nimenomaan haastateltiin asiasta ja hän sanoi julkisesti toivovansa että sota loppuisi, ja että hänellä on ystäviä sekä venäjällä että Ukrainassa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minä viattomana? Ja minä syyllisenä? Mikä on tämä tuomioistuin?

Minä olen, anteeks kiroilu, mutta helvetti soikoon jo monta kertaa sanonut että pidän Ovechkinia hölmöläisenä ja typeränä idioottina kun on A) itsensä tohen asemaan poliittisesti ajanut ja B) kykenemätön korjaamaan tilannetta. Ja samalla koittanut selittää juuri sitä, miks juuri tuo typeryys on osiltaan mahdollisesti vaikuttanut siihen mitä Ovechkin uskaltaa tai ylipäätään saa sanoa tilanteesta julkisuudessa.

Ja mihin te ”aikuiset ihmiset” perustatte tämän tiedon että jos Ovechkin sanoo mediaan Putinin olevan paskiainen, niin mitään ei tapahdu? Mikä venäjän historiassa ja toiminnassa saa sinut ajattelemaan että mitään uhkaa ei ole? Johan sieltä on ihan suoraan uhattu 15 vuoden häkkituomiolla. Ei ole kauaa kun oppositio-johtaja kalsarimyrkytettiin, ja sen jälkeen vangittiin koko läntisen maailman paheksuessa asiaa, mutta puuttumatta siihen. Ja toinen oppositio hahmo myrkytettiin yhdessä tyttärensä kanssa.Hiljaa on ollut Panarinin poika sen jälkeen kun kerran erehtyi kommentoimaan. Ja nämä on vain niitä tapauksia jotka on ”epäonnistuneet” ja päätyneet länsimedian korviin asti. Miksi on täysin absurdia kuvitella että mitään seuraamuksia voisi tulla? Ja en aja tällä nyt takaa sitä että se yksinomaan selittäisi tai puolustaisi mitään tai että mitään seuraamuksia sitten edes välttämätt tulisi, vain sen että tämmöinenkin asia VOI olla vaikuttava tekijä.

Insta-kuva gate on ihme sfääreissä. Kyllä, mielestäni on mautonta ja typerää että Ovechkinilla on instan profiilikuvassa Putin. Mutta että se on syy päättää että Ovechkin tukee massamurhaa ja pitäisi passittaa siperiaan on ihan absurdia. Vaihtamattomuuden taustalla voi olla satoja syitä, ja kyllä, yksi niistä voi olla että Putin vaikka sitten olis Ovechkinin frendi. Sekään ei silti tarkoita sitä että hän tukisi millään tavalla sotaa tai päätöstä hyökätä ukrainaan tai ukrainalaisten kärsimystä.

Taas sitä samaa sokeaa puolustamista jossa profiilikuvalle onkin nyt sata mahdollista syytä mutta ei missään tapauksessa sitä että on Putinin joukoissa.

Ja uudestaan, sanoin että mitään ei tarvitse sanoa kunhan jättää Putinin ihailukuvat ja presidenttikommenttini. Senkin sait jotenkin väännettyä että vaadin että Ovie huutaa Putinia paskiaiseksi.

Vaikuttaa aika mustavalkoiselta katsonnalta joka on hauskaa kun syytit juuri muita siitä ja pidit itseäsi tämän yläpuolella.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Olisiko instaprofiikikuvan vaihtaminen valeuutinen sodasta?

Luultavasti ei, mutta en tuosta mitään tiedä.

Taas sitä samaa sokeaa puolustamista jossa profiilikuvalle onkin nyt sata mahdollista syytä mutta ei missään tapauksessa sitä että on Putinin joukoissa.

Ja uudestaan, sanoin että mitään ei tarvitse sanoa kunhan jättää Putinin ihailukuvat ja presidenttikommenttini. Senkin sait jotenkin väännettyä että vaadin että Ovie huutaa Putinia paskiaiseksi.

