Aki Kangasmäki – Monnan pommittaja!

  • 24 265
  • 84

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kangasmäki aloittaa siis tänäänkin ykkösen laidassa.
Toivottavaa olisi että saisi ihan oikeasti myös pelata, eikä joutuisi vilttiin niinkuin eilen valitettavasti kävi.
Täällähän siitä jo ihmeteltiinkin että minkä takia.

Vilttiin joutui aika pian. Aki päästettiin tosin irti uudelleen 4-0 tilanteessa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vilttiin joutui aika pian. Aki päästettiin tosin irti uudelleen 4-0 tilanteessa.
Niin ja koska ei sitten saamastaan reilusta näytönpaikasta huolimatta onnistunut jostain käsittämättömästä syystä tekemään maalia, saanee pelata loppukauden Mestiksessä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Nostetaas nyt tätäkin ketjua välillä. Katselin hieman tuota Lukon pistepörssiä ja huomasin semmoisen että Aki on tehnyt yhden kauden piste-ennätyksensä tehoilla 3+1=4, eli onnittelut siitä.
 

Blitzkrieg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikäköhän Akissa on vikana kun järjestäen joka pelissä viimeistää 3 erässä mies laitetaan vilttiin
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä uutinen! Asenne on aina kunnossa eikä hintakaan ole varmasti kallis!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No miksei Kangasmäki siinä mene kuin nuo Pitkäset ja Liedeksetkin. Enkä tarkoita ettäkö Pitkänen ja Liedes syypäitä Lukon huonoon alkukauteen olisivat. Ja kyllä mulla semmoinen fiilis olikin, sen mitä Kangasmäen edesottamuksia Mestiksessä olen seurannut, että joku hänet sieltä vielä liigaan nappaa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Aki on hyvä haku tähän vaiheeseen. Ei ota taka-askeleita ja osaa tehdä maalinkin tarpeentullen. Ehdottomasti peukku Akin paluulle.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja kyllä mulla semmoinen fiilis olikin, sen mitä Kangasmäen edesottamuksia Mestiksessä olen seurannut, että joku hänet sieltä vielä liigaan nappaa.

Käytännössä edelleen joku muu seura voi napata Akin, jos hänen soppari KeuPan kanssa antaa mahdollisuuden siihen. Hänellä ei ole (vielä) Lukon kanssa diiliä. Kanki on KeuPan sopimuspelaaja ja tulee Raumalle pelaamaan farmisopimuksen mukaisesti lainapelaajana ottelukohtaisesti.

Mutta innostava uutinen silti! Rauman poikia tarvitaankin lisää rosteriin. Aki on erinomainen joukkuepelaaja isolla Lukko-sydämmellä. Toivottavasti saa hyvin peliaikaa ja onnistuu hommassaan. Odotetaan jämäkkää pelaamista kulmiin ja isännän otteita vastustajan maalin eteen. Maalejahan mies osaa tehdä, jos vaan pääsee paikoille. Ainakin Mestiksessä ollut erittäin kovassa iskussa koko syksyn.

Hieno nousu taistelemaan Liigapaikasta viime kauden katkaisseen ikävän polvivamman jäljiltä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hienoa nähdä Kankea taas Lukossa. Ehkä nyt sinikeltaisissa nähdään joku joka paikallisotteluissa ajelee punaista plekseihin.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No miksei Kangasmäki siinä mene kuin nuo Pitkäset ja Liedeksetkin. Enkä tarkoita ettäkö Pitkänen ja Liedes syypäitä Lukon huonoon alkukauteen olisivat. Ja kyllä mulla semmoinen fiilis olikin, sen mitä Kangasmäen edesottamuksia Mestiksessä olen seurannut, että joku hänet sieltä vielä liigaan nappaa.
Liedekseen en voi edes verrata. Aki sentään pyrkii maalia kohti ja laukaus on jopa hyvä. Liedes sen sijaan koohottaa ympäri kaukaloa silmälaput silmillä Kimmo Koskenkorvan tavoin saamatta juuri mitään aikaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Liedes vaan taitaa tuoda enemmän luisteluvoimaa kuin Kanki. Ja luisteluvoimassa (tai siinä ettei päästä sitä käyttämään) on ollut suuria ongelmia, avauspelaamisen yms muiden syiden takia. Kaikesta huolimatta, onhan se hienoa nähdä näitä Lukon omia kasvatteja edustusjoukkueessa. Eli varovainen peukku ylöspäin tälle hankinnalle, mutta en itse lähtisi silti muutamaa muuta pelaajaa haukkumaan siitä huolimatta.
 
Liedes vaan taitaa tuoda enemmän luisteluvoimaa kuin Kanki. Ja luisteluvoimassa (tai siinä ettei päästä sitä käyttämään) on ollut suuria ongelmia, avauspelaamisen yms muiden syiden takia. Kaikesta huolimatta, onhan se hienoa nähdä näitä Lukon omia kasvatteja edustusjoukkueessa. Eli varovainen peukku ylöspäin tälle hankinnalle, mutta en itse lähtisi silti muutamaa muuta pelaajaa haukkumaan siitä huolimatta.

Ei nyt varmaan tarvitsekaan ketään haukkua, mutta onhan se nyt fakta, että Raumalla syntynyt ja Äijänsuon seisomakatsomossa vaahtosammutimen kokoisesta pelejä katsonut Kangasmäki katsoo Lukkoa pikkaisen eri silmin kuin Raumalla töissä käyvät Pitkänen ja Liedes. Kyllä sen vaan on Raumalla AMK:ssa opiskellessa huomanmut, että muilta paikkakunnilta tulevat yleensä pitävät tätä paikkaa ihan paskana, mitä se varmasti osin onkin, mutta tuovat sen ehkä äänekkäämmin esille kuin natiivit, jotka koittavat sentään jotain positiivista kalastajakylästään löytää.
Lisäksi Aki kuuluu niihiin, jotka ulostettiin Raumalta kuuluisan RD:n 2-7 minuutin koirankopin kautta (vrt. Saarela) joten näyttöhaluja varmasti löytyy senkin takia. Itse ehkä pistäisinkin suoraan Akin pelaamaan kaukalon ulkopuolistenkin kesäjääkavereidensa Koiviston ja Saarelan kanssa, mutta kahtotaan nyt mitä Kake keksii.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pari lainausta päivän Länskäristä:

"Ei raumalaiselle pelaajalle ole mitään hienompaa kuin Lukossa pelaaminen"

"Todennäköisesti mulle on kaavailtu fyysistä roolia ja taklauksia. En pysty pistepörssin voittoa lupaamaan, mutta asennetta, taistelua ja luonnetta kylläkin. Siitä ei jää homma kiinni."

Juurikin näin. Tervetuloa kotiin Aki.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Todennäköisesti mulle on kaavailtu fyysistä roolia ja taklauksia. En pysty pistepörssin voittoa lupaamaan, mutta asennetta, taistelua ja luonnetta kylläkin. Siitä ei jää homma kiinni."

Taklauksia ei olekaan Lukon puolelta nähty, eikä fyysisyyttä muutenkaan. Esiin. Liedeksen piti tuoda fyysisyyttä, mutta Heikki ei taklaa koskaan. Suuronen taitaa olla ainoa poikkeus sääntöön. Toivottavasti Aki saa mahdollisuuden näyttää, kunhan iso mies saa vain jalat liikeelle pienessä roolissa, se oli viimeksi ongelmana.
 
Taklauksia ei olekaan Lukon puolelta nähty, eikä fyysisyyttä muutenkaan. Esiin. Liedeksen piti tuoda fyysisyyttä, mutta Heikki ei taklaa koskaan. Suuronen taitaa olla ainoa poikkeus sääntöön. Toivottavasti Aki saa mahdollisuuden näyttää, kunhan iso mies saa vain jalat liikeelle pienessä roolissa, se oli viimeksi ongelmana.

Viime kaudella Kouvolassa toimi ainakin homma hyvin siihen asti kun polvi sanoi poks.
Akilta asennetta, taklauksia ja ennen kaikkea kilpailua pelipaikoista. Lukossa kun kokoonpanot on valmentajasta riippumatta kiveen hakattuja. Eikä haittaa vaikka muutaman pisteenkin tekee.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viime kaudella Kouvolassa toimi ainakin homma hyvin siihen asti kun polvi sanoi poks.
Akilta asennetta, taklauksia ja ennen kaikkea kilpailua pelipaikoista. Lukossa kun kokoonpanot on valmentajasta riippumatta kiveen hakattuja. Eikä haittaa vaikka muutaman pisteenkin tekee.
Heikkilä on sentään jotain muutoksia pelien välillä tehnyt, esim. kokeillut Väyrystä, Antonen on saanut uuden mahdollisuuden ja Suuronen vetää tänäänkin Saarelan ja Koiviston kanssa.

Kangasmäki muuten ottaa/saa tänään Liedeksen paikan, joten rima onnistumiselle ei ole ainakaan kovin korkealla :)
 
Heikkilä on sentään jotain muutoksia pelien välillä tehnyt, esim. kokeillut Väyrystä, Antonen on saanut uuden mahdollisuuden ja Suuronen vetää tänäänkin Saarelan ja Koiviston kanssa.

Kangasmäki muuten ottaa/saa tänään Liedeksen paikan, joten rima onnistumiselle ei ole ainakaan kovin korkealla :)

Joo kake on sentään vähän näyttänyt hauista tässäkin asiassa
Ja juu Kanki kun heittää neljä taklausta niin olisiko siinä jo enemmän kuin Liedeksellä koko kautena? :D
 
Joo ihan hyvä sisääntulo mun mielestä Kangelta tänään. Taklauksia taisi tulla ainakin se neljä. Yksi hankittu jäähy ja hieno syöttö ekassa vaihdossa kaatuessaankin p-pisteiden väliin Seigolle(?) peliaikaa 11:28 eli varmaan enemmän kuin Dufvan aikana ikinä.

Mikään raketti ei Kanki edelleenkään ole, mutta ihan hyvin mahtuu tuohon joukkueeseen jatkossakin. Paikallispelissä sitten vähän hanskaa jonkun suippokorvan naamaan ja miestä seinälle.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lueskelin Kangasmäen haastattelun Kiekkoareenasta vajaan neljän vuoden takaa ja huomasin, ettei sitä löydy tästä ketjusta:

Akin rasva suli kuin lumi - Kiekkoareena

Kiinnitin huomiota tuohon:

"Seuraava tavoite on alkaa iskeä pisteitä. Runkosarjassa 43 ottelussa kertyi tehot 4+3.
– Ei tässä voi kauhean monta vuotta keikkua, jos iskee 5–6 pistettä kaudessa. Nuoremmat tulevat ohi, Kangasmäki myöntää suoraan."

Viime kaudella Kanki iski uransa kovimmat tehot 5+10. Toukokuussa hän täyttää 28 vuotta eli on käytännössä kiekkoilija parhaassa iässä, joten voisi ajatella, että liigaura on parhaillaan vedenjakajalla.
 
Tuli joo mutta vahvistaako nyt nähdyt otteet joukkuetta ovat aikalailla negatiiviset. Rosterissa on parempiakin.

No kyllä nuo nyt vähän vahvistaa kun ilman kankea olisi tullut 0 pojoa tänään.

Toki sulla tuntuu olevan myös jotain henkilökohtaista taustalla.

EDIT: Jaa no siellä sama jannu huutelee näköjään Liedeksen perään toisaalla. Selitys löytyi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös