Alataloon olen kanssa itse tällä hetkellä neutraalin odottava, toivon onnistumista mieluummin kuin potkuja, vaikka joskus näköjään olen tämän ketjun allekirjoittanut adrenaliini puuskissani, heh. Sen sijaan tämä mikä nyt huolettaa on se, että joukkue sen kuin kallistuu, ja ei kuitenkaan paperilla (eikä välttämättä jäälläkään) ole edes niin hyvä kuin 2-3 viime vuosien joukkuetta. Miten suunta voi olla tämä?
Kasvatit sen kuin vähenevät, ja siitä päästään toiseen huolenaiheeseen: meidän "ratkaisevissa" kentällisissä on kaksi omaa kasvattia Aaltonen ja Viuhkola. Koivisto menee torniolaisena joten kuten, mutta muuten meillä alkaa huomaamatta olemaan melkoinen vieras työläisten jengi, ja jo tämä ajatus on minusta oiva syy siihen ettei hallille ole porukkaa uhrautunut kauden avaukseenkaan. Onhan junnutuotanto heikentynyt, ok, mutta silti lukon ykkösketju on täysin meidän pojista koottu. Olisiko Pekkala ollut vielä valmis, noh, ei ole väliä koska Viitakoski "vei" miehen paikan. Yhtään Vesaa mollaamatta sanon tämän, kai samaa voisi sanoa monesta muustakin pelaajasta mutta minusta Pekkala olisi kolmosessa ollut aikamoinen piristys katsojan näkökulmasta, mikseipä myös joku Alikoski, kunhan olisi ollut oma poika.
Ja tähän kun lisää sen faktan että jollain tasolla tämä vauhtisokeus (Hillin kaksoisduunit, Alatalonkin hommaaminen mestarien liigan kaudella..) alkaa kalvamaan omaa uskoa Junnoon, ensimmäistä kertaa. Kuitenkin kaikki tämä mistä puhun on paskaa kunnes kausi on taputeltu ja hommat on mennyt perseelleen, sitä ennen ei ole varaa valittaa näistä johtoportaan jutuista.
Nämä kaikki ovat yhdessä alkavat olla kuitenkin syy siihen miksi kärpät ei ole sama porukka, jota ennen jaksoi kannustaa 24/7. Kylläisyyteen se ei itsellä ole lopahtamassa koskaan, mutta kyllä tämä porukka on aivan eri periaatteilla kasattu kuin menneet jengit joiden puolesta on liputtanut. Tosin kannustus jatkuu jo ihan siitä syystä että mulle kärpät on aina kärpät.