Vaikuttaa aika mustavalkoiselta katsonnalta joka on hauskaa kun syytit juuri muita siitä ja pidit itseäsi tämän yläpuolella.

Luetko edes viestejäni ajatuksella? Miten on sokeaa puolustamista sanoa että syitä voi olla monia, joista ainoana erikseen listasin sen omaan agendaan ”pahimman” että se voi pitää putinia frendinään. Vs ”vois vaihtaa koska vaan mut ei vaan halua koska ovie <3 putler”. Kumpi on mustavalkoinen katsonta mielestäsi?

Ei, en aseta itseäni muiden yläpuolelle. Toivoisin että muutkaan ketjun kirjoittajat ei sitä tekisi. Suosittelen parin vuoden päästä ajatuksella lukemaan viimeiset kymmenisen sivua tästä ketjusta. Aion niin tehdä itsekin. Myönnän että oon ainakin itse provosoitunut muutaman kirjoittajan tyylistä kirjoittaa, että se voi vaikuttaa omaankin tyyliin kirjoittaa liian kärkevästi.

Nyt oon taas tähän ketjuun käyttänyt ihan liikaa aikaa ja vaivaa :) viikonloppu taukoa ja tsekataan uusiks.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Luetko edes viestejäni ajatuksella? Miten on sokeaa puolustamista sanoa että syitä voi olla monia, joista ainoana erikseen listasin sen omaan agendaan ”pahimman” että se voi pitää putinia frendinään. Vs ”vois vaihtaa koska vaan mut ei vaan halua koska ovie <3 putler”. Kumpi on mustavalkoinen katsonta mielestäsi?
Luinpa hyvinkin. Naurahdin kun pidit muiden katsontakantaa mustavalkoisena ja omasi on kristallinkirkas kun Ovie ei voi vaihtaa kuvaa esim. Stanley cup kuvaan koska (keksi syy itse mutta mitään pahaa se ei tietenkään voi olla).

Mutta joo eiköhän tämä ala toivottavasti riittää.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tähän sellainen huomio, että iän myötä maalintekotahti takuulla hidastuu aivan kaikilla (Ovechkinilla ei radikaalisti, luonnonoikku).

Oviella on vyöllään melkoinen määrä pelejä ja tahti on edelleen käsittämätön.

Vertailun vuoksi Ovechkin oli uransa alkupuolella Matthew'sin nykyisen ottelumäärän kohdalla jopa 0,68 maalin ottelukohtaisessa tahdissa. Edes Matthews ei varmaankaan tule pysymään loppu-uraansa aivan noin kovissa lukemissa. Ovechkininkin maalitahti on ymmärrettävästi noista ajoista hidastunut (0,68 -> 0,61).

Esimerkiksi Brett Hull on hyvä verokki Ovechkinin nykyhetkeen.

Hull
1269 peliä, 741 maalia eli 0,58 GPG

Ovechkin
1251 peliä, 763 maalia eli 0,61 GPG
No joo, ehkä vähän kieli poskella heitetty. ;) Mutta, jos pysyy pelikunnossa yhtä pitkään kuin Ovie, niin ihan yhtä kovaan tahtiin ei tarvitse maaleja iskeä edes. Tosin Matthewsin loukkaantumisherkkyys on nähty ja voihan olla, että 10-12 kauden jälkeen alkaa tahti muutenkin hiipumaan. Silti, kovaan tahtiin on kaveri iskenyt maaleja omaa kyllä maalintekoon laajan työkalupakin.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Muilta osin tuo vastakkainasettelun halu saa monet vetämään Ovechkin-caseen mustavalkoisen ”puolella tai vastaan” asetelman ja etsitään vihollista johon kohdistaa oma ahdistus ja viha. Ja minun ja parin muun mielestä se vaan ei ole noin mustavalkoista, ja sama asettelu sitten heittää myös meidät eripuolille, vaikka kukaan meistä ei tue sotaa, Putinia ja kokee täyttä sympatiaa Ukrainaa kohtaan.
Tämä ovechkinin poliittinen toiminta, jolla hän on tukenut ja tukee näköjään edelleen Putinia ei todellakaan ole mitään harmaata aluetta. Tämä on mustavalkoinen puolesta tai vastaan asia. Joko tuet Putinia edelleen tai lopetat sen. Nämä selitykset miksi ovechkin ei voi vaihtaa somesta yhtä kuvaa ovat täysin käsittämättömiä.

