Ajatko kännissä?

  • 29 381
  • 144

Oletko ajanut kännissä?

  • Olen ajanut kännissä ja kärähtänyt

    Ääniä: 36 4,9%
  • Olen ajanut, mutten kärähtänyt

    Ääniä: 231 31,3%
  • En ole ajanut kännissä

    Ääniä: 445 60,2%
  • En muista ajaneeni kännissä.

    Ääniä: 27 3,7%

  • Äänestäjiä
    739

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Televisiosta tuli juuri uutiset, jossa sanottiin, että suomalaisten kännissä ajaminen ja sen salliminen on lisääntynyt. Moraali siis heikentymässä.

Entäs sinun?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole ajanut, koska en omista edes korttia saati autoa, tosin ei sekään periaatteessa estäisi sitä että olisin joskus humalassa ajanut. Se olisi kyllä silloin vielä astetta pahempaa, koska en olisi muutenkaan ajokelpoinen. Kantani on kuitenkin se että rattijuopumus on viheliäinen rikos, samahan se mitä omalla hengellään tekee, mutta kun vaarantaa toisten, niin se on jo paskamaisempaa.

Olen kyllä ollut kerran humaltuneen (ja ties minkä muun päihteen alaisen?) ihmisen kyydissä ja olin silloin itsekin humalassa, muutoin en ehkä olisi edes kyytiin suostunutkaan. Onneksi vauhti sentään oli hiljainen, kuski suht taitava ja vuorokaudenaika hiljainen. Tuskin kuitenkaan toiste ihan heti humaltuneen ihmisen kyytiin hyppäisin.
 

Morning star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vastasin,että olen ajanut,mutten kärähtänyt.Ennenkuin kaikki ristiinnaulitsevat minut,tarvitsee kyllä puolustuksekseni sanoa,että tämä kännissä ajaminen käytännössä tarkoitti auton siirtämistä n. kolme metriä,mutta kuitenkin rehelinen ajattelin tällä kertaa olla.En ole tätä tapausta ennen enkä sen jälkeen humalassa ratin taakse istahtanut.Pitää kyllä myöntää,että mielessä on monta kertaa sen jälkeen käynyt,että meikäläisen tuurilla olisivat kissalan pojat hyvinkin saattaneet kyseisen törttöilyn huomata.

Varsinaista asiaa kommentoidakseni;olen ankarasti humalassa ajamista vastaan,ja siitä saisi mielestäni häkki heilua herkästi,on meinaan sen verran aivotonta toimintaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastasin, että en ole ajanut. Olen selkeästi kännissä ajamista vastaan ja olen tuon suhteen äärimmäisen varovainen - pyrin pitämään kunnon käännäämistä seuraavan päivän sellaisena, ettei auton rattiin tarvitse kajota. Ei edes krapulassa.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti HN
Hervannassa ei kukaan aja selvinpäin.

Perkele... tietämättäni olen siis ollut noin kymmenen rattijuopon kyydissä. Kiitos vinkistä HN, pitää muistaa jatkossa soittaa poliisille samalla, kun nousen kaverini kyytiin. =)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kännissä ajaminen on säälittävää amatöörien puuhastelua, piste.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti BigRedBob
Kännissä ajaminen on säälittävää amatöörien puuhastelua, piste.

Toinenkin piste!

Siis kaksi pistettä!

Itse on kyllä tunnustettava eräs tekonen... Yleensä silloin kun on tullut edellisenä iltana nautittua niin tulee kyllä laskettua tasankin tarkkaan ettei rattiin taatusti tule hypättyä ennen kuin kaikki on aivan varmasti haihtunut.

Kerran sitten tietenkin kävi niin, että edellisenä myöhäisiltana oli joku paukku tullut otettua. Aamusta vaimo lähti sitten jonnekin reissuun, joten itse muksujen kanssa jäin kotiin. No eipähän ehtinyt rouvan jäljiltä kunnolla ulko-ovi kiinni kolahtaa kun toiseksi vanhin lapsista pihalla repäisi kylkensä futiksen tuoksinassa yhteen maalipuussa törröttäneeseen naulaan. Haava sen verran pahan näköinen, että tikkausta lääkärin luona tarvitaan.

Tässä hetken mietintä, että normaalisti en lähtisi ajelemaan, mutta kaipa tuota lääkärin luo voidaan ajella. Rattiin siitä ja eiköhän sitten ensimmäisen risteyksen jälkeen ole poliisisetä käsi pystyssä. "Ja tuohon pitkä rauhallinen voimakas puhallus olkaa hyvä." Tuntui jotenkin jopelolta rinnan alla....

Ja... Mittarihan värähti. Punaiset lukemat ilmoittivat 0,18 promillea. Siinäpäs sitten poliisisetä kyseli että mitä ja milloin on tullut nautittua. Haki kollegaltaan toisen mittarin, joka näytti 0,17. Kyseli että miksikäs pitää lähteä liikkeellä, jos on juotu. Ymmärtäväisenä katseli lapsen kylkihaavaa. Totesi, että etpä ole nyt kyllä ihan terävimilläsi liikenteessä, mutta ajelkaahan lääkäriin ja pitäkää kaikin puolin itsestänne huolta.

Tämän jälkeen edelleen tullut aika tarkkaan laskettua, että varmasti on kaikki pois verestä ennen kuin rattiin istuudutaan.

Old TJ
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kahta ei saa kokeilla : omaa siskoa tai kännissä ajamista. Kännissä ajava tuppaa vaarantamaan kaikkien muiden turvallisuuden paitsi omansa. En siis ole koskaan ajanut kännissä, enkä aja.

Ainoa tilanne, jossa voisin hyväksyä kännissä ajamisen on tilanne, jossa ihminen loukkaantuu vakavasti ja pitää saada mahdollisimman nopeasti sairaalaan. Esim. jollain mökkireissulla, jonne ei saada ambulanssia kovin nopeasti.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Joskus ammoisina aikonana tuli juopoteltua juhannusfestareilla kolme päivää oikein kunnolla. Edellisenä päivänä oli tullut kipattua pari pulloa viiniä, vodkapullo, about 10 kaljaa ja sekalainen määrä muuta alkoholia. Yhteensä varmaankin 40 annosta viinaa. Aamulla sitten laskeskelin, että hetkinen täähän tekee rapeat 480 grammaa alkomaholia. Painoin tuohon maailman aikaan n. 65 kiloa ja jonkun prosyyrin mukaan ihminen polttaa gramman alkoholia painokiloa kohden tunnissa. Aloittaminen oli tapahtunut(+pari päivää alle) n. 24 tuntia aikaisemmin, joten noiden laskujen mukaan minulla piti olla vielä pari sataa grammaa alkomahoolia veressäni eli perskännit. Menin kokeeksi puhaltamaan puhallutuspisteeseen ja puhalsin: Nollat! Otin vielä uudestaan ja sama tulos. Pakko oli etsiä poliisit ja puhalluttaa heilläkin. Nollat edelleen. Pakko kai se oli uskoa ja parin tunnin päästä auton rattiin. Epäilen kyllä vieläkin, että mahdoin olla vaikutuksen alaisena silloin. Tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo poliisit laitteet ovat?
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä kännissä ajamisesta, mutta itse ainakin ajan seuraavana päivänä, jos on tarve. Ihan sama kuinka kumarassa olen ollut, niin seuraavana päivänä kuvittelen ainakin olevani ajokunnossa. Vitutti ainakin nuorempana, jos oli keskellä viikkoa ollut ryyppäämässä ja piti aamulla lähteä kouluun, niin miksi ei siis autolla kouluun, ei ongelmia.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ole tullut humalassa ajeltua, enkä aivan helposti lähtisi edes pari kaljaa maistelleen kyytiin. voi kyllä olle, että Saksanmaalla oleillessani "isäntäperheen" kuskin veressä oli alkomahoolia autobahnilla 200km/h paahtaessamme, mutta ei onneksi tullut silloin mieleen, oli nimittäin suht huono kelikin vielä...

Kännissä/humalassa/pari nauttineena/krapulassa auton rattiin hyppääminen on edesvastuutonta. Poikkeuksena äärimmäiset hätätilanteet.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
En ole koskaan humalassa ajanut, enkä aja. Nykyään minulla on erittäin tiukka kanta, mutta jostain syystä silloin kahdeksantoista kesäisenä sitä tuli lähdettyä humalaisen kyytiin. Kyseessä oli kaveri, joka sittemmin on ajanut aivan plekseissäkin autoa, mutta silloin sitä ei tullut mietittyä, kun mies otti vähemmän kuin muut. Idiootin hommaa, joka vieläkin hävettää kun muistelee. Onneksi kenellekään ei käynyt kyseisellä kerralla kuinkaan..
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Cosmo
No kotiinhan saa aina ajaa.. Ihan kuin tämäkin kaveri: http://www.expressen.nu/html/bildarkiv/Saburido.htm

Lähde nyt on vähintäänkin epäilyttävä, mutta tsokkihoito on se joka puhuu näissä jutuissa.

Kyllä tuo juttu taitaa valitettavasti olla ihan tosijuttu. Sama osui silmiini Snopes-urbaanilegendasivustolta http://www.snopes.com/inboxer/adults/saburido.htm muutama päivä sitten ja siellä on linkki (alareunassa) tuon tytön hyväksi perustetun säätiön sivulle.

Lopputulos on tosiaan aika hurjannäköinen. Tuolla snopesin sivulla ei ole "pahoja" kuvia, mutta Cosmon antamassa osoitteessa ja heti sen säätiön etusivulla on. Ehkä kannattaa varoa, jos siltä tuntuu, mutta tuollaisen luulisi kuitenkin pysäyttävän hetkeksi paantuneimmankin rattijuopon.

Itse kysymykseen unohtui vastata. Joskus olen esim. ennen lätkämatsin alkua ottanut yhden kaljan, mutten koskaan enempää (siis jos olen autolla liikenteessä) enkä koskaan myöskään välittömästi ennen autolla ajoa. Sinä päivänä, kun menee promillerajalle asti, minut saa vapaasti ampua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai ajan kännissä, koska ravintolastahan tullaan yleensä pois ihan hirveessä jousessa. Tosin riippuu kyllä vähän naisestakin, ei niitä kaikkia viitti ajaa edes jurrissa (ai ei vai?)

nim.rekkamies ajaa kelillä kuin kelillä


Tarkennuksena se ettei autolla ajeta jurrissa koskaan!!!
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En todellakaan ole. Moraalia sentään olla pitää, että jos ottaa niin ei aja, ja päinvastoin: jos ajaa, ei ota.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vastasin rehellisesti esitettyyn kysymykseen, olen ajanut kännissä mutta en ole jäänyt kiinni. Minunkin tapauksessa kyseessä oli auton siirtäminen omakotitalon pihalla muutaman metrin matkan verran. Tämän ohella olen ajanut kännissä polkupyörällä joitain kertoja - siitäkään en ole jäänyt kiinni, joten putkaa linnaa vankilaa vaan minullekin.

vlad#16.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Tottakai ajan kännissä, koska ravintolastahan tullaan yleensä pois ihan hirveessä jousessa. Tosin riippuu kyllä vähän naisestakin, ei niitä kaikkia viitti ajaa edes jurrissa (ai ei vai?)

nim.rekkamies ajaa kelillä kuin kelillä

Mies tekee mitä miehen pitää. Remu-enganniksi mäns gatta duu vat mäns gatta duu.

But:

Kovat jätkät ei aja kännissä. Se on asia, josta ei saa tinkiä. Sillä asialla ei oteta riskiä. Riehutaan muuten sitten ja pelataan elvistä, kätevää ja näppärää, mutta jurrissa autonavaimet piiloon. Rattijuoppona aiheutettu 'tahtomaton vahinko' henkilövahinko jollekin raastanee sielua koko loppuiän.

Pelleillään sitten jalan, mutta jurrissa ainoa hyväksyttävä 'ratti' on huikka kurkusta alas. Kun ajellaan (autoa), mennään selvinpäin, kun ajelleen (muutoin), sitte mies tekee tarvittavan.

Niillä mennään. Ei vastaväitteitä.
 

LexaMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FPS
Myönnetään

Mopolla tuli joskus 15-kesäisenä ajeltua keskaripöhnässä, jäin kiinni ja sovitin rikokseni. Ei kaduta jälkeenpäin.

Autolla ajoin kerran krapulassa metsätiellä, oli hieman hontelo olo, en tiedä oliko yli lain salliman rajan alkoholia veressä. Päätin katsoa taustapeilistä, että näytänkö humalaiselta ja heti meinasi mennä mutka suoraksi. Sen jälkeen en ole krapulapäivänä ennen kuutta illalla ajanut kertaakaan puhaltamatta ensin alkometriin.

Yllättävän huimia lukemia tulee kunnon ryyppäämisen jälkeisenä päivänä vielä klo 14-16 välillä.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Myönnetään

Viestin lähetti LexaMan

Autolla ajoin kerran krapulassa metsätiellä, oli hieman hontelo olo, en tiedä oliko yli lain salliman rajan alkoholia veressä. Päätin katsoa taustapeilistä, että näytänkö humalaiselta ja heti meinasi mennä mutka suoraksi. Sen jälkeen en ole krapulapäivänä ennen kuutta illalla ajanut kertaakaan puhaltamatta ensin alkometriin.

Yllättävän huimia lukemia tulee kunnon ryyppäämisen jälkeisenä päivänä vielä klo 14-16 välillä.

Asiasta kolmanteen. Onko muuten kenelläkään tietoa, mistä saisi ostettua hyviä alkometreja? En tarkoita nyt mitään Anttilan tai vastaavan myymää tuotetta, joka maksaa 15 Eur. Ja minkähän hintaisia ne mahtaa olla?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kyllä, ajan paljon "maistissa" - en siis suoranaisesti kännissä. En tosin koskaan Tanskasta itäänpäin.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rattijuoppo ajoi kuoliaaksi parhaan kaverini 17 vuotta sitten erään kesäisen päivän iltana. Se tuntuu vieläkin täysin käsittämättömältä asialta.

Jos otat, et aja - se on yksi ehdottomia asioita, joista itse en tingi tuumaakaan.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
En aja autoa kekkulissa. Mistähän johtuu, että meikäläisen rimpuloihin on viime vuosina tullut niin vähän kilometrejä... ;)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
En aja eikä aja kaverinikaan jos minusta on kiinni. Kytät soitan tai turpaan annan jos kaverini moisen tempun tekee. Jos välit on sillä poikki niin sitten on.

10 Vuotta sitten paras kaverini ajoi Yrjö-Datsuninsa 150kmh vauhdista puolen metrin halkaisijalla olevaan terästolppaan.
Kännissä oli kuin käki. Muut kaverit kyllä tiesivät, mutta eivät ottaneet avaimia pois, saatikaan soittaneet poliisia. Toivottivat vain varovaista matkaa kun kaveri autoonsa hyppäsi. Itse en valitettavsti ollut paikalla kun Seppo autonsa starttasi.

Datsuni oli paalun ympärillä kuin karkkipaperi ja mies paloi autoon sisälle.

Rauha sielulleen.

K
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös