Ainoa tapa pelastaa TPS on käydä peleissä!

  • 30 163
  • 140

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
peno kirjoitti:
TPS:n kaltainen liigajoukkue ei yksinkertaisesti voi tippua liigakartalta.

Nyt kiinnostaisi kyllä tietää, miksi ei voi. Perinteet eivät mielestäni yhtään joukkuetta pidä liigassa. Ja ennen kuin alatte JYP-fani-narinanne, niin sanon, että tämä koskee myös omaa joukkuettani. Jos peli ei kulje tarpeeksi hyvin, niin ulos vain.

Mutta otsikon asiaan: Mahtaakohan Palloseura pelastua edes sillä, että yleisöä on paikalla lato täynnä ( en tiedä )? Ja miten se saadaan täyteen ( peliesityksen on parannuttava, eli Virralle kenkää )?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mutta otsikon asiaan: Mahtaakohan Palloseura pelastua edes sillä, että yleisöä on paikalla lato täynnä ( en tiedä )? Ja miten se saadaan täyteen ( peliesityksen on parannuttava, eli Virralle kenkää )?

Ei tarvi edes saada täyteen jos saataisiin loppukaudesta paikalle 2/3 hallin kapasiteetista, niin todennäköisesti kamppailtaisiin ensi kaudella mitaleista. Menestys ja hyvät peliesitykset taitaa olla ainut mahdollisuus siihen nopeasti.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ei tarvi edes saada täyteen jos saataisiin loppukaudesta paikalle 2/3 hallin kapasiteetista, niin todennäköisesti kamppailtaisiin ensi kaudella mitaleista.

Lainatakseni Internetin suosittua sanontaa: "lol what"

Tämä syy-seuraussuhde jäi nyt meikäläiselle vähän epäselväksi. Oliko ideana, että tuolla tavoin saataisiin rahaa huippujoukkueeseen ja huippuvalmentajaan? En meinaan usko tähänkään, paskaa on taustalla niin paljon ja veikkaan että persnettoa on tulossa järkyttävät määrät.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tilanne taitaa olla se ettei muutosta tule ilman totaalista mahalaskua. Voi olla että Hantta on kommentoinneistaan huolimatta nero, ja floppasi tietoisesti vain pelastaakseen Tepsin. Paska homma että Sutela on totaalisena idioottina sulkenut Hantalta kunniallisen poistumistien. Hannu on heikkouksistaankin huolimatta TPS-legenda, ja sille pitää antaa arvoa. Vai ollaako me nykyään joku "muoviseura", jolla ei ole perinteitä?

Urheilullisuuden ja intohimon on palattava Tepsiin niin toimistossa kuin kentällä. Nyt tyhjät tynnyrit kumisevat, seuran tj tempoilee lausunnoilla, markkinointipuolella sentterit heiluu ja alistumistila Turkuhallissa on jotain aivan käsittämätöntä. Mä olen tosissani kun sanon että melkein itku tuli, kun olin Tapparapeliä katsomassa. Koko tilanne ympäristöineen oli niin masentava. Olen yksittäisenä ihmisenä ihan voimaton kun rakastamani seura on pilattu.

Ne saatanan paskat ovat vieneet multa Tepsin! Mitä helvettiä mä teen koko pitkän talven???

Täten, ainoa tapa pelastaa TPS, on jättää käymättä peleissä. Se on raha, tässä tapauksessa sen puute, joka saa pyörät pyörimään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Täten, ainoa tapa pelastaa TPS, on jättää käymättä peleissä. Se on raha, tässä tapauksessa sen puute, joka saa pyörät pyörimään.

Tepsillä menee miten menee. Mä käyn otteluissa entiseen tahtiin eli ollaan sitten liigassa tai ei. Enää en jaksa valittaa kun ennen kauden alkua sitä tein jo...eli olin kaukaa viisas. Nyt on oikeastaan hauskakin lukea porukan valituksia kun tämä katastrofi tuli ns puun takaa.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsillä menee miten menee. Mä käyn otteluissa entiseen tahtiin eli ollaan sitten liigassa tai ei. Enää en jaksa valittaa kun ennen kauden alkua sitä tein jo...eli olin kaukaa viisas. Nyt on oikeastaan hauskakin lukea porukan valituksia kun tämä katastrofi tuli ns puun takaa.
Sähän olet katsojana samanlainen harmaa hahmo niin kuin Hantta on valkkuna. Tepsiä, sun suosikkiseuraa vedetään korville, ja otat sen tyynesti vastaan.

Perkele, kyllä lätkään kuuluu liittyä intohimoja ja tunteita, ja jos niitä ei löydy niin mä rupeen vaikka virkkamaan. Siinäkin näkee enemmän kontaktia kuin Tepsin peleissä.

Tiistaina Ässät-pelissä alle 3000 katsojaa. Varma juttu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sähän olet katsojana samanlainen harmaa hahmo niin kuin Hantta on valkkuna. Tepsiä, sun suosikkiseuraa vedetään korville, ja otat sen tyynesti vastaan.

Lue mun kirjoituksia ennen kautta ja kauden alussa. Siinä sulle harmautta. Ei mun valitus täällä Jatkoajassa muuta yhtään mitään yhtään miksikään. Ja mun suosikkiseuraa on vedetty korville jo vuosia. Mikä erottaan tämän vuoden muista?
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lue mun kirjoituksia ennen kautta ja kauden alussa. Siinä sulle harmautta. Ei mun valitus täällä Jatkoajassa muuta yhtään mitään yhtään miksikään. Ja mun suosikkiseuraa on vedetty korville jo vuosia. Mikä erottaan tämän vuoden muista?
Jutut netin keskustelupalstoilla ei tietenkään muuta mitään, mutta jos tunnelmat nyt kun mitään positiivista ei ole näkyvissä, on luokkaa "ei se mitään, kyllä mä käyn peleissä" niin onhan se ihan käsittämätöntä. Miten joku voi ottaa tämän noin tyynesti?

Mulle tämä vuosi eroaa edellisvuosista siitä että nyt mulla oli ensimmäistä kertaa mahdollisuus käydä katsomassa kaikki kotipelit. Yksi syy, minkä takia muutin Tampereelta takaisin Varsinais-Suomeen, oli Lätkä-Tepsi. Odotin, että tällä kaudella TPS pystyy edes kohtuulliseen suoritukseen eli sijoille 8-12, mutta kesän pelien ja nyt alkukauden perusteella me ollaan tällä sijalla vielä keväälläkin.

Joten totta kai mä otan tän Tepsin tilanteen raskaasti, ja ihmettelen miten osa porukasta säilyttää tyyneytensä. En osaa oikein pukea asiaa sanoiksi, vituttaa niin paljon.
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Voi herranen aika

Enpä ole pitkään aikaan jatkoajassa käynyt. Nyt kävin ja koko surkeus laukesi silmille kuin Peter North (ei onneksi minun, siis tuo Peter).

Seuralla menee huonosti, se on selvää ja syitä lienee monia. Mutta surkeinta on se että alkujaankin pienehkö faniryhmäkin on pilkkoutunut kahtia. Molemmissa sitten 3 aktiivia koittaa parhaansa mukaan todistaa että juuri he ovat se OIKEA faniryhmä. Pian nämäkin ryhmät jakautuvat kahtia koska joku kannustaa väärin, ja sitten taas jne jne. Pian enää ryhmien jäsenetkään tiedä mihin ryhmään he oikeastaan kuuluvat. Sama se missä katsomossa istuu, ainakin omalta kohdalta on joka matsissa ollut ainakin yksi mielestäni täys idiootti kuuloetäisyydellä huutamassa jotain "mukavaa". Oli sitten kyseessä liigapeli tai oman potsun junnumatsi.

Tämäkin kertoo siitä missä suossa seura rypee. Yhteisymmärrystä ei ole mistään, ja kaikki (johdossakin) tuijottaa omaa napaa ja morkkaa muita selän takana. Pitäis varmaan koittaa saada Mora sponssiksi.

Itse kaipaan peliin lisää aktiivisuutta ja iloisuutta. Ennenkuin sitä tulee en meinaa halliin vaivautua. Joudun ihan itse maksamaan lippuni, ja nyt on jalkakin kipsissä. Mieluummin katson tappiollisen pelin jossa on ollut vauhtia ja vaarallisia tilanteita, kuin 1-0 rankkarivoiton nyhjäämisen jälkeen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itse kaipaan peliin lisää aktiivisuutta ja iloisuutta.

Kannattaisi käydä hieman useammin täällä Jatkoajassa...tätä aktiivisuutta ja iloisuutta olemme kaivanneet jo muutaman vuoden. Mitäs uutta sulla?
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseasias sen verran munaton jätkä että en kummassakaan mutta vähän on veri vetänyt SR:n puoleen.

Ei millään pahalla mutta minulle itselle tulee tunne, että alakerta on vapaampi ja SR liian "sisäpiiri" juttu. Vaikea selittää. Toisaalta alakerrassa ei ole väliä kun aina menee hyvin, ylhäällä ei jotenkin kehtaa kun tietää porukan olevan fiksumpaa ja käyttänyt ääntä ennenkin. Esim. Alhaalla porukka voi nojailla ja oleskella B2 lähellä, F2 katsomon esim. yläpuolella on tyhjää (silläkin olettamuksella että alhaalla liikku enempi väkeä jne.)

En nyt oikein osaa hyvin selittää.... Olis se helppoo kun olisi joku hyvä tuttu vaikka F2 jonka kautta uskaltaisi ja pääsisi hyvin sisään, näin kylmiltään se on vain vaikeaa vaikka F2:ssa itse istuskelevat sanovatkin että sinne vaan sekaan.

Ja joku, kuka sitten onkaan, on bongannut minut jo muutaman kerran Hallilla :)

Kyllä sinne äffäänkin voi tulla nojailemaan ja oleskelemaan. Aukoo sitten sitä mukaa sitä turpaansa kun rupeaa chanttien sanat muistumaan mieleen. Helvetin huono tekosyy tuo olla tulematta toimintaan mukaan ettei tunne sieltä ketään.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä sinne äffäänkin voi tulla nojailemaan ja oleskelemaan. Aukoo sitten sitä mukaa sitä turpaansa kun rupeaa chanttien sanat muistumaan mieleen. Helvetin huono tekosyy tuo olla tulematta toimintaan mukaan ettei tunne sieltä ketään.

Ei vaan tekosyy oli se, että olen sen verran munaton jätkä ettei uskalla. Eikä nyt pahemmin tarvi läksyttää, hallissa on muutama muukin kun ei tule lauluihin mukaan...
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Nyt kiinnostaisi kyllä tietää, miksi ei voi. Perinteet eivät mielestäni yhtään joukkuetta pidä liigassa. Ja ennen kuin alatte JYP-fani-narinanne, niin sanon, että tämä koskee myös omaa joukkuettani. Jos peli ei kulje tarpeeksi hyvin, niin ulos vain.

En tarkoittanut sitä ihan noin kirjaimellisesti. Lähinnä sitä ajoin takaa, että jos TPS tosiaankin tippuu liigakartalta, niin aika iso reikä jää jäljelle. Sitä ei yksi Kookoo tai Sport ihan hetkessä korvaa. Eli tottakai voi tippua, mutta ei olisi kyllä kenenkään etu jos näin käy.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Itseäni ärsyttää juuri tämä, että kun seura tarvitsisi tukea, niin porukka ei jaksa vaivautua peleihin. Itse kyllä kävisin useasti, mutta kun ei jaksa lähteä Tampereelta Turkuun, joten vastuu on Turkulaisilla..

Käykää nyt hyvät ihmiset peleissä ja antakaan samalla rahaa seuralle..
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Sori, mutta hoidan jo hyväntekeväisyyteni lahjoittamalla rahaa syöpätutkimukseen.

Tepsi ja muut käsi ojossa odottavat joutuvat tienaamaan rahansa ja tällä hetkellä Tepsillä ei ole mitään, mistä haluaisin maksaa.
 

John Shaft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teeee Peeee Äs ja Alexander The Great
Sori, mutta hoidan jo hyväntekeväisyyteni lahjoittamalla rahaa syöpätutkimukseen.

Tepsi ja muut käsi ojossa odottavat joutuvat tienaamaan rahansa ja tällä hetkellä Tepsillä ei ole mitään, mistä haluaisin maksaa.

Hyvällä asenteella vedät. Jatka samaan malliin . Saat varmaan jotain tyydytystä kun TPS kusee kaikilla rintamilla.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Hyvällä asenteella vedät. Jatka samaan malliin . Saat varmaan jotain tyydytystä kun TPS kusee kaikilla rintamilla.

En sitten minkäänlaista, mutta se on nyt vain niin, että Tepsin kentällä esittämät otteet ovat tällä(kin) kaudella olleet sellaisia, ettei niiden seuraamisesta tule minulle kuin ääretön vitutus ja turhautuminen. Miksi maksaisin 10 euroa (plus muut kulut) äärettömästä vitutuksesta ja turhautumisesta?

Ja kyllä, tulen todellakin jatkamaan samaan malliin, kunnes jotain tapahtuu. Se "jotain" voisi olla vaikka joukkueen peiliin katsominen ja kollektiivinen munien löytäminen. Asennetta peliin niin tulen mielelläni.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sori, mutta hoidan jo hyväntekeväisyyteni lahjoittamalla rahaa syöpätutkimukseen.

Tepsi ja muut käsi ojossa odottavat joutuvat tienaamaan rahansa ja tällä hetkellä Tepsillä ei ole mitään, mistä haluaisin maksaa.

Turussakin on siis glory-hunttereiden aika ohi lopullisesti. Muistuupa muuten mieleeni vuosituhannen vaihteesta Lahden vapputorilla vierailleen turkulaisen poliitikon(kuka lie oli) lausahdus: Vappu saapuu joka kevät yhtä varmasti kuin poika Turkuun . Tuolloin lause ei paljon naurattanut, nyt hymy hiipii väkisinkin suupieliin.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Vastaus suoraan ketjun aiheeseen: Vitun posket. Vaikka halli pursuaisi ääriään myöten innokkaita faneja, Handella ei voida pärjätä. EI VAIN VOIDA! Kaikki tietää sen mutta jotkut haluavat vain sokeasti uskoa ihmeeseen.

Lipputulot tietysti, mutta satunnaiskävijä joka hallille on tällä kaudella eksynyt ei varmasti eksy sinne uudestaan vaan löytää jännittävämpää seurattavaa esim. kansallisoopperasta.

Aika monella tuntuu tämän ketjun kysymyksen/aiheen kannalta unohtuvan, että Turussa tarvitaan ihmisiä peleihin ei välttämättä edes menestyksen, vaan ylipäätään sarjassa jatkamisen turvaamiseksi. Mikäli yleisömäärät eivät tästä nouse niin palloseura joutuu anomaan jostain suunnasta armoa, koska uskallan veikata ettei rahat riitä kauden loppuun. Peleissä käymällä ja lipputuloja kasvattamalla pidätte kannattamanne seuran pinnalla ja ei se kannatus siellä hallilla ainakaan haitaksi voi olla, koska tuskin paskemmin voi enää mennä.
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
... koska uskallan veikata ettei rahat riitä kauden loppuun. Peleissä käymällä ja lipputuloja kasvattamalla pidätte kannattamanne seuran pinnalla ja ei se kannatus siellä hallilla ainakaan haitaksi voi olla, koska tuskin paskemmin voi enää mennä.

Tuota menoa (budjetti -3000 katsojaa/peli) on fakta, ettei rahat voi riittää edes kauden loppuun ilman omistajien väliintuloa. Luulen, että tuota armoa voi löytyä muilta seuroilta (=SM-liigalta) jonkunverran. Jos TPS jättää joka joukkuetta vastaan yhden pelin pelaamatta näiden kotona, se tietää paikkakunnasta riippuen noin 75000-150 000 euron lovea kotiottelujen lipun- ja oheismyyntiin, mikä on monelle seuralle iso asia. Sen verran kädestä suuhun monessa paikassa ymmärtääkseni eletään. Kausi mennään tavalla tai toisella näillä joukkueilla.

Itselleni ei ole oikein (edes Turussa asuvana) selvinnyt, toivotaanko Turussa oikeasti jossain pinnan alla katarttista romahdusta vai halutaanko kuitenkin kulkea pitkä ja kivinen tie vuosikausien kurimuksesta kohti nousua. Kyllä Turku liigakartalle kuuluu.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Tuolloin lause ei paljon naurattanut, nyt hymy hiipii väkisinkin suupieliin.

On se kiva että Lappeenrannassakin löytyy edes jotain hymyilemisen aihetta. Turun kiekkoskene ei meinaan tällä hetkellä enää edes naurata.

Tarkennetaan aiempia kommentteja sen verran, että jos näkisin nykymuotoisen seuran tulevaisuudessa valoa, voisin käydä hallilla katsomassa paskaa ihan kannatuksen vuoksi. En kuitenkaan näe. Mikäli Tepsi jollain ihmeellä selviää tämän romahduksen yli, edessä on lisää samaa paskaa samojen kapellimestarien johdolla muutaman vuoden päästä. Ei kiitos, ei enää.

Jonkin on muututtava, enkä minä ainakaan halua pönkittää rahoillani nykyistä perseilyä.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseäni ärsyttää juuri tämä, että kun seura tarvitsisi tukea, niin porukka ei jaksa vaivautua peleihin. Itse kyllä kävisin useasti, mutta kun ei jaksa lähteä Tampereelta Turkuun, joten vastuu on Turkulaisilla..

Käykää nyt hyvät ihmiset peleissä ja antakaan samalla rahaa seuralle..

Sitä saa mitä tilaa. Seura ei ole ollut kiinnostunut faneista pätkän vertaa, ja nyt kun fanien tukea eniten kaivataan, sitä ei herukaan.

Haluan tukea turkulaista jääkiekkoa, mutta en kaikkea sitä mitä TPS tällä hetkellä tarjoaa. Ja tarkoitan tässä koko pakettia, en pelkästään otteluita. Jos puhutaan Tepsin kotiotteluista, ymmärrän jokaista turkulaista joka on sitä mieltä, ettei hallille viitsi lähteä. Sille ajalle ja rahalle löytyy paljon parempaakin käyttöä. Itse tulen tällä kaudella käymään vielä muutamassa pelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös