Aina kun Jokerit on luottanut hyvään maalivahtiin

  • 42 884
  • 312

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti kangaroo
Norrenan tilanteesta TPS-puolella oma ketju by Oloneuvos.

No, niinpäs näkyy olevan. Hyvä, että en avannut uutta ketjua. Tässä Jokerien maalivahtitilannetta koskevassa ketjussa asiaa voitaneen kuitenkin käsitellä yhtenä potentiaalisena vaihtoehtona. Itse toivotan Norrenan tervetulleeksi, koska hän on kuitenkin maajoukkuetason maalivahti ja voittava maalivahti.

Tuo nykyinen maalivahtikaksikko vaikuttaa enemmänkin toivotaantoivotaan ratkaisulta. Veikkaan, että maalivahtia on joka tapauksessa alettava etsiä ennen pitkää.

Hyvä tietysti, jos nykyisillä pärjätään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vaikka periaatteessa annan täyden tuen nykyiselle kaksikolle

Niin jos Fredrik Norrena on tarjolla toivon todella että meillä ollaan hereillä ja ainakin koitetaan saada Norrena Jokeri-paitaan. Eli tuon tasoisia ja vieläpä kotimaisia kassareita ei todellakaan ole paljoa tarjolla tai edes yleisesti kenekään riveissä joten Norre olisi todellinen plussa nuoren ja paljon muuttuneen Jokeri-joukkueen maalinsuulle. Toivon mukaan Jortikka tässä tapauksessa vaikuttaa positiivisesti Norren mahdolliseen valintaan.

Nykyisellä kaksikolla jatkaminen ei ole katastrofi mutta Norren saaminen riveihin olisi melkoinen lottovoitto.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Norrena tänne ja heti!
|
|
|
Vakavasti puhuen Norrena olisi oikeastikin loistava valinta maalinsuulle. Vaikka en koskaan ole kuulunut Norrenan suurimpiin ihailijoihin (johtunee vuodesta 1995) ja varsinkin häneen seikkailunsa maalin takana ja ainainen veden räkiminen on todella ärsyttävää niin Norrena on kuitenkin Suomen oloissa aivan huippuluokan vahti. Tällä hetkellä kun veskarimme kamppailevat liigan huonoimman kaksikon tittelistä. Jos nyt tosiaan kävisi niin hyvä pulla, että Norrenaa edes vähäkään kiinnostaisi tulla tänne vihollisen leipiin niin toivottavasti natsaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Näinkö paljon me arvostetaan omia jätkiä, että halutaan joku turkulainen svedu oman jätkän paikalle? Annetaan nyt Helaselle mahdollisuus, hän on todellakin ansainnut sen! Ja mitä Häkkiseen tulee niin Kirkkonummella pelasi kelpo pelin ja uskon, että voi nousta hyväksi ligaveskariksi. Voiko joku kuvitella huutavansa ensi kaudella ihan tosissaan "Norre za za zaa, Norre za za zaa"??? -Minä en.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ilmala

Maalivahti nyt vaan sattuu olemaan todella tärkeä lenkki joukkueessa. Kysykää vaikka naapurileiristä ennen kuin sinne saatiin viime kaudella se kreikkalainen. Helvetin hyväkin taistelu kääntyy pannukakuksi kun pari helppoa lurahtaa kassarin taakse. Mieli tekisi tietysti luottaa Helaseen, mutta tuskin hän nyt mikään sateentekijä on, jos ei tuohon ikään mennessä ole ykköskassarin paikkaa liigatasolla lunastanut. Viime kauden runkosarjan lopulla meni parikin liigapeliä peräkkäin aivan lekkeriksi Helaselta. Helanen on todennäköisesti hyvä kakkosveskari, kuten viime kaudella nähtiin. Ja niin voisi olla nytkin, jos Norrena saataisiin.

Häkkinen on itselleni täysi arvoitus. Hyvät pelit Kajaanin Hokissa viime kaudella eivät todista mitään. Eivät ne hyvät Mestis-pelit todistaneet Juuso Riksmaninkaan taidoista mitään. Myöskään Kirkkonummen Salamia ei voine pitää minään referenssinä veskarin tasoa punnittaessa.

Mutta ei siinä mitään, mennään vaan näillä. Sen verran realisti kuitenkin olen, että ennen pitkää lähdetään veskarikaupoille joka tapauksessa.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen täsmälleen samaa mieltä Vakion kanssa. Maalivahti on niiiiiiin tärkeä osa joukkuetta, että on turha alkaa syrjimään joitakin vahteja vain heidän taustansa (lue turkulaisuuden) vuoksi. Olen jo aikaisemmin sanonut tämän ja sanon nytkin: muille pelipaikoille kuin maalivahdin paikalle voi ottaa omia junioreita kehittymään, mutta maalivahdin paikka on sen verran tärkeä, ettei siinä kannata Jokereiden tasoisessa joukkueessa peluuttaa josjos-miehiä, varsinkaan kun he eivät ole enää mitään nuoria. Helanenkin on kuitenkin jo kolmekymppinen ja jos hän ei ole tähän mennessä lyönyt itseään läpi edes kansallisella tasolla niin ei hän tule sitä tekemään tänäkään vuonna. Ei vaikka olisi kuinka jokeritaustainen maalivahti. Tulekoo kelleen edes mieleen toista 27-vuotiasta veskaa, joka olisi lyönyt itsensä läpi hänen iässään???
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Ilmala
Näinkö paljon me arvostetaan omia jätkiä, että halutaan joku turkulainen svedu oman jätkän paikalle? Annetaan nyt Helaselle mahdollisuus, hän on todellakin ansainnut sen! Ja mitä Häkkiseen tulee niin Kirkkonummella pelasi kelpo pelin ja uskon, että voi nousta hyväksi ligaveskariksi. Voiko joku kuvitella huutavansa ensi kaudella ihan tosissaan "Norre za za zaa, Norre za za zaa"??? -Minä en.

Amen.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Mike ja Ilmala

Miten meinaatte huudella Häkkiselle ensi kaudella? Häkkinenhän on paitsi aito stadin kundi, niin myös Jokereiden oma kasvatti.

Sanoo Ropponen, tai muut mitä tahansa, niin Helanen on epävarma veskari ilman minkäänlaisia näyttöjä. Viime kauden sumppupuolustuksen takana vapisevin jaloin tehdyt torjunnat, eivät vakuuttaneet ainakaan minua. Helanen on oma kundi ja hyvä kakkosveskari, siinä kaikki.

Ei Norrena minunkaan suosikkini ole, mutta kyllä me joku oikea maalivahti tarvitaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Näyttöjä ei ole ennen kuin niitä pääsee antamaan. Byyriin löytyy vahvistuksia vielä joulukuussakin jos tarve vaatii, mutta Helaselle pitää antaa mahdollisuus, koska se on hänelle luvattu. Jos homma ei syyskaudella toimi, niin sitten ei toimi - aika näyttää.

Niin, ja siinäkään tapauksessa ei valinnan tulisi kohdistua Norrenaan. On noin taustoiltaankin enemmän naapurin näköinen pelaaja.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Huh Hah Helanen

Aika uskomatonta on paikoitellen ollut lukea tämän ketjun juttuja.

Koko kevään/kesän ollaan fanien kesken hehkuteltu kuinka hienoa on, että nyt vihdoinkin annetaan omille junnuille ja jätkille peliaikaa ja vastuuta. Sitten kun yksi kärsivällisesti omaa aikaansa odottanut ja tunnollisesti duunia tehnyt oma jätkä pelaa yhden huonon harkkamatsin, niin johan alkaa hirveä älämölö ja pelko iskee perseeseen (ja nyt kaikki ne jotka sanovat, että "kyllä mä jo viime kaudella epäilin Helasin otteita" jne. voivat myös vetää hetken happea).

Katsotaan Helasen tilastoja miten tahansa pelasi hän viime kauden liigaottelunsa kuitenkin pääsääntöisesti hyvin. Hazardeja tuli, mutta niin niitä tuli Lehtosellekin. Nyt on Lehtonen mennyt NHL:ään ja Helaselle on vihdoinkin mahdollisuus lunastaa paikkansa ykkösenä. Annetaan nyt hemmetti herralle siihen edes mahdollisuus! Jätkä ei ole pelannut ensimmäistäkään liigaottelua ykkösenä, kun jo huudetaan apuun kaikkea nikkariveskarista Norrenaan.

Toki maalivahti on niin tärkeä osa joukkuetta, että sen kanssa ei ole paljon leikkimistä, mutta jos kerran koko joukkue valmentajaa myöten ovat valmiita lähtemään kauteen tietäen, että tapahtunut nuorennusleikkaus ym. tulevat aiheuttamaan hankaluuksia ja pisteen menetyksiä, niin luotetaan nyt edes hieman joukkueeseemme ja sen johtoon.

Jokereissa ollaan ilmeisesti vain niin tottuneita erinomaisiin veskareihin (Ketterer, Sulander, Nurminen, Lehtonen), että kun meillä kerrankin ollaan lähtemässä kauteen "vain" Helasen tasoisen veskarin kanssa, niin johan ollaan paniikissa.

Minä ainakin haluan nähdä Helasen aloittavan kauden selkeänä ykkösvahtina ja annan hänelle täyden tukeni ja työrauhan.
Niin ja ei se Häkkisenkään Pasi mikään ihan puukäsi ole, joten jäitä hattuun.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Marski cupissa aion katsella kyllä tarkkaan noita meidän maalivahteja - eli Mikkeliin lähden. Kyllä maalivahti on niin tärkeä osa joukkuetta, että sen on toimittava Jokereissa paremmin kuin keskiverto liigajoukkueissa. Jos ei toimi ja jos ei asiaan puututa, rakennetaan kyllä sellainen oravapyörä, että siitä ei selviä kukaan. Ja pisteenä iin päälle - jos tuo orava rakennetaan - Hjallis hermostuu jossain vaiheessa ja ostaa kerralla uuden ykkösviisikon keski-iältään 36 vuotta... Katsotaan nyt.

Mulla ei ole mitään Helasta tai ketään muutakaan vastaan, mutta jos ei pelit kulje, ei lähes 30-vuotiaasta veskarista voida enää hokea, että antakaa meidän junnulle tilaisuus!

Ja Mike: joukkue tuhotaan sillä, jos odotetaan tarvittavia ratkaisuja jouluun asti. Mutta toivotaan, että mitään ratkaisuja ei tarvisi.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Minä en ainakaan omasta mielestäni ole painanut paniikkinappulaa minkään harjoitusmatsin perusteella enkä minkään muunkaan perusteella. Aloitin aiheen (Norrenan) pohdiskelun kun aamulla kuulin, että kaveri voisi olla saatavilla. Olisihan maajoukkuetason kotimainen varma veskari aivan eri luokan lähtökohta kauteen kuin toivotaantoivotaan Helanen. Tai Häkkinen.

Kuten cobol totesi, Helasen kohdalla ei ole kyse mistään nuorennusleikkauksesta. Omasta pojasta kylläkin. Jos Helanen olisi alle 22-v, homma olisi saletti, mutta kun ei ole. Veskarit eivät Helasen iässä enää juurikaan kehity eikä Helasen torjuntatekniikka todellakaan ainakaan minua vakuuta. Viime keväänä ratkaisujen lähestyessä Helasen paketti hajosi pahasi.

Minulla ei ole mitään Helasta vastaan, mutta Jokerien tasoisessa seurassa hänen paikkansa on korkeintaan kakkosmaalivahtina, jos Norrena on saatavilla. Eikä Norrena tietääkseni syntyjään ole turkulainen, vaan pietarsaarelainen. Sehän on täysin eri asia.

Vaikka koko joukkue valmennusjohtoa myöten olisikin valmis lähtemään kauteen Helasen ja Häkkisen kanssa, ei se sitä tarkoita, etteikö joukkue mielellään ota maajoukkuetason veskarin, jos sellainen saadaan.

Jos Norrenaa ei saada, olen valmis rauhoittamaan tilanteen ja odottamaan, mitä tapahtuu kun tosipelit alkavat. Mutta veikkaukseni on, että viimeistään Joulun tienoilla sitä veskaria etsitään kuitenkin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Huh Hah Helanen

Viestin lähetti yyz
Aika uskomatonta on paikoitellen ollut lukea tämän ketjun juttuja.

Koko kevään/kesän ollaan fanien kesken hehkuteltu kuinka hienoa on, että nyt vihdoinkin annetaan omille junnuille ja jätkille peliaikaa ja vastuuta. Sitten kun yksi kärsivällisesti omaa aikaansa odottanut ja tunnollisesti duunia tehnyt oma jätkä pelaa yhden huonon harkkamatsin, niin johan alkaa hirveä älämölö ja pelko iskee perseeseen

Tämä nyt oli ihan odotettavissa. Ja on ihan varma juttu, että maalivahti ei suinkaan jää ainoaksi aiheeksi tämän tiimoilta. Muutaman kerran dunkkuun ja kaikki ämmät itkevät kuorossa vahvistuksia ties mille pelipaikoille ja mistä ilmansuunnasta tahansa. Ihan samanlaisia tillittäjiä suurin osa kuin naapurissakin. Toivottavasti ei näin, mutta melkoisen varma asiasta olen.
Siinä äkkiä unohtuu ne vaatimukset omista jätkistä kun joukkue ei pelaakaan mitaleista ja voita pelkällä rutiinilla yli puolia peleistään. Melkein tässä toivoisi paluuta 80-luvulle - pieni asennekasvatus olisi paikallaan.

Viestin lähetti cobol
Ja Mike: joukkue tuhotaan sillä, jos odotetaan tarvittavia ratkaisuja jouluun asti. Mutta toivotaan, että mitään ratkaisuja ei tarvisi.

Jos joukkue on niin hyvä, että sillä tapeltaisiin sijoituksista 1-2, niin maalivahti ei joukkuetta viivan alle pudota. Jos taas joukkue ei ole niin hyvä, niin sillä ei ole mitään väliäkään. Playoff ei voi olla itsetarkoitus, jos ei ole realistisia mahdollisuksia kannuun. Jokerihengen palauttaminen on.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Re: Huh Hah Helanen

Viestin lähetti Mike

Siinä äkkiä unohtuu ne vaatimukset omista jätkistä kun joukkue ei pelaakaan mitaleista ja voita pelkällä rutiinilla yli puolia peleistään. Melkein tässä toivoisi paluuta 80-luvulle - pieni asennekasvatus olisi paikallaan.

Jos joukkue on niin hyvä, että sillä tapeltaisiin sijoituksista 1-2, niin maalivahti ei joukkuetta viivan alle pudota. Jos taas joukkue ei ole niin hyvä, niin sillä ei ole mitään väliäkään. Playoff ei voi olla itsetarkoitus, jos ei ole realistisia mahdollisuksia kannuun. Jokerihengen palauttaminen on.

Ihan hyviä pointteja. Pitäisi kuitenkin muistaa, että silloin huonoinakin vuosina, jolloin kuitenkin sitä Jokerihenkeä oli, meillä oli yleensä aina helvetin hyvä maalivahti, kuten Kamppuri ja Sohlman. Mistään olisi mitään tullutkaan ilmaan heitä.

Minä ihmettelen ja itken, miksi meillä on rosterissa jotain vertaloita ja sjögrenejä? Miten meinaatte heidän nimeään huutaa? Kuten joku aiemmin totesi, peluutetaan kentällä lupaavia omia, mutta maalivahdin on oltava hyvä. Maalivahti on puoli joukkuetta.

Edit.: Niin, eikä taida Jortikkakaan ihan stadilainen olla. Mutta valmentajaan pätee vähän sama kuin maalivahtiin: sama mistä tulee kunhan on hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Jos on kerran luvattu...

Viestin lähetti Mike
Näyttöjä ei ole ennen kuin niitä pääsee antamaan. Byyriin löytyy vahvistuksia vielä joulukuussakin jos tarve vaatii, mutta Helaselle pitää antaa mahdollisuus, koska se on hänelle luvattu. Jos homma ei syyskaudella toimi, niin sitten ei toimi - aika näyttää.

Niin, ja siinäkään tapauksessa ei valinnan tulisi kohdistua Norrenaan. On noin taustoiltaankin enemmän naapurin näköinen pelaaja.

Annetaan Helaselle sitten mahdollisuus. Miksei niitä näyttöjä muuten ole, Helanen kun ei ole mikään junnu enää? Norrenasta edelleen samaa mieltä kuin sinäkin, mutta Helasen kohdalla vetelet mielestäni liikaa tunteella. Toivottavasti Helanen onnistuu, ja näyttää epäilijöille (minulle) närhen munat. Joulukuussa löytyy varmasti hyviä veskareita, mutta muista kuka tekee meidän pelaajahankinnat.

Mikäli Jokerijohto on Helaselle ykkösvahdin paikan luvannut, on siitä lupauksesta pidettävä kiinni. Helanen on kuitenkin oma kasvatti. Sellaistakin on joskus kokeiltu, että pelipaikat otetaan (ansaitaan), mutta ehkä ne ajat on jo takana.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Vertalat ja Sjögrenit ovat käsittämättömiä, siitä ei kahta sanaa.

Ja maalivahdistakin olen samaa mieltä. En minäkään luota Helaseen, mutta hänelle pitää antaa sauma. Jos kasvaa syksyllä hyväksi ykköseksi, niin hieno homma ja jos ei, niin veskari ostoslistalle.
Sen aikaa pitää odottaa, että kaveri saa näyttää kykynsä vähän pitemmässä juoksussa. Hän on sen ansainnut ja se on hänelle luvattu.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Minusta voitaisiin hiukan rauhoitella näitä maalivahti spekulointeja ja antaa poikien näyttää mitä osaavat.
Kukaan ei tiedä vielä miten hyvä kaksikko Helanen-Häkkinen tulee ensikaudella olemaan, vain hyviä ja huonoja arvauksia on ilmassa.
Minulta ainakin löytyy luottoa... kempeleen pelistä huolimatta!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Jos on kerran luvattu...

Viestin lähetti Tumba
Miksei niitä näyttöjä muuten ole, Helanen kun ei ole mikään junnu enää?

Eipä ole kyllä toisaalta ollut mitään saumoja niitä ikinä antaakkaan jos ihan rehellisiä ollaan. Silloin kun jätkä oli A:ssa, niin Sulander oli byyrissä. Sitten vuositolkulla jenkeissä - siellä ykkösenä - ja nyt kun tuli takaisin, niin joku Lehtonen oli siellä edessä ja hänkin oli toissa kaudella ennen pleijareita vasta kakkonen.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
ja aihe jatkuu

Ensinnäkin olen samaa mieltä Vakion Ja Cobolin kanssa maalivahdin tärkeydestä, enkä väitä, että sen enempää Vakio kuin Cobolkaan olisi mitään paniikkinappulaa painanut.

Se, mikä minua kyllä ihmetyttää on, että ollaanko nyt sitä mieltä, että Helanen on mahdollisuutensa näyttää kykynsä jo käyttänyt ja ne on riittämättömäksi todettu? Mielestäni ei.

Mielestäni Helasen mahdollisuus antaa näyttöjä ykkösenä tapahtuu vasta silloin, kun hän todellakin aloittaa ykkösenä.

Tiedän ettei Helanen ole mikään eilisen teeren poika, mutta hän on silti niitä omia jätkiä ja on, jos ei muuta, niin ainakin ansainnut mahdollisuuden näyttää kyntensä ykkösenä.

Mutta kuten todettu Marskin ja Ärrän ja parin alkukierroksen jälkeen olemme paljon viisaampia.
 

kkorpela

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hammarby IF
Aihehan ei varsinaisesti meikäläiselle kuulu, ja ottamatta kantaa siihen tulisiko Jokereiden luottaa Helaseen vai ei, niin luulenpa vain että Norrena Jokereissa ei nykyisellään ole kovinkaan todennäköistä.

Muistelisin nimittäin että Turussa nämä suuret egot Norre & Jore eivät järin hyvää pataa olleet keskenään, muistaakseni sai Fredrik matkustella kevään -01 finaaleiden viimeiseen vierasmatsiinkin Tampereelle fanien mukana junalla, ja taisipa Jortikka vielä mestaruusjuhlissakin todeta jotain tyyliin: "mokoma rantaruottalainen h**o ei minun joukkueissani enää koskaan pelaa". Tiedä toki sitten, ammattimiehiähän molemmat ovat, ehkä vanhat kaunat on haudattu jne., mutta voipi olla että Norrena katselee mieluummin muita seuroja...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä Helanen aina Norrenan voittaa, siitä ei päästä mihinkään. Ja jos taidossa vähän kenties häviääkin, niin omana poikana saa sen anteeksi. Eli Helanen & Häkkinen näyttäköön kyntensä - kuten me kaikki ollaan kirjoitettu. Itseäni epäilyttää Helasen kynnet, mutta katsotaan ne silti. Voihan olla, että löytyvät. Ja toivottavasti löytyvät.

Mutta jos jotain ongelmaa tulee, niin älkää nyt vaan Norrenaa tänne raahatko. Siinä on kaveri, jolta on lähes joka kerta pettänyt otteet kun olisi ollut mahdollisuus pelata suuresta voitosta. Jos ongelmia on veskariosastolla tullut, ei niitä pidä kyllä paikata uusilla ongelmilla.

Ainoa järkevä vaihtoehto - siinä ikävässä tapauksessa, että vaihtoehtoja tarvitaan - on hankkia maalivahti Pohjois-Amerikasta. Kun joku ulkopuolinen joudutaan heittämään kesken sarjaa Jokereiden maalille, kyllä sen on parempi olla kylmähermoinen ammattilainen. Sellaisiahan ei jostain Suomesta löydy ainkaan vapaana. Eikä helposti montaa nimeä löydy varattunakaan, niin on suomaisvahdit aina sortuneet tiukassa paikassa sekä NHL:ssä että varsinkin MM-kisoissa.

Päästä ne on kiinni maalivahdin voitot.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Veskari on tärkein pelaaja, ei kahta sanaa, mutta se ei mene minulla jakeluun, miksi NYT pitäisi ottaa Norrena meille kun nykyiset veskarit eivät ole ehtineet edes näyttää kykyjään??

Toivotaan että Virmasella on edes vähän pidempi pinna kun osalla Jokerifaneista, joka tunnetusti on hyvin epätodennäköistä.

Se on totta ettei Helanen aina viime kaudella vakuuttanut vaikka statsit niin väittävätkin. Ilomielin otan jonkun kumiukon maalille, jos ei nykyisillä pärjätä, mutta ei vielä, ei todellakaan vielä!

Vakio, minua et saa huutamaan Vertalan nimeä vaikka jamppa tekisi nyyttejä liukuhihnalta. Ei vaan miellytä. Sjöbasta en sano mitään, yhden pelin perusteella mitä olen nähnyt.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Helasesta

Jos sallinette, ulkopuolisen näkemys asiaan. Se, mitä itse näin Helasta menneellä kaudella, ei ihan suoranaisesti vakuuttanut. Kovat tilastolukemat tulivat, mutta jotenkin itselläni oli takaraivossa tunne, että johtuiko suurestikin joukkueen pelitavasta. Olen toisaalta sitä mieltä, että tilaisuus näyttää kyvyt on annettava, mutta niitä näyttöjä pitää myös tulla. Helanen ei kuitenkaan, kuten jo mainittu, ole mikään junnu enää. Pätevän kakkosveskarin elkeet, ykköseksi liian suuri kiipeäminen?

Häkkisestä en oikeasti osaa sanoa mitään, en ole koskaan nähnyt miehen pelaavan.

Kaiken kaikkiaan on hyvä, jos tilanne otetaan Jokereiden johdossa rauhallisesti ja katsotaan vaikkapa syys- ja lokakuun pelit(e ehkä ihan jouluun saakka), miten käy. Jos ollaan tyytymättömiä, on mahdollista tehdä hankintoja.

Norrena on vaikea pala siinä mielessä, että suomalaisia "huippuvahteja" ei enää lokakuussa paljon liihottele vapaana. Voihan Norren ostaa varmuuden vuoksi ja jos omat pojat pärjää, niin pistää pikapostilla vaikkapa Keski-Eurooppaan.
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Hyvät keskustelut menossa joten tunken oman lusikkani soppaan. Itse lähtisin kauteen parilla Helanen & Häkkinen. Jos ei muuten niin ihan sen takia ettei kukaan pääsisi itkemään mistään ostojoukkueesta ja "omat pojat"-projektista. Itse en luota Helaseen yhtään. Viime kaudella jossain matsissa mies pelasi mainiosti, seuraavassa joka toinen meni ja kohta mies oli vaihdossa. Häkkinen taasen on ainakin itselleni kirjoittamaton kortti.

Fakta on kuitenkin se, että play-offit on vasta ne tosi pelit, ja kyllä noilla kahdella veijarilla sinne pitäisi päästä. Mutta jos homma ei natsaa, niin kyllä Pohjois-Amerikasta löytyy kelpo kasareita (vrt. Stathos)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Ilmala
Veskari on tärkein pelaaja, ei kahta sanaa, mutta se ei mene minulla jakeluun, miksi NYT pitäisi ottaa Norrena meille kun nykyiset veskarit eivät ole ehtineet edes näyttää kykyjään??

No ehkäpä siksi täällä kysellään Norrenaa että en usko että maajoukkue tason maalivahdit kauhean pitkään heiluvat vapailla markkinoilla, eli jos ei toimita nyt niin myöhemmin sitten ei tarvitse ainakaan Norrenan suhteen toimiakaan vaikka kuinka akuutti tarve olisikin. Norrenan kohdalla tiedettäisiin varmasti mitä saadaan ne Joulun tienoilla hankitut nikkariveskarit kun ovat myöskin sellaisia toivotaan toivotaan hankintoja, eurooppalainen iso kaukalo kun on täysin erilainen kuin ne pohjoisamerikan tulitikkuaskit.

Ja toisekseen vaikka Helanen onkin oma kasvatti niin mistään junnusta on täysin turha puhua kun kaverilla on jo ikää 27 vuotta.

Mutta kyllä mä olen edelleenkin täysin valmis antamaan Helaselle mahdollisuuden, mutta omasta mielestäni jos kauteen lähdetään Helasella niin sitten Helasella mennään loppuun asti jos vapaana ei ole mitään takuu varmaa maalivahtia, mitään toivotaan toivotaan nikkareita, tyyliin Stathos, ei sitten myöskään täällä kaivata.

Edit: Ja Pasi Häkkisen mä voisin lähettää jo nyt takaisin sinne mistä tulikin ja nostaisin jonkun oman junnun A- tai B-junnuista meille kakkoseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös