Aleksander Barkov jr. NHL:ssä

  • 1 364 083
  • 3 724

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisi nyt vielä puhunut itselleen johonkin maaliin syötön(aika vaikeaa tosin NHL:ssä), niin olisi saanut sen toisenkin ennätyksen nimiinsä...

Ei mutta, aivan mahtava homma. Toivottavasti ei käy, kuten Granlundille, kun veti ekaan peliin ekan maalin. Allekirjoittanut ei ainakaan usko samanlaiseen hyytymiseen Barkovin kohdalla.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Eniten pisti silmään se että Barkov uskalsi pelata täysin omaa peliään NHL:ssäkin. Ei yrittänyt mitään turhaa, mutta toisaalta taas ei pelannut mitään varovaista peliä. Piti kiekkoa, kun tahtoi, pisti liikkeelle kun tahtoi. Käytti kroppaansa mahtavasti suojaamiseen. Kerran luisteli täysiä ja oli lähellä päästä läpi.

Tämä pisti omaankin silmään eniten. Vaikka kemiat eivät ketjukavereiden kanssa vielä täysin kohdanneet, oli Barkov itse rauhallisuus aina jäällä ollessaan. Sijoittuminen on jo nyt ihan maailmanluokkaa ja tuo kiekonsuojaus yhdistettynä noihin käsiin on todella harvinainen yhdistelmä. Kun kaveri vielä osaa paiskoa räkämaaleja maalin edestä ja kohtalaisen hyvin tehdä peliäkin, puhutaan ihan oikeasta superlahjakkuudesta kansainvälisellä mittapuulla.

Kausi on pitkä ja tavallistakin tiivistahtisempi, joten varmasti Barkovilla iskee pelillisiä lamakausiakin esiin. On kuitenkin hankala nähdä, miten Barkovista ei kehittyisi tähtipelaajaa NHL:n noilla lahjoilla.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Yks juttu pitää viel sanoa eli aiemmin jotkut ovat maininneet Barkovin hitaudesta, jonka jotkut ovatkin ansiokkaasti kumonneet. Barkov on just siitäkin vaarallinen, et näyttää välillä hieman hitaalta, mut kattokaa kun se saa kiekon! Maila vipattaa kuin hyökkäävä kobra ja kiekolliset ratkasut ovat 90-prosenttisesti (oma arvio toim. Huom.) hyviä tai loistavia. Juuri oikealla sijoittumisella ja liu'un käyttämisellä hän saa itsensä näyttämään välillä hieman "uniselta", mut sit kiekon kanssa ratkaisut ovat salaman nopeita ja kun luisteluun saa treenillä vielä lisää alkuräjähtävyyttä, niin sekin puoli on paremmin kuin hyvin kunnossa! En vieläkään meinaa uskoa, että kyseessä on vielä lapsi - aivan, lapsi! Joka pelaa kuin mies!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Helvetin iloinen täytyy olla Barkovin puolesta että sai maalitilinsä auki heti uran ensimmäisessä ottelussa! Ja hänestä tuli näköjään samalla modernin NHL:n nuorin NHL-maalin tehnyt pelaaja, mikä on pirun hieno asia sekä miehelle itselleen että minulle suomalaisena lätkäfanaatikkona. Mahtavaa!
 

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Onnea Barkoville uran ensimmäisestä NHL ottelusta ja maalista. Se NHL:län nuorin maalintekijä tittelikin taitaa nyt Barkoville kuulua. Hienoa!

Pelin sain äsken katsottua päätökseen ja muutama huomio:

Hetkittäin Barkov oli vähän anteeksipyytelevän oloinen ja ihan eivät vielä kentän kanssa kemiat toimineet, mutta hetkittäin nähtiin myös sitä Barkovia, millä on edellytykset olla todellinen supertähti. Varsinkin tykkäsin siitä ensimmäisestä Floridan ylivoimasta kun Barkov otti kiekon haluun ja alkoi pyörittämään peliä. Kauaa ei pyöritys kestänyt tai siitä edes tainnut mitään tilannetta syntyä, mutta se että hän ei alkanut siirtämään vastuuta, vaan Barkovista näki, että hän haluaa sitä kiekkoa pitää ja sitä ylivoimaa johtaa. Loistavaa Sasha!
 

Saasta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No joo, onhan nämä Selänteet, Koivut, Raskit, Rinteet, Filppulat ja kaiken maailman Timoset tarpeeksi kauan noissa kaukaloissa pyörineet kuin puolukat pillussa aiheuttamassa lähinnä häpeää, eli tervetullut tämä yksi ja ainoa pelaamaan kykenevä suomalainen NHL-kaukaloissa.

Eli samaa mieltä siitä, että Barkov tulee olemaan todella piristävää seurattavaa kohtalaisen kypsänä ja isokokoisena nuorena pelaajana, mutta onkohan katsojan silmissä vikaa jos kaikki muut suomalaiset tätä ennen ovat tuollaisia tunteita aiheuttaneet.

Tämän siitä sitten saa kun kärjistää ja jättää sanan "nuori" epähuomiossa pois lauseesta. Sen verran nyt vielä puolustaudun, että tuostakin se nähdään kuinka vähän suomalaisia huippujunioreita historiassa onkaan. Kaikki nuo luettelemasi pelaajat ovat olleet reilusti päälle parikymppisiä ennen ensimmäistäkään NHL-peliä.

Pointti oli sitäpaitsi lähinnä se, että näiden ensimmäisiä kausiaan vetelevien suomalaisjunnujen näytöt ovat olleet viime aikoina aika tuskaista seurattavaa. Ja onhan se täysin mahdollista tuosta hienosta debyytistä ja ennätyksestä huolimatta, että Barkov ei olekaan mikään sateentekijä. Yhtä kaikki so far, so good.
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Perusvarmalta näytti Barkovin pelaaminen. Ensimmäisen häkinkin tekaisi :).
 

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
2 erää tuli kateltua peliä ja ihan hyvältä näytti meno paitti Barkovilla niin myös joukkueella. Nhl.com hailaiteissakin näkyy kuinka Barkov kelataan kumoon ottelun alussa, mutta tämä ei saanut aikaan mitään pelokas rookie efektiä vaan hyvin pörräs muiden mukana. Pari kertaa aikaisemmin oli jo tuolla edustalla samankaltainen tilanne jossa kaiveli kiekkoa traffikista ja siitä tekikin kolmannessa näköjään pörsän. Floridalla on ihan hyvä joukkue kasassa ja uskon jopa pleijaripaikkaan tällä kaudella.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Pahoitteluni, jos juttelen typeriä taas kerran, mutta minulle on vaikeaa pitää Barkovia suomalaisena jos hän on kerran venäläisistä vanhemmista syntynyt. Vaikka kuinka olisi syntynyt Suomessa ja Suomessa kasvanut niin vaikea häntä on suomalaiseksi oikein mieltää, vaikka Suomen passia kantaakin ja suomea oikein Tampereen murteella puhuu. Venäjän kansalaisuuskin löytyy. Mahtavatko ne siellä Venäjällä hillua myös onnesta sekaisin Barkovin menestyksen johdosta? Ja kuinka moni NHL:ää satunnaisesti tai edes tarkemmin seuraavista pohjois-amerikkalaisista ajattelee Barkovin nimen nähdessään, että "onpas kova suomalainen"?

Mutta onnittelut isolle Venäjän karhulle Alexandrille kuitenkin hienosta alusta NHL:ssä!
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Kyllä Barkov on kymmenen kertaa enemmän suomalainen kuin venäläinen. Ilmeisesti asunut Suomessa koko ikänsä. Pelannut Tapparassa junioista lähtien. Ja ehkä tärkein syy eli se, että hän on pelannut Suomen maajoukkueissa. Ei Venäjän.

Pidätkö muuten Komarovia suomalaisena? Hänhän kuitenkin syntyi Neuvostoliitossa. Omaa myös Venäjän passin. Ei vie ulkomaalaispaikkaa KHL:ssä. Eli eikö kaiken järjen mukaan Komarov ole enemmän venäläinen kuin Barkov? Tässäkin tapauksessa mielestäni tärkeä pointti on nimenomaan se, että hän pelaa Suomen maajoukkueessa, jonka perusteella pitäisin häntä paljon enemmän suomalaisena kuin venäläisenä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Pahoitteluni, jos juttelen typeriä taas kerran, mutta minulle on vaikeaa pitää Barkovia suomalaisena jos hän on kerran venäläisistä vanhemmista syntynyt.

Eräs kanadalaisen kiekkoilun ikoni ja entinen maajoukkueen kapteeni syntyi Kanadassa kroatialaisille vanhemmille ja oppi puhumaan englantia kunnolla vasta lastentarhassa. Hänen nimensä on Joe Sakic. Jos et pidä Barkov junioria suomalaisena, niin et voi pitää Joe Sakicia kanadalaisena, koska heidän taustansa on identtinen. Joe Sakic syntyi Burnabyssä ja hänen lempinimi onkin "Burnaby Joe", hän on kaupungin oma poika, ihan sama onko vanhemmat ugandasta vai mistä, mutta hän on kaupungissa syntynyt ja kasvanut. Samoin Sasha on antanut haastatteluja siitä kuinka ylpeä hän on tamperelaisuudesta. Hän on ennen kaikkea mansen poikia ja kaikki häntä pitävät mansen omana poikana. Minä pidän Sashaa yhtä paljon suomalaisena kuin itseäni. Sama kieli ja samassa yhdyskunnassa kasvanut.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pahoitteluni, jos juttelen typeriä taas kerran, mutta minulle on vaikeaa pitää Barkovia suomalaisena jos hän on kerran venäläisistä vanhemmista syntynyt. Vaikka kuinka olisi syntynyt Suomessa ja Suomessa kasvanut niin vaikea häntä on suomalaiseksi oikein mieltää, vaikka Suomen passia kantaakin ja suomea oikein Tampereen murteella puhuu. Venäjän kansalaisuuskin löytyy. Mahtavatko ne siellä Venäjällä hillua myös onnesta sekaisin Barkovin menestyksen johdosta? Ja kuinka moni NHL:ää satunnaisesti tai edes tarkemmin seuraavista pohjois-amerikkalaisista ajattelee Barkovin nimen nähdessään, että "onpas kova suomalainen"?

Mutta onnittelut isolle Venäjän karhulle Alexandrille kuitenkin hienosta alusta NHL:ssä!

Ymmärrän kyllä ajattelutapasi ja pointtisi. Asiaa voi ajatella kärjistäen myös niin, että esim. amerikkalaisia ihmisiä ei oikeastaan ole olemassa, sillä Amerikka koostuu eri maista saapuneista maahanmuuttajista ja heidän jälkeläisistä. Toisin sanoen, vanhempien kansalaisuus ei merkitse kaikkea, vaan kasvuympäristö, sen kulttuuri, kieli ja tavat määrittelevät kansallisen identiteetin vahvemmin.

Uskoakseni Barkov pitää itseään enemmän suomalaisena kuin venäläisenä.

Toivottavasti Barkov pelaa vahvan tulokaskauden.

E: Squit toikin saman pointin jo esille.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Tappara
Väärin voitettu, väärin kannatettu, nyt myös jatkoajan keskusteluissa joku on väärin suomalainen. Aina täytyy jotain negatiivistä hakea, kun suomalainen onnistuu.

Oli Barkovilta todella hyvä ensimmäinen ottelu. Ei tehny suuria virheitä ja piti kiekko hyvin. Muutaman kerran loistavia poikkikentän syöttöjä hyökkäyspäässä, ilmeisesti ylivoimalla. Todella kypsää pelaamista ollakseen vasta 18-vuotias. Barkovin tyyli pysyi samanlaisena kuin sm-liigakaukalossa. Kertaalleen joku pääsi kolaamaan Barkovin, mutta muuten yllättävän hyvin pysyi fyysisyydessä mukana. Näytti kuin olisi aina pelannut NHL-miehiä vastaan.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pahoitteluni, jos juttelen typeriä taas kerran

Ei siinä mitään, mutta on kyllä hemmetin omalaatuista tekstiä kaverilta, joka ilmeisesti edelleen asuu Kaliforniassa? Luulisi, että siinä ympäristössä saisi asioihin vähän laajempaa perspektiiviä kaikkien aasialaisten ja latinojen keskellä.
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Taas kaivamalla kaivettiin jotain negaa kun kyseessä on suomalainen. Meidänhän pitäisi olla tyytyväisiä, että nuoret lupauksemme onnistuvat NHL:ssä. Barkov ja myös Granlund aloittivat heti pistetehtailun :). Nauttikaamme!
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Pahoitteluni, jos juttelen typeriä taas kerran, mutta minulle on vaikeaa pitää Barkovia suomalaisena.

Joo, parempi pitää vaan turpa kiinni tästä lähtien, jos tekstin taso on tuollaista.

Minulle Sasha on suomalainen ja sillä siisti. Hienoa, että suomalaisessa kiekkoperheessä on monimuotoisuutta ja ennen kaikkea pitkän odottelun jälkeen ollaan saatu mitat täyttävä ykkössentterityyppi kaikkien mikkihiirien sekaan. Hyvä, että Barkov sai lentävän lähdön ja nyt vain pitää pitää pää kylmänä ja jatkaa kliseisesti vaihto kerrallaan. Näillä entisillä southleastin joukkueilla on paha tapa ajaa nuoret lupaukset liian nopeasti sisään. Jotkut onnistuu, jotkut ei. Toivottavasti Sasha onnistuu ja saadaan suomalaisväriä Calder-jahtiin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Eräs kanadalaisen kiekkoilun ikoni ja entinen maajoukkueen kapteeni syntyi Kanadassa kroatialaisille vanhemmille ja oppi puhumaan englantia kunnolla vasta lastentarhassa. Hänen nimensä on Joe Sakic. Jos et pidä Barkov junioria suomalaisena, niin et voi pitää Joe Sakicia kanadalaisena, koska heidän taustansa on identtinen.
Se on tietenkin hienoa, että teille kaikille ei tuota mitään ongelmaa pitää Barkovia suomalaisena, ja tietenkin ymmärrän, että hän varmaan itsekin pitää itseään suomalaisena. Mutta pahasti nyt vaan särähtää tällaiselle asennevammaiselle kaverille kuin itse olen tuo nimi "Alexandr Barkov". Minä kun kasvoin Suomessa silloin kun esim. tummat ihmiset olivat vielä "nähtävyyksiä", ja kaikilla oli "kunnollinen" suomalainen nimi. Pahoittelen, ymmärrän kyllä, että nykysukupolvi on kasvanut erilaisessa maailmassa, eikä ajattele enää näiden vanhojen kaavojen mukaan.

Amerikoissa taas lähden lähtökohtaisesti liikkeelle siitä, että tämä on rotujen ja kansojen sekasotku ja sulatusuuni, ja täällä pitää olettaa törmäävänsä kaikenlaisiin ihmisiin, joten se ei lähtökohtaisesti minua haittaa, että olen vähemmistörodun ja varsinkin vähemmistökansan edustaja täällä, se on oletusarvoista. Mutta Suomesta yli 20 vuotta sitten poislähteneenä minulle ovat jääneet sellaiset kuvat päälle, että kaikki ovat nimineen päivineen niin suomalaisia kuin olla ja voi, mitä nyt jotain Pettersoneja ja muita ruotsalaisnimiä on vähän joukossa. Kyllähän samalla tavoin kummastelen näitä Suomen jalkapallojoukkueen Eremenkoja ja mitä siellä korisjoukkueessa nykyään sitten onkin. Yrittäkää ymmärtää vanhaa tapojen ja muistelmien orjaa, en minä millään pahalla, eikä tämä ole tietenkään teidän ongelmanne vaan minun (ja kenties joidenkin muiden vanhojen partojen). Kuten sanoin, kaikki kunnia Alexandrille.
 

Johnnie

Jäsen
Se on tietenkin hienoa, että teille kaikille ei tuota mitään ongelmaa pitää Barkovia suomalaisena, ja tietenkin ymmärrän, että hän varmaan itsekin pitää itseään suomalaisena. Mutta pahasti nyt vaan särähtää tällaiselle asennevammaiselle kaverille kuin itse olen tuo nimi "Alexandr Barkov"

Viilataan nyt pilkkua sen verran, että kyseessähän tosiaan on henkilö nimeltä Aleksander Barkov.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Minä kun kasvoin Suomessa silloin kun esim. tummat ihmiset olivat vielä "nähtävyyksiä", ja kaikilla oli "kunnollinen" suomalainen nimi.
Kyllä mä rohkenisin väittää, että jo reilut 20 vuotta sitten Suomessa on ollut aika paljon ruotsalaisten lisäksi myös saksalaisia ja venäläisiä ja virolaisia nimiä. Ja juutalaisia ja mitä lie kasakoita..
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Joo elkääpä nyt dumatko Amerikanihmeen ihan aiheellista kysymystä. Hänhän nyt lähinnä kyseli miten ihmiset suhtautuvat kansallisuuksiin. Mikä määrittää kansallisuuden? Onko se passi, onko se syntymämaa, onko se vanhempien kansallisuus vai joku muu?

Itse kyllä miellän Barkov juniorin ja Leo Komarovin suomalaisiksi, Sacikin ja Gretzkyn kanadalaisiksi ja noh kyllähän esim Paul Stastny on jenkki vaikka vanhemmat on slovakkeja, syntymämaa on Kanada mutta silti edustaa Yhdysvaltoja.

Kenenkään näiden kohdalla ei voi kuitenkaan puhua ns. ostourheilijoista ja mitenkä pitkälle tässä uskaltaa sukujuuria penkoa kenekän kohdalla? Granlundin Miken sukunimi haiskahtaa pahasti ruotsalaiselta tuontinimeltä prkl! Määrittely kysymyksiä ja kysymyksenä ihan aiheellinen. Tähän asti vaan kaikki tuntuvat määrittelevän puhtaasti suomalaiseksi tapaukseksi.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Viilataan nyt pilkkua sen verran, että kyseessähän tosiaan on henkilö nimeltä Aleksander Barkov.
Niinpä onkin varmaan, mutta jostain syystä vilkaisin "varmuuden vuoksi" tuolta suomenkielisestä Wikipediasta, ja siellä kaveri oli kirjoitettu moneen kertaan "Alexandr Barkoviksi". Tai no, juniori pitäisi sitten vielä minun lisätä perään niin kuin ketjun otsikossa. Mitä tästä opimme? Never trust Wikipedia.

Kiitos RexHexille asiallisesta kommentista. Tosiaan, mikä määrittelee kansalaisuuden? Ei voida kai ainakaan sanoa, että suomalaisen veren perintönä Barkov sai hienot kiekkoilijalahjansa. Kyllä ne tulevat isän (ja äidin?) kautta ihan Venäjältä, jollei kaverilla nyt ole kaukaisemmassa suvussaan suomalaisverta tai jotain muunmaalaista verta. Enhän minä nyt ole täysiverinen amerikkalainen, vaikka USA:n passikin löytyy. Toisaalta, jos olisin syntynyt täällä, mutta puhtaasti Suomesta muuttaneista vanhemmista, tuntisin itseni varmaankin amerikkalaiseksi, mutta jotenkin veren perintönä tietäisin kuitenkin perimmiltään olevani suomalainen. Näin minä ajattelen. Mutta nyt alkaa jo mennä pian OT:ksi. Ylpeästi Barkov haluaa pelata nimenomaan Suomen joukkueelle kansainvälisesti, joten iloitkaamme siitä ja pitäkäämme häntä "omana poikanamme". Mielenkiinnolla seuraan Barkovin edesottamuksia Florida Panthersissa ja varmaankin tunnen ylpeyttä, jos hänestä suuri tähti tulee.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enhän minä nyt ole täysiverinen amerikkalainen, vaikka USA:n passikin löytyy.

Mikä on täysiverinen amerikkalainen? Natiivi-intiaani?

Onpas täällä typerää pohtimista... Aleksander Barkov on Suomen sekä Venäjän kansalainen, mutta syntyessään Suomeen ja kasvettuaan Suomessa Barkov on ''suomalainen''. Katsokaa nyt vaikka kaverin elekieltä ja vaivaantuneisuutta haastatteluissa, tuon suomalaisemmaksi ei (vaivaantuneisuudessa) enää päästäkään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Goc maaleistaan huolimatta on kuitenkin parhaimmillaan mielestäni 3-sentterinä, sellaisessa roolissa että sekä puolustaa että hyökkää.
Pitää paikkansa, mutta tuolla Floridan rosterissa ei yksinkertaisesti ole ketään, jonka voisi laittaa ykkössentterin paikalle. Matthias? Gomez? Nope. Surullista, mutta totta.
Mikä määrittää kansallisuuden? Onko se passi, onko se syntymämaa, onko se vanhempien kansallisuus vai joku muu?
Minulle suomalaisuus ei merkitse hevonvitunpaskaa. Tai siis muuta kuin, että on nyt tällaisten rajojen sisälle sattunut syntymään ja huomattavasti paskemminkin olisi voinut käydä. En tunne mitään erityistä ylpeyttä kansallisuudestani ja minun mielestäni on ainoastaan hienoa, että joku viitsii/haluaa tätäkin kuraplänttiä edustaa. Eli kaikenmaailman möttöset ja löppöset ovat yhtä suomalaisia, kuin kirwat ja barkovit.
 

rpeez

Jäsen
Yks juttu pitää viel sanoa eli aiemmin jotkut ovat maininneet Barkovin hitaudesta, jonka jotkut ovatkin ansiokkaasti kumonneet. Barkov on just siitäkin vaarallinen, et näyttää välillä hieman hitaalta, mut kattokaa kun se saa kiekon! Maila vipattaa kuin hyökkäävä kobra ja kiekolliset ratkasut ovat 90-prosenttisesti (oma arvio toim. Huom.) hyviä tai loistavia. Juuri oikealla sijoittumisella ja liu'un käyttämisellä hän saa itsensä näyttämään välillä hieman "uniselta", mut sit kiekon kanssa ratkaisut ovat salaman nopeita ja kun luisteluun saa treenillä vielä lisää alkuräjähtävyyttä, niin sekin puoli on paremmin kuin hyvin kunnossa! En vieläkään meinaa uskoa, että kyseessä on vielä lapsi - aivan, lapsi! Joka pelaa kuin mies!

Olen niin vanha että muistissani on jotain highlighteja hänen isänsä pelaamisesta; Iso, ulottuva ja hitaalta näyttävä pelaaja joka liukuen ja kiekkoa suojaten antoi syöttöjä ja pisteitä tuli. Saa nähdä tuleeko juniorista räjähtävä lisäksi, mutta ilmeisesti aika paljon on tullut ominaisuuksia omenan mukana puusta.
 

SkagGully

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Real Atlético Viinijärvi City United
Meikäläiselle Barkov on ihan tasan tarkkaan tarpeeksi suomalainen. Hyvin ilmeisesti hän tuntee itsensä suomalaiseksi - ja ihmekös tuo jos on tänne syntynyt ja täällä kasvanut. Mikäli hän kuitenkin on vakavissaan joutunut jossain vaiheessa miettimään että kumpaako passinmyöntäjämaataan hän maajoukkuetasolla edustaa, niin tuskin hän on Suomen valinnut parempien menestysmahdollisuuksien tai edes varmemman edustuspaikan vuoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös