Adressia NHL:lle, jotta Skandinaviassa voisi oikeasti katsoa pelejä ”normaalisti”

  • 36 190
  • 200

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Mitäs kautta @Uniquewn maksoit tuon NHL.tv:n? VPN-kikkailu onnistuu täältäkin, täytyisi vain tietää vähän NHL.tv:n hintaa.

Siis ostin ennen kauden alkua sen Gamecenterin. En ole itse perehtynyt siihen, miten nykyisellä sivustolla osto tapahtuu, mutta käytännössä painoin Holan päälle kun menin Gamecenteriä maksamaan ja kun olin päässyt sille sivulle, jossa pyydettiin maksutietoja, painoin Holan pois ja suoritin maksun.

E: Buy Now - International | NHL.TV Tuolta ilmeisesti (jos menee suomalaisella IP:llä tuonne, niin se valittaa, ettei ole saatavilla maassasi, mutta kun vaihtaa esim. Alankomaat päälle, niin sitten pääsee sinne mistä pystyy ostamaan). Siitä Hola/VPN päällä "purchase", ja kun uusi sivu aukeaa, niin ennen kuin syöttää mitään tietoja, painaa Holan/VPN:n pois päältä.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Viasat on kyllä ottanut kunnon juutalaismeiningin NHLn ja KHLn suuntaan. Esim. (olen 99% varma että Viasatin ansiosta) KHLn videoita ei suomessa näy. Joko VIasat tarjoaa tarpeeksi kovaa summaa tai sitten NHL ja KHL on tv-myynneissä heikko organisaatio. Voisin lyödä vaikka vetoa että ovat yrittäneet NFL-oikeuksissa vaatia että Game Passin myyminen lakkautetaan pohjoismaissa. Tässä muutamia syitä miksen tue kyseistä firmaa talopudellisesti, ennen kuin palvelu saadaan hinnan arvoiseksi.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Mä ihan oikeasti haluaisin tietää, kun kukaan ei ole onnistunut vielä kertomaan, että mikä "oikeassa" GCssä ja Viaplayn karvalakkimallissa on se massiivinen ero?
 

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88
Mikäs tämä sivusto on? Maksetaanko siinä jostain toisten laittamista streameistä vai?
  • Live NHL Pre-Season Games
  • Live NHL, AHL, OHL, QMJHL, WHL and more Regular Season Games
  • Live NHL, AHL, OHL, QMJHL, WHL and more Post Season Games
  • Live NHL© All-Star Game
  • Live NHL© Draft
  • Live NHL© Player Awards
  • Live Olympics
  • Memorial Cup
  • On-demand Games (NHL, AHL, OHL, WHL, QMJHL)
  • Trade Deadline on multiple stations
  • Plus much, much, more!
Tuolla maksulla näkee myös jälkilähetyksinä pelit. Sivuston ylläpitäjät nuo streamit tuonne laittavat eivät muut käyttäjät (jos ymmärsin oikein mitä kysyit).
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tuolla maksulla näkee myös jälkilähetyksinä pelit. Sivuston ylläpitäjät nuo streamit tuonne laittavat eivät muut käyttäjät (jos ymmärsin oikein mitä kysyit).

Ja tästä päästäänkin siihen, että tuon uudistuksen jälkeen myös Hockeystreams oli uhri, sillä ainakaan itse en saanut auki yhtäkään hightlight- tai condenced-lähetystä. Äärettömän hyvä palvelu kun kaikki on katsottavissa ties kuinka kauan lähetyksen jälkeen, mutta nyt tosiaan on hetkellisesti rampautunut.

Siksi kysynkin palstalaisilta, että onko joku jo ehtinyt olla yhteydessä Hockeystreamsiin tämän tiimoilta tai selvittänyt muuta kautta? En tule pärjäämään lopputalvea mikäli condenced-lähetykset ja spoilaamattomat hightlight-pätkät poistuvat aamurutiineistani.
 

lomapäivä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins & Ilves
Mun kysymys kuuluu, että löytyykö Suomeen tällä hetkellä tapaa katsoa NHL:ää koska vaan, missä vaan? Ja nimenomaan sillä tavalla, ettei maksa samalla mistään KHL-Jokereista, vaan vain ja ainoastaan NHL, ja jälkilähetykset mahdollisia. En ole koskaan ollut minkään Viasatin tilaaja niin en tiedä, ja ilmeisesti en osaa pelata Googlea, en ainakaan löytänyt muuta kun jonkun 25€/kk paketin missä kaikkea roskaa mukana.

Jos ei löydy, olen ehdottomasti adressin kannalla. GCL mobiilisovellusta samalla tänne kiitos.

E: ja toi hockeystreams vissiin laiton?
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mä ihan oikeasti haluaisin tietää, kun kukaan ei ole onnistunut vielä kertomaan, että mikä "oikeassa" GCssä ja Viaplayn karvalakkimallissa on se massiivinen ero?
Orggis CGL:ssa oli:
Consended-koosteet joka pelistä.
4500/60fps kuva Kodi appilla&esim. konsoleilla.
(Uudessa Nhltv:ssa tuo on nyt tuotu myöskin selainkäyttöön).
Pelkästään NHL:ää seuraavalle halvempi hinta.
 
Orggis CGL:ssa oli:
Consended-koosteet joka pelistä.
4500/60fps kuva Kodi appilla&esim. konsoleilla.
(Uudessa Nhltv:ssa tuo on nyt tuotu myöskin selainkäyttöön).
Pelkästään NHL:ää seuraavalle halvempi hinta.

Sekä ingame tilastokatsaukset, laukaisukartat jne jne, multiview, fiksu ja mukava käyttöliittymä, linkit pelaajien kohdilla yms "pientä".
EDIT2: Unohdin vielä tuet esim pleikkarille, applelle, androidille, jne jne.

EDIT: Condenced lähetykset on aivan mielettömiä, pystyy oikeasti seuraamaan ihan uudella tasolla niiden kanssa NHL:ää. harmi etten ole pariin vuoteen moisia päässyt käyttämään koska esim juurikin nämä puuttuvat viaplayltä.

E: ja toi hockeystreams vissiin laiton?

On.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Condenced lähetykset on aivan mielettömiä, pystyy oikeasti seuraamaan ihan uudella tasolla niiden kanssa NHL:ää. harmi etten ole pariin vuoteen moisia päässyt käyttämään koska esim juurikin nämä puuttuvat viaplayltä.
Tuo on totta, ja ihmettelenkin suuresti, jos ja kun viaplayn kautta noita ei ole saanut. Mutta kyllä mä oon katsellut päivittäin ilman suurempia kikkailuja kun noitahan ei mitenkään ollut salattu.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Olen samaa mieltä @Doaner kanssa. Kun Viasat omistaa nuo suomenkin tv- ja internetlähetys- ym. oikeudet, niin pitäisin käytännössä varmana, ettei NHL mitenkään saa myydä tuota omaan palveluaan suoraan tänne. Varmasti tuo on NHL:n ja Viasatin välisissä sopimuksissa ihan suoraan kiellettyä, joten tuskin rutina mihinkään suuntaan tuo tilanteeseen minkäänlaista muutosta. Tietysti jos laitetaan painetta NHL:n suuntaan, ehkä nuo palvelut saa sitten Viaplayn kautta parempina.
 

Phinor

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Hockeystreamsista olen vuosien ajan aina vihjaillut, kun joku on ollut suht laadukkaiden NHL/kiekkolähetysten perässä. Hockeystreams oli sitä itseään, jääkiekkoa eikä mitään muuta turhaa lisähintaan, vaikkakin täysin epävirallinen sivusto onkin. Mikään muu firma ei ole onnistunut tarjoamaan samaa palvelua.

2015 syksyllä Hockeystreamsissa tapahtui kuitenkin jotain. Käyttäjätietokanta vuoti johonkin suuntaan, sivuston ylläpitäjä hävisi kokonaan maisemista ja uusia tilauksia ei otettu enää vastaan. Omistaja, eli billy, ei ole vastannut mihinkään kyselyihin kuukausiin ja palvelun taso on tippunut samaa vauhtia, rikkinäisiä lähetyksiä ei ole kukaan korjaamassa, arkistoissa tavallista enemmän puutteita ja yksi kriittinen ongelma itselleni eli nykyisetkään käyttäjät eivät saa enää uusittua tilausta, ellei tilaus ollut jo automaattisesti uusinnassa. Oma tilaus päättyy ensi viikolla joten tässä on nyt vaihtoehtona käytännössä Viaplay tai ei kiekkoa. Olen kallistumassa siihen suuntaan, että kiekon seuraaminen loppuu ennenkuin laitan Viasatin suuntaan penniäkään.

Onko Viaplay missä kunnossa nykyään? Löytyykö 60fps lähetykset, arkistot (täydet ottelut?), saako arkistoista ajastimet pois näkyvistä ettei samantien mene pilalle kun näkee ottelun menevän jatkoajalle? Saako alkuperäisselostukset sekä live- että arkistolähetyksiin? Sen verran muistelisin, että kiekkovuoden kohokohdat eli drafti, free agent frenzy, trade deadline, junnukisat puuttuvat kaikki Viaplaysta?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Orggis CGL:ssa oli:
Consended-koosteet joka pelistä.
4500/60fps kuva Kodi appilla&esim. konsoleilla.
(Uudessa Nhltv:ssa tuo on nyt tuotu myöskin selainkäyttöön).
Pelkästään NHL:ää seuraavalle halvempi hinta.

Tuossapa nuo tärkeimmät. Varsinkin tuo PS3-sovellus oli (varsinkin tällä kaudella kun on toiminut moitteitta) todella hyvä. Spoilerien välttelykin oli aika helppoa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko Viaplay missä kunnossa nykyään? Löytyykö 60fps lähetykset, arkistot (täydet ottelut?), saako arkistoista ajastimet pois näkyvistä ettei samantien mene pilalle kun näkee ottelun menevän jatkoajalle? Saako alkuperäisselostukset sekä live- että arkistolähetyksiin? Sen verran muistelisin, että kiekkovuoden kohokohdat eli drafti, free agent frenzy, trade deadline, junnukisat puuttuvat kaikki Viaplaysta?
Sen verran mitä itse Viaplayssa näkee, paras laatu on 3000kbps 720p ja 30fps. Tuo laatu menee melkein itsessään 4500kbps (mitä muistan), mutta freimit ovat tosiaan 30. Arkistoja ei käsittääkseni ole ollutkaan, ainoa "arkisto" oli tuo Gamecenter jonne siis pääsi Viaplayn kautta kun olit kirjautuneena Viaplay-käyttäjällesi. Alkuperäisselostusta ei mielestäni saa jos Mäkinen on räyhäämässä. Muusta en sano mitään kun ei ole tarkempaa tietoa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Onko Viaplay missä kunnossa nykyään? Löytyykö 60fps lähetykset, arkistot (täydet ottelut?), saako arkistoista ajastimet pois näkyvistä ettei samantien mene pilalle kun näkee ottelun menevän jatkoajalle? Saako alkuperäisselostukset sekä live- että arkistolähetyksiin? Sen verran muistelisin, että kiekkovuoden kohokohdat eli drafti, free agent frenzy, trade deadline, junnukisat puuttuvat kaikki Viaplaysta?

Vikaplaysta saa tällä hetkellä anttimäkistä/ruotsia/valittua-alkuperäisselostusta, tai sitten ei yhtään mitään. Elikkä käytännössä uudistuksen myötä vikaplay on tällä hetkellä täysin hyödytön. Arkistoista sun muista saa vain haaveilla. Eikä noita drafteja sun muita ole sieltä ikinä tullut.

Mitä tulee doanerin kommentteihin tässä ketjussa, niin suhtautusin niihin pienellä varauksella, sillä kyseinen jantteri työskentelee edellä mainitussa lafkassa. Hyvä tyyppi ja kaikkea, mutta ei pure ruokkivaa kättä kuitenkaan.

Mutta itse olen siis maksanut tästä erittäin paskasta viaplayn gamecenter virityksestä siitä asti kun se tuli suomessa "pakolliseksi". Missään vaiheessa tuo ei ole toiminut kuin unelma, mutta se on riittänyt koska olen voinut katsoa pelit silloin kun olen itse halunnut.
Hinta on helvetin suolainen, sillä en katso leffoja/sarjoja tuolta viaplaysta käytännössä olenkaan, sillä tarjonta on pääosin ihan täyttä paskaa. Senkin olen kuitenkin maksanut jopa suht mielellään, koska olen saanut katsoa nhl:ää silloin kun olen halunnut.
Nyt se vaihtoehto on sitten viety minulta pois, ja harkitsen vakavasti sitä etten viaplayn suuntaan tule enää ikinä penniäkään laittamaan kiinni. Tämä siitäkin huolimatta että homma luultavasti korjataan muutaman päivän sisällä. Mutta kun koko homma on lähtökohtaisesti ylihintainen, eikä tarjottava palvelukaan ole ollut lähelläkään sitä tasoa mitä sai aikanaan jo espn:n puolelta, niin en oikein tiedä miksi maksaisin tämän viimeisimmän spedeilyn jälkeen enää tästä tuotteesta.
Toisaalta NHL:ää haluan seurata jatkossakin, joten ehkä olen tämän paskan kanssa sitten naimisissa vaikken haluakkaan. Olettaen toki että gamecenter rupeaa jossain vaiheessa toimimaan. Nykyisellään tämä palvelu on minulle ihan yhtä hyödyllinen kuin huora eunukille.
 
Isommat massit he saavat siitä, että myyvät oikeuden kolmannelle taholle, kuin se että saisivat itse parisataatuhatta suoraa GCL tilaajaa skandinaviasta.

Minusta 200 000 kuulostaa todella hurjalta arviolta. Ihmiset kuitenkin nukkuvat täällä silloin kun änäriä pelataan, ja jo Ruotsissa jalkapallo on heittämällä suurempi laji kuin jääkiekko. Vaikka tosifanit katsovat mielellään myös jälkilähetyksiä, kyllä minusta jo 100 000 tilaajaa GameCenterille pohjoismaista olisi todella kova luku.
 

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Jep, nimeä heitetty tuonne. Olisin juuri tänään katsellut yön peliä, mutta kun perkele ei näkynyt.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Allekirjoitettu! En oikeasti tiedä miten henkinen psyyke kestää, jos ei enää pääse seuraamaan änäriä vanhaan malliin...
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Laitoin, mutta jostain syystä hf boards merkkaa tuon osoitteen tähdillä... olisi kiva saada oikea linkki tuonne.
HFboardsin moderaattori poisti viestini, selvitellään....

Laitoit näyttävästi Bit.ly muodossa linkin. Ehkä ovat bannanneen nämä linkit. Jatkiksessakin pitää ilmoittaa mihin linkki johtaa.
 
Laitoit näyttävästi Bit.ly muodossa linkin. Ehkä ovat bannanneen nämä linkit. Jatkiksessakin pitää ilmoittaa mihin linkki johtaa.

Kyse on tuosta alkuperäisestä linkistä, en tiedä miksi blokkaavat sen, yritän selvittää asiaa parhaillaan, moderaattorista ei ainakaan ollut mitään hyötyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös