Aika ”Velton” jälkeen – Helmisen ”Raipe” TPS:n päävalmentajaksi

  • 213 500
  • 1 220

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hienoa, että nyt jo jotkut tuntuvat tietävän, että Olli Jokinen on huippuvalmentaja. Mitkähän hänen meriittinsä ovat valmentajana, kun jo huipuksi tituleerataan?
Nämä sun viestit on kyllä niin huumoritasoa nykyään. Yritä edes. Ainoa ketä on kommentoinut Jokisen "tasoa" olen minä ja käytin sanaa mielenkiintoinen. Se on aika helvetin kaukana vielä huippuvalmentajasta. Yrittäisit panostaa sulle esitettyihin kysymyksiin, tosin se on vuosien saatossa osoittautunut yhtä mahdottomaksi kuin se että Sami Salo liikkuisi vaohtoaitiossa...
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Nämä sun viestit on kyllä niin huumoritasoa nykyään. Yritä edes. Ainoa ketä on kommentoinut Jokisen "tasoa" olen minä ja käytin sanaa mielenkiintoinen. Se on aika helvetin kaukana vielä huippuvalmentajasta. Yrittäisit panostaa sulle esitettyihin kysymyksiin, tosin se on vuosien saatossa osoittautunut yhtä mahdottomaksi kuin se että Sami Salo liikkuisi vaohtoaitiossa...
En mä sulle ole vastannut, vaikka niin ilmeisesti aina kuvittelet, kun niin paljon yleensäkin täällä kohkaat. Katso median otsikoita. Niissä Jokista tituleerataan huippuvalmentajaksi.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Hienoa, että nyt jo jotkut tuntuvat tietävän, että Olli Jokinen on huippuvalmentaja.

Pomon kyvyt tietävät kaikki. Johtaja viimeisen päälle ja taktinen nero. Tulee olemaan kova koutsi tähän liigaan ja en yllättyisi jos vaikka näkisin Jukurit top 6 -joukkueena ensi kaudella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Jos Liigan pienimmällä pelaajabudjetilla mennään top 6 joukkueeksi, niin todella uskomattomalta tuntuu, vaikka olisi millainen pomo ja taktinen velho päävalmentajana.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Jos Liigan pienimmällä pelaajabudjetilla mennään top 6 joukkueeksi, niin todella uskomattomalta tuntuu, vaikka olisi millainen pomo ja taktinen velho päävalmentajana.

Jonnet eivät tietysti muista Norjan kisoja 1999. Silloin Jokinen näytti sellaista johtajuutta, että nosti koko joukkueen omilla hartioillaan finaalipeliin. Muistaakseni Aravirta totesi jo silloin, että Pomo on kopissa enemmän äänessä kuin hän itse ja että OJ:sta tulee kova koutsi Mikkelin Jukureille 2021 jos pientäkään kiinnostusta valmentamiseen riittää.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Kiva tulla tänne kehumaan Raipea. Kuten aikasemmin sanoin niin siellä on se palo vaikka jostai lehdistötilaisuudesta ei näkyisi.

-------------------

Tepsillä on tietysti kovemmat tavotteet, mutta annetaan vaikka Raipelle 9 nyt ns. välimatkassa. Tosiaan tuloksien mukaan, ehkä 5 tepsin peliä nähny.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minä kävin katsomassa. Kävin jatkoajan, IS, IL, HS, Ylen ja Länsi-Savon otsikot läpi ja missään, ei siis missään titulerattu huippuvalmentajaksi. Missä mediassa siis tämmöistä on tapahtunut
Ssshhhh...ei saa kyseenalaistaa kun auris paukuttaa faktaa. Mä tsekkasin Jallun, siellä ei mainintaa.
Mukava nähdä tuoko mukanaan omia poikia akatemiastaan.

Raipen tilanne on kyllä aika paska. Toivottavasti saa hyvän paikan jostain tai sit saadaan mies pidettyä täällä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Minä kävin katsomassa. Kävin jatkoajan, IS, IL, HS, Ylen ja Länsi-Savon otsikot läpi ja missään, ei siis missään titulerattu huippuvalmentajaksi. Missä mediassa siis tämmöistä on tapahtunut

Kas kas! Tämäpä vasta yllätys.. Yhtälailla kyseinen auris väitti että tällä palstalla Raipea pidetään nynnynä hiirulaisena joka ei uskalla ääntänsä korottaa, plus että täällä vaadittaisiin The Raimolta samanlaista mesoamista kuin Leijonakuninkaalta. Näin aurismaisesti liioiteltuna. =)

Pitäisi itse asiassa perustaa Jatkoaika Pro- keskustelupalsta johon pääsisi vain henkilöt jotka eivät tee virheitä koskaan missään, henkilöt jotka kokevat olevansa liigaseurojen johdon yläpuolella eli joille liigajoukkueen rakentaminen sujuisi kuin vettä vaan. Meitä tavallisia kuolevaisia heinähattuja sille palstalle ei huolittaisi jotta keskustelun taso pysyisi ensiluokkaisen sivistyneenä ja se käsittäisi vain oikeita mielipiteitä. Auris olisi palstan hengellinen johtaja jonka näkemyksiä ei kyseenalaisteta koska ne ovat absoluuttinen totuus.

Erittäin paljon anteeksi ot:sta ja tervetuloa kakku & banaani! :)
Tämä oli sitten kieli poskessa väsätty viesti..
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
Kuten jokainen TPS-kannattaja olen erittäin onnellinen että TPS on uudenvuoden jälkeen löytänyt tavan voittaa pelejä illasta toiseen.

Olen myös vilpittömätön iloinen että Raipe saa onnistumisia ja että hänen valmennusura saa (toivottavasti) uuden nosteen.

Samalla minun on hyvin vaikea moittia Uramaa, Westerlundia ja kumppaneita siitä että Ahokas on tulossa sisään. Jos Erkka tiesi 100% varmasti että Raipe on niin kova niin olisi kannattanut tehdä useamman vuoden diili heti. Syy miksi näin ei käynyt on varmasti että Raipe oli vähän jokerikortti ja 100-vuotisjuhlaprojektille haluttiin nimi joka antaa meille kannattajille luottoa ja joka on jo todistanut osaamisensa.

Ja kun muistaa mistä Raipe tuli, epäonnistuneet U20-kisat ja ensimmäiset haastattelut ei kyllä antaneet paljon luottoa ja jos tätä palstaa kelaa taaksepäin niin kyllä ääni kellossa oli aika eri kun nyt voittoputkessa.

Ensi kaudella saadaan Ahokas, hyvä niin.
Ja tällä hetkellä Raipella ja jengillä on hyvä pöhinä päällä joten nautitaan siitä.

Ja kun nyt on vauhti päällä mainitaan vielä:

PS. Urheiluromantikkona oli hieno nähdä että Raipella oli tunteet pinnassa Hakametsässä.

PPS. Raipe tepsin vaihtoaitiossa ei koskaan ole ollut sama pyhänhäväistys kun (mika strömberg).
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samalla minun on hyvin vaikea moittia Uramaa, Westerlundia ja kumppaneita siitä että Ahokas on tulossa sisään. Jos Erkka tiesi 100% varmasti että Raipe on niin kova niin olisi kannattanut tehdä useamman vuoden diili heti. Syy miksi näin ei käynyt on varmasti että Raipe oli vähän jokerikortti ja 100-vuotisjuhlaprojektille haluttiin nimi joka antaa meille kannattajille luottoa ja joka on jo todistanut osaamisensa.

Tässä aikaisemminkin spekuloitu että mahdollinen diili tehty Ahokkaan kanssa aikaisessa vaiheessa tätä kautta jolloin joukkue ei ollut parhaassa mahdollisessa lennossa. Nykysijoituksilla saatettaisiin tehdä erilaisia päätöksiä, mutta silloisen tilanteen valossa Ahokkaan valinta on ymmärrettävä eikä sinänsä kaduta, vaikka Raipe on saanut joukkueeseen hyvän buugin. Joka tapauksessa Raipe saa tästä hyvän työnäytteen CV:n niin ehkäpä ja toivottavasti hyvän pestin löytää ensi kaudellekin.
 

Hexa

Jäsen
Jonnet eivät tietysti muista Norjan kisoja 1999. Silloin Jokinen näytti sellaista johtajuutta, että nosti koko joukkueen omilla hartioillaan finaalipeliin. Muistaakseni Aravirta totesi jo silloin, että Pomo on kopissa enemmän äänessä kuin hän itse ja että OJ:sta tulee kova koutsi Mikkelin Jukureille 2021 jos pientäkään kiinnostusta valmentamiseen riittää.
Osasiko Ara todella jo tuolloin ennustaa kristallipallosta, että OJ:stä tulee Mikkelin Jukureiden valmentaja 2021 ja vieläpä Liigan puolella.
 

Hexa

Jäsen
Aina ne niinsanotut varmat hautkaan eivät vaan toimi. Ei voi koskaan tietää etukäteen. Riippuu paljon joukkueen ja valmentajan välisistä kemioista. Joskus tuollainen Raipen valmentama tsemppilätkä voi viedä vaikka kuinka pitkälle ja Raipe vaikuttaa todelliselta tsempparilta joukkueelle. Jääkiekko ei kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole nykyäänkään. Saatetaan vielä nähdä kauden suurin yllätys keväämmällä. Raipelle kyllä menestyksen soisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ist0

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Osasiko Ara todella jo tuolloin ennustaa kristallipallosta, että OJ:stä tulee Mikkelin Jukureiden valmentaja 2021 ja vieläpä Liigan puolella.

Näin minä sen muistan.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taas kerran on hienoa myöntää olleensa väärässä. Aika jyrkästi dumasin Raipen ennen kauden alkua ja viimeistään nyt voi myöntää että se oli virhe (taisin muuten sanoa samaa jossain vaiheessa Kaskisen aikaa ja pian sen jälkeen alkoikin alamäki, joten toivottavasti en taas jinxaa tätä (hymiö)). No puolustuksekseni sanon että tämän seuran kannattajana viimeiset n. kymmenen vuotta ovat opettaneet hiukan pessimistiseksi.

Jo harjoituskaudelta ja alkukaudelta tuli jotenkin hyvä fiilis tätä Raipen kiekosta, vaikka tuloksellisesti alkukausi oli laiha niin pelissä oli paljon hyviä elementtejä ja luottoa siihen että voittojakin alkaa tulla kun joukkue saa enemmän aikaa yhdessä. Nyt homma rullailee aika mallikkaasti, vaikka rosterista on kadonnut useampi ukko joista niitä vastuunkantajia odotettiin. Suorastaan hämmentävän hyvää tulosta lähtökohtiin nähden.

Valitettavan vähän olen matseja ehtinyt viime aikoina nähdä, mutta niiden perusteella mitä olen nähnyt niin tykkään myös Tepsin nykyisestä pelityylistä. Lätkä on kuitenkin viihdettä ja omaan silmään esim. Kaskiskiekko kontaktinvälttelyineen ei ollut kovin viihdyttävää edes silloin kun se tuloksellisesti vielä toimi, vaan enemmän sellaista "virkamieskiekkoa".

Harmi että tämä stintti näillä näkymin jää yhden kauden mittaiseksi. Sphinx tuossa edellisellä sivulla summasi asian aika hyvin jälkimmäisessä kappaleessaan, tämä tiimi ja tämä rosteri nyt toimii, välttämättä jossain toisessa muodossa ei olisi mennyt yhtä hyvin. Sama pätee tietysti myös Ahokkaaseen, jos oikeasti on Tepsin seuraava päävalmentaja. Ei tuokaan mikään satavarma menestysresepti ole, vaikka tietysti lähtökohtaisesti näyttää hyvältä. Kun valmentajasopparit yleensä syyskaudella tehdään ja Tepsin peli vielä silloin hieman sakkasi niin itsekin olisin varmaan Ahokasta kosiskellut, ei ole helppo paikka noiden päätösten tekeminen.

Raipelle ja muulle valmennustiimille hatunnosto hienosta työstään tähän asti! Ei muuta kuin loppukausi samassa moodissa ja Palloseura mitalipeleihin niin töitä löytyy varmasti jatkossakin.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onko Raipe antanut joukkueelle piriä kun joukkue jaksaa painaa kuin duracel-puput konsanaan, jos ei, niin fysiikkavalmentaja Risto Rosendahlille tunnustus erinomaisesta kuntovalmennuksesta jollaista ei ole sitten Rautalan aikojen nähty.
 

Ist0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toimiva Ilves, Jets, Leki
Kyllä näin Ilvesmiehenä lämmittää tämä Tepsin meno. Aivan sensaatiomaisen mahtavaa työtä Raipe tehnyt tähän asti. Melko hauska tilanne, että näin hyvin pelaavan joukkueen valmentajalla ei ole ensi kaudeksi edes sopimusta.

Raipe on rautaa!
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Mahtavaa Raipe! Kiitos ja kumarrus TPS:lle rohkeasta valmentajavalinnasta. Lisäksi joukkue on näköjään hyvin rakennettu eli sopii Raipen ajamaan pelitapaan. Toivottavasti lento jatkuu. Kuten yllä todettu niin hyvältä tuntuu Pirkanmaalla asti.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Palkatkaa nyt herranen aika joku seura tämä koutsi... Puheet raipesta vitsinä ennen kautta on aika vitsinen muisto vain. Haastatteluissa saisi vähän petrata, ei ihan sellaista Pekka Virta analyysejä vedä vaan lähinnä "jätkät löysi keinot voittaa pelin" puhetta aina.
 

turkucityboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
tps
Palkatkaa nyt herranen aika joku seura tämä koutsi... Puheet raipesta vitsinä ennen kautta on aika vitsinen muisto vain. Haastatteluissa saisi vähän petrata, ei ihan sellaista Pekka Virta analyysejä vedä vaan lähinnä "jätkät löysi keinot voittaa pelin" puhetta aina.
Muistatko mitä Kalle puheli haastatteluissa? Muistele hetki niin kyllä tuokin kelpaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös