Mielikuvitushahmo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Eipä oo koskaan niin kiire mihinkään, että tulisi punaisia päin ajeltua, muutenkin olen lainkuuliainen yksilö kaikenkaikkiaan.
Tommy kirjoitti:Kyllä, päivittäin ja useasti vielä törkeästi. Mutta niin tekevät muutkin.
Ajan päivittäin Helsingissä autolla työmatkallani ja täällä punaisiin päin ajamisen kulttuuri on aivan eri kuin esim. Espoossa.
Mutta sen ymmärtää, kaikki haluavat mahdollisimman nopeasti pois ruuhkista ja kotiin. Työmatkan aikana voi tulla parhaimmillaan / pahimmillaan vedettyä neljä, viisi tai kuusi kertaa punaisia päin.
Toki järkeä pitää käyttää, eli jos näkyy jalankulkijoita kärkkymässä niin siinä vaiheessa aivot miettivät kaksi kertaa jarruttaako vai ei. Muuten kyllä törkeästi päin punaisia.
Niin ja nyt ei puhuta siis "vanhoista vihreistä" vaan niistä kun valo on jo selkeästi ehtinyt vaihtua punaiselle.
Niin ja mainittakoon toki sellainen etten työmatkojen ulkopuolella aja päin punaisia, siviilissä kiltisti eli joskus päin keltaisia.
Muutama minuutti päivässä tekee jo tunnin kuussa. Mun aika on kallista.Speedye kirjoitti:Onko se niin kauheaa olla työmatkalla muutama minuutti pidempään?
Niin valothan toimivat yleensä vihreillä aalloilla, joten ei siinä mitään voita jos ajaa kerran päin punaisia. Seuraavassa risteyksessä ollaan taas jonossa muiden perässä. Samanlaista näkee myös ohitustilanteissa ja kaistan vaihdoissa. Ensin vedetään törkeästi ohi ja sitten seistään jonossa edessä seuraavassa risteyksessä.Prof. Puck kirjoitti:Tai toinen yhtä yleinen juttu on se, että ensin tuupataan vimmatulla angstilla päin punaisia/wanhaa vihreää, ja sitten kuitenkin juututaan keskelle risteystä tukkien liikenteen toisesta suunnasta.
Kumikaksonen kirjoitti:Mikäli on joskus Oulussa joutunut esim Laanilan Nesteen kulmilla odotelemaan kääntymisvalon vaihtumista sen perinteisen 5 minuuttia...
Black Adder kirjoitti:Haha! Tuli heti ketjun avausta lukiessa mieleen ko. risteys ja sitten toinen Oululaisen liikennesuunnittelun helmi, eli Raksilan rautatiesillan risteys, jos on tulossa kasarmilta päin. Ehkä kolme autoa ehtii kääntyä vihreillä vasemmalle, eli Raksilaan, joten loput ajavat punaisilla niin kauan kuin uskaltavat.
Kaippa se on uskottava kun saman joukkueen kannattaja opastaa. Pidän tästälähin jeesuksen mielessä ja housut jalassa.Sakon suuruus sitten määräytyy etäisyydestä ensimmäiseen valo-opastimeen valon vaihtuessa punaiseksi. Soo soo!
Mitä oon itse kuullut ja kokenut niin Lahden keskustan läheisyydessä on ilmeisesti yhdet suomen vittumaisimmat liikennevalot. Jo senkin takia et linnunpönttö-peltipoliisi tutkailee näitten valopylväiden jälkeen ettei kukaan aja vain päin punaista. (JKL seutuvilla ainakin Paviljongin kohdalla samaa hupia havaittavissa).Välillä tulee ajettua läpi ns. vanhoilla vihreillä kun ei viitsi painaa jarrua pohjaan vaan kaasulla kiihdyttää kun näkee että valot on vaihtumassa. Ja kun kuvittelee itse olleensa vika joka ehtii niin perässä tulee pari autoa myös. Mennään kun ehditään.
Taidat olla kuullut Mytäjäisen risteyksestä. Se on tiellä nro 12 ja liikennettä on aikas paljon. Risteyksessä joutuu aina odottamaan kaikkien muiden kolmen suunnaan liikenteen ennen kuin itse pääsee menemään. Siksi siellä ajetaan hyvin paljon todella vanhoilla vihreillä. Peltipoliisi on tiellä 12 rautatieasemalta Hollolaan päin ajaessa juuri risteyksen jälkeen. Kyllä siihen on jokunen jäänyt kiinni kun kiihdyttää valoihin päästäkseen läpi viime hetkillä.Mitä oon itse kuullut ja kokenut niin Lahden keskustan läheisyydessä on ilmeisesti yhdet suomen vittumaisimmat liikennevalot. Jo senkin takia et linnunpönttö-peltipoliisi tutkailee näitten valopylväiden jälkeen ettei kukaan aja vain päin punaista.
Itseasiassa molemmista oon tainnut kuulla, mutta tuo tie 12 taisi olla se mitä hain.Taidat olla kuullut Mytäjäisen risteyksestä. Se on tiellä nro 12 ja liikennettä on aikas paljon. Risteyksessä joutuu aina odottamaan kaikkien muiden kolmen suunnaan liikenteen ennen kuin itse pääsee menemään. Siksi siellä ajetaan hyvin paljon todella vanhoilla vihreillä. Peltipoliisi on tiellä 12 rautatieasemalta Hollolaan päin ajaessa juuri risteyksen jälkeen. Kyllä siihen on jokunen jäänyt kiinni kun kiihdyttää valoihin päästäkseen läpi viime hetkillä.
Kuitenkin Lahden ns. sakkoherkin kamera on toisesta suunnasta tullessa Kärpäsenmäessä. Siinä vaihtuu rajoitukset 70-60-50 ja alamäkeen kulkee hyvin. Kamera taitaa olla kuudenkympin alueella. Vaikka kameran tietää niin helposti menee alamäkeen liian kovaa. Kun ne muutkin ajaa. Ihan tyhmää, joo. Ei ole tullut sakkoja, mistään koskaan. Hyvää tuuria?