Mietippä tilannetta, että Putinin pommit putoilisivat Helsinkiin, olisitko edelleen puolustamassa ovechkinia? Olisiko tällöin OK olla edelleen putinin kaveria, koska urheilua ja politiikkaa ei tarvitse yhdistää? Tarvisiko meidän tällöin tuntea myötätuntoa ovechkinille, kun hänellä on niin vaikeaa?
 

Bandura

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, McDavid
Tämä ovechkinin poliittinen toiminta, jolla hän on tukenut ja tukee näköjään edelleen Putinia ei todellakaan ole mitään harmaata aluetta. Tämä on mustavalkoinen puolesta tai vastaan asia. Joko tuet Putinia edelleen tai lopetat sen. Nämä selitykset miksi ovechkin ei voi vaihtaa somesta yhtä kuvaa ovat täysin käsittämättömiä.
Vahinko vain, että valitsemasi periaatteellisuus kävisi terveydelle kalliiksi nyky-Venäjällä. Monet venäläiset pelaajat näyttävät, aivan oikein, laskelmoineen, että tässä tilanteessa kannattaa välttää esittämästä kovin eksplisiittisiä kantoja Putinia vastaan ja käyttämästä retoriikkaa, joka voisi viedä Venäjällä vankilaan 15 vuodeksi.

Mitä itse Ovetshkiniin tulee, niin vaikuttaa ulospäin siltä, että mies on umpipatriootti, mihin voi olla paitsi yksilöpsykologisia myös historiallisia syitä. Johtuuko sitten miehen kokemasta voimakkaasta kognitiivisesta dissonanssista vai mistä, ettei ole lähtenyt tuomitsemaan Putinin sotatoimia, vaikka hän länsimaisten viestimien ääressä elävänä tietää tasan tarkkaan, mitä Ukrainassa tapahtuu.
 
Onpahan kyllä onnistuttu tekemään ongelma. En nyt mene puolustamaan Ovechkinin mieltymyksiä ja Putinin kanssa "veljeilyä", jos sitä sellaiseksi edes voi sanoa - henk. koht en usko herraa todellisuudessa kiinnostavan hirveästi Putin tai Venäjän ongelmat ja öykkäröinnit, vaan mies on perus lätkäpelaaja, joka ei sen suuremmin ymmärrä mitään politiikasta, eikä edes välitä. Onko se sitten tuomittavaa? Maataan toki edustaa, eikä halua sotkea politiikkaa urheiluun.

Sen sijaan kaikennäköistä idioottimaista hyvesignalointia on ollut havaittavissa järkyttävin määrin ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja. Miksi Putinin toimet on tuomittu vasta nyt? Miksi Ukrainan puolella seistään vasta nyt, eikä 2014 alkaen? Siellä on tapahtunut kaikennäköistä hämärää toimintaa puolin ja toisin melkein taukoamatta nyt 8 vuotta, mutta vasta tämä hyökkäys sai "SLAVA UKRAINI"-sloganin raikaamaan ja uhriutumaan valtion puolesta, joka on kauttaaltaan mätä, korruptoitunut ja kansalaistensa hyvinvoinnista piittaamaton. Hyvin on kyllä Ukrainankin propaganda näemmä purrut ihmisiin, torjuntavoitoista ja kaikesta, vaikka todellisuudessa kaikki on lähinnä kustu niin ennen 2014, kuin sen jälkeen ja etenkin nyt, eikä Venäjä ole edes aloittanut hyökkäystään kunnolla.

Tästäpä vedän johtopäätöksenä, ettei ole oikeastaan yllätys venäläisten vuosia kestäneen aivopesun tulokset, kun länsimaalaiset on aivopesty Ukrainan toimesta vain parin kuukauden aikana. Ei sillä, toivottavasti konflikti ratkeaa ja Venäjä vetäytyy takaisin omalle puolelleen. Kenties Ukrainastakin voitaisiin joskus saada vielä sivistysvaltio, vaikka kovasti Venäjä haluaakin sen estää.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sen sijaan kaikennäköistä idioottimaista hyvesignalointia on ollut havaittavissa järkyttävin määrin ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja. Miksi Putinin toimet on tuomittu vasta nyt? Miksi Ukrainan puolella seistään vasta nyt, eikä 2014 alkaen?
Miksi Hitlerin toimet tuomittiin vasta hyvän matkaa 40-luvun puolella eikä vuonna -35 tai edes kristalliyön aikaan? Miksi juutalaisten puolella seistiin vasta kansanmurhan tapahduttua eikä ennen uunien käynnistämistä?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Onpahan kyllä onnistuttu tekemään ongelma. En nyt mene puolustamaan Ovechkinin mieltymyksiä ja Putinin kanssa "veljeilyä", jos sitä sellaiseksi edes voi sanoa - henk. koht en usko herraa todellisuudessa kiinnostavan hirveästi Putin tai Venäjän ongelmat ja öykkäröinnit, vaan mies on perus lätkäpelaaja, joka ei sen suuremmin ymmärrä mitään politiikasta, eikä edes välitä. Onko se sitten tuomittavaa? Maataan toki edustaa, eikä halua sotkea politiikkaa urheiluun.

Sen sijaan kaikennäköistä idioottimaista hyvesignalointia on ollut havaittavissa järkyttävin määrin ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja. Miksi Putinin toimet on tuomittu vasta nyt? Miksi Ukrainan puolella seistään vasta nyt, eikä 2014 alkaen? Siellä on tapahtunut kaikennäköistä hämärää toimintaa puolin ja toisin melkein taukoamatta nyt 8 vuotta, mutta vasta tämä hyökkäys sai "SLAVA UKRAINI"-sloganin raikaamaan ja uhriutumaan valtion puolesta, joka on kauttaaltaan mätä, korruptoitunut ja kansalaistensa hyvinvoinnista piittaamaton. Hyvin on kyllä Ukrainankin propaganda näemmä purrut ihmisiin, torjuntavoitoista ja kaikesta, vaikka todellisuudessa kaikki on lähinnä kustu niin ennen 2014, kuin sen jälkeen ja etenkin nyt, eikä Venäjä ole edes aloittanut hyökkäystään kunnolla.

Tästäpä vedän johtopäätöksenä, ettei ole oikeastaan yllätys venäläisten vuosia kestäneen aivopesun tulokset, kun länsimaalaiset on aivopesty Ukrainan toimesta vain parin kuukauden aikana. Ei sillä, toivottavasti konflikti ratkeaa ja Venäjä vetäytyy takaisin omalle puolelleen. Kenties Ukrainastakin voitaisiin joskus saada vielä sivistysvaltio, vaikka kovasti Venäjä haluaakin sen estää.
Koska sitä ei toitotettu 24/7 Krimin valtauksen jälkeen niin nyt se on "hyvesignalointia" kun porukka on noussut takajaloilleen kun venäjä aloitti kokonaisen sodan maata vastaan? Hyi vittu mikä pointti.

Ja taas kaikki muut länsimaalaiset on aivopesty paitsi sinua?

Mistä teitä kumpuaa?
 
Miksi Hitlerin toimet tuomittiin vasta hyvän matkaa 40-luvun puolella eikä vuonna -35 tai edes kristalliyön aikaan? Miksi juutalaisten puolella seistiin vasta kansanmurhan tapahduttua eikä ennen uunien käynnistämistä?
Hieman eri mittakaavan asioita, mutta lopputulemana samat joo - ihmiset on pääosin tyhmiä, ja menevät talutusnuorassa viisaampien mukana. Jonkun pitää ensin sanoa, mitä tuomita, sitten tuomitaan.

Käsillä olevassa keississä sen sijaan alku ei ollut -14, vaan -08 Georgia. Ukrainan kriisissä asiaan jo heräsi asevoimat ympäri Eurooppaa, kansa ei niinkään. Nyt sitten heräsi kansa, vaikka tässä välissä on yritetty tunkea kapuloita rattaisiin meidänkin Puolustusvoimille leikkausten johdossa.

Koska sitä ei toitotettu 24/7 Krimin valtauksen jälkeen niin nyt se on "hyvesignalointia" kun porukka on noussut takajaloilleen kun venäjä aloitti kokonaisen sodan maata vastaan? Hyi vittu mikä pointti.

Ja taas kaikki muut länsimaalaiset on aivopesty paitsi sinua?

Mistä teitä kumpuaa?
Trendiä seuraamalla. Väitteeni on, että kuinka monia kiinnosti Ukraina ennen kuin siitä aloitettiin toitottaminen nyt? Kyllä olisi kieltämättä peiliin katsomisen paikka itse kullakin. Siinä on sulle pointtia.

Paitsi minua? Minähän tässä kerron oman näkökulmani öyhötykseen, jonka taustat on paljon pidemmällä, jolloin mistään ei mitään öyhötetty. En ole kyllä ainut, vaan asia on ollut harvinaisen selvä monellekin, ei toki valtaosalle kansasta. Mikä sun pointti tässä vittuilussa on? Osaatko argumentoida näkemyksiäsi muuten kuin huutelemalla mistä teitä sikiää? Ketä meitä? Itse olen liputtanut Natonkin puolesta jo aikaa sitten, vaan hyvä että nyt siihen heräsi monet muutkin. Tarkoitukseni oli sanoa, että kannattaa nyt hieman laittaa kuitenkin jäitä hattuun, eikä antaa tunteille tai propagandalle valtaa kummaltakaan puolelta.

Mutta joo, karattiin jo ketjun aiheesta. Lopetan osaltani tähän.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Trendiä seuraamalla. Väitteeni on, että kuinka monia kiinnosti Ukraina ennen kuin siitä aloitettiin toitottaminen nyt? Kyllä olisi kieltämättä peiliin katsomisen paikka itse kullakin. Siinä on sulle pointtia.

Paitsi minua? Minähän tässä kerron oman näkökulmani öyhötykseen, jonka taustat on paljon pidemmällä, jolloin mistään ei mitään öyhötetty. En ole kyllä ainut, vaan asia on ollut harvinaisen selvä monellekin, ei toki valtaosalle kansasta. Mikä sun pointti tässä vittuilussa on? Osaatko argumentoida näkemyksiäsi muuten kuin huutelemalla mistä teitä sikiää? Ketä meitä? Itse olen liputtanut Natonkin puolesta jo aikaa sitten, vaan hyvä että nyt siihen heräsi monet muutkin. Tarkoitukseni oli sanoa, että kannattaa nyt hieman laittaa kuitenkin jäitä hattuun, eikä antaa tunteille tai propagandalle valtaa kummaltakaan puolelta.

Mutta joo, karattiin jo ketjun aiheesta. Lopetan osaltani tähän.
Joo kyllä sen "kaikki" vähänkin normaalit ihmiset tuomitsi mutta se oli kädenkäänteessä vallattu. Kukaan normaali ei ole sitä missään vaiheessa vieläkään hyväksynyt mutta minkäs teet. Nyt kuitenkin venäjä hyökkäsi ja hyökkää edelleen ukrainaan ja jos tästä pidetään meteliä niin ollaan "hyvesignaloijia". On kyllä saatanan tyhmä väite anteeksi vaan. "Jos et ole öyhöttänyt kokoaikaa niin nyt on myöhäistä. Antakaa Aleksanterini olla."

Missä vittuilussa? Väitit että länsi on aivopesty joten mitä siihen voi muuta sanoakaan kuin mistä teitä sikiää?

Edit. Jaa lopetitkin jo aiheesta. Hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös