Paljon on kusista vettä virrannut Aurajoessa siitä, kun Aki Berg oli 16-vuotiaana(?) junnuna voittamassa ensimmäisiä mestaruuksiaan Palloseuran paidassa Suomessa ja Euroopassa. Keväällä 1999 tämä iso kolossi olikin jo Tepsin runkopuolustajia. Kukapa unohtaisi sitä tinttiä, jonka Mäkiaho sai Kipperin maalin takana. Berg suihkuun, mutta se hifkimäisen kuuluisa yliote saavutettiin tuolla taklauksella. Tepsi voitti ottelun 5-2 ja parin päivän päästä mestaruutta juhlittiin Nordiksella.
Tepsi voitti tuon jälkeen vielä pari mestaruutta ja yhden hopean, Aki itse kävi heittämässä noin 600 NHL-ottelun keikan Atlanttin takana. Vaikka lokaa tuli matkan varrella, ja osittain tulee vieläkin, ei turhat kaverit pelaa puolentuhatta matsia maailman kovimmassa liigassa, unohtamatta kaikenmaailman kansainvälisiä otteluita, joissa parhaat pelaajat ovat mukana.
Mielestäni on pöyristyttävää, että muutamat jatkoaikalaiset ovat antamassa C-kirjainta Mikko Elorannalle, jos Kuli Tepsin paitaan palaa. Ainoa oikea valinta Palloseuran kippariksi on Aki Berg, nykyajan TPS-ikoni. Jos minulle annetaan tehtäväksi nimetä kolme nykyajan suurinta TPS-puolustajaa (ei fyysisessä mielessä), ensimmäisenä tulevat mieleen Aki Berg, Petteri Nummelin ja Sami Salo, nimenomaan tässä järjestyksessä. Kaksi jälkimmäistä ovat urallaan hairahduksen tehneet, mutta ensimmäinen on pysynyt uskollisena TPS:lle, vaikka tarjouksia tuli muualtakin. Tarjouksia olisi varmasti tullut tämän kauden jälkeenkin, mutta Berg teki ratkaisunsa ja kirjoitti lisää vuosia sopimukseen. Mielestäni se on uskollisuuden merkki ja yksi uusi sulka Bergin kapteeniushattuun.
Jos Kuli pelaa Palloseurassa ja alkaa sota C-kirjaimesta, itse seison Bergin joukoissa (toim. huom. ei Narva). Täten julistan itseni keisari Akihiton oikeaksi kädeksi, samurai Graingeriksi. Olen luottavainen sen suhteen, että ainakin nimim. Iceberg liittyy taisteluun minun ja Aksun rinnalle.