Airbnb

  • 9 277
  • 51

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muutamia keikkoja jälleen AirBnB:n kautta takana, ja hyviä valintoja edelleen olleet nuo liki femmaksi arvioidut. Aiemmin mainitsemani heikohkot kämpät eivät nekään mitään pommeja olleet, lähinnä vain kuvat olivat edustavampia kuin itse kämppä. Tässä vaikuttaisi olevan aika selkeä ero Suomen hyväksi, nimittäin kohtuullisella otannalla kämpät ovat vastanneet otettuja kuvia täysin tai olleet todellisuudessa jopa parempia. Molemmat pettymykset taas ovat ulkomailta, Saksasta ja Tanskasta, joista jälkimmäinen oli ihan omaa tyhmyyttä ja budjetissa nuukailua.

Oltiin tuossa joku aika sitten yksi yö maakuntakeskuksen keskustassa juuri rempatussa kaksiossa. Autopaikka kuului mukaan ja jääkaapissa oli kaljaa ja limua tervetuliaisiksi. Käytin yhden kerran edun majoitukseen, jolloin hintaa jäi 40 euroa, alkuperäinen siis vajaa 60. Mietin siinä, että aika kannattamaton porukka olemme, kun tosiaan muutama euro menee juomiinkin ja sitten tulevat siivoamaan kämpän tai ainakin vaihtamaan petuvaatteet. Toisaalta jätämme kämpät aina hyvään kuntoon ja jätämme selkeästi käyttämättömät pyyhkeet yms. kamat erilleen, mutta aina siellä tsekattavaa on. Parhaita silti omaan makuuni ovat nämä tällaiset asumattomat huoneistot, joita diilataan (puoli)ammattimaisesti, kukin määritelköön hinnan halunsa mukaan ja itse tietysti mielelläni hyödyn edullisista kohteista.

Ihan suoraan muiden nurkkiin en itse tai varsinkaan perheenä halua, siis että isäntäväki on siinä iholla. Pari kertaa ollut sellaisissa, että huone on erillään muista vessoineen, ja se riittää mulle. En kaipaa mitään monikansallisia aamupaloja tms.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Heh, ralliviikonlopulle oli Jyväskylään varattuna yksiö läheltä kaupungin keskustaa. Majoittaja nyt sitten meni ja perui tuon kommenteilla "jäi väärät päivät vapaaksi". Liian halpahan tuo olikin ollakseen totta tuolle viikonlopulle.

Noh, onneksi löytyi muitankin majoituksia vielä. Melko ärsyttävää joka tapauksessa. AirBnb mainitsee, että tuosta tulee "sanktioita" majoittajalle, mutta sepä nyt ei siinä tilanteessa hirveästi majoittujia lämmitä, kun nukkuukin yönsä sillan alla yksiön sijaan.

Muuten ollut kyllä hyviä kokemuksia (onneksi) myös ulkomaille airbnb:stä. Siinä tilanteessa ei paljon naurattaisi, jos tuhansien eurojen lennot jonnekin kauaksi varattu ja majoittaja peruisi viimetinkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös