Motti-Masa
Jäsen
Ei kaatopaikalle. Lahjoita jollekin taholle, jossa lapset niitä lukisivat.Onko 80-90 luvun Aku ankat minkään arvoisia vai kannattaako ne heittää suoraan kaatopaikalle? Niitä tuli perittyä aivan liikaa.
Ei kaatopaikalle. Lahjoita jollekin taholle, jossa lapset niitä lukisivat.Onko 80-90 luvun Aku ankat minkään arvoisia vai kannattaako ne heittää suoraan kaatopaikalle? Niitä tuli perittyä aivan liikaa.
Eiköhän Minnikin mene Akun suosion edelle Amerikassa. Taitaa olla tyttöjen ja naisten suosikki. Akun ääni on vähän ärsyttävä ja vaikeaselkoinen, mikä voi rajoittaa suosiota USA:ssa, kun siellä Ankkalinnan asioista ei niin paljon sarjakuvista lueta kuin täällä.Symmetrinen pallokorva näyttää siistimmältä t-paidoissa ja muussa krääsässä. Näin muistaakseni Don Rosa perusteli Mikin käsittämätöntä suosiota jenkeissä.
Minni on ulkoisesti söpö. Itsenäinen nainen, joka välillä polkee jalkaa, mutta on aina uskollinen ja luotettava. Ei Minnistä voi olla pitämättä, vaikka Mikki välillä olisikin vähän turhan terävä kikkanokka.Eiköhän Minnikin mene Akun suosion edelle Amerikassa. Taitaa olla tyttöjen ja naisten suosikki. Akun ääni on vähän ärsyttävä ja vaikeaselkoinen, mikä voi rajoittaa suosiota USA:ssa, kun siellä Ankkalinnan asioista ei niin paljon sarjakuvista lueta kuin täällä.
Joo onhan Minni ihan eri luokkaa kuin esim. Iines Ankka. Iinekseltä varmaan saa ns. paremmat kyydit, mutta ei tuollaisen tuulella käyvän, hieman kevytkenkäisen oloisen naisen kanssa voisi mitään perhettä perustaa. Minni on selvästi enemmän vaimomatskua.Minni on ulkoisesti söpö. Itsenäinen nainen, joka välillä polkee jalkaa, mutta on aina uskollinen ja luotettava. Ei Minnistä voi olla pitämättä, vaikka Mikki välillä olisikin vähän turhan terävä kikkanokka.
Mä taas luulen, että Minni on niin kiltti, että hän suostuisi Mikille kulissivaimoksi ja antaisi Mikin olla kaapissa. Aku voisi suosiolla pistää hynttyyt yhteen Unan kanssa. Siltä tytöltä saisi konstailematonta huomiota ja lempeä.Joo onhan Minni ihan eri luokkaa kuin esim. Iines Ankka. Iinekseltä varmaan saa ns. paremmat kyydit, mutta ei tuollaisen tuulella käyvän, hieman kevytkenkäisen oloisen naisen kanssa voisi mitään perhettä perustaa. Minni on selvästi enemmän vaimomatskua.
En tiedä miten Ankkamaailman asetelmat järkkyisivät jos Aku alkaisikin vikittelemään Minniä. Tämä toki vaatisi sen että Minnin ja Mikin suhteelle tapahtuisi jotain, mutta eiköhän tuokin olisi mahdollista. Olen itse asiassa aika varma että Mikki on kaappihomo, joten kenties näin 2020-luvulla Mikki uskaltaisi tulla ulos kaapista ja uskaltaisi olla sellainen kuin on. Tämän jälkeen Aku ja Minni voisivat alkaa viettämään aikaa yhdessä.
Symmetrinen pallokorva näyttää siistimmältä t-paidoissa ja muussa krääsässä. Näin muistaakseni Don Rosa perusteli Mikin käsittämätöntä suosiota jenkeissä.
Sama oli mullakin, RA=rahaaOlenkohan muuten ainoa, kenellä kesti lapsena hetki äkätä, että Roope Ankan rahasäiliötä suomenkielisissä sarjoissa koristavat kirjaimet tulevat isännän nimikirjaimista Roope Ankka? Itse luulin pitkään että kyseessä on RAhaa, tai RAha. Tiedä sitten oliko taustalla piirretyistä tuttu dollarin symboli.
Sitten luulin, kun autojen kyljissä luki Ky (= kommandiittiyhtiö) ja puhelinnumero oli myös, että Ky=kysy. Eli soita numeroon ja kysy lisätietoja.
Ehkä mietin, mutta en muista enää sellaista.Mietitkö sitten koskaan, että mitä ihmettä esimerkiksi Oy voisi tuossa samassa yhteydessä tarkoittaa?
Oy=ole yhteydessä meihin tätä mainittua puhelinnumeroa käyttäen. Eikös tuo nyt ole ihan perusjuttuja?Mietitkö sitten koskaan, että mitä ihmettä esimerkiksi Oy voisi tuossa samassa yhteydessä tarkoittaa?
Viimeksi, kun itse tilailin kyllästyin jatkuviin Korhosen tarinoihin. Ihan tylsiä ja vielä todella rumia sarjakuvia.Aku Ankasta on menossa Halloween-tarjous 6,66 €/kk. Se on voimassa tänään ja huomenna.
Pirullinen hinta houkuttelee tilaamaan.
Lopetin pitkän tilaukseni muutama vuosi sitten, kun lehti meni vaan niin kehnoksi. Nyt ei ole mitään käsitystä laadusta.
Makuasioita. Ei niitä kyllä jatkuvasti ole ja minä taas tykkään Korhosen sarjojen positiivisuudesta. Minusta on saattanut tosin vanhemmiten tulla hentomielinen.Viimeksi, kun itse tilailin kyllästyin jatkuviin Korhosen tarinoihin. Ihan tylsiä ja vielä todella rumia sarjakuvia.
Korhonen on näköjään piirtänyt jo 292 tarinaa. Taakse ovat jääneet mm. Marco Rota (255) ja Don Rosa (245).
Minä en ole ainakaan vanhasta muistista mitenkään Korhonen-fani, en tykännyt piirrosjäljestä enkä tarinoistakaan.
Joo joku 10 Suomi-tarinaa olisi vielä ihan kiva, mutta Korhosen osalta taidetaan puhua jo melkein parista sadasta, niin käy kyllä todella tylsäksi. Mutta kai ainoaa suomalaista Ankka-piirtäjää pitää työllistää.Huh, kohta 300 täynnä. Tuotteliaisuudesta ja menestyksestä tällä saralla on nostettava kuvitteellista merimieslakkia.
Todettava kyllä, että itsekään en oikein Korhonen-faniksi lukeudu. Ihan... perushyvää materiaalia sieltä on tainnut vuosien mittaan tulla, mutta vastaavasti myös vähän (liekö toki Suomen toimituksen tilauksesta?) väkisinväännetyn tuntuisia itsetarkoituksellisia viittaustarinoita.
Tarkoitan siis tätä tyyliä (ei suora lainaus, perustuu mutuiluun ja mielikuviin, heh):
Aku: Kierrämmekö kehää järven ympäri? Vastahan ohitimme samanlaisen maiseman.
Tupu/Hupu/Lupu: Aku-setä, ei suinkaan, tämä on eri vesistö! Suomihan tunnetaan tuhansien järvien maana.
Suomi-viittaukset, Suomi-tarinat ja muut sellaiset on ihan kivoja, mutta näitä vähän itsetarkoituksellisia maa- ja kaupunkitarinoita on vilissyt niin Korhosen kuin muidenkin kynäilemänä Ankoissa viimeisen kymmenen vuoden sisään muistaakseni aika tiuhaan ja en tiiä... ei oikein itselle lähde.
Ehkä ikäkin tekee tehtävänsä, mutta kyllä tämä laatuero on ihan huomattava esimerkiksi 90-luvun ja 2000-luvun alkuvuosiin, jolloin lähes jokaisen lehden ns. johtosarja oli todella laadukasta perusvarmaa Vicaria ja välillä mausteena kiehtovan kajahtanutta Van Hornia.
Minä taas aikoinaan lopetin tilauksen, kun joka lehdessä oli Van Hornia. Täysin sietämätön piirtotyyli, piti aina skipata nuo tarinat.Ehkä ikäkin tekee tehtävänsä, mutta kyllä tämä laatuero on ihan huomattava esimerkiksi 90-luvun ja 2000-luvun alkuvuosiin, jolloin lähes jokaisen lehden ns. johtosarja oli todella laadukasta perusvarmaa Vicaria ja välillä mausteena kiehtovan kajahtanutta Van Hornia.
Minä taas aikoinaan lopetin tilauksen, kun joka lehdessä oli Van Hornia. Täysin sietämätön piirtotyyli, piti aina skipata nuo tarinat.
Williamin sarjat on vinksahtaneempia. Mutta Unkka T. Kumiankka on minusta hauska tyyppi.@Poulu Jukki @Randalf Tiesittekö, että Van Horneja on kaksi? Isä Williamilla joku 180 tarinaa ja poika Noelillakin yli 100.
Itsellä mielikuva, että tykkäsin Van Hornista ehkä vielä silloin nuorempana. Nyt olen lueskellut noita Akuja, niin suoraa menee skippiin. Joko olen kasvanut niistä tarinoista ohi, tai silloin aikoinaan vaan kaikki piti tietenkin lukea.Minä taas aikoinaan lopetin tilauksen, kun joka lehdessä oli Van Hornia. Täysin sietämätön piirtotyyli, piti aina skipata nuo tarinat.